• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


هفت سفری که شگفتی های حیات وحش خارق العاده بخشی از آسیا را آشکار می سازد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱/۲۱   تعداد بازدید : 6493   گروه مطلب : ایده های سفر


هفت سفر به شگفتی های حیات وحش در آسیا

با سفر به جزیره بورنئو هیجانی وافر را تجربه نمایید، هیجاناتی بی بدیل در میان یک سیستم غاری پهناور با نادرترین گونه پلنگ وحشی دنیا و سفری ناب در میان خطوط ریلی راه آهن. در این سرزمین تجربیاتی بیشتر نظیر تماشای اورانگوتان ها در حیات وحش نیز در انتظارتان خواهد بود.
 
1.به دنیای زیرزمینی بورنئو خوش آمدید
در دنیای زیرزمینی بورنئو با وجهی جدید از این سرزمین جادویی آشنا شوید و شگفتی های سیستم غار پارک ملی مولو (Mulu National Park) را همراه با شرکت دِ گریت پراجکت (The Great Project) کشف نمایید. 
این تور سه روزه شما را به بخشی از بورنئو که معمولا فراموش شده است و در دید و دسترس نیست، می برد. در این تور فرصت طلایی بازدید از چهار گذرگاه غاری متفاوت همراه با پیاده روی در امتداد جنگل و باتلاق های زغال سنگ نارس برایتان فراهم می شود. جاییکه می توانید لذت های خود را با شنا کردن در آب های کریستالی غارهای آبی تکمیل نمایید. در آخر این سفر هیجان انگیز با بازدید از سکونت گاه باتو بانگان پنان (Batu Bungan Penan) برای آشنایی با سبک زندگی قبیله ای آنها به پایان می رسد.
این سفر فوق العاده و جامع تجربیاتی باورنکردنی از تماشای درخشش خیره کننده چکنده سنگ یا قندیل های آویخته از سقف غارها و آبشارهای تماشایی تا سبک زندگی بومی و قبیله ای و رقص و پایکوبی آنها را در دل خود جای داده است. 
سفر: پارک ملی مولو 
برنامه ریز: دِ گریت پراجکت 
زمان: خروجی های متفاوت و انعطاف پذیر در طول سال.
مدت زمان: 3 روز.
هزینه: از 266 پوند (غیر از پرواز)

1.به دنیای زیرزمینی بورنئو خوش آمدید


2.اجازه دهید تا یک کار بلد بورنئو را به شما نشان دهد
با انتخاب شرکت سلکتیو اِیژیا (Selective Asia) به زیر پوست بورنئو بروید و بینشی عمیق از سبک زندگی مردم محلی این سرزمین ناشناخته در این سفر منحصر به فرد دست یابید. سفری که تجربه آن فرصت طلایی کشف نشانه هایی از زندگی باستانی در غارهای پارک ملی نیاه (Niah National Park)، پیاده روی در ارتفاعات دور دست کلابیت (Kelabit Highlands) جائیکه ساکنینش با گذشت چندین نسل هنوز هم سبک زندگی سنتی را در پیش دارند و همچنین صعود به مرتفع ترین قله بورنئو در رشته کوه های کینبالو (Mount Kinabalu) را برایتان فراهم می آورد.
سفر: یک کار بلد بورنئویی (An Insider’s Borneo) 
برنامه ریز: شرکت سِلکتیو اِیژیا
زمان: در طول سال 
مدت زمان: 12 روز
هزینه: از 1879 پوند

2.اجازه دهید تا یک کار بلد بورنئو را به شما نشان دهد


3.رویارویی با نادرترین پستانداران
در سفر به این جزیره خیره کننده با حیات وحشی خارق العاده فرصت مشاهده عالی ترین گونه های حیات وحش و برخی از گونه های بسیار کم یاب و پستانداران نادر برایتان فراهم می شود. سفری که از سپیلوک (Sepilok) جائیکه می توان نظاره گر مرکز توانبخشی بسیار معروف جهانی اورانگوتان ها قبل از رفتن به رودخانه کیناباتنگن (Kinabatangan) آغاز می شود. این رودخانه زیستگاه میمون های پوزه دراز، بوزینه ها و فیل های آسیایی می باشد. از نکات برجسته این سفر می توان به هفت شب اقامت در دراماکوت فارست ریزرو (Deramakot Forest Reserve) اشاره کرد، جائیکه نادرترین پستانداران نظیر خرس گربه، گربه مرمری، چشم گرد تنبل، خرس آفتاب مالایی همراه با خاص ترین آنها مانند پلنگ ابری سوندا در آن یافت می شود. پلنگ ابری سوندا گونه ای از گربه سانان می باشد که در معرض خطر انقراض قرار دارند. 
سفر: پستانداران نادر بورنئو
برنامه ریز: وایلدلایف وُرلدواید (Wildlife Worldwide)
زمان: خروج در ماه های آوریل، اوت و اکتبر
مدت زمان: 12 روز
هزینه: از 2395 پوند (به جز پرواز)

3.رویارویی با نادرترین پستانداران


 معرفی 17 مکان برتر دنیا از نظر زیبایی و حیات وحش



4.سفر از طریق پهناورترین خط ریلی دنیا
کاوش در شگفتی های صباح از طریق هواپیما، قطار، اتومبیل و سفرهای قایقی امکان پذیر خواهد بود، فقط کافیست با رجنت هالیدی (Regent Holidays) همراه شوید تا ماجراجویی در حیات وحش این سرزمین جادویی را در بهترین شکل ممکن تجربه نمایید. این سفر ابتدا با سوار شدن بر یک قطار بخار باستانی آغاز می شود، قطاری که در امتداد حومه سرسبز صباح حرکت می کند و از دهکده های کوچک و زمین های حاصلخیز برنج عبور می نماید. سفری که با سوار شدن بر ماشین های 4 چرخ و رفتن به سمت پارک کینابالو (Kinabalu Park) و پیاده روی در امتداد رودخانه های کیولو (Kiulu River) ادامه می یابد. بعد از آب تنی و تمدد اعصاب در چشمه های آب گرم پورینگ (Poring) به سمت درختان روانه خواهید شد، جاییکه می توان در آن از پیاده روی در مسیرهای سایه اندود و سرسبز و کاوش در زیبایی های جنگل لذت برد. این تجربه هیجان انگیز در آخر با انجام یک سفر دریایی در امتداد رودخانه کیناباتانگان به پایان می رسد. سفری همراه با راهنمایی تیزبین جهت کمک به گردشگران در راستای تماشای جانداران نادر این سرزمین نظیر میمون های پوزه دراز، نوک شاخ ها، دسته فیل های بورنئو و اورانگوتان های وحشی.
سفر: ماجراجویی حیات وحش و سافاری بورنئو (Borneo 4WD & Wildlife Adventure)
برنامه ریز: رجنت هالیدی
زمان: خروجی ها در طول سال
زمان: 15 روز
هزینه: از 2995 پوند (شامل پرواز)

4.سفر از طریق پهناورترین خط ریلی دنیا


5.به قبیله ای که به صورت همگانی زندگی می کنند، بپیوندید.
با بازدید از این اقامتگاه همگانی متعلق به قبیله ایبان (Iban) با سبک زندگی سنتی بورنئو آشنا شوید. برنامه بازدید از این مکان توسط شرکت دِ گریت پراجکت (The Great Projects) برنامه ریزی می شود. مردم قبیله ایبان سبک زندگی مسالمت آمیزی را در این سکونت گاه همگانی در پیش گرفتند و توانستند با انجام کشاورزی و حفظ هارمونی موجود مابین جنگل های اطراف و حیات وحش شگفت انگیز منطقه به زندگی خود ادامه دهند. این سفر هیجان انگیز ابتدا با بازدید از اقامتگاه محلی و همگانی قبیله ایبان با هدف آشنایی با سنت های مردم این قیبله شروع می شود سپس با انجام پیاده روی در مسیرهای جنگل همراه با راهنمایان محلی ادامه می یابد و نهایتا با سوار شدن بر قایق و حرکت به سمت آبشار اِنسلوآی (Enseluai) برای آشنایی و یادگیری حرفه ماهیگیری با تور قبیله ایبان به پایان می رسد. می توان از این سفر به عنوان فرصتی منحصربه فرد برای تجربه سبک شیوه زندگی خاص و دستیابی به یک درک فرهنگی پر محتوا می باشد. درکی عظیم که پیام با ارزش مکمل محیط زیست باشید و آن را از بین نبرید را در بر دارد. 
سفر: تجربه خانه های همگانی قبیله ایبان
بنیانگذار: دِ گریت پراجکت (The Great Project)
زمان: خروجی ها در طول سال
مدت زمان: 3 روز
هزینه: از 395 پوند (غیر از پرواز)

5.به قبیله ای که به صورت همگانی زندگی می کنند، بپیوندید.


6.صعود قله کینبالو (Kinabalu)
برنامه صعود به قله های کینبالو، مرتفع ترین قله های جنوب شرقی آسیا همراه با انجام ماجراجویی هایی هیجان انگیز در حیات وحش و پیاده روی توسط شرکت رجنت هالیدی برنامه ریزی شده. البته در این برنامه مهیج بر روی حیات وحش تمرکز ویژه ای شده، حیات وحشی غنی که گونه هایی نادر نظیر میمون دماغ دراز، ماکاک، کروکودیل و مجموعه ای عظیم از انواع پرندگان را در دل خود جای داده. در مرکز بازپروری سپیلوک (Sepilok Rehabilitation Centre) اورانگوتان ها شاهد فعالیت ها و تلاش های بی وقفه ای که برای نجات این گونه از خطر انقراض می باشد، خواهید بود. قدم بعدی در این سفر بازدید از پارک ملی کینابالو (Kinabalu Park) می باشد، منطقه ای که عضو سایت میراث جهانی یونسکوست و پیاده روی در میان جانداران و طبیعت و گل های منحصربه فرد آن بسیار لذت بخش خواهد بود. در این برنامه می بایست شب را در میان رشته کوه ها سپری نمود تا بتوان صبح زود و قبل از طلوع آفتاب به قله صعود کرد. البته سختی ماندن شبی پرماجرا در میان کوه و طبیعت دستاوردی بی نظیر را برایتان  به ارمغان می آورد. پاداشی به یادمادنی که فرصت طلایی تماشای طلوع آفتاب در امتداد منظره ای اغوا کننده را برایتان فراهم می آورد و حس پیروزی و فتح قله را تجدید می کند.
سفر: تعطیلات صعود به قله کینبالو بورنئو (Borneo Mount Kinabalu Climb Holiday)
برنامه ریز: شرکت رجنت هالیدی
زمان: خروج های متفاوت در طول سال
زمان: 13 روز
هزینه: 2895 پوند (شامل پرواز)

6.صعود قله کینبالو (Kinabalu)


7.طعم واقعی بورنئو را بچشید
اگر به دنبال چشیدن طعم بالاترین لذت از فرهنگ، طبیعت و حیات وحش بورنئو هستید با تراول لوکال همراه شوید. بعد از کاوش زیبایی های کوچینگ مرکز پرهیاهوی ایالت ساراواک که غرق در گربه هایی زیباست نوبت به بازدید از شهر ساحلی صاباح در کوتا کینابالو (Kota Kinabalu) و آشنایی با فرهنگ و سنن قبیله ایبان می رسد. در پارک ملی کینابالو (Kinabalu National Park) فرصت بازدید از گونه هایی نادر و بسیار عجیب از انواع گیاهان و مرکز بازپروری ارونگوتان سپیلوک (Sepilok Orangutan Centre) برایتان فراهم می شود. این تجربیات شگفت انگیز می تواند با انجام یک سفر دریایی در امتداد رودخانه کیناباتانگان برای آشنایی و کاوش در حیات وحش خارق العاده این سرزمین به پایان می رسد.
سفر: طعم بورنئو
برنامه ریز: تراول لوکال.
زمان: خروج انعطاف پذیر در طول سال
مدت زمان: 6 روز
هزینه: 390 پوند (به جز پرواز)

7.طعم واقعی بورنئو را بچشید


منبع: wanderlust.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید