• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آیا می توانید از عجایب هفتگانه دنیا در عرض یک ماه دیدن کنید؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۲/۴   تعداد بازدید : 4616   گروه مطلب : دیدنی ها


آیا می توانید از عجایب هفتگانه دنیا در عرض یک ماه دیدن کنید؟

به احتمال زیاد درباره عجایب هفتگانه دنیا شنیده اید. اما آیا می دانستید که در سال 2000 این لیست دوباره بازنگری شد و با عجایب هفتگانه جدید دنیا جایگزین گردید. متاسفانه تنها فقط یکی از عجایب هفتگانه قدیمی در حال حاضر در لیست جدید وجود دارد و آن هرم جیزه (Giza) در مصر می باشد که قدمت 3 هزار ساله دارد. 
این لیست جدید در مدت هفت سال و توسط یک کمپین انتخاب شد. در این کمپین 200 آثار باستانی دنیا انتخاب شدند و 100 میلیون نفر رای دادند و از بین این 200 اثر هفت مورد را انتخاب کردند. البته این لیست در واقع عجایب هفتگانه به علاوه یک نام دارد. آن یکی هم هرم جیزه بوده و به نوعی نوستالژی از عجایب هفتگانه قدیمی می باشد. 
این هفت آثار دیدنی در پنج قاره از هفت قاره جهان، از مکزیک تا چین قرار دارند و شما می توانید آنها را به همراه هرم جیزه در عرض یک ماه تماشا کنید. در این مقاله توضیح می دهیم که چگونه می توانید این کار را انجام دهید. 

1- رم: کولوسئوم (The Colosseum)
کجا: رم در کشور ایتالیا
مسیرهای پرواز پیشنهادی: از تهران به رم فیومیکینو (Fiumicino)، زمان حدودی 5 ساعت و 15 دقیقه
این شهر ابدی به علت معماری باستانی و تاریخ غنی 2800 ساله اش معروف است. اولین روز سفرتان در پایتخت را به پیازا دل کاپیتول (Piazza Del Campidoglio) بروید. این بنا توسط میکل آنژ ساخته شده است سپس از آنجا می توانید به کولوسئوم رم هم بروید.
کولوسئوم عظیم ترین آمفی تئاتر دنیا است که بیش از 1900 سال پیش ساخته شده تا میزبان مبارزات گلادیاتورها، اجراهای مختلف و شکار حیوانات و دیگر مسابقات گروهی باشد. حتی در این شهر تاریخی هم کولوسئوم بنایی عجیب و حیرت انگیز است. چشمانتان را ببندید و 50 هزار تماشاگر را متصور شوید که به تماشای مسابقات آمدند و در حال تشویق کردن هستند.

1- رم: کولوسئوم (The Colosseum)


2- قاهره: هرم جیزه
کجا: قاهره در کشور مصر
مسیرهای پرواز پیشنهادی: از رم فیومیکینو به قاهره، زمان حدودی 3 ساعت و 25 دقیقه
مستقیما از رم به قاهره، پایتخت مصر پرواز کنید. سپس با طی فاصله کمی به جیزه می رسید. این هرم کمی خارج از شهر قرار دارد ولی باید بدانید که گشت و گذار در جیزه آسان می باشد. جیزه آخرین بازمانده از عجایب هفتگانه دنیا است که تا امروز دوام آورده است. اهرام ثلاثه که در 15 کیلومتری رود نیل قرار دارد بیشتر به خاطر سه هرم بزرگش معروف است، در کنار آن هرم ابولهول (Spinax) با 73 متر ارتفاع، هرم بزرگ و مهمی محسوب می شود. 
بزرگ ترین هرم از این اهرام سه گانه توسط چهارمین فرعون مصر، خوفو (Khufu)، بیش از 3 هزار سال پیش بنا شده و از 2.3 میلیون آجر تشکیل شده است. زمانی که شما در این منطقه هستید سری هم به موزه ملی عتیقه جات قاهره (Egyptian National Museum of Antiquities in Cairo) بزنید. این موزه بیش از 120 هزار قطعه از آثار باستانی مصر را دارد که شامل ماسک طلای توت عنخ آمون (Tutankhamun) است که از 11 کیلوگرم طلای خالص ساخته شده. 

2- قاهره: هرم جیزه


3- اردن: پترا (Petra)
کجا: جنوب اردن
مسیرهای پرواز پیشنهادی: قاهره به امان، تقریبا 1 ساعت و 15 دقیقه
در میان کوه های وادی عربه (Araba) در جنوب اردن، شهر باستانی رز پترا قرار گرفته است. این شهر زمانی پایتخت پادشاهی نبطی ها (Nabatean) بوده که در قرن چهارم قبل میلاد می زیسته اند. بیشتر معماری این شهر حیرت انگیز در دل سنگ های سرخ کوه ها کنده کاری شده است. همچنین خزانه داری معروف آن به همراه مقبره پادشاه نبطی آرتاس چهارم (Nabataean King Aretas III) هم در دل کوه ها قرار دارد. شما می توانید در این شهر باستانی از خیابان ها و آمفی تئاتر دوران هلنی اش همانند شهر باستانی رم دیدن کنید.

3- اردون: پترا (Petra)


4- آگرا: تاج محل
کجا: آگرا (نزدیک دهلی) در کشور هندوستان
مسیرهای پیشنهادی پرواز: امان به دهلی نو، حداقل زمان سفر 6 ساعت و 20 دقیقه و یک توقف بین راهی
تاج محل مکان پادشاهی هندوستان در اواسط سال 1600 میلادی توسط امپراطور مغول، شاه جهان در جنوب رودخانه یامونا (Yamuna) ساخته شد. این بنا از سنگ مرمر سفید عاجی و سنگ های نیمه قیمتی تشکیل شده است و یکی از آثار معماری بی نظیر دنیا محسوب می شود. البته داستان ساخت آن غم انگیز است. این بنا برای یادبود همسر دوم شاه جهان، ممتاز محل (Mumtaz Mahal)، ساخته شده که هنگام به دنیا آوردن فرزند چهاردهمش در سن 38 سالگی از دنیا رفت. بهترین زمان برای بازدید از تاج محل زمانی است که خورشید به بالای گنبد سفید میانی می رسد.

4- آگرا: تاج محل


 آشنایی با 25 شگفتی زیرزمینی در جهان که واقعا حیرت انگیز می باشند


 
5- دیوار بزرگ چین
کجا: پکن در کشور چین
مسیرهای پیشنهادی پرواز: دهلی نو به پایتخت پکن، تقریبا 7 ساعت
شما می توانید مستقیما از هندوستان به پکن، مرکز تاریخی فرهنگی اقتصادی و سیاسی چین سفر کنید. سپس 40 دقیقا از مرکز شهر رانندگی کرده تا به دیوار بزرگ چین برسید. این بنای عظیم و حیرت انگیز 6700 کیلومتر ادامه دارد و بیش از 2 هزار سال پیش ساخته شده تا چین را از شر حمله مهاجمان شمالی در امان نگه دارد. برج های مراقبت در میانه دیوار به چشم می خورند که در بالاترین نقطه دیوار قرار گرفته اند تا دشمن را از دور ببینند. بخش هایی از دیوار همچنان به خوبی زیبایی خود را حفظ کرده است اما باقی بخش ها تا حدی خراب شده اند. این دیوار به تنهایی یک شاهکار معماری محسوب می شود از بالای آن مناظر حیرت انگیزی به اطراف و به مناظر سرسبز چین خواهید داشت.

5- دیوار بزرگ چین

 
6- مکزیک: چچن ایتزا (Chichen Itza)
کجا: شهرداری تینوم (Tinum Municipality) در ایالت یوکاتان (Yucatan State) کشور مکزیک
مسیرهای پیشنهادی پرواز: از فرودگاه پایتخت پکن به کانکون (Cancun)، 18 ساعت و یک توقف بین مسیر
از بقایای بازمانده از تمدن مایاها در چچن ایتزا در ایالت یوکاتان مکزیک بسیار خوب نگه داری شده است. زمانی این منطقه یکی از بزرگ ترین شهرهای مایاها بود و بناهای بسیار زیادی داشت که بیانگر جمعیت ساکن در آن بود. از میان این بناها می توان حیاط چچن ایتزا را نام برد که محلی برای برگزاری مسابقات ورزشی محبوب مایاها بوده و توسط یک توپ فوتبال مانند اجرا می شده است. این محوطه کنده کاری های زیبایی دارد که شامل صحنه گردن زدن یکی از ورزشکارانی بوده که مسابقه را باخته است. شاید بتوان گفت که معروفترین بنای این مجموعه ساختمان ال کاستیلو (El Castillo) می باشد که به خدای پر دار، کوکولکان (Kukulkan) تقدیم شده بود. برج هرمی شکل این بنا از چهار طرف 365 پله دارد که نشان دهنده یک سال خورشیدی می باشد.

6- مکزیک: چچن ایتزا (Chichen Itza)


7- پرو: ماچو پیچو (Machu Picchu)
کجا: منطقه کوزکو (Cuzzco Region) در استان اوروبامبا (Urubamba Province) کشور پرو
مسیرهای پیشنهادی پرواز: کانکون به لیما (Lima)، تقریبا 5 ساعت و سپس از لیما به کوزکو، تقریبا 1 ساعت و 20 دقیقه
ماچو پیچو یکی از مهم ترین و معروف ترین بناهای معماری جهان است. این بنا در قرن 15 میلادی پایتخت اینکاها (Inca) بوده است. این بنا را روی کوه ها ساخته اند تا به دره مقدس مشرف باشد. برای رفتن به آن باید سوار یک قطاری شوید که شما را از طریق کوه ها و مناظر حیرت انگیز بین راه به شهر آگواس کالینتس (Aguas Calientes) می رساند که دروازه ورودی به ماچو پیچو است. سپس از آنجا می توانید از این مجموعه باستانی حیرت انگیز دیدن کنید. این مجموعه شامل میدان اصلی، برج دایروی، ساعت خورشیدی مقدس و چارچوب سلطنتی می باشد. اگرچه قدمت این مجموعه کمتر از 600 سال است اما این حس را به شما القا می کند که گویی وارد یک زمان و یک مکان دیگر شده اید.

7- پرو: ماچو پیچو (Machu Picchu)


8- برزیل: تندیس مسیح (Christ The Redeemer)
کجا: ریو دو ژانیرو در کشور برزیل
مسیرهای پیشنهادی پرواز: کوزکو به ریو دو ژانیرو، 8 ساعت و 35 دقیقه و یک توقف بین مسیر
شما می توانید از کوزکو به لیما پرواز کنید و سپس از آنجا به شهر شلوغ ریو دو ژانیرو بروید. ریو دو ژانیرو دومین شهر پر جمعیت برزیل است و میزبان المپیک 2016 نیز بوده است. در کنار کوه کورکوادو (Corcovado) که در زبان پرتغالی یعنی پرتقال، جوان ترین بنای عجایب هفتگانی دنیا را می توان دید. تندیس مسیح در سال های 1922 الی 1931 ساخته شده و 30 متر ارتفاع دارد و هزینه ساخت آن عمدتا توسط خیرین کلیساهای کاتولیک برزیل تامین شده است. 

8- برزیل: تندیس مسیح (Christ The Redeemer)


آیا می توان همه این ها را در یک ماه دید؟
بله قطعا، با برنامه ریزی دقیق و تحقیق درباره خطوط هوایی و مسیرهای پرواز و همچنین رزرو هتل از پیش شما می توانید همه این هفت به علاوه یک عجایب دیدنی دنیا را در یک ماه و با خیال راحت ببینید و همچنین از جاذبه های نزدیک آنها هم دیدن کنید.

منبع: thetravelmagazine





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید