• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


10 مورد از زیباترین شهر های کوچک در کشور ایتالیا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۴/۲۸   تعداد بازدید : 35046   گروه مطلب : ترین ها

اکثر مسافرانی که به دیدن کشور ایتالیا می روند، ترجیح می دهند تا از شهرهای شناخته شده ای مانند رم، ونیز، فلورانس و میلان دیدن کنند. اما تعدادی از بهترین مقاصد برای یک سفر تفریحی رویایی در این کشور، شهرها و روستاهای کوچک و کمتر شناخته شده ای هستند که از مسیر بازدید گردشگران باز می مانند. از مناطق ساحلی آرام سیسیلی گرفته تا تصاویر کارت پستالی مانند و زیبای دهکده توسکانی، در این مطلب 10 مورد از زیباترین شهرهای کوچک ایتالیا گردهم آورده شده اند. نکته مهم این شهرها این است که بیشترشان در فاصله های بسیار کوتاهی از شهرهای بزرگ قرار گرفته اند.


شهر آتِرانی، منطقه کامپانیا

شهر آتِرانی، منطقه کامپانیا

شهر خوش منظره آتِرانی در میان دو صخره بزرگ با چشم اندازی از دریای تیرینییِن قرار گرفته که این دهکده کوچک و دیدنی از رازهای محفوظ نگه داشته شده در ساحل امالفی است. غالباً بسیاری از افراد از مسیر کناری به شهرهای شناخته شده تری در منطقه امالفی نظیر پوزیتانو و سورنتو می روند که در نوع خود انتخاب ایده آلی است. کلیساهای زیبا، میدان ها و رستوران های به سبک تراتوریا که رستوران آپارانزا، یکی از همین رستوران ها بوده و به سرو کردن غذاهای دریایی تازه و پنیر لذیذ موزارلای دودی مشهور است، از جمله جاذبه های این منطقه می باشند. نکته مهم اینکه از این دهکده تا منطقه امالفی، یک پیاده روی 30 دقیقه ای و بسیار راحت وجود دارد.


سالوتزو، ناحیه پیِدمونت

سالوتزو، ناحیه پیِدمونت

تنها با یک ساعت رانندگی به سمت جنوب شهر تورین، به یک شهر کوچک قرون وسطایی خواهید رسید که پر است از خانه هایی با پشت بام هایی از کاشی کاری های قرمز رنگ، برج های ناقوس و مناره های باستانی که نمای کوه های پوشیده از برف آلپ، پس زمینه آن را پر کرده است. از جمله برجسته ترین دیدنی های این ناحیه می توان به یک منطقه تاریخی کاستیلیا، یک قلعه متعلق به قرن چهاردهم میلادی و همینطور بنای تاریخی کازا کاواسا اشاره کرد. این بنا یک کاخ تبدیل به موزه شده است که امروزه به خانه ای برای نقاشی های بسیار تماشایی از پتینه کاری های طلایی رنگ و سایر نقاشی های دیواری مبدل شده است.


دهکده کولودی، ناحیه توسکانی

دهکده کولودی، ناحیه توسکانی

در قسمتی از منطقه توسکانی و در میان شهر های فلوارنس و پیزا، می توانید دهکده کولودی که از لابه لای تپه ها سر به بیرون آورده را پیدا کنید. این دهکده زیبا و قرون وسطایی برای اینکه زمانی خانه پینوکیو و یا دقیق تر بگوییم، خالق او یعنی کارلو کولودی بوده شهرت بسیاری دارد. میهمانان این دهکده بدون تماشای پارک پینوکیو آن را ترک نخواهند کرد چرا که بلندترین مجسمه چوبی پینوکیو در جهان در این پارک قرار دارد. همچنین در نزدیکی باغ های گارزونی، پر از مجسمه های دوره رنسانس، فواره های اورانته و همینطور باغ های سرسبزی از گیاهان بامبو است.


دهکده کاستِلوچو، ناحیه اومبریا

دهکده کاستِلوچو، ناحیه اومبریا

قرار گرفته بر روی یک تپه شیب دار با ارتفاعی بیش از 1500 متر بالاتر از سطح دریا، کاستِلوچو مرتفع ترین و بدون شک زیباترین دهکده در میان رشته کوه های آپِنینِ است. این دهکده از یک طرف پشت به کوهستان های برفی بوده و در طرف دیگر آن دشت های حاصلخیز و سرسبزی وجود دارند که با شکوفه های قرمز رنگ خشخاش، بنفشه ها و گیاهان کلزا در فصل بهار نقاشی می شوند. بهترین زمان برای تماشای شکوفه های این محل، از اواخر خردادماه تا اوایل تیرماه می باشد. خود شهر هم زیبایی های خودش را داشته و پر از میدان های دیدنی و همینطور کلیساهای ساده اما دوست داشتنی است. 


شهر مونت ایزولا، ناحیه لُمباردی

شهر مونت ایزولا، ناحیه لُمباردی

قرار گرفته بر روی جزیره ای با همین نام، شهر مونت ایزولا در میان زیباترین دریاچه های این منطقه از جمله دریاچه ایزِئو حضور دارد. برای رسیدن به این شهر می بایست حدود یک ساعت و نیم از سمت شهر میلان رانندگی کرد و سپس، مدت 20 دقیقه را سوار بر روی شناورهای خودرو از عرض دریاچه ایزِئو عبور کرد. اما این همه زحمت ارزشش را خواهد داشت. این شهر عجیب و جالب کلی رستوران بی نظیر به سبک تراتوریا، کافه های کنار دریاچه، باربیکیوهای گرم و نرم و همچنین کلسیای زیبای مِدونا دِلا چِریولا که درست بر روی قله این شهر نشسته را در اختیار دارد.



10 مورد از زیباترین شهر های کوچک در کشور ایتالیا



شهر آلبروبِللو، ناحیه پولیا

شهر آلبروبِللو، ناحیه پولیا

ویژگی اصلی شهر آلبروبِللو، این شهر کوچک و دیدنی در نزدیک ناحیه پوییا، خانه های مخروطی شکل سفید رنگ آن است که گویی قسمت بالایی آنها همیشه از برف سفید پوش است. به لطف این ویژگی متمایز کننده، این شهر به قدری منحصر به فرد تلقی شد که در سال 1996 توسط سازمان یونسکو به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسید. برای در اختیار داشتن بهترین چشم انداز از شهر آلبروبِللو و خانه های مخروطی شکل آن، بازدید کنندگان شهر می توانند به میدان پوپولو و جایی که بهترین نما از خانه های مخروطی شکل بِلوِدِره و همینطور چشم اندازی تماشایی از کل شهر دیده می شود مراجعه کنند.


شهر بِلونو، ناحیه وِنِتو

شهر بِلونو، ناحیه وِنِتو

ایستاده بر روی پرتگاه مرتفعی بر فراز رودخانه پیاوه و با پس زمینه ای زیبا از کوه های پوشیده از برف منطقه کوهستانی دولومیتِس، شهر بِلونو بدون شک یکی بی نظیرترین مناظر در میان شهرهای شمالی کشور ایتالیا است. در کنار چشم اندازهای 360 درجه، مرکز این شهر پر است از ساختمان ها، کاخ ها و کلیساهایی با معماری به سبک رُمانِسک که از دوران رنسانس به جا مانده اند. نکته جالب توجه این که این منطقه با نیم ساعت رانندگی از مرکز شهر ونیز قابل دسترس خواهد بود.


شهر پیِتراپِرتوزا، ناحیه بازیلیکاتا

شهر پیِتراپِرتوزا، ناحیه بازیلیکاتا

شهر پیِتراپِرتوزا یکی از دیدنی ترین شهرها در میان تمامی شهرهای ایتالیا است. این شهر درست در میان تخته سنگ ها در گوشه ای از کوهستان حکاکی شده و ارتفاعی بالغ بر 1070 متر بالاتر از سطح دریا دارد. خود این شهر زیبایی های بسیاری داشته و پر از خرابه های باستانی و قلعه های قرن نهمی ساراچِن هاست. اما برجسته ترین جاذبه این شهر، سوار شدن بر روی بلندترین زیپ لاین جهان یعنی ایل وُلُ دِل آنجِلو است که به افراد سوار بر روی خود، نمای هوایی بی نظیری از تمام قسمت های شهر و اطراف آن می دهد.


شهر چِفالو، جزیره سیسیل

شهر چِفالو، جزیره سیسیل

در فاصله ای که به وسیله خودرو در حدود نیم ساعت از شهر پالِرمو به طول خواهد انجامید، شهر قرون وسطایی چِفالو به زیبایی تصاویر کارت های پستال که همچنین بسیاری از فیلم های سینمایی در آن ساخته می شوند قرار دارد. دوست داشتنی ترین فیلم سینمایی ساخته شده در این شهر، سینما پارادیزو نام دارد. جاذبه های این منطقه شامل گردش در میان کلیساهای پر تعداد آراسته شده به موزاییک، پیاده روی در کنار تفرجگاه کنار آبی لونگوماره و همینطور تماشای غروب آفتاب از قلعه بسیار مرتفع لا روکا می شوند.


شهر ساحلی اِسپِرلونگا، ناحیه لاتزیو

شهر ساحلی اِسپِرلونگا، ناحیه لاتزیو

اِسپِرلونگا سابقاً محلی برای مخفی شدن از بسیاری از امپراطوری های رومیان بوده است. البته این موضوع اصلاً جای تعجب ندارد چرا که سواحل بکر، زمین های سرسبز و شاداب و همینطور فاصله کوتاه و در حدود یک ساعته با قطار تا شهر رم، از جمله ویژگی های این شهر کوچک می باشند. همینطور موزه باستان شناسی دیسپِرلونگا در این شهر وجود دارد که در میان خرابه های باستانی از ویلای امپراطوری تیبِریوس قرار گرفته است. تفرجگاه ساحلی توره ترولیا که درست بر روی نوک پرتگاهی که شهر اِسپِرلونگا بر روی آن ساخته شده قرار دارد، یکی از بهترین چشم اندازهای این شهر را به نمایش می گذارد.

منبع : aol.com




نظرها

  • 2 1

    بسیار زیبا بود متشکرم

    • 0 1

      لطف دارید. سپاسگذاریم

  • 2 1

    متشکرم مناظر بسیار زیبا و دیدنی مشاهده میشود ممنونم که ما را با زیبایهای سایر کشور ها اشنا میکنید

    • 0 1

      خواهش می کنم رضا جان

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید