• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 15 میوه عجیب و غریب و غیر عادی در سراسر دنیا آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۱۰/۲   تعداد بازدید : 13833   گروه مطلب : دانستنیهای سفر

آیا تا به حال این میوه های عجیب را امتحان کرده اید؟
1. دوریان یا خارگیل
میوه دوریان میوه ای بزرگ با سطحی تیغ تیغی و بومی جنوب شرقی آسیاست. این میوه به واسطه عطر تند و تیز و رایحه مطبوعش بسیار معروف است و گاهی اوقات با بوی پیاز داغ توصیف می شود. در حالی که گردشگران و افراد غیربومی تحمل بوی این میوه را ندارند بسیاری ازمردم آسیا عاشق این میوه هستند.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: میوه فروشی های آسیایی، عموما به شکل کامل و فریز شده فروخته می شوند.

1. دوریان یا خارگیل


2. ژاک فروت یا جک فروت
جک فروت میوه بومی جنوب شرقی آسیاست. این میوه بزرگ ترین میوه درختی در کل دنیاست و گاهی اوقات وزن آن به 36 کیلوگرم هم می رسد. این میوه نشاسته دار دارای شیرینی نامحسوسی است و طعمی شبیه به طعم و مزه سیب و موز دارد.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: میوه فروشی های آسیایی، عموما تازه و هم به شکل کامل و هم به شکل برش فروخته می شود. این میوه در بین مردم آسیا بسیار متداول است و در نتیجه میوه فروشی های معمولی نیز این میوه را دارند.

2. ژاک فروت یا جک فروت


3. دراگون فروت یا وایت پیتایا یا میوه اژدها
این میوه قرمز و سبز کاکتوسی شکل با گوشته ای سفید و دانه های سیاه ریز بافتی شبیه به کیوی دارد. در حالی که ظاهری دراماتیک دارد طعم و مزه آن به طرز شگفت انگیزی تند و تیز می باشد. دراگون فروت میوه بومی مکزیک است اما در حال حاضر در سرتاسر آمریکای لاتین و همچنین آسیا نیز کشت می شود و رشد می کند.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: سوپر میوه ها و بازارهای میوه فروشی های آسیایی

3. دراگون فروت یا وایت پیتایا یا میوه اژدها


4. چِریمویا
چریمویا یکی از جدیدترین کشف های محبوب است. این میوه که بومی آمریکای جنوبیست دارای گوشته ای نرم و سفید رنگ و کاستارد مانند است که نام مستعارش کاستارد سیب می باشد. طعمش آمیخته ای از موز، آناناس و آدامس بادکنکیست.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: بازارهای آمریکای لاتین و سوپر میوه ها.

4. چِریمویا


5. کیوانو یا خربزه شاخ دار
کیوانو میوه ای زیبا و بهشتیست که بومی جنوب صحرای آفریقاست. این میوه پوسته ای نارنجی رنگ و تیغی شکل و دانه های زرد و سبز دارد. گوشته روشن این میوه مزه ای شبیه به خیار لیمویی دارد.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: سوپر میوه ها و فروشگاه های مواد غذایی خاص.

5. کیوانو یا خربزه شاخ دار


6. خربزه کره ای 
خربزه ای کوچک و زرد رنگ با نوارهای سفید روی پوسته و گوشته ای سفید رنگ با دانه هایی سفید رنگ و کوچک خوردنی است. این میوه مزه ای بین خربزه قندک و خیار دارد و بافت آن شبیه بافت ترد خیار می باشد.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: میوه فروشی های کشور کره جنوبی

6. خربزه کره ای


7. پشِن فروت
میوه ای به اندازه توپ گلف و به رنگ های قرمز یا زرد با پوسته ای سخت و دانه های ترش و آبدار که می توانید آنها را با قاشق خالی کنید. پشن فروت میوه بومی آمریکای جنوبی است اما در حال حاضر در سرتاسر دنیا کشت می شود.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: سوپر میوه ها و فروشگاه های مواد غذایی خاص.

7. پشِن فروت


 معرفی 10 مورد از عجیب ترین درختان سراسر دنیا



8. فیجوا یا  آناناس گواوا
این میوه یکی دیگر از کشف های جدید و محبوب است. فیجوآ میوه ای کوچک و بیضی شکل با گوشته ای ترش و کوچک است که می توانید آن را با قاشق دربیاورید. فیجوآ میوه بومی کشور برزیل، پاراگوئه و آرژانتین است.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: در جستجوی آن باشید. سوپر میوه ها و فروشگاه های مواد غذایی خاص.

8. فیجوا یا  آناناس گواوا


9. تاماریلو یا گوجه درختی
میوه ای تخم مرغی شکل با گوشته ای ترش، تند و پالپی شکل که می توانید محتوای آن را با قاشق دربیاورید. تاماریلو میوه بومی آمریکای جنوبیست. این میوه در جزایر گالاپاگوس کشور اکوادور کشف شد، جایی که این میوه را با آب و شکر مخلوط و از آن آبمیوه درست می کنند.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: سوپر میوه ها و فروشگاه های مواد غذایی خاص.

9. تاماریلو یا گوجه درختی


10. ازگیل ژاپنی
ازگیل ژاپنی میوه ای کوچک و گلابی شکل و شبیه به پرتقال است که دانه های بزرگی دارد. طعم و مزه آن تلفیقی از هلو و انبه می باشد.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: در جستجوی آن باشید. درخت این میوه، درختی تزیینی و متداول در کالیفرنیاست و میوه های آن در فصل بهار کاملا می رسند.

10. ازگیل ژاپنی


11. آلوچه ترش
آلوچه ترش از همان نوع آلوچه های رسیده در تابستان هستند که ما می شناسیم و عاشقشان هستیم، اما در بهار زمانی که هنوز ترش و سبز هستند چیده می شوند. این میوه یکی از میان وعده های بسیار متداول در خاور میانه است، جایی که مردم با نمک زدن به آن از خوردنش لذت می برند.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: سوپر میوه های خاور میانه

11. آلوچه ترش


12. لونگان یا چشالو
لونگان میوه ای گرد و کوچک با گوشته ای سفید و شفاف و دانه هایی سیاه و براق است. لونگان در زبان چینی به معنای چشمان اژدهاست و دلیل آن این است که زمانی که این میوه را پوست می کنید، مغز میوه شبیه به تخم چشم است. لونگان میوه بومی آسیای جنوبیست و ظاهرش شبیه به بافت میوه درخت لیچی می باشد.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: میوه فروشی های آسیا

12. لونگان یا چشالو


13. فیسالیس یا آلبالو طلایی
آلبالویی کوچک و نارنجی رنگ که مزه آن ترش و شیرین است. این میوه شبیه به گوجه فرنگیست و به خاطر پوسته کاغذی شکلش گاهی اوقات به جای گوجه فرنگی فروخته می شود. فیسالیس میوه بومی آمریکایی هاست اما امروزه بیش تر در آمریکای جنوبی متداول است.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: سوپر میوه ها و فروشگاه های مواد غذایی خاص.

13. فیسالیس یا آلبالو طلایی


14. مول بِریز یا توت
توت قرمز دراز که روی درختان پرپشت و کوچک رشد می کند. این میوه میوه بومی کشور چین است و از قدیم به عنوان میوه ای برای لاروهای کرم ابریشم رشد می کرد.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: در جستجوی آن باشید.

14. مول بِریز یا توت


15. جوجوبا 
میوه ای کوچک و بیضی شکل با رنگ قرمز که دارای چین و چروک است و زمانی که کاملا می رسد شبیه به خرما می شود. جوجوبا میوه بومی چین است اما در حال حاضر در سرتاسر دنیا کشت می شود.
کجا می توانید این میوه را پیدا کنید: بازارهای آسیا

15. جوجوبا


منبع: everintransit





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید