• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی کلاهبرداری های رایج در سفر و راه کارهایی برای اجتناب از آنها

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۱۰/۱۰   تعداد بازدید : 4437   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


معرفی بیشترین تله های رایج برای گردشگران و راه کارهایی برای اجتناب از آنها

انتخاب مقصدی برای گذراندن تعطیلات بعدی بدون نگرانی و جان سالم به در بردن از دام هایی که برای توریست ها در بسیاری از مناطق وجود دارد به اندازه ی کافی چالش بر انگیز است. در حالی که گردشگری صنعتی در حال گسترش است که تقریبا به تقویت هر کشوری کمک می کند منطق زیادی در کشورهای جهان سوم وجود دارد که بومیان طعمه هایی را برای تلکه کردن مسافران سر راه آنها قرار می دهند.
متاسفانه شما  بدون توجه به مقصد به دنبال دلیل این موضوع هستید اما اجازه ندهید که این امر کشف دنیا را توسط شما به خطر بیندازد. مادامی که شما آگاه باشید به دنبال چه میگردید و اینکه چگونه از خود محافظت کنید می توانید از سفر خود لذت ببرید بدون اینکه نگران باشید از راه های مختلف تحت کلاهبرداری قرار بگیرید.
چه کسی خبر دارد، شاید بعضی از این دام هایی برای توریست ها وجود دارد بهترین ماجراهای سفر شما را رقم بزند. همیشه در هر چیز، نکته ی مثبت و امیدبخشی نیز وجود دارد. در اینجا 7 مورد از تله ها و کلاهبرداری های رایجی که هنگام سفر ممکن است با آن ها برخورد کنید و راه کارهایی برای دچار نشدن به آنها آورده شده است.

1- مراقب تاکسی مترهای خراب باشید.
این شاید یک مشکل کاملا طبیعی و منطقی بنظر برسد اما مراقب همه راننده تاکسی هایی که ادعا می کنند تاکسی مترهایشان خراب است باشید. آنها پولی که از شما در خواست می کنند بیشتر از مقدار واقعی است اما این گونه به شما القا می کنند که این مبلغ معقول است.
همچنین کنترل صفر بودن تاکسی متر در هنگام شروع برای اینکه پرداخت کرایه مسافر قبلی روی دوش شما نیفتد مفید خواهد بود.
مطمئن شوید که آگاهی کافی را نسبت به واحد پول رایج مقصد تعطیلاتی خود دارا هستید و همچنین قیمت کالاهایی که احتمالا در طول سفر به آنها احتیاج خواهید داشت را چک کنید تا نسبت به این موضوع که کسی در حال  کلاهبرداری از شما است یا نه آگاه باشید.

1- مراقب تاکسی مترهای خراب باشید.


2- روش استفاده از چیزهای کم ارزش مجانی
این روش برای فریب دادن توریست ها در بسیاری از کشورها از اروپا گرفته تا جنوب شرق آسیا رایج است. احتمالا شما با پیشنهاد گردنبند، دستبند یا حتی گل مواجه خواهید شد. به هیچ قیمتی اجازه ندهید کالا را در دست شما قرار دهند. چیزی که تا پیش از این مجانی معرفی شده بود ناگهان با یک تشکر در دست شما قرار می گیرد. 
اگر شما از پرداخت بهای آن خودداری کنید فرد معمولا صحنه سازی کرده و خیلی اصرار می ورزد یا پرخاشگری می کند. دو انتخابی که شما در این لحظه دارید این است که مقداری پول بپردازید یا اینکه  آنها را وادار کنید کالای نه چندان مجانی خود را پس بگیرند. این کالا ممکن است دستبند باشد که آن را به دور دستتان پیچیده اند و شما قادر نیستید آن را از دست خود جدا کنید.
ترفند دیگری که رخ می دهد این است که ممکن است چیزی را مانند دستبند با ریسمان به دور دست شما ببندند. این حیله برای این است که دوستشان کیف دستی یا کالای گرانبهای شما را بدزدد. این امر مطمئنا به سرعت تعطیلات شما را خراب خواهد کرد. بنابراین همیشه مراقب خود و دوستانتان باشید.

3- باربرهای مشکوک
کسانی که در طول یک دوره از تعطیلات به مکان های متعددی سفر می کنند. باید از تلاش هایی که برای حمل چمدان های سنگینشان در همه جا انجام می شود قدردان باشند. همین امر ممکن است باعث وسوسه شدن در برابر پیشنهاد سخاوتمندانه یک فرد بومی برای حمل چمدان به قسمت بار قطار یا تا پایین پله های پرواز شود اما این به نفع شماست که بدترین حالت را فرض کنید. در معامله ای که با آنها دارید خودتان را محدود نکرده و مبلغ پایین تری به آنها پیشنهاد دهید. درست است که آنها کاری را برای شما تا پایان انجام داده اند اما این امر به این معنی نیست که شما مجبورید نقش فریب خورده را داشته باشید.
در حالی که بسیاری از مردم حقیقتا علاقمند به کمک هستند برخی این کارها را با نیت های پنهانی دیگر انجام می دهند. به محض اینکه آنها حمل بارهای سنگین را انجام می دهند درخواست های سنگینی در قبال خدمات خود تقاضا می کنند.
مطمئن شوید همیشه در موقعیتی قرار دارید که فرد کمک کننده نتواند به سادگی کیف شما را بقاپد و فرار کند. 

3- باربرهای مشکوک


 گردشگران معتقدند، اینجا زیباترین کشور دنیاست



4-القای مجرمیت به توریست
اگر شما شخص سخاوتمندی هستید، هدف ایده آلی برای دسته بعدی گدایان خیابانی زیرک هستید. سفر به کشورهای فقیر می تواند یک شوک فرهنگی باشد بخصوص زمانی که با تعداد زیادی گدا و بی خانمان روبرو می شوید که خیابان که در خیابان ازدحام کرده اند.
شما احتمالا کودکان و زنان باردار زیادی را خواهید یافت که از شما به عنوان کمک پول لازم برای رفتن به خانه شان را طلب خواهند کرد. اما متاسفانه واقعیت این است که بسیاری از این افراد بیچاره در واقع توسط باندهای محلی به کار گرفته می شوند تا جرایمی را در رابطه با گردشگران سخاوتمند انجام دهند. همیشه کسانی وجود دارند که براستی به کمک نیاز دارند با این وجود، شما باید تلاش کنید زمانی که به آنها کمک می کنید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید به گونه ای که به آنها اجازه ندهید شما را بعنوان یک خودپرداز به حساب آورند. همچنین عاقلانه این است که به گدایان اجازه ندهید که متوجه شوند مجموع پول شما چقدر است چرا که این امکان وجود دارد که از شما پول بیشتر یا اشیاء قیمتی دیگری طلب کنند.

5- آسیب مرموز به وسیله اجاره ای
تو رفتگی اسکوتر اجاره ای ام را بخاطر ندارم؟ عذری موجه برای زمانی که اجاره دهنده می خواهد شما را برای آسیب وارد شده ای که اکنون وجود دارد یا در اول وجود نداشته مقصر قلمداد کند نخواهد بود.
خوشبختانه نکته ای که در این بابت در مسافرت وجود دارد بسیار ساده است. قبل و بعد از استفاده از وسیله ی اجاره ای از همه نقاط اسکوتر، موتورسیکلت یا خودروی اجاره ای و همچنین اوراق ثبت نام عکس بگیرید در این صورت شما مدارکی برای اثبات حرف خود دارید. 

5- آسیب مرموز به وسیله اجاره ای


6- پول تقلبی و تبدیل نادرست ارزهای مختلف
این حیله خاص می تواند از راههای خاصی کاهش یابد. شما مقدار زیادی وجه به کسی می دهید و در مقابل آن انتظاراتی دارید اما ممکن است اسکناس تقلبی دریافت کنید یا کمتر از میزانی که باید دریافت می کردید به شما پرداخت شود. یکی از مهمترین نکات در این مورد آن است که قبل از مسافرت و استفاده از ارز یک کشور آشنایی کافی را با ارز رایج آن کشور به دست آورده باشید. این آشنایی همچنین باید در زمینه ارزش آن پول در مقابل سایر ارزها نیز باشد. بعضی از بومیان پیشنهادهایی برای تبدیل ارز به شما با نرخ مشخصی می دهند که در ظاهر معقول بنظر می رسد اما شما کمی بعد متوجه خواهید شد فریب خورده اید. در این مناطق داشتن مستر کارت می تواند بسیار ارزشمند باشد چرا که بدون اینکه نیاز باشد پول خود را به ارز رایج آن منطقه تبدیل کنید قادر به خرید خواهید بود. لذا نگرانی بابت کلاهبرداری یا اسکناس جعلی وجود نخواهد داشت.

6- پول تقلبی و تبدیل نادرست ارزهای مختلف


7- پلیس جعلی
در کشورهای سرار دنیا حضور افراد مشکوکی که در کنار خیابان ایستاده اند و به شما انواع مواد و خدمات غیرقانونی ای را پیشنهاد می دهند اتفاق غیر معمولی نیست. مراقب افرادی با لباس ساده که منتظر فروشنده هستند و خود را به عنوان افسر پلیس معرفی می کنند باشید. آنها شرایطی را ایجاد می کنند که شما را به فعالیتی غیر قانونی متهم کرده و از شما تقاضا می کنند تا پاسپورت و کیف پول خود را برای شناسایی به آنها بدهید. این کار را انجام ندهید. آنها قصد دارند درست در زمانی که ذهن شما درگیر تهدید تهدید الکی به زندان افتادن است وسایل شما را بدزدند یا وسایل ارزشمند شما را به سرقت ببرند. از آنها تقاضا کنید کارت شناسایییشان را ببینید یا از کسی که موبایل بهمراه دارد بخواهید به پلیس زنگ بزند.
مادامی که شما در هنگام سفر هوشیاری خود را حفظ کنید و قبل از دادن یا قبول کردن هرچیزی از افراد غریبه با ظاهری کمک کننده خوب تفکر کنید احتمال اینکه قربانی دام های رایجی که برای توریست ها وجود دارند نمی شوید.

7- پلیس جعلی


منبع: 28degreescard





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید