• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آیا می دانید امن ترین شهرهای جهان در سال 2019 کدامند؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۸/۶   تعداد بازدید : 2925   گروه مطلب : ترین ها


آیا می دانید امن ترین شهرهای جهان در سال 2019 کدامند؟

چه چیزی موجب درهم شکستن یک شهر عالی و بی عیب و نقص می شود؟ بازدیدی از یک موزه، دیدن جاهای دیدنی، خوردن خوراک های لذیذ محلی یا استراحت در یک عصر دل انگیز در یک کافه؟
استانداردهای شما هرچه باشد، مطمئنا یکی در بین آنها مشترک است و آن این است که شما خواستار سفر به جایی هستید که احساس امنیت کنید.
واحد اطلاعات اقتصادی در سال 2019 فهرست شهرهای امن را مشخص کرد. در این لیست 60 مقصد در سرتاسر جهان از لحاظ امنیت دیجیتالی، حفظ امنیت سلامت، زیرساخت ها و امنیت فردی رده بندی شده اند.
شهری که در صدر این لیست قرار دارد شهر توکیوست، پرجمعیت ترین کلان شهر بر روی کره زمین که امتیاز 92 از 100 را از آن خود کرد.
سنگاپور با اختلاف اندک و با نمره 91.5 در جایگاه دوم و کلان شهر ژاپنی اُساکا با امتیاز 90.9 در جایگاه سوم قرار گرفت. جای تعجب نیست این سه شهر در رده بندی سال های 2015 و 2017 سی اس آی (SCI) یا نمایه استنادی علوم هم در جایگاه های اول تا سوم قرار گرفته بودند.
شهرهای اروپایی شامل آمستردام شهری که با معضل ازدیاد گردشگر دست و پنجه نرم می کند یا شهر کپنهاگ که به واسطه خانه های زیبای کنار آب و سبک زندگی آرامش بخش و دنج شناخته شده است نیز به ترتیب در جایگاه چهارم و هشتم قرار گرفتند.
تنها شهر از آمریکا که در بین این 10 شهر برتر قرار گرفت پایتخت آن یعنی شهر واشنگتن بود که در رده هفتم قرار گرفت. البته شهر شیکاگو شامل این لیست نشد و در جایگاه یازدهم جای گرفت.

احساس امنیت 
شهر واشنگتن تنها شهر از آمریکاست که در لیست 10 شهر برتر قرار دارد.
گزارش سی اس آی مواردی را در مورد درک ما از امنیت شهر ارائه می کند و بر این عقیده است که درک ما از امنیت شهر در سال های اخیر تغییر کرده است.
با موضوعاتی مانند تروریسم و تغییرات آب و هوایی که به طور فزاینده ای در اذهان عمومی است، در حال حاضر جمع آوری کنندگان این فهرست توانایی یک شهر برای بازیابی و بهبود پس از یک فاجعه انسانی یا طبیعی را نیز در نظر می گیرند.
درحالیکه در حال تحلیل انعطاف پذیری و بازگشت یک شهر به حالت طبیعی پس از بحران هستیم، شاخص شهرهای امن نگاهی به مواردی از قبیل سرویس های اورژانسی در دسترس در شهر، تسهیلات حمل و نقل، بیمه حوادث، توسعه در معرض خطر و آمادگی امنیت سایبری می اندازد.
ظاهرا شهر آمستردام امن ترین مکان در اروپاست.
توکیو نیز از لحاظ امنیت دیجیتالی در صدر لیست قرار دارد اما با این حال سنگاپور از لحاظ امنیت زیرساخت ها و امنیت فردی در رده بالاتری قرار دارد.
به گفته ناکا کوندو سردبیر واحد اطلاعات اقتصادی و سردبیر گزارش سی اس آی در سال 2019 این پژوهش چگونگی در هم پیچیده شدن انواع مختلفی از موارد امنیتی را برجسته می سازد.
هنگ کنگ که در سال 2017 در رده نهم قرار داشت با یازده پله سقوط امسال در رده بیستم قرار گرفت. این شهرطی چند ماه گذشته شاهد تظاهرات و اعتراضات ضد دولتی بوده است و همین امر موجب شده تا تعداد گردشگران به این شهر کاهش پیدا کند.
در رده سوم شهر ژاپنی اُساکا را مشاهده می کنید.
این گزارش اعلام می کند برای این که شهری امن باشد نیازی نیست تا حتما غنی و ثروتمند باشد. البته به این نکته نیز اشاره می کند که کشورهای در حال توسعه جایگاه پایین تری در لیست دارند.
در انتهای این لیست 60 موردی شهر لاگوس در نیجریه با امتیاز 38.1 قرار دارد.
همچنین چهار شهر انتهای جدول بعد از شهر لاگوس شهر کاراکاس در ونزوئلا، یانگون در میانمار، کراچی در پاکستان و داکا در بنگلادش هستند.
امن ترین شهرهای جهان در سال 2019 از دیدگاه سی اس آی:

10. ملبورن، استرالیا: معمولا شهر ملبورن را در صدر سکونت پذیرترین شهرهای جهان خواهید یافت و به محض این که مدت زمانی را در این شهر بگذرانید دلیل آن را متوجه خواهید شد.

10. ملبورن، استرالیا:


9. سئول، کره جنوبی: شهر بعدی در این لیست شهر سئول در کره جنوبیست که امتیاز امنیت 87.4 را دریافت کرده است. سئول یکی از امن ترین شهرها در جهان و همین طور در آسیا می باشد. سیستم حمل و نقل گسترده این شهر به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به آسانی به مکان ها و مناطق مختلف بروند.

9. سئول، کره جنوبی:


8. کپنهاگ، دانمارک: در رتبه هشتم این لیست شهر آرام کپنهاگ دانمارک قرار دارد که از قضا امتیاز 87.4 را نیز دریافت نموده است. به آنجا سفر کنید و تعریف واقعی سبک زندگی آرام بخش و دنج را کشف نمایید. در کپنهاگ می توانید از هر سو تراوش حس جذاب و هیجان انگیز اسکاندیناویایی مانند غذاهای درجه یک، طراحی شیک و مدرن و فضایی همیشه سرحال و سرزنده را احساس نمایید.

8. کپنهاگ، دانمارک:


7. واشنگتن، آمریکا: تنها شهر از آمریکا که دربین این ده شهر برتر قرار دارد، پایتخت این کشور یعنی واشنگتن است. اما اگر می خواهید در مورد این بدانید که آیا اگر با اسکوتر سِگوی نیز در این شهر دوری بزنید امن است یا خیر، این یک سوال دیگر می باشد. از آن گذشته در واشنگتن به عنوان پایتخت آمریکا می توانید تفریحات بسیار جذابی را تجربه کنید.

7. واشنگتن، آمریکا:


6. تورنتو، کانادا: شهر کانادایی تورنتو را بخاطر خونگرم و میهمان نوازی اش و همچنین امن بودنش می شناسند. تورنتو بزرگترین شهر کانادا و همچنین محل تولد خواننده معروف اوبری دریک گراهام و همچنین شهر برج  برجسته سی ان، شهری جذاب و متنوع با تفریحاتی بسیار و مکان های بی نظیر فراوان است.

6. تورنتو، کانادا:






5. سیدنی، استرالیا: اگر دلیل دیگری برای جستجوی شهر پر جنب و جوش سیدنی می خواهید این واقعیت که این شهر در بین رده بندی شاخص سی اس آی قرار دارد شما را متقاعد کند. شهر سیدنی در سرتاسر جهان به عنوان یکی از بهترین و برجسته ترین شهرها بر روی کره زمین شناخته شده است. این شهر همچنین به طور رسمی یکی از امن ترین شهرهای دنیا لقب گرفته.

5. سیدنی، استرالیا:


4. آمستردام، هلند: شهر آمستردام هلند همیشه به دلیل ازدیاد و ازدحام گردشگر تیتر اول روزنامه ها بوده، اما از لحاظ رده بندی امنیت نزدیک به صدر جدول باقی مانده است. این شهر قرن هفدهمی که پوشیده از کانال است مملو از جاهای دیدنی جذابی می باشد که شما را برای کل تعطیلات آخر هفته و یا حتی بیشتر سرگرم خواهد کرد.

4. آمستردام، هلند:


3. اُساکا، ژاپن: شهر بعدی شهری نیست جز شهری در کشور ژاپن به نام اُساکا که با امتیاز 90.9 در رده بندی سی اس آی در رده سوم قرار دارد. در نظر بگیرید اُساکا یکی از بزرگ ترین شهرهای روی کره زمین است که بیش از 19 میلیون نفر آن را خانه خود می خوانند، شکی نیست که باید چنین مکان پر جنب و جوشی را از نزدیک دید.

3. اُساکا، ژاپن:


2. سنگاپور: سنگاپور مکانی جذاب و جالب برای سفر است و همه بازدیدکنندگان بایستی زمانی که به جستجوی مکان های آنجا می روند احساس امنیت کنند. سنگاپور یک شهر کشور کوچک در قسمت جنوبی مالزی که در سطح جهانی بیشتر از توانش تاثیرگذار است. این شهر کشور مرکز گردشگری و همچنین مرکزی مهم برای سفر در آسیا نیز به شمار می آید.

2. سنگاپور:


1. توکیو، ژاپن: آیا توکیو امن ترین شهر دنیاست؟ طبق آمار واحد اطلاعات اقتصادی این چنین است. این شهر پرجمعیت ترین کلان شهر جهان نیز می باشد. توکیو به دلیل سطح پایین جرم (هم جرم های شدید و خشن و هم جرم های نسبی) در صدر این رده بندی قرار دارد. زیر ساخت ها به گونه ای طراحی شده اند تا در برابر شوک های طبیعی و حتی میزان ریسک پایینی از بدافزار کامپیوتری مقاومت کنند. تعجبی نیست که این شهر مدرن و بی نظیر برای گردشگران بسیار محبوب باشد.

1. توکیو، ژاپن:


منبع: edition.cnn





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید