• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بلند ترین ساختمان ها که در آینده ساخته خواهد شد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۷/۱۰   تعداد بازدید : 9005   گروه مطلب : ترین ها

آیا می دانید مرتفع ترین سازه در جهان کدام ساختمان است؟ 
با مطالعه این مقاله جواب این سوال متداول و سوالاتی دیگر در مورد مرتفع ترین سازه های دست بشر که تا به حال ساخته شده است را خواهید یافت.

بلندترین سازه در جهان چیست؟
تا کنون بلندترین و مرتفع ترین سازه دست بشر در دنیا برج خلیفه در امارات متحده عربی است. این ساختمان بی نظیر با احتساب آنتن دارای ارتفاع 829 متر می باشد.

برج خلیفه در امارات متحده عربی

آدریان اسمیت از شرکت معماری اسکیدمور، اوینگز و مریل که طراح برج ویلیس و مرکز تجاری وان وورد بود، برج خلیفه را طراحی کرد. شرکت معماری مشاوره هایدِر به عنوان مهندس ناظر و شرکت معماری گروه مشاوران بین المللی با مسئولیت محدود اِن اُ آر آر (NORR Group Consultants International Limited) به عنوان سرپرست معماری پروژه انتخاب شدند.

برج شارد که به عنوان یکی از مرتفع ترین ساختمان ها شناخته شده است در کجا قرار دارد؟
برج شارد با همان سازه عظیم شیشه ای شارد یا پل لندن شارد، مرتفع ترین سازه در بریتانیاست. رنزو پیانو این سازه را طراحی نمود. ارتفاع این سازه در کل بالغ بر 310 متر است در حالی که سازه اصلی 305 متر می باشد.

برج شارد در بریتانیا

این برج به دلیل ارتفاع کل، رده پنجم از مرتفع ترین سازه ها در اروپا را به خود اختصاص داده است. ساخت این برج در سال 2009 آغاز شد و در سال 2012 به طور رسمی کار خود را شروع کرد. 
اگرچه این برج به واقع بسیار بلند است اما در بین 20 سازه مرتفع جهان قرار ندارد. با این حال از برج ایفل با ارتفاع 300 متر بلندتر می باشد.

کدام سازه در سال 2020 بلندترین ساختمان خواهد بود؟
تاکنون و تا سال 2020، برج خلیفه مقام خود را به عنوان مرتفع ترین سازه در جهان حفظ خواهد کرد. اما برج مرتفع دیگری در حال ساخت می باشد که قرار است برج خلیفه را کنار بزند و آن را کوچک جلوه دهد. 
این برج که برج جده نام دارد سازه ای با شکوه و منحصر به فرد دارد و قرار است ارتفاع آن تا اتمام پروژه یعنی در سال 2021 به 1 کیلومتر برسد. در هر حال، ذکر این نکته نیز مهم است که ساخت این سازه عظیم به دلیل مسائل زمین شناسی در مکان ساخت در سال 2018 متوقف شد.

5 سازه مرتفع جهان در آینده
این قسمت به معرفی 5 سازه مرتفع در حال برنامه ریزی یا در حال ساخت می پردازد.
1. زمانی که ساخت برج جده تمام شود، برج خلیفه را پشت سر خواهد گذاشت
همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، قرار است برج جده در زمان اتمام از لحاظ ارتفاع برج خلیفه را کنار بزند. تخمین های کنونی حاکی از اتمام پروژه در سال 2021 است اما در حال حاضر به دلایل فنی وقفه ای در ساخت آن ایجاد شده است.

برج جده


2. ساخت برج پی ان بی 118 (PNB 118) باید تا سال 2024 تمام شود
برنامه ریزی شده است تا ارتفاع برج پی ان بی 118، 644 متر باشد. این برج 118 طبقه ای در حال حاضر در شهر کوالالامپور مالزی در حال ساخت است. زمانی که ساخت این برج تکمیل شود، دومین برج بلند در جهان خواهد شد.

برج پی ان بی 118 (PNB 118)
3. مرکز مالی و بین المللی اِوِرگرند 1 (Evergrande IFC 1) بایستی تا سال 2021 تکمیل شود
مرکز مالی و بین المللی اِوِرگرند 1 در حال حاضر در شهر هه فی چین در حال ساخت می باشد و قرار است تا سال 2021 کامل شود. پیش بینی شده ارتفاع نهایی این برج به 518 متر برسد و در کل شامل 112 طبقه باشد.
این برج توسط شرکت مهندسی و معماری جنسلر طراحی و کار ساخت آن از سال 2016 آغاز شده است.

مرکز مالی و بین المللی اِوِرگرند


4. ساخت گرین لند سنتر (The Greenland Centre) در چین هم اکنون آغاز شده است
مرکز گرین لند در حال حاضر در شی آن چین در حال ساخت است. طراحی این برج به شکلیست تا در زمان اتمام ارتفاع آن به 501 متر برسد و 106 طبقه داشته باشد.
فرآیند ساخت این برج در سال 2019 آغاز شده ولی تاریخ دقیقی برای اتمام پروژه تخمین زده نشده است.

گرین لند سنتر (The Greenland Centre)


5. ادامه کار بر روی ووهان گرین لند سنتر (Wuhan Greenland Center) نیز متوقف شده است
ووهان گرین لند سنتر در حال حاضر در ووهان چین در حال ساخت است. شروع ساخت پروژه در سال 2012 آغاز اما از سال 2016 ساخت آن متوقف شده است. اگر زمانی این پروژه تکمیل شود، بلندایی با ارتفاع 476 متر خواهد داشت.

ووهان گرین لند سنتر







نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید