• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین مکان های اسلونی که بازدید از آنها را به هیچ وجه نباید از دست داد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۴/۱۳   تعداد بازدید : 5882   گروه مطلب : دیدنی ها


مکان های دیدنی اسلونی که بازدید از آنها را به هیچ وجه نباید از دست داد

می توان از اسلونی به عنوان سرزمینی مملو از شگفتی های جذاب نام برد، سرزمینی دوست داشتنی که در قلب اروپا قرار گرفته و توسط رشته کوه های شرقی آلپ و دریای آدریاتیک احاطه گردیده. در این کشور کوچک قطعا در دام روستاهای جذابش خواهید افتاد، روستاهایی دوست داشتنی با سبک معماری باروک، مناظر رمانتیک، رشته کوه های برفی، سواحل خیره کننده و آبشارهای اعجاب انگیز. در اسلونی جاذبه های متعددی برای بازدید وجود دارد، جاذبه هایی شگرف از خیابان های لیوبلیانا تا قلعه های قرون وسطایی بِلِد.

لیوبلیانا (Ljubljana)
سفر شگفت انگیز خود را برای کاوش در جذابیت ها و زیبایی های اسلونی از پایتخت پرنشاط و دوست داشتنی آن یعنی لوبلیانا آغاز نمایید. شهری جذاب که قطعا با قدم زدن در خیابان های پرجنب و جوشش غرق در احساس شادی و نشاط خواهید شد. البته توقف در تروموستووجا (Tromostovje) که از آن به عنوان پل سه گانه نیز یاد می شود را به هیچ وجه فراموش نکنید. سه پل جذاب که در مجاورت یکدیگر در امتداد رودخانه ای گسترانیده شده اند. این شهر به عنوان مجموعه ای منحصربه فرد از سبک معماری باروک، شما را به دنیایی متفاوت از روزگار باستان می برد و مقصدی فوق العاده برای علاقمندان به گشت و گذار در میدان های شگفت انگیز و مجسمه و تندیس های هنری تحسین کننده به شمار می رود. بازدید از قلعه لوبلینا را به هیچ وجه فراموش نکنید و با بالا رفتن از پله های برج ساعت تماشاگر یکی از زیباترین و خیره کننده ترین مناظر شهر باشید. 

لیوبلیانا (Ljubljana)


دریاچه بلد (Lake Bled)
می توان از دریاچه بلد به عنوان یکی از برترین جاذبه های طبیعی اسلونی نام برد، این دریاچه با آب های زمردی توسط جزیره ای کوچک احاطه گردیده است. در این جزیره شاهد یکی از خیره کننده  ترین مناظر رشته کوه های اسلوونی خواهید بود. قدم زدن در اطراف آن بسیار لذت بخش است و مناظر اطرافش چنان شگفت انگیزند که باور واقعی بودنش دشوار خواهد بود و گویی نظاره گر یک کارت پستال واقعی هستید. البته قایقرانی با قایق پارویی و اسکیمویی در آن نیز چنان لذت بخش می باشد که زبان از توصیفش قاصر است. با بالا رفتن از ارتفاعات قلعه قرن هفدهمی بلد به نقطه ای خواهید رسید که از طریق آن می توان شاهد یکی از خیره کننده مناظر دریاچه بود. می توان از کیک کرمی بلد به عنوان نماد بلد نام برد، دسری معروف که سمبل این منطقه به شمار می رود و امتحانش را به هیچ وجه نباید از دست داد. 

دریاچه بلد (Lake Bled)


پیران (Piran)
پیران در جنوب غربی اسلوونی و در سواحل دریای آدریاتیک قرار گرفته و یکی از زیباترین شهرهای کشور به شمار می رود. کوچه های پرپیچ و خم این شهر قدیمی یادآور کوچه های ونیز می باشد، کوچه هایی باریک با سبک معماری گوتیک. می توان از میدان تارتینی (Tartini Square) به عنوان مقصدی بسیار مناسب برای علاقمندان به تاریخ نام برد، یکی از اصلی ترین میدان های شهر که می توان بعد از ظهری دل انگیز را در بارهای روباز و کافه های آن سپری نمایید و از تماشای ماهیگیران محلی لذت ببرید. 

پیران (Piran)


دره سوچا (Soca Valley)
با بازدید از دره سوچا با طبیعت ارتباط برقرار نمایید، دره ای که در میانش رودخانه زمردی رنگی که از آن به عنوان معجزه طبیعت یاد می شود، جریان دارد. رودخانه ای که میزبان یکی از زیباترین آب های نشات گرفته از کوه های آلپ در اروپاست. مکانی جذاب با ورزش ها و فعالیت های هیجان انگیزی که قطعا شما را فریبای خویش می کند. در این مکان از قایقرانی با قایق پارویی لذت ببرید، با شرکت در برنامه رودگردی (وایت واتر رفتینگ) لذت خود را کامل نمایید و بعدازظهر هیجان انگیزتان را صرف ماهیگیری و صید ماهی های قزل آلا نمایید. از دیگر فعالیت های مهیجی که در سوچا ارائه می شود می توان به تورهای پاراگلایدینگ و زیپ لاین اشاره کرد، برنامه هایی جذاب که امکان صعود بر ارتفاعات رویایی منطقه و تماشای مناظر خیره کننده اش را برایتان فراهم می آورد.

دره سوچا (Soca Valley)


پُستوینا (Postojna) 
پستوینا نام شهری کوچک در جنوب غربی اسلونی است که عمده محبوبیتش را مدیون غار شگفت انگیزش می باشد. این غار خارق العاده وسیع 21 کیلومتری دارای اتاق ها، تالارها و گالری هایی با ارتفاع 45 متری می باشد که در نوع خودش بی همتاست. با شرکت در تور قطاری که شما را به داخل غار می برد، لحظاتی خاطره انگیز را برای خود رقم زنید و به تحسین زیبایی های استالاگمیتی یا چکیده سنگی که برلیانت نام دارد و سمبل غار به شمار می رود، بپردازید. در نزدیکی پستوینا قلعه ای قرون وسطایی یافت می شود، قلعه ای شگرف که در نزدیکی ضلع غار ساخته شده است. 

پستوینا (Postojna)


 پارک های ملی و ایالتی رد وود، مکان هایی منحصربه فرد در اطراف دنیا



پتوی (Ptuj)
شهر زیبای پتوی در کرانه های رودخانه دراوا قرار گرفته، شهری جذاب که تاریخی شگرف را در دل خیابان های سنگفرش شده اش، میدان شهر تاریخی و کلیساهای شگفت انگیزش جای داده. در این شهر سالن های اسپای فوق العاده ای نیز یافت می شود، سالن هایی بی نظیر با ارائه امکانات و درمان های منحصربه فرد. البته در هنگام سفر به پتوی بازدید از مقبره ارفیوس را به هیچ وجه فراموش ننمایید، مقبره ای که قدمتش به دوران روم بازمی گردد و دیدنش قطعا ارزشمند خواهد بود. بعد از بازدید از آثار هنری و باستانی شگرف این شهر با غوطه وری در چشمه های آب گرم آن از شر خستگی های عضلانی رها شوید و احساس طراوت فوق العاده ای را با تمام وجودتان لمس نمایید.

پتوی (Ptuj)


پارک ملی تریگلاو (Triglav National Park)
کفش های پیاده رویتان را بپوشید و برای قدم زدن در پارک ملی تریگلاو آماده شوید. در این مکان جادویی فرصت طلایی مشاهده برخی از زیباترین مناظر اسلونی برایتان فراهم می شود، مناظری خارق العاده از رشته کوه های جولین آلپ، قله مرتفع و استوار تریگلاو و آب های آرام دریاچه بوهینج. رشته کوه های تریگلاو چالشی مهیج را برای کوهنوردان باتجربه ارائه می دهد. چنانچه مایل به امتحان ماجراجویی هایی باحرارت تر هستید، سوار شدن بر تله کابین وُگل (Vogel) یا عبور از پل چوبی دره وینتگار (Vintgar) را به هیچ وجه از دست ندهید. البته بالا رفتن از پله کان پرشیب آن را برای ثبت یکی از زیباترین چشم اندازهای آب های قدرتمند آبشار ساویکا (Savica) را نباید از قلم انداخت. 

پارک ملی تریگلاو (Triglav National Park)


شکفیا لکا (Škofja Loka)
می توان از شکفیا لکا به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای اسلونی نام برد، یک شهر قرون وسطایی زیبا که تاریخ، فرهنگ و میراثی غنی را در دل خود جای داده. شکفیا لکا در 29 کیلومتری غرب لیوبلیانا قرار گرفته، شهری با ارزش با مناظری افسانه ای و حومه های پرشده از تپه هایی بی نظیر. با گشت و گذار در امتداد مرکز شهر شاهد ساختمان هایی دیدنی با سبک معماری باروک، خانه هایی رنگارنگ و برج های سنگی خواهید بود. سازه هایی شگرف که با دیدن آنها به تحسین زیبایی هایشان خواهید پرداخت. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به قلعه شکفیا لکا اشاره کرد، قلعه ای دیدنی که در شب با درخشش خاصی خودنمایی می کند. کافیست تنها یک قدم به بیرون گذارید تا از انجام فعالیت هایی نظیر پیاده روی، کوهنوردی و دوچرخه سواری در کوهستان لذت ببرید. 

شکفیا لکا (Škofja Loka)


کرانسکا گورا (Kranjska Gora)
اگر از طرفداران ورزش های آبی به شمار می روید این مکان قطعا انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود، مکانی فوق العاده با ارائه امکانات لازم برای انجام ورزش هایی نظیر اسکی و اسنوبوردینگ. فعالیت هایی که در برخی از مرتفع ترین قله های رشته کوه های آلپ یافت می شوند. منطقه شمال غربی اسلونی با بارش های برف مداوم و مسیرهای پیاده روی پرشیب آنقدر دلربا هستند که هوش را از سر هر بیننده ای می پرانند. این شهر در تمام مدت سال تماشایی و لذت بخش اشت و جذابیت های آن در فصل تابستان دست کمی از زمستان ندارد. در این فصل بستر لازم برای انجام پیاده روی های جذاب و گشت و گذار در منطقه با دوچرخه های اجاره ای برای علاقمندان فراهم خواهد شد. بعد از اینکه ماجراجوییتان در این منطقه دوست داشتنی به پایان رسید با صرف غذا در رستوران های برتر آن کمی استراحت کنید و انرژی های از دست رفته تان را بازیابید. 

کرانسکا گورا (Kranjska Gora)


ماریبور (Maribor) 
می توان از ماریبور به عنوان دومین شهر بزرگ اسلونی نام برد، شهری دوست داشتنی که در نزدیکی مرز اتریش و در امتداد کرانه های رودخانه دراوا قرار گرفته است. خط افق این شهر به لطف سقف های نارنجی رنگ و تپه های جذابش از زیبایی های خاصی برخوردارست. در این شهر قرون وسطایی تنها خیابان های مخصوص عابرپباده یافت می شود و اطرافش با مناطق جذاب ارائه دهنده ماجراجویی های روباز مهیج احاطه گردیده است. 

ماریبور (Maribor)


تلمین (Tolmin) 
تلمین به عنوان بزرگترین روستای منطقه در بالای دره سوچی و محل تلاقی رودخانه های سوچی و تولمینکا (Tolminka) قرار گرفته است. تلمین دارای دسترسی بسیار آسان به جاذبه های طبیعی و شگفت انگیز دره تلمین و پارک ملی تریگلاو است. این پارک دارای تاریخ نظامی بسیار طولانی در راستای جنگ جهانی اول است، جاییکه نقشی بسیار اساسی را در پیروزی متفقین بدست آورد. با بازدید از مجموعه تاریخی آن با پیشینه این منطقه بیشتر آشنا شوید، مجموعه ای تاریخی که جاذبه هایی نظیر موزه تلمین و کلیسای یادبود روح القدس جاوورکا (Javorca memorial Church of the Holy Spirit) را در دل خود جای داده. برای درک دیدگاه متفاوت تری از این سرزمین کافیست از تپه های بالای تلمین بازدید نمایید تا از نزدیک با مزارع دام و نمونه های پنیر تلمین آشنا شوید. 

تلمین (Tolmin)


منبع: tripstodiscover





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید