• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چهارده مورد از بهترین کارهایی که باید در شهر ایروان انجام داد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۴/۱۲   تعداد بازدید : 16621   گروه مطلب : ایده های سفر


بهترین کارهایی که باید در شهر ایروان انجام داد

پایتخت کشور ارمنستان، شهر ایروان، یکی از قدیمی ترین شهرهای مسکونی دنیاست. قدمت این شهر به قرن هشتم میلادی برمی گردد، زمانی که پادشاه آرگیشتی یکم دستور ساخت قلعه اربونی را صادر کرد. معمولا از شهر ایروان به عنوان "شهر صورتی" نیز یاد می شود، دلیل این نام گذاری رنگ سنگ هایی است که برای ساخت میدان اصلی شهر (منطقه ای به نام کنترون) استفاده شده است. این منطقه از جمله مناطقی است که در دهه های اخیر پیشرفت زیادی کرده است و نتیجه آن ساخت هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید و کافه های بسیار در آن است.
برای سفر به ارمنستان و بازدید از شهر زیبای ایروان، بهترین نرخ تور ایروان را در سایت توریستگاه به صورت آنلاین مشاهده و خرید نمایید.

نکته پیشنهادی: ایروان کارت را بگیرید. ایروان کارت یک نوع پاسپورت داخلی رسمی مخصوص به شهر ایروان است که با استفاده از آن می توانید به صورت رایگان از چهل موزه بازدید کنید، و از بسیاری از جاذبه ها و تورهای درون شهری بهره ببرید، شامل تخفیف های 10 تا 40 درصدی در 150 فروشگاه وابسته به دولت در ایروان شوید و به طور رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی شهری چون اتوبوس، تاکسی و مترو استفاده کنید.
این شهر توانست به سرعت یکی از مقاصد اصلی توریست ها باشد چرا که دارای موزه های بسیار جالب، پارک های دوست داشتنی، نمادهای تاریخی برجسته و فعال و زنده بودن شهر در شب هاست.
بیایید بهترین کارهایی را که می توان در ایروان انجام داد باهم مرور کنیم:

1. به یک تور پیاده روی در مرکز شهر بروید
یک تور پیاده روی بهترین راه برای غرق شدن در فرهنگ، تاریخ و غذاهای ایروان به شمار می رود و مرکز شهر مکان مناسب برای برگزاری این تور پیاده روی است، چرا که نمادهای شهر ایروان از قبیل مسجد آبی قرن هجدهم، میدان بزرگ جمهوری، خانه بسیار چشم نواز اپرا و مجتمع معروف آبشار در این میدان واقع شده اند.
برای درک تاریخ شهر از زمان ایرانیان تا زمان شوروی، قدم زدن در میدان شهر یک راه حل خارق العاده است. همچنین می توانید یک نگاه اجمالی به بخش مدرن ایروان داشته باشید، مکان هایی با معماری های معاصر، کافی شاپ ها و رستوران های شیک و به روز که می توانید آن ها را در کوچه های خیابان های اصلی پیدا کنید.

1. به یک تور پیاده روی در مرکز شهر بروید


2. تماشای شهر از ارتفاعات کسکید
این سازه پلکانی شکل عظیم در سمت راست میدان شهر واقع شده است و یکی از بناهای اصلی شهر به شمار می رود که در سال 1971 و در طول دوران حکومت شوروی ساخته شد و در سال 2009 به طور کامل بازسازی شد.
سازه کسکید بسیار بزرگ و پلکانی شکل بوده و محله کنترون را به محله مانومنت وصل می کند. این سازه دارای هشت طبقه است که دسترسی به هر طبقه آن، با بالا رفتن از پله ها میسر می شود، هرچند کسانی که نمی توانند از پله ها استفاده کنند می توانند با آسانسور به هر طبقه دسترسی داشته باشند.
منظره شهر از بالای پله ها، بسیار زیبا و چشم نواز است، به خصوص در شب هنگام که شهر به وسیله لامپ ها روشن می شود. به طور قطع این چیزی نیست که بخواهید از دست بدهید.

2. تماشای شهر از ارتفاعات کسکید


3. خرید و گردش در خیابان شمالی
این خیابان واقع در منطقه کنترون، فقط مخصوص پیاده روی بوده و ماشین در آن عبور نمی کند و خیابان آبوویان را به میدان آزادی (خیابان تومانیان) وصل می کند. این خیابان پهن، که طول آن 450 متر و عرض آن 27 متر است، در سال 2007 افتتاح شده است.
خیابان شمالی شامل یازده ساختمان، چهار میدان کوچک و همچنین یک فروشگاه و پارکینگ زیرزمینی است. بعضی از بهترین و معروف ترین فروشگاه های ایروان در این خیابان واقع شده اند، مثل آرمانی، استیو مادن، دسیگوال و بریبری. همچنین رستوران های زنجیره ای و کافی شاپ های بسیار شیک و مدرن در این خیابان وجود دارد که محلی بسیار مناسب برای استراحت و تماشا هستند.

3. خرید و گردش در خیابان شمالی


4. پیک نیک در پارک
تعداد زیادی پارک در سطح شهر وجود دارد که مکان بسیار مناسبی است برای اینکه کفش هایتان را دربیاورید، استراحت کنید و در آنجا پیک نیک داشته باشید. پارک عشاق با اختلاف زیادی معروف ترین پارک و البته قدیمی ترین پارک در سطح شهر است.
پارک عشاق، بعد از اینکه به تازگی بازسازی شد، مبدل به یک منظره طبیعی به سبک مناظر طبیعی سنتی ژاپنی شده است. این پارک مکان بسیار مناسبی برای گردش های عاشقانه و رومانتیک است و دارای آبشارها، دریاچه ها و فضای بسیار ساکت و آرام بخش است.
پارک انگلیسی نیز مکان بسیار مناسبی برای گردش و گشت و گذار است و معمولا عکاسی های عروسی نیز در این پارک انجام می شود. پارک تومانیان و پارک بوئنوس آیرس نیز دو نمونه دیگر از پارک های زیبا و مناسب برای گردش هستند.

4. پیک نیک در پارک


5. آب بازی کردن
در یک روز گرم تابستانی، برای اینکه خنک شوید می توانید به مجموعه آب جهانی ایروان سر بزنید. این مجموعه یک پارک آبی به وسعت سه هکتار است که در آن دوازده سرسره آبی، هفت استخر روباز، سه استخر سر پوشیده و سه محیط مخصوص بازی کودکان وجود دارد.
این محیط برای همه خانواده لذت بخش و سرگرم کننده است، چرا که هر کسی و در هر سنی می تواند از این پارک آبی هیجان انگیز لذت ببرد. در محوطه بیرونی و فضای آزاد پارک دو استخر شنای بسیار بزرگ، سه استخر با سرسره آبی، یک استخر وی آی پی و یک استخر مخصوص کودکان وجود دارد. علاوه بر این شما می توانید از رستوران ها و میزهای مخصوص غذا خوردن که در محوطه پارک وجود دارد استفاده کنید.
اگر به محیط داخلی رفتید، به آکواتک سر بزنید و در آن جا از امکانات اسپا در هتل لذت ببرید، امکاناتی از قبیل جکوزی، باشگاه ورزشی و اسپا. علاوه بر این، در این محیط سرپوشیده دو استخر بزرگ، یک استخر مخصوص کودکان و امکانات مربوط به سنگ نوردی و دیوار نوردی وجود دارد.

5. آب بازی کردن


6. اسکی روی یخ
در فصل زمستان، یکی از بزرگ ترین استخرهای مجموعه آب جهانی ایروان تبدیل به میدان یخی مناسب اسکی به بزرگی پانصد متر مربع می شود که بسیار سرگرم کننده بوده و از جاذبه های توریستی ایروان در فصل سرماست.
یک پیشنهاد دیگر این است که به دریاچه قو بروید و همراه با افراد محلی آن منطقه اسکیت بازی کنید. دریاچه دقیقا در کنار خانه اپرا قرار دارد و مکانی بسیار زیبا برای اسکیت بازی است، جایی که می توانید هوای تازه تنفس کنید و از چشم انداز بسیار زیبای اطراف لذت ببرید. در این جا مغازه هایی وجود دارد که توریست ها می توانند از آن ها اسکیت اجاره کنند.

6. اسکی روی یخ


 لذت بخش ترین کارهایی که در کوالالامپور باید انجام دهید



7. قدم زدن در کوچه ها و خیابان های پر پیچ و خم
کوند یکی از قدیمی ترین محله های شهر است که قدمت آن به قرن هفدهم میلادی می رسد. این منطقه بر روی یک تپه قرار دارد که مشرف به میدان اصلی شهر است.
در این منطقه بسیاری از عثمانی ها، ایرانی ها و مسلمانان زندگی می کردند که خانه های آن ها دیوارهایی به ضخامت 1.5 متر دارند، این دیوارها در اصل از خاک رس و سنگ های کوچک ساخته شده اند. این خانه ها در کوچه ها و خیابان های باریکی قرار دارند که معمولا عرض این کوچه ها و خیابان ها بین نود تا صد و بیست سانتی متر است.
قدم زدن در محله کوند یک تجربه جالب و بی نظیر است، شما می توانید از تماشای معماری های قدیمی لذت ببرید و سنگ های قیمتی زیادی ببینید. یک بعد از ظهر را وقت بگذارید و در کوچه ها و خیابان های پر پیچ و خم کوند گردش کنید، چرا که هرگز نمی توانید حدس بزنید چه چیزهای زیبایی در آن جا پیدا می کنید.

7. قدم زدن در کوچه ها و خیابان های پر پیچ و خم


8. در مورد تاریخ شهر بیاموزید
ایروان یک شهر قدیمی است با تاریخچه نسبتا طولانی، که شاهد اتفاقات مخوف و ترسناک بسیاری بوده است. یکی از راه هایی که بتوانید با تاریخ این شهر آشنا شوید این است که به موزه ها سر بزنید.
موزه تاریخ ارمنستان مجموعه ایست با بیش از چهارصد هزار شی و بهترین موزه برای آن هاییست که می خواهند اطلاعات بیشتری درباره شهر و حتی کل کشور ارمنستان، کسب کنند. این موزه شامل قسمت های قوم نگاری، باستان شناسی، مدال شناسی و تاریخ معاصر است که در هر کدام از آن ها مجموعه اشیا مربوط به آن دوره به نمایش درآمده است.
بزرگ ترین مجموعه هنری ارمنی ها را می توان در نمایشگاه ملی ارمنستان پیدا کرد، همچنین در این مکان آثار هنرمندان بزرگ روسی و اروپایی نیز به نمایش گذاشته شده است. اگر می خواهید به گذشته تاریک این کشور نگاه کنید، سری به موسسه - موزه قتل عام ارمنی ها بزنید.

8. در مورد تاریخ شهر بیاموزید


9. خرید هنرهای محلی
ورنیساژ آخر هفته ایروان یک مرکز خرید فضای باز بسیار بزرگ است که در خیابان های آرام و بوزاند قرار دارد و نزدیک به ایستگاه مترو میدان جمهوری است. این مرکز خرید در ابتدا در سال 1980 توسط عده ای از هنرمندان محلی جهت نمایش و فروش هنرهای دستی افتتاح شد. ورنیساژ ایروان به مرور زمان آنقدر معروف شد که از محل قبلی خود در میدان چارلز آزناوار، به مکان فعلی انتقال پیدا کرد. این مرکز خرید محلی از کنار ایستگاه مترو جمهوری آغاز شده و تا تندیس واردان مامیکونیان (Vardan Mamikonyan) امتداد می یابد.
در این جا شما می توانید تنوعی از هنرهای دستی ارمنی از قبیل فرش ها، چوب های منبت کاری شده، نقاشی ها، وسایل موسیقی و جواهرات مختلف را مشاهده کنید. اگر قصد خرید تابوهای نقاشی را دارید، پارک ساریان مکان مناسب دیگری است که به شما پیشنهاد می شود.

خرید هنرهای محلی


10. پرسه زدن در میدان جمهوری
میدان جمهوری که محلی ها به آن هراپارک (Hraparak) نیز می گویند، در مجاورت محله کنترون و در مرکز شهر واقع شده است. میدانی بسیار زیباست که ساخت آن حدود پنجاه سال به طول انجامید، اما بیشتر آن در سال 1950 ساخته شده است.
شما به راحتی می توانید یک روز کامل را در میدان جمهوری سپری کنید چرا که بناهای تاریخی و نمادین زیادی چون موزه تاریخ، نمایشگاه ملی، خانه دولت و همچنین هتل ماریوت ارمنستان در آن جا قرار دارد. این مکان در روزها و حتی در شب ها زمانی که چراغ ها روشن می شوند، بسیار زیباست.
یکی از چیزهای بسیار جالب و باشکوه در این میدان، وجود فواره موزیکال است. این فواره خارق العاده از اویل بهار تا اواخر پاییز، به همراه رقص نور و موزیک از سبک های مختلف در میدان قابل مشاهده است.

10. پرسه زدن در میدان جمهوری


11. لذت بردن از مزه جوانه ها
یک نوع خوراک قفقازی، به نام خوراک ارمنی بسیار خوشمزه است، غذایی تازه با کیفیت خوب و عطر و طعم لذت بخشی که از ادویه ها می آید. اما این بدین معنا نیست که سایر غذاهای ارمنی خوشمزه نیستند، غذاهای دیگری چون ژاش (تاس کباب)، کباب (گوشت قرمز گریل شده) و پیلاف (مخلوطی از برنج و گوشت) بسیار دلچسب و لذیذ هستند.
در غذاهای ارمنی همیشه از سبزیجات تازه از قبیل: شوید، ریحان، جعفری، گیشنیز، پونه و ترخون استفاده می شود. چاشنی ها و طعم ها نیز بیشتر مشابه کشورهای همسایه ای چون ایران و ترکیه است.
یک جای بسیار خوب برای امتحان کردن غذاهای اصلی، کباب و ماهی، رستورانی مدرن واقع در منطقه هرازدان گورگ (Hrazdan Gorge) است. علاوه بر این رستوران هایی وجود دارد که علاوه بر سرو غذا، موسیقی زنده محلی اجرا می کنند، همچنین چندین فروشگاه معتبر نیز هستند که غذاهای ترکیبی ارمنی را عرضه می کنند.

12. لذت بردن از مزه جوانه ها


12. قدم زدن در قرون وسطی
صومعه گغادر متعلق به قرون وسطی یک ساختمان بسیار دیدنی است که توسط یونسکو به عنوان یکی از مکان های میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده است. این صومعه بخشی از یک کوه است و به وسیله درختان و صخره های بسیار زیادی احاطه شده است.
ساختمان اصلی کلیسا در سال 1215 ساخته شده، گرچه مجتمع صومعه در قرن چهارم میلادی تاسیس شده است. صخره هایی که به طور با شکوهی اطراف این مجموعه را محاصره کردند، در واقع بخشی از معبرهای رودخانه آزات هستند. بعضی از کلیساها در طول زمان به طور کامل در رودخانه غرق شده اند و آن هایی که باقی مانده اند نیز بیشتر شبیه به غار هستند.
این صومعه متعلق به ایروان نیست، بلکه خارج از این شهر و در گهارد وجود دارد. یک سفر یک روزه به این صومعه برای همه بازدید کنندگان الزامی است.

13. قدم زدن در قرون وسطی


13. گوش دادن به موزیک
ایروان گزینه های بسیار زیادی برای موزیک دارد، موزیک محلی، راک، اپرا و یا حتی موزیک مخصوص رقص. رستوران ها، پارک ها، سالن های کنسرت، بارها و کلوب های شبانه همه و همه موزیک های مختلفی را در شهر ارائه می دهند.
مجتمع آبشار و پارک عشاق معمولا در فصل های بهار و تابستان میزبان کنسرت های مختلفی هستند که تهیه بلیط برای آن ها به شما توصیه می شود. تئاتر اپرا ایروان و تالار کامیتاس خانه موسیقی معمولا بلیط های ارزان و لحظه آخری برای تماشای اپرا، سمفونی و رقص های باله ارائه می دهند.
همچنین کلوب های شبانه، بارها، کافه های جاز و بارهای کاروکی در سطح شهر وجود دارد. این ها همگی مثل جغد شبانه هستند که به شهر فعالیت شبانه می بخشند و به توریست ها کمک می کنند با افراد محلی بیشتر آشنا شوند.

14. گوش دادن به موزیک


14. به تماشای مسابقات فوتبال بروید
پنج تیم ایروانی در لیگ فوتبال ارمنستان وجود دارد: اف سی آرارات یروان، اربونی اف سی، اف سی پیونیک، اف سی بانانتز و آلاشکرت اف سی. علاوه بر این ها، چندین تیم نیز در لیگ های کوچک تر وجود دارد.
ایروان شهری است با چندین استادیوم فوتبال، که بزرگ ترین آن استادیوم هرازدان متعلق به باشگاه اف سی آرارات یروان است. زمین اصلی تیم ملی فوتبال ارمنستان در استادیوم ورزشگاه جمهوریت وازگن سارگسیان واقع شده است.
طرفداران فوتبالی که در آن شهر گردش و اقامت دارند، می توانند به راحتی بلیط لحظه آخری هر مسابقه ای را خریداری کنند. هر کدام از این مسابقه ها هیجان بسیار زیادی دارد و فوتبال دوستان می توانند با تماشای این بازی ها یک بعد از ظهر دلپذیر را سپری کنند.

15. به تماشای مسابقات فوتبال بروید


منبع: thecrazytourist





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید