• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


10 شگفتی باورنکردنی طبیعی در آفریقا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۵/۱۴   تعداد بازدید : 37685   گروه مطلب : دیدنی ها


10 شگفتی باورنکردنی طبیعی در آفریقا

این قاره وسیع ترین شگفتی های طبیعی حیوانات و گیاهان را ارائه می دهد. تنوع و تطبیق پذیری این گونه ها در اینجا بسیار زیاد است، جوری که بررسی و شناخت آنها نیاز به یک عمر زمان دارد. از طرفی گردآوری آنها در ده قسمت نیز بسیار دشوار خواهد بود. در این مقاله انتخاب های برتر هفته ارائه می شود.


10. ناماکوئالَند، نامبیا و آفریقای جنوبی
این مکان بسیار خشک و ساده است و در نگاه اول چشمگیر به نظر نمی رسد. اما بهارش  بسیار عجیب و غریب می باشد. هزاران گل رنگارنگ در این فصل شکوفه می کنند، به صورتیکه اغلب گردشگران به تحسین این زیبایی ها می پردازند.
چرا باید به آنجا رفت؟ ریخترسفِلد - بخشی از نامکوئالند- این مکان یک پارک ملی و میراث جهانی است که بسیاری از بازدید کنندگان در طول فصل بهار برای تماشای این پدیده به این مکان می آیند.

ناماکوئالَند، نامبیا و آفریقای جنوبی

ناماکوئالَند، نامبیا و آفریقای جنوبی

ناماکوئالَند، نامبیا و آفریقای جنوبی


9. کوه نیرانگو، جمهوری دموکراتیک کنگو
یک آتشفشان فعال که به دلیل قرار گرفتن بزرگترین دریاچه گدازه جهان در آن، مشهور است. شیب بسیار تند دامنه این آتشفشان و روان بودن جریان گدازه آن عواملی هستند که باعث فوران جریان با سرعت بالا می شوند. ولی دریاچه گدازه به صورت مداوم وجود ندارد. چندین سال طول می کشد تا دیواره آتشفشان تشکیل و گدازه فوران مجدداً ایجاد شود.
چرا باید به آنجا رفت؟ آخرین فوران در سال 2002 اتفاق افتاد. اما امروزه فعالیت آتشفشان به صورت بسیار واضح قابل مشاهده و گدازه آن به آرامی در حال افزایش و تشکیل دریاچه است.

کوه نیرانگو، جمهوری دموکراتیک کنگو

کوه نیرانگو، جمهوری دموکراتیک کنگو

کوه نیرانگو، جمهوری دموکراتیک کنگو


8- آبشار زیر آب موریس
این جزیره در اقیانوس هند و در فاصله 2000 کیلومتری آفریقا قرار گرفته و به عنوان یک مقصد توریستی بسیار جذاب مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. این آبشار در زیر آب و ساحل جنوب غربی قرار دارد و چشم اندازی از جزیره ماریتیوس را ارائه می دهد. این یک آبشار واقعی نیست، بلکه یک توهم نوری است. رسوبات شن و ماسه این منطقه فضایی بسیار چشمگیر را به وجود آورده اند. دلیل این امر جدید بودن این جزیره، ادامه تشکیل آن و شیب زیر آبیش است.
چرا باید به آنجا رفت؟ با انتخاب این مکان خاطره ای بسیار ناب و به یاد ماندنی را برای خود رقم زنید، از استراحت در سواحل شنی لذت ببرید و با شنا کردن در آب گرم و تماشای منظره جذاب کوه های اطراف لذت خود را کامل نمایید.

آبشار زیر آب موریس

آبشار زیر آب موریس

آبشار زیر آب موریس


7- رودخانه دره ای دِ بِلاید، اِم پیو مالانگلا، آفریقای جنوبی
دِ بلاید یکی از زیباترین رودخانه های دنیاست که در مساحتی به اندازه 25 کیلومتر در امتداد شمال دراکنبر قرار دارد. این مکان قطعاً یکی از عمیق ترین، سرسبزترین و باریک ترین دره های سطح زمین است جاییکه صخره ها و ماسه های قرمز توسط شاخ و برگ های سرسبز پوشش داده شده اند. این دره عمیق و باریک زیستگاه و پناهگاهی امن برای موجودات زنده زیادی نظیر اسب آبی، بز کوهی و پستانداران متعدد دیگری را ارائه می دهد. علاوه بر این، این دره دارای چشم اندازی بسیار جذاب و نفس گیر می باشد.
چرا باید به آنجا رفت؟ برای کشف و امتحان جاذبه های گردشگری مهیج و جذابی مانند پیاده روی، اسب سواری، قایق سواری، بالن سواری، فلای فیشینگ، دوچرخه سواری، سفر و تورهای گردشگری حتماً به این دره و مکان زیبا بروید.

رودخانه دره ای دِ بِلاید، اِم پیو مالانگلا، آفریقای جنوبی

رودخانه دره ای دِ بِلاید، اِم پیو مالانگلا، آفریقای جنوبی

رودخانه دره ای دِ بِلاید، اِم پیو مالانگلا، آفریقای جنوبی


6- صحرای نامیب، نامبیا
تلاقی صحرای نامبیا و اقیانوس اطلس یکی از جذاب ترین چشم اندازهای دنیا را ارائه می دهد، جاییکه یک بیابان پهناور هزاران کیلومتری به امواج طوفانی و قطره های سرد اقیانوس متصل می شوند. اما متاسفانه هیچ راهی برای تماشای این منظره جز از طریق هواپیما وجود ندارد. تپه شنی این بیابان و شهر ارواح تورهای گردشگری بسیار مهیجی را ارائه می دهد و قطعاً یک مقصد توریستی بسیار محبوب برای علاقمندان به گردشگری خواهد بود.
چرا باید به آنجا رفت؟ پارک ملی نامیب به عنوان یک مرکز توریستی برای گردشگران قابل دسترسی می باشد. از ویژگی های متمایز این مکان می توان به تپه های شنی قرمز اشاره کرد، تپه هایی که چشم اندازی نفس گیر و مسحور کننده ای را ایجاد کرده اند.

صحرای نامیب، نامبیا

صحرای نامیب، نامبیا

صحرای نامیب، نامبیا


5- آبشار ویکتوریا
آبشار پر زرق و برق ویکتوریا یکی از محبوب ترین و پرزرق و برق ترین آبشارهای دنیاست که در مرز بین دو کشور زامبیا و زیمباوه قرار گرفته است. این آبشار بعد از اینکه توسط یک کاوشگر اسکاتلندی کشف شد، به نام ملکه ویکتوریا نامگذاری گردید. اما مردم محلی این منطقه این آبشار را با نام موسی اُآ تونیا، به معنی دودی که می غُرد، می شناسند. آبشار ویکتوریا دارای یک استخر شیطان غیر معمول و یک استخر طبیعی در سمت زامبیا نیز می باشد.
چرا باید به آنجا رفت؟ آبشار ویکتوریا، یکی از محبوب ترین نقاط توریستی در میان گردشگران است. جاییکه به راحتی از طریق اتوبوس و قطار قابل دسترسی می باشد.

 آبشار ویکتوریا

 آبشار ویکتوریا

 آبشار ویکتوریا


10 شگفتی باورنکردنی طبیعی در آفریقا



4- کوه های تِیبِل، شهر کِیپ، آفریقای جنوبی
این قله نمادین با چشم انداز بسیار جذاب به شهر، کوهنواردان بسیاری را به خود جذب می کند. قله کوه های تِیبِل به راحتی از طریق پیاده روی قابل دسترس اند. اما تله کابین که در میان بازدیدکنندگان بسیار محبوب است، نیز برای رسیدن به این قله جذاب  موجود می باشد. همچنین ماشین های نوآورانه با طبقات چرخشی برای درک هیجان فوق الهاده و نهایت لذت از تماشای منظره شهر، اقیانوس و کوه وجود دارند.
چرا باید به آنجا رفت؟ برای بازدید از کوه ها و قله معروف (لایِنز هِد) سر شیر، قله ای که از پرتگاه بالاتر است و چشم اندازی مسحور کننده و نفس گیر را ارائه می دهد.

کوه های تِیبِل، شهر کِیپ، آفریقای جنوبی

کوه های تِیبِل، شهر کِیپ، آفریقای جنوبی

کوه های تِیبِل، شهر کِیپ، آفریقای جنوبی


3- جاده بابااُس، مِنابه، ماداگاسکار
جاده خاکی بین مورانداوا و بِلُنی سِریبی هینا به دلیل درختان غول پیکری که در اطراف این قسمت روییده اند معروف می باشد. این جاده یکی از محبوب ترین و پربازدید کننده ترین مناطق در ماداگاسکار است.
چرا باید به آنجا رفت؟ از آنجاییکه این جاده یکی از محبوب ترین و پربازدید کننده ترین مناطق در ماداگاسکار است به عنوان یکی از مهیج ترین جاده های دنیا شناخته شده می شود.

جاده بابااُس، مِنابه، ماداگاسکار

جاده بابااُس، مِنابه، ماداگاسکار

جاده بابااُس، مِنابه، ماداگاسکار


2- پارک ملی سِرنگِتی، تانزانیا
پارک ملی سِرنگتی، یکی از پربازدیدترین پارک های آفریقاست. یک دشت با مساحت 14763 کیلومتر مربع که توسط درختان گرمسیری و نیمه گرمسیری پوشش داده شده است. یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این پارک، زندگی گونه های معروف حیوانات مانند شیرها، گورخر، تمساح، بوفالو، کرگدن سیاه، فیل، فلامینگو، زرافه و پلنگ های این مکان می باشد، جاییکه شکار این حیوانات توسط گونه های قوی تر برای ادامه حیات منظره چشم گیری را به وجود آورده است. 
چرا باید به آنجا رفت؟ برای بازدید از این مکان تیم گردشگری تورهای سافاری را تنظیم کرده اند. با انتخاب این تورهای مهیج خاطره ای به یاد ماندنی را برای خود رقم زنید و از تماشای حیوانات، پرندگان، طبیعت و عکس گرفتن از این جاذبه های جذاب لذت ببرید و از نزدیک با حیات وحش آفریقا آشنا شوید.

پارک ملی سِرنگِتی، تانزانیا

پارک ملی سِرنگِتی، تانزانیا

پارک ملی سِرنگِتی، تانزانیا


1- کوه کلیمانجارو، تانزانیا
کوه کلیمانجارو با ارتفاع 5885 متری جزو بلندترین کوه ها در آفریقا و نیز بلندترین کوه ایستاده در دنیاست. این کوه در واقع یک آتشفشان، متشکل از سه مخروط متمایز می باشد. کوه نوردی در این کوه ها برای تمام افراد حتی غیر حرفه ای ها هم مناسب است. اگر از بیماری ترس در ارتفاع رنج می برید، این کوه با ارتفاع 5895 متری مقصد مناسبی برای شما نیست. یخچال های طبیعی واقع در ارتفاع این کوه ها نیز واقعاً زیبا هستند.
چرا باید به آنجا رفت؟ بلندترین رشته کوه آفریقا مسیرهای بیشتر و متفاوتی را با سختی کمتر ارائه می دهد. اگر به کوهنوردی و فتح قله علاقه ای ندارید، به تماشای جاذبه های پارک ملی کلیمانجارو بپردازید.

کوه کلیمانجارو، تانزانیا

کوه کلیمانجارو، تانزانیا

کوه کلیمانجارو، تانزانیا

منبع: placestoseeinyourlifetime




نظرها

  • 1 0

    سلام مطالب خوبیست..ممنون

    • 0 0

      سلام، خواهش می کنم. سپاس

  • 0 0

    بسیار عالی بود . تشکر. من از بین موارد ذکر شده فقط شانس دیدن آبشار ویکتوریا در کشور زیمبابوه را داشتم . این آبشار طویلترین آبشار دنیا با 1500 متر طول است و یکصد متر نیز ارتفاع دارد و در شهری به همین نام قرار دارد. در هنکامی که هوا ابری نباشد و بر اثر ارتفاع زیاد آبشار و پراکندگی قطرات آب ناشی از ارتفاع آبشار ، رنگین کمانهای متععد و زیبایی تشکیل میشود . در مجموع این آبشار بسیار با شکوه است و حجم آب بسیار زیادی دارد .کافیست یکهفته آب این رودخانه و آبشار به سد کرج بریزد. آب یکسال تهران تامین خواهد

    • 0 0

      سلام علیرضا جان، از اینکه تجربتون را با کاربران توریستگاه به اشتراک گذاشتید ممنونیم

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید