• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 نکته مهم برای تجربه سفر ی فوق العاده به ترکیه در زمستان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۹/۲۱   تعداد بازدید : 3998   گروه مطلب : ایده های سفر


آشنایی با 10  راه فوق العاده برای تجربه سفر به ترکیه در زمستان

وقتیکه دمای هوا پایین می آید، قیمت ها نیز در ترکیه کاهش می یابند و این زمان بهترین موقع برای ماجراجویی در هوای سرد است.

به یک تور کشتی سواری و یا گردش در شهرهای مختلف بروید
ترکیه به مقصدی جذاب برای گردشگران حتی در فصل زمستان تبدیل شده است. وقتیکه دمای هوا پایین می آید یک تور تفریحی کشتی سواری بر روی تنگه مشهور بسفر که بین قسمت آسیایی و اروپایی ترکیه واقع شده است را انتخاب کنید و یا به ماجراجویی در دیگر شهرهای ترکیه بپردازید.

به یک تور کشتی سواری و یا گردش در شهرهای مختلف بروید


به سراشیبی های برفی بروید
کوه های بلند ترکیه معمولا در تمام طول سال پوشیده از برف هستند. در زمستان زمانیکه قیمت ها کاهش می یابد و گردشگران نیز به خانه های خود بازمی گردند بهترین زمان برای اسکی کردن، اسنو بورد و اسکی کردن با پرش از هلیکوپتر می باشد. برای اسکی کردن با پرش از هلیکوپتر به رشته کوه کاچکار (Kackar Mountains) که خانه ای برای یک پارک ملیست و یا فلات آیدره (Ayder Plateau) یا ایکیزدره (Ikizdere) که هر دو در شهر ریزه واقع شده اند بروید.

به سراشیبی های برفی بروید


در حمام ترکی گرم شوید
پس از یک روز سرد در سراشیبی ها و یا در آسمان ها در یک حمام ترکی ریلکس شوید. این حمام های گرم شامل کیسه کشیدن، خیس خوردن در حوضچه، آبکشی و ماساژ می باشند. هتل ها و اسپاهای مدرنی در استانبول وجود دارند که این تجربه تاریخی را در اختیار شما قرار می دهند. حمام کیلیج علی پاشا (Kilic Ali Pasa Hamami) در منطقه بندری واقع شده و یک حمام شیک می باشد که مابین سالهای 1578 تا 1583 ساخته شده است. این حمام که در تصویر بالا مشاهده می کنید به خاطر معماری برجسته و محوطه سالن استراحتش شناخته شده می باشد. 

در حمام ترکی گرم شوید


به کشف دودکش های جن بپردازید
چشم انداز جادویی ترکیه در کاپادوچیا را با دودکش های جنی که میلیون ها سال پیش به واسطه انفجار آتشفشان شکل گرفته اند تجربه کنید. ساکنان اولیه از آنها به عنوان خانه ها و کلیساها و حتی کندن غارها و شهرهای زیرزمینی استفاده می کرده اند. در شهرهایی مانند گورمه گردشگران می توانند در غارها اقامت کنند.

به کشف دودکش های جن بپردازید


به بالن سواری بروید
همچنین می توانید کاخ های افسانه ای و چشم اندازهای باورنکردنی دیگر ترکیه را از آسمان نظاره گر باشید. کاپادوکیه یکی از محبوب ترین مکان های دنیا برای بالن سواری می باشد. این بالن سواری در تمام طول سال با توجه به شرایط آب و هوایی امکان پذیر می باشد. ماه های آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر معمولا بهترین زمان برای انجام این تفریح هیجان انگیز می باشد. حتما لباس گرم بپوشید چراکه هوا آن بالا در آسمان سردتر است.

به بالن سواری بروید


از گلدن هورن بازدید کنید
گلدن هورن استانبول یک بندر طبیعیست که مابین قسمت اروپایی و آسیایی ترکیه می باشد. روزگاری زوج ها سوار بر قایقی کوچک می شدند و به سفری عاشقانه و دیدن دشت های شقایق حاشیه آن می رفتند. امروزه بازدیدکنندگان سوار بر کشتی های مسافربری شده و به تماشای صومعه ها، کلیساها، مساجد، خانه ها، پارک ها و دیگر جاذبه های قدیمی می پردازند. زمانی را هم به تله کابین سواری که در بالای تپه پیر لوتی قرار دارد اختصاص دهید و یک سلفی با پس زمینه استانبول بگیرید.

از گلدن هورن بازدید کنید


در بازار بزرگ به خرید بپردازید
یک ساک خرید با خود به همراه ببرید. یک ساک بزرگ. هوای سرد زمستان نمی تواند شما را از رفتن به بازار بزرگ که بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان است باز بدارد. این بازار که متشکل از حدود 4000 مغازه می باشد با 64 خیابان و 22 ورودی می باشد ده ها هزار متر مربع را پوشش داده است. در بین اجناس با ارزشی که در اینجا خواهید یافت چراغ های موزاییکی و جاشعمی ها، مانند نمونه هایی که در عکس بالا به نمایش در آمده است و همچنین سرامیک های ترکی، گلیم، شکلات و باقلوا، قهوه جوش های مسی و بسیار دیگر به چشم می خورند. 

در بازار بزرگ به خرید بپردازید


بسفروس را تجربه کنید
شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین هم اکنون به مسافرانیکه از شهرهای مشخص شده ایالات متحده در حال عبور هستند پیشنهاد توقف در استانبول را می دهد. اگر سفر شما مطابق با دستور العمل این شرکت باشد یک اقامت رایگان برای یک یا دو شب در استانبول را خواهید داشت تا برای کشف شهر و رودخانه بسفروس که در تصویر مشاهده می نمایید زمان داشته باشید. این خط هوایی همچنین یک تور گردشگری با قایق موتوری نیز بر روی رودخانه ارائه می دهد. 

بسفر را تجربه کنید


به دیدن رقص سمای درویشان بروید
درباره فرهنگ و تاریخ ترکیه در سمای درویشان بیشتر بیاموزید. این مراسم در اصل مربوط به مولانا و قرن سیزدهم می باشد که شامل اجزای مذهبی نظیر دعاها، مناجات، موسیقی و رقص سما تحت تاثیر اشعار مولاناست. این مراسم بیشتر در شهر قونیه دایر می باشد و به همین منظور جشنواره ای در ماه دسامبر به مناسبت بزرگداشت مولانا در آنجا برگزار می شود.

به دیدن رقص سمای درویشان بروید


به کاوش در موزه تروآ بپردازید
بر طبق حماسه ایلیاد اثر هومر، جنگ تروآ در شهری که امروزه به عنوان چاناکاله (Canakkale) شناخته می شود اتفاق افتاده است. در سال 2018 به عنوان قسمتی از جشن سال تروآ ترکیه، موزه جدید تروی در این منطقه تاریخی بازگشایی شده است. این موزه متشکل از صنایع دستی از شهرهای باستانی تروی و ترواس، 24 تکه طلا و جواهرات و دیگر موردها به همراه انیمیشن ها، شبیه سازی ها، نمایش های آموزشی و فیلم های تعاملی می باشد.

منبع: travelchannel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید