• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 10 قلعه ترسناک و تسخیر شده در جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۵/۱۵   تعداد بازدید : 27005   گروه مطلب : دیدنی ها


قلعه های ترسناک و تسخیر شده در جهان

قلعه ها همیشه با یک داستان رمزآلود همراه هستند که از زمان ساخت تا کنون چه سرنوشتی داشتند و چه کسانی در آن ها زندگی گردند. احتمالا شما در سفرهای خود، به بازدید از قلعه های زیبا و یا تاریخی و عجیب در سراسر دنیا رفته اید. در دنیا هزاران قلعه وجود دارد اما در اینجا ما ده قلعه ترسناک جهان، که گفته می شود محل سکونت ارواح هستند، را معرفی خواهیم کرد، این قلعه ها، با توجه به افسانه هایی که از آن ها نقل می شود، در شب ها بسیار ترسناک تر و شبح وار هستند.

10. قلعه سنگ شب (Craig-y-Nos Castle)، انگلستان
این قلعه در لبه جنوب شرقی کوه سیاه در انگلستان واقع شده است. قسمت های اولیه این ساختمان در سال 1841 ساخته شد و در سال 1876 به فروش رفت، در همان سال اتفاقات وحشتناکی برای صاحبان قلعه افتاد. شواهد زیادی وجود دارد که این قلعه توسط روح پتی تسخیر شده است، پتی اولین کسی است که این مکان را به عنوان ملک شخصی در سال 1878 خرید. قبل از اینکه این ساختمان به قلعه تبدیل شود، در سال 1921 و بعد از مرگ آدلینا پتی، از عمارت بزرگ ساختمان به عنوان بیمارستان استفاده می شده است. افسانه ها و روایات زیادی مبنی بر صداهای عجیب و غریب درون ساختمان وجو دارد. اگرچه هیچکس در نزدیکی این قلعه زندگی نمی کند، اما حضور در آن می تواند تجربه ای ترسناک و مهیج را رقم بزند.

10. قلعه سنگ شب (Craig-y-Nos Castle)، انگلستان


9. قلعه هیمجی (Himeji Castle)، ژاپن
قلعه هیمجی یکی از ترسناک ترین قلعه های دنیاست که به دست ارواح تسخیر شده. این قلعه در شهر هیمجی و استان هیوگو واقع و از زمان ساخت به خوبی از آن نگه داری شده است. در سال 1333 قلعه ساخته و در سال 1346 به وسیله آکاماتسو نوریمورا بازسازی شد. این قلعه به عنوان معروف ترین قلعه ژاپن در سال 1993 به عنوان میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسید و امروزه هزاران بازدید کننده دارد. گفته می شود این قلعه در شب ها بسیار ترسناک است و توسط روح اوکیکو تسخیر شده، اوکیکو به دلیل گم کردن ظروف با ارزش خانوادگی محکوم به مرگ شده و در چاه انداخته شد، افسانه هایی مبنی بر اینکه هنوز روح او در چاه سرگردان است، وجود دارد.

9. قلعه هیمجی (Himeji Castle)، ژاپن


8. قلعه بالی گالی (Ballygally Castle)، ایرلند
بالی گالی به عنوان تسخیر شده ترین مکان در ایرلند شاخته می شود، که در قرن هفدهم میلادی و در پنج کیلومتری شمال لارن ساخته شده است. این قلعه از زمان ساخت تا کنون محل استراحت و هتل بوده و افسانه های ترسناک زیادی راجع به ساکنین و اتفاق های مافوق طبیعی در آن، شنیده می شود. گفته می شود ارواح سرگردان زیادی در اطراف قلعه پرسه می زنند و مهم ترین دلیل حضور آن ها، در زدن های ناشناخته بر روی اتاق های هتل است. گفته می شود ضربه های در توسط روح یکی از مسافرین قدیمی به نام خانم ایزابل شاو اتفاق می افتد، که در زده و ناپدید می شود، این زن خود را از پنجره اتاقی که شوهرش او را در آن حبس کرده بود، پرت کرد و جان داد. اتاق کوچکی در قلعه وجود دارد که نام آن "اتاق روح" است، هیچکس از این اتاق استفاده نمی کند.

8. قلعه بالی گالی (Ballygally Castle)، ایرلند


7. قلعه بری پامری (Berry Pomeroy Castle)، انگلستان
بری پامری در قرن پانزده میلادی و در روستایی به همین نام ساخته شده است و داستان های زیادی درباره ارواح سرگردان اطراف قلعه وجود دارد. این مکان تا قرن هفدهم تحت مالکیت شخصی بوده و پس از آن متروکه می شود، و بعد از خالی شدن، هزاران توریست را به خود جذب می کند. این قلعه توسط روح دو زن تسخیر شده، که یکی سفید و یکی آبی است. گفته می شود روح سرگردان آبی از بالای برج، از عابران پیاده درخواست کمک می کند و نکته ترسناک این است که هر کس به قصد کمک به سمت برج برود، می میرد. برخی از افسانه ها می گویند که روح سفید مربوط به مارگارت پامری است.

7. قلعه بری پامری (Berry Pomeroy Castle)، انگلستان


6. قلعه چیلینگهام (Chillingham Castle)، انگلستان
داستان های ترسناک زیادی راجع به قلعه چیلینگهام واقع در قسمت شمالی شهر نورث آمبرلند وجود دارد. این قلعه در قرون وسطی مسکونی بوده و گفته می شود که در قرن دوازدهم میلادی از آن به عنوان صومعه استفاده می شده است. موانع و حصار های قلعه مانع حمله و ورود اسکاتلندی ها به قلمرو انگلستان بوده، گرچه با وجود این سازه قوی، همواره درگیری های فراوانی بین دو سرزمین وجود داشته است. این قلعه یکی از مخوف ترین قلعه های انگلستان به شمار می رود که گفته می شود توسط بیشتر از یک روح به تسخیر درآمده، و معروف ترین شبح آن "پسر آبی" است که اتاق صورتی قلعه را تسخیر کرده است.

6. قلعه چیلینگهام (Chillingham Castle)، انگلستان


 بهترین قلعه های دیدنی برای بازدید در ایرلند



5. قلعه بران (Bran Castle)، رومانی
قلعه بران رومانی نمونه ای از یک قلعه ترسناک و رمز آلود است، که در سال 1377 میلادی ساخته شده و داستان های زیادی درباره وجود دراکولا در این قلعه مطرح شده است، تا آن جایی که این قلعه با نام "قلعه دراکولا" نیز شناخته می شود. روایت دقیقی از کشته شدن توسط دراکولا در این منطقه وجود ندارد، اما افسانه ها حاکی از هزاران مرگ و به صلیب کشیده شدن افراد در این قلعه است. حتی امروزه، سالن ها و راهروهای قلعه بسیار ترسناک و رمزآلود هستند.

5. قلعه بران (Bran Castle)، رومانی


4. قلعه وارویک (Warwick Castle)، انگلستان
قلعه وارویک یک قلعه ترسناک در شهر وارویک شر انگلستان است که در سال 1068 میلادی توسط ویلیام فتح شد. این قلعه یکی از بارزترین ساختارهای نظامی در قرن چهاردهم بوده و به دلیل خرابی سنگ ها، به طور کامل بازسازی شده  و امروزه یک مکان توریستی در انگلستان به شمار می رود. مردم معتقدند این قلعه توسط روح فلیک گرویل تسخیر شده، کسی که در هالبورن به قتل رسانده شد. امروزه قلعه به طور رسمی و برای جذب توریست بیشتر، برنامه ها و مناسبت های روح زنده را اجرا می کند.

4. قلعه وارویک (Warwick Castle)، انگلستان


3. برج لندن (Tower of London)، انگلستان
برج لندن یکی از قلعه های تاریخی و ترسناک واقع در مرکز شهر لندن است که در سال 1066 میلادی ساخته شده و ظاهر بسیار زیبایی دارد. بین سال های 1100 تا 1952 از این قلعه به عنوان زندان استفاده می شده، هرچند که به این منظور ساخته نشده بود، علاوه بر این در جریان جنگ جهانی اول و دوم نیز محل اسارت زندانیان بود. امروزه این قلعه جز میراث فرهنگی جهانی به شمار می رود.
گفته می شود این قلعه توسط روح آن بولین تسخیر شده است، کسی که بخاطر خیانت به کشور محکوم به مرگ شد و سرش را بریدند. مردم ادعا می کنند که روح آن را می بینند در حالی که سر بریده خود را زیر بغل زده و حرکت می کند، گفته می شود بیشتر اوقات روح او اطراف برج سفید ظاهر می شود، جایی که در آن دفن شده است.

3. برج لندن (Tower of London)، انگلستان


2. قلعه لیپ (Leap Castle)، ایرلند
به طور قطع نمی توان گفت که این قلعه ترسناک ترین قلعه دنیاست چرا که نظرهای متفاوتی وجود دارد. قلعه لیپ در کولدری واقع شده و می تواند شما را هنگام عبور از راهروهای آن، انقدر بترساند که دندان هایتان بهم بخورد. این قلعه در اصل به نام "لیم اوی باناین" شناخته می شود که به معنای پرش بانون هاست. نمی توان گفت که این مکان در چه دوره ای ساخته شده، اما محل زندگی کشیش ها بوده است. یکی از نشانه های بزرگ تسخیر شدگی این قلعه، نشان داده شدن ارواح تسخیری حین پخش زنده تلویزیونی است. برخی معتقدند که قلعه توسط روح اوکارول، که بر اثر جذام جان داد، به تسخیر در آمده است.

2. قلعه لیپ (Leap Castle)، ایرلند


1. قلعه هوسکا (Houska Castle)، جمهوری چک
قلعه هوسکا یکی از ارزشمندترین قلعه های جمهوری چک است که زیبایی ظاهری بی نظیری دارد و در طول زمان به طور مرتب بازسازی و حفاظت شده. این قلعه در قرن سیزدهم میلادی و تحت فرمان اوتاکار دوم از سلسله بوهمیا ساخته شد، در طول زمان مالکیت آن دست به دست چرخید و امروزه متعلق به جوزف سیمونک، رییس جمهور فعلی اسکوداست. آلمان ها در طول جنگ در این قلعه، زندانیان را به روش بی رحمانه ای شکنجه می دادند و مردم محلی بی گناه تجربه های خشونت آمیز وحشتناکی را پشت سر گذاشته اند.
داستانی که درباره سوراخ بزرگ داخل قلعه وجود دارد، عقل را از سر شما می پراند، این سوراخ به عنوان "دروازه جهنم" شناخته می شده است. در صورتی که زندانیان می توانستند توضیح دهند در آن طرف سوراخ چه بلایی سر آن ها می آید، از طرف مقامات آزاد می شدند، اولین کسی که از آن سوراخ بزرگ بیرون آورده شد جوانی بود که طی چند روز به یک فرد سی و چندساله تبدیل شده بود.

1. قلعه هوسکا (Houska Castle)، جمهوری چک


منبع: listamaze





نظرها

  • 2 1

    ضاهرا برج لندن ترس هم نداره

  • 0 4

    عالی توضیح دادین وبیشتر هیجانی بود تا ترسناک ولی من خیلی خوشم اومد

    • 1 1

      سپاس

  • 0 0

    عالی بود خیلی قشنگ بود مخصوصا قلعه بران تو رومانی

  • 0 1

    پشمام ریخته دستتون درد نگرفته انقدر تایپ کردید

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید