• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


کارهای جالب و هیجان انگیزی که در کشتی تفریحی می توانید انجام دهید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۴/۲۹   تعداد بازدید : 3383   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


کارهای جالب و هیجان انگیزی که در کشتی تفریحی می توانید انجام دهید

اگر در دهه گذشته با کشتی تفریحی به گشت و گذار رفته باشید حتما اطلاع دارید که زمانه تغییر کرده است. از تجهیزات و خدمات قدیمی کشتی های تفریحی زمان زیادی نمی گذرد، زمانی که امکانات برای پذیرایی از مسافران در کشتی فقط محدود به اتاق ناهارخوری و پیشخوان و میز مخصوص سرو چاشنی ها و دسرها و تنقلات و تجهیزات رفاهی کشتی در حد استخر، اتاق ورزش، تماشاخانه و چند مغازه بود. اما امروزه کشتی های تفریحی مقصدهای درخور توجهی هستند. مدیران و مسئولان تمام تلاش خود را می کنند تا امکانات ویژه ای را به مشتریان خود ارائه دهند و 
همین طور که می بینید تاکنون بسیار سخت کوشیده و از همیشه بهتر بوده اند.
رقابت بین خطوط کشتی رانی شدت گرفته و همه آنها می کوشند تا کشتی های بزرگ و بزرگ تر بسازند، جزیره های خصوصی خریداری کرده و آنها را تبدیل به بهشتی تمام عیار کنند. امتیازات ویژه گذشته مانند اینترنت بی سیم، اتاق های بالکن دار و پکیج های نویشیدنی را استاندارد سازی کنند. از این گذشته، به شکلی آزادانه و با تفکری خلاق در مورد خدمات و تجهیزات جدیدی که می توانند به مشتریان خود ارائه دهند، فکر می کنند. 
بهترین خطوط کشتی های تفریحی با فراهم آوردن فرصت هایی جدید در کشتی ها برای ایجاد شادی، انبساط خاطر و آرامش و استراحت افراد، از سرسره های آبی غول پیکر گرفته تا غارهای برفی اسکاندیناویایی، از زیردریایی سواری گرفته تا غذاهایی با استاندارد و رتبه بندی به سبک مایکلین، کاری کرده اند تا مسافران حتی وقت سر خاراندن هم نداشته باشند. و اما اگر هنوز هم فکر می کنید که گشت و گذار با کشتی تفریحی برای شما نیست، در مورد امکانات جدید و تکان دهنده مطالعه ای بفرمایید، شاید نظرتان عوض شد.

1. در غار برفی خنک شوید
کشتی های تفریحی وایکینگ اُشِن (Viking’s Ocean Cruise) مفتخر است تا با ارائه مجموعه ای بزرگ و مجلل از استخر و جکوزی و سونا در خدمت گردشگران باشد، اما جاذبه دیدنی منحصر به فرد آن غار برفیست. یک غار یخی با حجم قابل توجهی از برف واقعی بر روی زمین و یخ هایی که دیوارها را پوشانده اند. چند دقیقه ای در اینجا بمانید و سپس به اتاق سونای بخار بروید، حس بسیار خوب و جانی تازه پیدا می کنید. 

1. در غار برفی خنک شوید


2. از ارتفاع 90 متری از سطح دریا آویزان شوید
اتاقک کوچک و گردی با زاویه دید 360 درجه به نام ستاره شمال، در بالای کشتی های کوانتوم (Royal Caribbean’s Quantum)، آنتِم (Anthem) و اُوِیشِن آو دِ سیز (Ovation of the Seas) شرکت کشتی های تفریحی رویال کارائیب قرار دارد. این اتاقک به جرثقیلی غول پیکر وصل شده که آن را تا ارتفاع 90 متری از سطح دریا بالا می کشد و دور کشتی می چرخاند، منظره ای که فکر نکنم هیچ گاه بتوانید فراموش کنید. 

2. از ارتفاع 90 متری از سطح دریا آویزان شوید


3. یک استیک گریل کنید
بسیاری از کشتی های مشهور خود را مجهز به رستورانی در فضای آزاد کرده اند، به طوری که در فضای آزاد با چمنی طبیعی و آشپزخانه ای که میهمانان می توانند کارهایی خارج از معمول یک کشتی تفریحی در آنجا انجام دهند، می توانند در آنجا استیک، مرغ، غذاهای دریایی و سبزیجات برای خود گریل کنند. در غذاخوری لاون کلاب گریل می توانید در محیطی با تهویه مناسب و رو در رو با یکی از سرآشپزان کشتی تمرین کنید و در مورد چگونگی گریل بهتر مواد غذایی از او آموزش ببینید.

3. یک استیک گریل کنید


4. در برنامه افلاک نمایی شرکت کنید
کشتی تفریحی کانارد کویین مِری 2 (Cunard’s Queen Mary 2)، به واقع تنها کشتی مسافربری فرااطلسی در جهان است، درنتیجه چون سفر طولانیست برنامه های زیادی باید برای میهمانان چیده شود. امکانات رفاهی بسیاری مانند یک باشگاه بزرگ ورزشی همراه با سونا و جکوزی، کتابخانه، فروشگاه، تعداد زیادی رستوران و یا حتی اگر بخواهید شمشیربازی هم می توانید انجام دهید. اما جاذبه دیدنی این کشتی، سالن افلاک نمای آن با ظرفیت 150 نفر است که در آن می توانید ستاره ها را تماشا کنید و ویدئوی کوتاهی از افلاک نمای هایدِن در موزه تاریخ طبیعی آمریکا را ببینید. 

4. در برنامه افلاک نمایی شرکت کنید


5. راننده فِراری فرمول 1 شوید
کشتی مجلل اِم اِس سی دیوینا (MSC Divina) نیز یکی از بهترین دستگاه های بازی رانندگی روی دریا را دارد، بطوری که این فرصت را پیدا می کنید تا خودتان راننده ماشین مسابقه ای فرمول 1 شوید. این واقعا یک ماشین فراری فرمول 1 است که با سه نمایشگر تجهیز شده و شما واقعا حس می کنید که در زمین مسابقه مشغول رانندگی هستید.

5. راننده فِراری فرمول 1 شوید


6. با ماشین برقی در زمین مسابقه گاز بدید
اگر واقعا می خواهید در یک زمین مسابقه واقعی مسابقه دهید، پس کلاه ایمنی را سرتان کنید، بپرید و سوار یک ماشین برقی فوق مدرن شوید و در طولانی ترین زمین مسابقه روی دریا در کشتی نروِژین بلیس (Norwegian Bliss) شروع به رانندگی کنید. با چرخش های تند و تجاوز سرعت از 48 کیلومتر بر ساعت، این ماشین دیگر یک ماشین برقی ساده پارک بازی نیست، این واقعا یک مسابقه مهیج و تند و سریعه. این بازی واقعا برای دیوانه های سرعت یک رویاست. برنامه جدیدی که این پاییز از آن رونمایی می شود، دارای زمین مسابقه بزرگتری نیز خواهد بود.

6. با ماشین برقی در زمین مسابقه گاز بدید


7. زیردریایی سواری کنید
بسیاری از خطوط کشتی های تفریحی فرصتی برای کشف دنیای زیر آب را با زیردریایی سواری به میهمانان خود ارائه می کنند. برای مثال، وقتی سوار کریستال اِسپریت (Crystal Esprit) هستید می توانید دنیای زیر آب را با یک زیردریایی دو نفره بگردید. زیردریایی سفارشی ساخته شده سِنیک اِکلیپس (Scenic Eclipse) این فرصت را برای مسافران فراهم می آورد تا شیرجه ای نزدیک به 300 متر به عمق دریا داشته باشند و دنیای زیر آب را سیاحت کنند. کشتی کریستال ایندیوِ (Crystal Endeavor) که در سال 2020 راه اندازی و به آب انداخته می شود، دارای دو زیردریایی هفت نفره و یک جفت هلیکوپتر می باشد. 

7. زیردریایی سواری کنید


8. در سالن استراحت زیر آب به استراحت بپردازید
حتی اگر همیشه هم با کشتی های تفریحی به گردش رفته باشید، شرط می بندم زمان زیادی را زیر آب نگذرانده اید. خط کشتیرانی تفریحی مجلل پونانت (Ponant) فرانسه در کشتی بلو آی (Blue Eye) در حال تغییر این وضعیت است. این سالن های استراحت فوق پیشرفته بیشتر شبیه سفینه های فضانوردی هستند. دو صفحه نمایشگر دیجیتالی بسیار بزرگ که به راحتی با پنجره های واقعی اشتباه گرفته می شوند به کمک سه دوربین در زیر آب نمایشگر دنیای زیر آب هستند. دو پنجره اضافی مستقیما رو به آب قرار گرفته اند و میهمانان نه تنها می توانند از طریق آب صدا سنج که متصل به ستون اصلی کشتیست، به صدای آب و دریا گوش فرا دهند، بلکه از طریق مبلمان های دارای حسگر می توانند لرزش ها و تکان های آب را حس کنند.

8. در سالن استراحت زیر آب به استراحت بپردازید


9. در آسمان دوچرخه سواری کنید
کشتی های کارناوال ویستا (Carnival’s Vista) و هورایزن (Horizon) امکان دوچرخه سواری در آسمان را برای گردشگران خود فراهم آورده اند. دو وسیله پدالی در فضای آزاد و معلق در بالای کشتی در دو مسیر، شکل اصلی این وسیله تفریحی را تشکیل می دهد. با دوچرخه سواری بر فراز کشتی در آن واحد هم منظره زیبایی از دریا را می بینید و هم تمرین دوچرخه سواری می کنید.

9. در آسمان دوچرخه سواری کنید


10. در شبیه ساز چتر بازی نمایشی در آسمان به پرواز درآیید
آیا در مورد استوانه های شیشه ای بسیار عالی که در آن با جریان قوی هوا به سمت بالا کشیده می شوید طوری که حس کنید در آسمان به پرواز درآمده اید چیزی می دانید؟ اگر در یکی از سفرها در دریای آزاد در یکی از کشتی های شرکت کارائیب این بازی را انجام داده باشید، خودتان 
می توانید این حس را تجربه کنید. در کشتی ریپکورد (RipCord) شرکت آی فلای (iFLY)، برای انجام این بازی لباس مخصوص یکسره این کار را می پوشید، عینک خلبانی بر چشم می زنید و همان طور که در آسمان به پرواز در می آیید، حس بی وزنی در هوا را تجربه می کنید.

10. در شبیه ساز چتر بازی نمایشی در آسمان به پرواز درآیید


11. از طناب آویزان شوید 
کشتی نوروِیژین (Norwegian) بزرگترین بازی تور و طناب را بر روی دریا به میهمانان خود ارائه می کند. کشتی های ان ال سی بریک اِوِی کلاس (NCL’s Breakaway class) و بریک اِوی پلاس کلاس (Breakaway Plus class) بین 40 تا 100 مورد جداگانه شامل زیپ لاین، تورهای کوه نوردی و پل های معلق را به گردشگران خود پیشنهاد می کنند. خط کشتی رانی کارناوال نیز اسکای کورس (SkyCourse) را در بسیاری از کشتی هایش به میهمانان ارائه می نماید.

11. از طناب آویزان شوید


12. روی تخته راه بروید
ترسناک ترین ویژگی بازی تور و طناب کشتی ان ال سی؟ احتمالا باید پلانک باشد، تخته ای بسیار نازک که 2 متر از لبه کشتی بیرون زده است. خوشبختانه، جویندگان هیجان در این بازی به شکل ایمنی با طناب مهار شده اند.

12. روی تخته راه بروید


 آشنایی با 10 کشتی تفریحی فوق العاده دیدنی و جدید در جهان



13. از سرسره ده طبقه ای سر بخورید
آخرین هیولا نام بهترین جاذبه گردشگری کشتی سیموفونی و هارمونی  آو دِ سیز (Symphony and Harmony of the Seas) شرکت رویال کارائیب در بین بزرگترین کشتی های تفریحی بر روی زمین است. یک جفت سرسره 65 متری، افراد را 10 طبقه (از طبقه 16، قسمت ورزشی تا طبقه 6، پیاده روی کف چوبی) پایین می برد و در آخر روی کفپوش مخصوصی پرت می کند. سرعت متوسط این سرسره 4 متر بر ثانیه است. این سرسره ها بازی ای دیوانه وار بامزه و در عین حال به واقع ترسناک می باشند. برای اینکه وارد سرسره شوید، بایستی از یک سطح شیشه ای عبور کرده و به دهانه ماهی ماهیگیر برسید، از دهان این سازه سرسره شروع می شود.

13. از سرسره ده طبقه ای سر بخورید


14. بر روی آب راه بروید
پیاده راه سی واک در کشتی های رویال (Royal Princess)، رگال (Regal Princess) و مَجستیک پرینسس (Majestic Princess) با 40 متر از سطح دریا، پیاده راهی 18 متری با کفی شیشه ایست. این پیاده راه تا 8 متر بیرون از کشتی ادامه پیدا می کند تا از این راه بتوان به پایین نگاه کرد و حرکت امواج را دید، اگر جرات داشتید حتما این کار را انجام دهید.

14. بر روی آب راه بروید


15. فیلم هایی با قابیلت آی مکس (IMAX) تماشا کنید
کشتی کارناوال ویستا محل اولین و تنها تماشاخانه آی مکس بر روی دریاست. این تماشاخانه دارای تالاری بزرگ و صفحه نمایشی عظیم می باشد. اگر خواستید فیلم های سه بعدی تماشا کنید اصلا نگران نباشید، مسئولین سینما حتما عینک مخصوص را در اختیار شما قرار می دهند.

15. فیلم هایی با قابیلت آی مکس (IMAX) تماشا کنید


16. کمی هنر مدرن را درک کنید
اگر مایلید تا در مدتی که در کشتی هستید، از نزدیک کمی فرهنگ را لمس و درک کنید، پس یکی از کشتی های تفریحی هلند اَمِریکا (Holland America) را رزرو نمایید، بسیاری از کشتی های این خط کشتی رانی کارهای هنری هنرمندان معاصر با ارزش ده ها میلیون دلار را به نمایش گذاشته اند. اما کشتی جدید نیو اِستادِندام (Nieuw Stadendam) در این موضوع فراتر رفته و یک موزه تمام عیار از کارهای هنری بیش از 150 هنرمند جدید را در کشتی خود برگزار کرده است. خطوط کشتی رانی وایکینگ نیز به واسطه کلکسیون هنری اش بسیار پرآوازه است. چهار کشتی اقیانوس پیمای این کمپانی محل قرار گرفتن بزرگترین کلکسیون کارهای هنری اسکاندیناویایی است که شامل بعضی از کارهای ادوارد مانچ نیز می باشد.

16. کمی هنر مدرن را درک کنید


17. به باربیکیوی آقای فیِری سری بزنید
کشتی های فایو کارناوال (Five Carnival) محل رستوران باربیکیو شهردار فلِیوِرتَون (Guy Fieri)، آقای فیِری است. در این رستوران تکه های گوشت گاو، مرغ، سوسیس و دنده دودی برای مشتری سرو می شوند. اگر بازهم هوس غذاهای آقای فیِری را کردید، این رستوران شعبات بسیاری در کشتی های کارناوال دارند و برگرهای گریل شده و سیب زمینی سرخ کرده دستی را برای مشتریان خود سرو می کنند.

17. به باربیکیوی آقای فیِری سری بزنید


18. زیپ لاین سواری را از ارتفاع 100 متری تجربه کنید
کشتی تفریحی ام اس سی سیساید (MSC Seaside) بازی هیجان انگیزی به نام زیپ لاین دارد. قاعده بازی به این شکل است که یک جفت زیپ لاین در سکویی نزدیک به نوک دودکش کشتی قرار دارد که شما در آنجا می توانید سوار این بازی شوید. طنابی از شروع بازی تا آخر بازی کشیده شده و شما روی آن در هوا به پرواز درمی آیید. از یک سری حلقه های آهنی عبور می کنید و سر می خورید و تمام این راه را تا پشت کشتی طی می نمایید. این سفری 100 متری است که طول آن چهار برابر زیپ لاین های کشتی رویال کارائیب می باشد. کل بازی حدودا 20 دقیقه طول می کشد.

18. زیپ لاین سواری را از ارتفاع 100 متری تجربه کنید


19. از محل استقرار کودکانتان در کشتی باخبر شوید
این نوع از تجهیزات بیشتر از امکانات تکنولوژیکی محسوب می شوند و در نوع خود بسیار مفیدند. خطوط کشتی رانی پرینسس (Princess)، رویال کارائیب و ام اس سی (MSC) مچ بندهایی مجهز به سیستم آر اف آی دی را به میهمانان خود پیشنهاد می کنند. میهمانان با این مچ بند می توانند در اتاق خود را باز کنند، در کشتی خرید نمایند و به سیستم رزرو کشتی دستیابی داشته باشند. خطوط کشتی رانی تفریحی ام اس سی تنها شرکتی است که این مچ بندها را به برنامه ای متصل کرده که با این امکان شما می توانید راه خود را در داخل کشتی پیدا کنید و گم نشوید، بلیط رفت و برگشت رزرو کنید و از طریق تلفن همراه هوشمند خود برنامه های خود را سازماندهی نمایید. امتیاز ویژه ای که این مچ بندها برای والدین دارند این است که اگر فرزند شما هم مثل شما این مچ بند هوشمند را به مچ بسته باشند، شما می توانید موقعیت مکانی آنها در کشتی را دنبال کنید و تمام مدت بدانید که آنها کجا هستند. ویژگی دیگری که کشتی بِلیسیما (MSC Bellissima) از خطوط کشتی رانی ام اس سی دارد، اولین منشی شخصی مجازی در کشتی های تفریحی با قابلیت پاسخگویی تمام وقت به میهمانان است. با این دستگاه دیگر لازم نیست میهمانان از اتاق خود خارج شوند و از همان جا می توانند سوالات خود را بپرسند.  

19. از محل استقرار کودکانتان در کشتی باخبر شوید


20. گِلَمپینگ (گِلَمور کمپینگ) یا اردوی لاکچری بروید
کشتی نو و تازه راه اندازی شده سلبریتی فلورا (Celebrity Flora) مانند سایر کشتی های شرکت سلبریتی که تا به حال دیده اید، نیست. این کشتی تفریحی بزرگ و به واقع 100 متری با تمام امکانات و سوئیت های بسیار شیک و با شکوه در جزیره گالاپاگوس توقف می کند. میهمانانی که به دنبال تجربه ای خاص و منحصر به فرد هستند باید کمپینگ را امتحان کنند. به هر کدام از زوج ها دو کلبه زیبا بر روی عرشه داده می شود یکی برای غذا خوردن و دیگری برای خواب، در نتیجه زوج ها می توانند در هوای آزاد شام بخورند، ستاره ها و صور فلکی را تماشا کنند و برای خودشان مارشمالو کباب کنند.

20. گِلَمپینگ (گِلَمور کمپینگ) یا اردوی لاکچری بروید


21. ترن سواری 240 متری در آب را تجربه کنید
کشتی نَویگِیتور آو دِ سیز (Navigator of the Seas) خطوط کشتی رانی رویال کارائیب، محل بلندترین سرسره آبی دریا به نام بِلَستر (Blaster) است. این سرسره ترن آبی نامگذاری شده و در بالای آن افراد یکی یکی و پشت سر هم از درون لوله های 240متری سر می خورند، از پیچ و خم ها و بالا و پایین ها عبور کرده و در آخرین و جالب ترین مرحله در قسمت سرازیری سر باز به روی آب پرتاب می شوند.

21. ترن سواری 240 متری در آب را تجربه کنید


22. در رستوران دام پریگنون حسابی از خود پذیرایی کنید
میهمانان کشتی های اُشِنیا ریوِرا و مارینا (Oceania’s Riviera and Marina) می توانند در یکی از گران قیمت ترین رستوران ها به نام دام پریگنون (Dom Pérignon)، ارائه دهنده بهترین غذاها، غذا بخورند. این وعده شش بخشی شامل غذاهایی مانند خرچنگ آبی بریتانی در سوپ کاری با نارگیل، ریساتو با قارچ سیاه، گوشت گاو ژاپنی به سبک ساشیمی به همراه خاویار و بشقاب پنیرهای فرانسوی می باشد.

22. در رستوران دام پریگنون حسابی از خود پذیرایی کنید


23. شفق قطبی را تماشا کنید
این موضوع به خودی خود یک ویژگی یا یکی از امکانات کشتی تفریحی نیست، اما به واقع موقعیتیست که بسیاری از افراد متوجه نمی شوند که می توانید از روی یک کشتی تفریحی این کار را انجام دهید. این کار چیزی نیست جز دیدن شفق قطبی، منظره ای زیبا که نصیب هرکسی نمی شود. این بخشی از برنامه منحصر به فرد کشتی وایکینگ یعنی در جستجوی شفق قطبیست که مختص فصل زمستان می باشد و در طی تابستان اجرا نمی شود چراکه شفق قطبی در طول فصل تابستان قابل رویت نیست. در طول این مدت شما 24 ساعت روشنایی را تجربه خواهید کرد و در نیمه شب نظاره گر خورشید خواهید بود. 

23. شفق قطبی را تماشا کنید


24. پخش اول فیلم ها را تماشا کنید
بسیاری از خطوط کشتی های تفریحی فیلم نشان می دهند که معمولا پخش آنها در شب و روی عرشه کشتیست. اما وقتی سوار کشتی دیزنی فَنتَسی (Disney Fantasy) یا دیزنی دیریم (Disney Dream) می شوید، سالن سینمای 399 نفره ای را می بینید که در آن فیلم های شرکت والت دیزنی برای اولین بار پخش می شوند، این در حالیست که بعضی از این فیلم ها هنوز هم روی پرده سینما نمایش داده می شوند. نکته جالب دیگر این که بعضی از این فیلم ها سه بعدی هستند.

24. پخش اول فیلم ها را تماشا کنید


25. در پارک سرپوشیده ترامپولین بالا و پایین بپرید
کشتی کارناوال پانوراما (Carnival Panorama) اولین سفر دریایی خود را در دسامبر 2019 آغاز می کند. یکی از امکانات ویژه این کشتی دایر کردن یکی از شعبات سرزمین ترامپولین اسکای زون در دریاست. در کنار یک زمین بزرگ برای بازی ترامپولین، امکان بازی بسکتبال و وسطی نیز یکی دیگر از ابعاد مفرح این پارک سرپوشیده است. البته میهمانان می توانند فقط بالا و پایین بپرند یا در انبوهی از اجسام نرم شیرجه بزنند. این کشتی توانایی میزبانی برای جشن هایی با نورپردازی نور ماورای بنفش را نیز دارد.

25. در پارک سرپوشیده ترامپولین بالا و پایین بپرید


26. اسکی روی یخ (پاتیناژ) را حتما امتحان کنید
بسیاری از کشتی های رویال کارائیب فضایی چندمنظوره به نام استودیو بی (B) دارند که میزبان بسیاری از مسابقات، جشن های داخل کشتی و نمایشگاه های آشپزی است. همچنین در زمانی که هیچ اجرایی در دستور کار و برنامه کشتی نباشد، این زمین تبدیل به یک پیست اسکی تمام عیار برای اجرای برنامه های اسکی روی یخ می شود. ورود به این پیست برای عموم آزاد است. از کودکان و بزرگترها دعوت می شود تا با کرایه یک جفت اسکیت شروع به این ورزش مفرح کنند. یکی از حرکات اسکی روی یخ در آوردن فرم عدد هشت روی زمین است، سعی کنید حتما این کار را امتحان کنید. 

26. اسکی روی یخ (پاتیناژ) را حتما امتحان کنید


27. موج سواری کنید
بسیاری از کشتی های رویال کارائیب افتخار می کنند مکانی برای موج سواری دارند. یک شبیه ساز موج سواری 12 متری که ممکن است بعضی از کشتی ها دو تا از آنها را داشته باشند! چه فردی مبتدی باشید چه حرفه ای، ایستادن یا دراز کشیدن روی تخته موج سواری روی 113 مترمکعب آب پر فشار، هیجان خالص است. وقتی که موج سواری تمام شد می توانید بقیه روز را در یکی از بهترین و عجیب ترین و سرگرم کننده ترین استخرهای روی آب بگذرانید.

27. موج سواری کنید


منبع: theactivetimes





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید