• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


حقایقی جالب و سرگرم کننده درباره آذربایجان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۳/۳۰   تعداد بازدید : 5740   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایق جالب درباره آذربایجان

بمناسبت جشن باشکوه آذربایجان که برای اولین مرتبه در مسابقه آواز یورو ویژن امسال گرفته شد، 10 حقیقت جالب و سرگرم کننده ای که درباره این کشور وجود دارد را بازگو می کنیم که احتمالا نمی دانید. دوستان خود را شگفت زده کنید، اطلاعات جامعی برای مسابقه بعدی بار کسب کنید یا با این راهنما، برای یک سفر به آذربایجان، به سرزمین آتش، برنامه ریزی نمایید. 
برای سفر به کشور زیبای آذربایجان همین حالا می توانید بهترین نرخ تور باکو را در سایت توریستگاه مشاهده و آنلاین خرید نمایید.

1- حاضر، آماده، بباف     
هفت زیبارو یک مسابقه است که در آن به هفت دختر، قلاب و نخ هایی با رنگهای متفاوت داده می شود. دختران باید در زمان داده شده جورابهای ساق بلند ببافند و برنده دختری است که در کوتاهترین زمان، بهترین جوراب را می بافد.

1- حاضر، آماده، بباف


2- سرزمین آتش   
اولین بنای آتشکده شناخته شده در تاریخ بشریت که به 700 هزار تا 500 هزار سال قبل برمی گردد در غار آزیخ (Azikh)، بزرگترین غار آذربایجان کشف شد.

2- سرزمین آتش


3- مرد گرگی در شکی خان (Sheki Khan)   
وقتی از قصر شکی خان بازدید می کنید احتمالا از جلوی مردی بنام کومای (Cumay) عبور خواهید کرد که در کنار جسم نامعلومی نشسته و با پرده پوشیده شده است. هرچه نزدیکتر می شوید کومای پارچه را کنارمی زند تا سر یک گرگ نمایان شود و اگر به چشمان گرگ خیره شوید به روشنی می درخشند.

3- مرد گرگی در شکی خان (Sheki Khan)


4- یک شهر ساخته شده بروی پایه ها      
اویلی راکس (Oily Rocks) اولین و بزرگترین شهریست که بروی پایه ها در دریا ساخته شده است. این شهر در دریای خزر قرار دارد و در چندین مرحله بعد از سال 1947 ساخته شد.

4- یک شهر ساخته شده بروی پایه ها


5- پیچیده در رسوم اجدادی و خرافات     
فرهنگ آذری به رسوم اجدادی و خرافه شناخته شده است، در این قسمت چندین باور محبوب وجود دارد: در هنگام شب، پول و نان قرض ندهید. بازگذاشتن قیچی بدشانسی و حتی مرگ به همراه می آورد. اگر شخصی با سطل های خالی ببینید با بدشانسی مواجه می شوید.


 بهترین مقاصد گردشگری در کشور آذربایجان



6- ملت دوستدار چای    
چای محبوبترین نوشیدنی در آذربایجان است و بطور سنتی در استکانهای کمر باریک سرو می شود که اغلب با قند یا مربا نگهداشته شده در دهان نوشیده می شود.

6- ملت دوستدار چای


7- سرشار از نفت    
خاندان نوبل از نروژ که بنیانگذار جوایز تحسین شده نوبل می باشند بیشترین ثروت خود را از صنعت نفت آذربایجان در قرن 19 بدست آوردند.

7- سرشار از نفت


8- کوه سوزان   
کوه سوزان یکی از عجایب طبیعی نادر در شبه جزیره آبشرون (Absheron) است. این کوه در طول سال بدلیل خروج گاز طبیعی از زمین می سوزد و شعله دارد.

8- کوه سوزان


9- کیش ومات   
گری کاسپاروف (Garry Kasparov) قهرمان سابق شطرنج، درباکو، پایتخت آذربایجان متولد شد و همانجا به مدرسه شطرنج رفت. همچنین تیمور رجبوف (Teymur Rajabov) 14 ساله که جوانترین شطرنج باز مسابقات جهانی سطح بالاست اهل آذربایجان می باشد.

9- کیش ومات


10- جشن نوروز    
در نوروز که قدیمی ترین تعطیلات ملی آذربایجان است، کودکان کیسه ها یا کلاه های کوچکی پشت درب خانه ها می گذارند، در می زنند و پنهان می شوند، وقتی باز می گردند کیسه هایشان با هدایای نوروزی توسط صاحب خانه پرشده است. در جشن نوروز دختران مجرد برای پیدا کردن زوج مناسب خود، سکه های سیاهی که نشانی از بدشانسی است را درون پارچ پر از آب پرتاب می کنند. هنگام عصر و قبل از غروب آفتاب این آب و سکه ها را بیرون می ریزند.

10- جشن نوروز


منبع: wanderlust.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید