• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 30 سرزمین شگفت انگیز زمستانی در گوشه کنار جهان آشنا شوید (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱۱/۱۳   تعداد بازدید : 7146   گروه مطلب : دیدنی ها


با 30 سرزمین شگفت انگیز زمستانی در گوشه کنار جهان  آشنا شوید (قسمت اول)

هر بار که نام زمستان را می شنویم بی اراده به یاد سرمای سوزان، آسمان خاکستری و آبریزش بینی می افتیم اما این فصل روی زیبای دیگری نیز دارد که اغلب نادیده گرفته می شود. برای نمونه نگاهی بیندازید به کوهستان های ایتالیا که پوشیده از برفند، دریاچه های یخی بکر و دست نخورده و کلبه های انگلیسی که نقاشی های نورمن راکوِل در مقابلشان حرفی برای گفتن ندارند. هرچند که شما را به کشف این مقاصد زیبا در تمام طول سال ترقیب می کنیم اما اگر مایلید این مناظر را از پشت کامپیوتر خود در فضایی گرم و نرم مشاهده کنید، ما شما را قضاوت نخواهیم کرد. پس یک لیوان نوشیدنی گرم بردارید و به تماشای این سرزمین های شگفت انگیز بنشینید.

دولومیت (Dolomites)، تیرول جنوبی (South Tyrol)، ایتالیا
رشته کوه های دولمیت مکانی دنج برای شهرهای جذاب مخصوص اسکی در آلپ می باشد. سراشیبی های پودری محوطه از طریق جاده 140 کیلومتری گریت دولمیتز (Great Dolomites Road) قابل دسترس می باشد و دارای یکی از زیباترین رانندگی های آلپاین و سفری عالی از شهر ونیز به اینجاست.  

دولومیت (Dolomites)، تیرول جنوبی (South Tyrol)، ایتالیا


شیراکاواگو (Shirakawa-go)، ژاپن
سردترین قسمت های ژاپن در شمالی ترین مناطق آن واقع شده اند اما برف هیچ کجای این کشور برفی را زیباتر از کلبه های کاهی شیراکاوگو (در عکس) و گوکایاما معرفی نمی کند. این روستا که یکی از اماکن ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد فضایی در حدود 70 هکتار را در مرکز ژاپن به خود اختصاص داده است.

شیراکاواگو (Shirakawa-go)، ژاپن


ایلولیسات (Ilulissat)، گرینلند
ایلولیسات شهر غربی گرینلند، گردشگران را به دلایل متفاوتی به اینجا می کشاند. آبدره یخی ایلولیسات که در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد، سورتمه سواری با سگ و ساختمان های رنگارنگی که در پس زمینه شان کوه های یخی به چشم می خورند. 

ایلولیسات (Ilulissat)، گرینلند


آبشار مولتنومه (Multnomah Falls)، اورگن (Oregon)
آبشار 186 متری مولتنومه از میان ژرف دره باشکوه رودخانه کلمبیا (Columbia River) در اورگن همانند داستان های افسانه ای جاری می شود. این آبشار دوگانه در هوای بسیار سرد یخ می بندد و منحصر به فردترین منظره در شمال غربی اقیانوس آرام را به نمایش می گذارد.    

آبشار مولتنومه (Multnomah Falls)، اورگن (Oregon)


دریاچه بلد (Lake Bled)، اسلوونی
جای تعجب نیست که دریاچه بلد با کلیسای جزیره ای و قایق سواریش یکی از محبوب ترین مقاصد در اسلوونی می باشد. حتی این مکان زمانیکه رشته کوه جولین که در اطرافش قرار دارد پوشیده از برف می شود و مه بر روی دریاچه می نشیند جذاب تر خواهد شد.    

دریاچه بلد (Lake Bled)، اسلوونی


 (Gamla Stan)، استکهلم، سوئد
استکهلم یکی از زیباترین پایتخت های دنیا در میان شهرهای اروپایی می باشد که می توانید هم در فصل سرما و هم فصل گرما از آن بازدید کنید. گملا ستان یا شهر قدیمی اش با کوچه های جذاب پوشیده از برف و کافه های دنج یکی از سرزمین های عجایب زمستانی خاص می باشد.  

 (Gamla Stan)، استکهلم، سوئد


دریاچه بایکال (Lake Baikal)، روسیه
دریاچه بایکال قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه این سیاره است که عمقش به 1.5 کیلومتر می رسد و فضایی بزرگتر از بلژیک را در سیبری پوشانده است. هنگامیکه زمستان از راه می رسد این دریاچه با بزرگترین زمین اسکیت روی یخ دنیا به بهشت برفی تبدیل می شود. از دست بر قضا این دریاچه تنها خانه فک های آب شیرین جهان نیز می باشد.  

دریاچه بایکال (Lake Baikal)، روسیه


 معرفی 10 دریاچه یخ زده برای باور زیبایی زمستان



هال‌اشتات (Hallstatt)، اتریش
چشم اندازهای کنار دریاچه و ساختمان های قرن دوازدهمی اش هال اشتات را به یک شهر زیبای کارت پستالی تبدیل کرده است. در فصل زمستان به این شهر بروید تا از کوه های برفی و رستوران هایی که با شمع روشن شده اند بدون انبوه گردشگر لذت ببرید. 

هال‌اشتات (Hallstatt)، اتریش


کاتس ولدز (Cotswolds)، ووسترشر (Worcestershire)، بریتانیا
هنگامیکه نور به برف ها پاشیده می شود بی انتهاترین روستای انگلستان که با کلبه های زیبا، مسافرخانه های شیک و مزرعه های اسب تکمیل شده به نقاشی های نورمن راکوِل جان واقعی می بخشد.

کاتس ولدز (Cotswolds)، ووسترشر (Worcestershire)، بریتانیا


کلیسای جامع سنت نیکلاس (Cathedral of Saint Nicholas)، پراگ، جمهوری چک
پراگ که به داشتن بارهای تاریخی و معماری باروک خارق العاده اش (نظیر کلیسای جامع سنت نیکلاس
که در تصویر به چشم می خورد) معرروف می باشد به نحوی حتی در فصل زمستان هم بهتر است. حتی خسته ترین مسافران هم در بازارهای کریسمسی شهر غرق خواهند شد.

کلیسای جامع سنت نیکلاس (Cathedral of Saint Nicholas)، پراگ، جمهوری چک


لاپلند (Lapland)، فنلاند
لاپلند شمالی ترین منطقه فنلاند است و احتمالا یکی از ایده آل ترین صحنه های زمستانی که تا به حال با آن مواجه شده اید را در اینجا خواهید یافت. مکانهای زیادی وجود ندارند که بتوانید در آنجا بابانوئل را ببینید، سوار سورتمه هایی شوید که توسط گوزن های شمالی کشیده می شوند و یا در زیر شفق های قطبی در یک سورتمه حبابی به خواب بروید اما لاپلند به شما این اجازه را می دهد تا همه این کارها را امتحان کنید. 

لاپلند (Lapland)، فنلاند


فانوس دریایی ریس پوینت (Race Point Lighthouse)، کیپ کاد (Cape Cod)، ماساچوست
فانوس دریایی ریس پوینتِ پراوینستاون (Provincetown) در زمستان جادویی می شود چراکه به یکی از خوش عکس ترین مناظر دنیا تبدیل می گردد. غروب آفتابی بینظیر که در آن دانه های شن پخش شده جای خود را به دانه های برف می دهند. 

فانوس دریایی ریس پوینت (Race Point Lighthouse)، کیپ کاد (Cape Cod)، ماساچوست


پیاده روی ریورساید (Riverside Walkway)، ساوت بانک (South Bank)، لندن
پیاده رویی که در کنار ساوت بانک رودخانه تیمز قرار دارد بهترین چشم انداز را از ساختمان های نمایدن لندن نظیر ساعت بیگ بن، چرخ و فلک چشم لندن و کلیسای جامع سنت پاول را در حالیکه پوشیده از برف می باشند به نمایش می گذارد.  

پیاده روی ریورساید (Riverside Walkway)، ساوت بانک (South Bank)، لندن


دریاچه لوئیس (Lake Louise)، پارک ملی بنف (Banff National Park)، کانادا
همانطور که در اکثر دریاچه های یخچالی دریده می شود، دریاچه لوئیس نیز با کوه های ناهموار محصور و با آب های شفاف پر شده است. اما زمانیکه یخ می بندد صدها هزار مشتاق ورزش های زمستانی را جذب خود می کند.   

دریاچه لوئیس (Lake Louise)، پارک ملی بنف (Banff National Park)، کانادا


برگن (Bergen)، نروژ
برگن دومین شهر پرجمعیت نروژ به شدت زیباست. ساختمان های چوبی رنگارنگ، چشم انداز کوه ها و آبدره ها و حتی وجود برخی از شفق های قطبی چیزهایی نیستند که عاشقشان نشوید.

برگن (Bergen)، نروژ


منبع: cntraveller




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید