• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 7 مورد از بزرگترین مجسمه های جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۵/۱۷   تعداد بازدید : 16166   گروه مطلب : ترین ها

مجسمه های بزرگ در زمان های قدیم ساخته شده اند. مجسمه ابوالهل با ارتفاع 20 متر توسط مصریان باستان و به دستور پادشاهان کهن ساخته شده و هنوز هم یکی از بزرگترین مجسمه های دنیاست و در طول 30 سال گذشته در جهان مجسمه ای بزرگتر و بلندتر از آن وجود نداشته است. در این مقاله لیستی از ویژگی های بزرگترین مجسمه های دنیا ارائه می شود.

7. رُودینا مات، 102 متر
رودینا مات به عنوان یک نماد برای نشان دادن اتحاد مردم شوروی در جنگ جهانی دوم در کییِف ساخته شد. این مجسمه از جنس فولاد ضد زنگ است و با ارتفاع 62 متر و وزن 560 تن در بالای ساختمان موزه قرار گرفته است که در کل طولش 102 متر می باشد. ساخت این مجسمه بی نظیر در سال 1981 به پایان رسید. 

رُودینا مات، 102 متر


6. امپراطور یان و هوانگ، 105 متر
مجسمه امپراطور یان یان و هوانگ با انجام عملیات کنده کاری بر روی کوه به مدت 20 سال ساخته شد و سرانجام در سال 2007 این پروژه به پایان رسید. این مجسمه با ارتفاع 106 متر دو تن از اولین امپراطوریان چین، یان دی و هوانگ دی را به تصویر می کشد. این مجسمه بر روی کوه راشمور چین واقع در داخل رودخانه خوش منظره یِلو در نزدیکی منطقه ژِنگ ژو ساخته شده است.

امپراطور یان و هوانگ، 105 متر


5. مجسمه گوئان یین، 108 متر
این مجسمه 108 متری که نمایانگر تصویر بوداسف گوئِن یین است در ساحل جنوبی جزیره هاینان چین واقع شده است. این مجسمه داری سه وجه می باشد که وجه اول رو به داخل جزیره و دو وجه دیگرش رو به دریای جنوب قرار دارد. پروژه ساخت این مجسمه بلاخره بعد از شش سال تلاش در سال 2015 به پایان رسید.

مجسمه گوئان یین، 108 متر






4. کریستو رِی، 110 متر
معبد کریستو رِی با الهام از مجسمه مسیح مقدس ریو دِ ژانریو پس از 10 سال تلاش و زحمت برای ساخت، بلاخره در سال 1959 افتتاح شد. این مجسمه تقریباً به اندازه مدل معروف خود در ریو و با ارتفاع 28 متر ساخته شده، با این تفاوت که این مجسمه در دروازه شهر قرار گرفته و ارتفاع کل آن 110 متر می شود. پایه این مجسمه، عرشه ای فوق العاده را همراه با چشم انداز نفس گیر شهر لیسبون پرتغال ارائه می دهد.

کریستو رِی، 110 متر


3. اُوشیکو دای بوتسو، 120 متر
مجسمه اوشیکو دای بوتسو در سال 1995 در شهر اوشیکو ژاپن افتتاح شد. این مجسمه از 10 متر پایه، 10 متر بلندی از کف تشکیل شده و در کل دارای ارتفاع 120 متر می باشد. بازدیدکنندگان می توانند از طریق یک آسانسور به این مجسمه شگفت انگیز دسترسی پیدا کنند. این مجسمه برنز اندود چهره نورانی و آمیدگرایی بودا را به تصویر می کشد و به نام اوشیکو آرکادیا نیز معروف است.

اُوشیکو دای بوتسو، 120 متر


2. لِکیون سِت کیار، 130 متر
این مجسمه 130 متری به عنوان دومین مجسمه بلند دنیا دارای یک تاج 13.5 متری می باشد. لِکیون ست کیار در بالای تپه های پو کائونگ و در نزدیکی شهر مونیوا مرکز میانمار قرار دارد. در زیر پاهای این مجسمه بزرگترین مجسمه لمیده بودا در دنیا واقع شده است. لِکیون سیت کیار در سال 2008 و مجسمه لمیده بودا در سال 1991 ساخته شد.

لِکیون سِت کیار، 130 متر


1. تندیس بهار معبد بودا، 153 متر
این مجسمه تاریخی با ارتفاع 153 متر از جمله 20 متر تاج و 25 متر ساختمان، بلندترین مجسمه دنیاست. پروژه ساخت این مجسمه بلافاصله پس از انفجار مجسمه بَمیان بودا توسط طالبان در افغانستان برنامه ریزی شد. این مجسمه وِریکانا بودا را به تصویر می کشد و در سال 2008 ساخت آن به پایان رسید.

تندیس بهار معبد بودا، 153 متر


منبع: www.touropia.com





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید