• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


کلیسای زیبای نوتردام در دام آتش گرفتار شد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۱/۳۱   تعداد بازدید : 3042   گروه مطلب : اخبار


کلیسای زیبای نوتردام در دام آتش گرفتار شد

عصر روز 25 فروردین ماه سال 1398 در ساعت 6:30 دقیقه به وقت محلی پاریس بود که کلیسای زیبای نوتردام در دام آتش گرفتار شد. این کلیسا بدون شک یکی از زیباترین آثار گوتیک جهان است که ساخت آن در سال 1345 میلادی پس از دو قرن به پایان رسید. کلیسای نوتردام قبل از برج معروف ایفل نماد شهر پاریس بود اما همچنان با سالانه 13 میلیون بازدیدکننده از برج ایفل پر بازدیدتر است. این کلیسای نه تنها برای پاریسیان بلکه برای تمام مردم جهان از جایگاه خاصی برخوردار است و در سال 1991 به لیست میراث جهانی پیوست. همین امر باعث شکست قلب میلیون ها طرفدار در سراسر دنیا پس از پخش خبر سوختنش در آتش شد.  

پس از آنکه در دیواره کلیسا ترک هایی مشاهده گردید تصمیم به بازسازی این کلیسای گرفته شد. این بازسازی 6 میلیون یورویی در اواخر سال 2018 آغاز شد و به همین علت دور تا دور کلیسا داربست هایی نسب کرده بودند. 

کلیسای زیبای نوتردام در دام آتش گرفتار شد

مقامات رسمی اعلام کردند که آلارم آتش ابتدا در ساعت 6:20 دقیقه به صدا در آمد اما هیچ آتشی مشاهده نشد. سپس بار دیگر در ساعت 6:43 آلارم به صدا در آمد. آتش به سرعت از سقف کلیسا در نزدیکی پشت نوتردام گسترش یافت و در کمتر از یک ساعت به برج مخروطی ناقوس کلیسا رسید. تنها پس از 13 دقیقه بود که در کمال ناباوری و حضور چشمان وحشت زده هزاران تماشاگر مناره مخروطی فرو ریخت. همچنین آتش تمام پنجره ها و دیگر ساختارهای چوبی داخل کلیسا را در کام خود کشید.  

در طول عملیات فرونشاندن آتش که در کل 14 ساعت به طول انجامید در حدود 400 آتش نشان مشغول مهار آتش بودند که با وجود چالش بزرگی که پیش رو داشتند موفق شدند بخش مهمی از این کلیسا را نجات دهند. در این بین دو مامور پلیس و یک آتش نشان مجروح شدند.

کلیسای زیبای نوتردام در دام آتش گرفتار شد

مقامات پاریس هنوز درحال بررسی علت وقوع این واقعه ناراحت کننده هستند. البته همگی بر این باورند که احتمالا بروز این فاجعه تنها یک تصادف بوده و علت آن نیز انجام مرمت و بازسازی این کلیسا می باشد و هیچ عمل تروریستی ای در کار نبوده است. اما در واقع علت اصلی پس از تحقیقات مشخص خواهد شد. درحدود 50 محقق درحال برسی و کاوش این ماجرا هستند و با بازپرسی 30 کارمند از شرکت های مختلف که در حال انجام امور بازسازی کلیسا بوده اند کار خود را آغاز کرده اند. 





پس از گذشت 48 ساعت از شروع آتش سوزی ناقوس تمام کلیساهای پاریس به صدا در آمدند. 

کلیسای زیبای نوتردام در دام آتش گرفتار شد

بسیاری از مقامات مهم دنیا طی تماس تلفنی با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ابراز تاسف و همدردی خود را با مردم کشور فرانسه اعلام کردند. طبق نظر متخصصان بازسازی و دوباره سازی این بنای مهم تاریخی چیزی در حدود 10 تا 15 سال طول خواهد کشید. اما ماکرون اعلام کرد که می خواهد تنها در طول 5 سال این کلیسای دوست داشتنی را که حتی در افسانه ها و داستان های بسیاری به چشم می خورد حتی بهتر و زیباتر از روز اولش بازسازی شود. 

کلیسای زیبای نوتردام در دام آتش گرفتار شد

توماس فون اسن افسر سابق بخش آتش نشانی شهر نیویورک که در زمان حمله 11 سپتامبر خدمت می کرد گفت: عکس های داخلی موجود از داخل کلیسا درلگرم کننده است.   

کلیسای زیبای نوتردام در دام آتش گرفتار شد

برخی از آثار هنری، مصنوعات و آثار عتیقه موجود در این کلیسا نجات یافتند و به موزه لوور انتقال داده شدند. طبق گفته مسولان سعی شد تا با ارزش ترین این آثار را نجات دهند.

کلیسای زیبای نوتردام در دام آتش گرفتار شد

بسیاری از شرکت های مهم، افراد سرشناس و بانفوذ، دانشگاه ها و خیران بسیار دیگری مبالغی را برای بازسازی این کلیسای افسانه ای اهدا کرده اند و تا کنون چیزی در حدود 700 میلیون دلار جمع آوری شده است.     

منبع: edition.cnn





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید