• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


پنجاه مورد از زیباترین عجایب آمریکا - قسمت دوم

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۲/۲۱   تعداد بازدید : 12515   گروه مطلب : ترین ها


پنجاه مورد از زیباترین عجایب  آمریکا


دلیل شگفت انگیز بودن آمریکا مناظر طبیعی و زیبایی‌ های طبیعت آن است. هر ایالت زیبایی‌ های خودش را دارد، از تنوع زیستی رودخانه گراس (River of Grass) در فلوریدا تا یخچال ‌های هوبارد (Hubbard Glacier) در آلاسکا و از عمیق ‌ترین غارها و مرتفع ‌ترین کوه‌ ها در آمریکا یافت می ‌شود. در این مقاله ۵۰ مورد از زیباترین عجایب آمریکا را معرفی می‌ کنیم. 


26.دیوار چینی (The Chinese Wall)، مونتانا (Montana)

دیوار چینی سنگ ریزه‌ ای است، بیش از ۳۰۰ متر ارتفاع دارد و به طول ۳۲ کیلومتر از امتداد صحرای باب مارشال (Bob Marshall Wilderness) تا صحرای اسکیپگوت (Scapegoat Wilderness) کشیده شده است. هیچ خودرویی را نمی ‌توان به داخل این منطقه برد. صحرای باب مارشال یکی از بکرترین و دست‌ نخورده ‌ترین اکوسیستم‌ های کوهستانی جهان است.


دیوار چینی (The Chinese Wall)، مونتانا (Montana)



27.چیمنی راک (Chimney Rock)، نبراسکا 

چیمنی راک یکی از اولین مناطق منطقه بوده که توسط مهاجران غربی برای سکونت انتخاب شده است و در جنوب رودخانه دره پلات شمالی (North Platte River Valley) قرار دارد. این منطقه به عنوان یک محوطه تاریخی ثبت شده است و قله ‌های مخروطی آن ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. ظاهر منحصر به فرد آنها توسط لایه ‌های گدازه‌ های آتشفشانی و خاک برول (Brule clay) در میلیون‌ ها سال قبل شکل گرفته است. 


چیمنی راک (Chimney Rock)، نبراسکا



28.دره آتش، نوادا (Nevada)

دره آتش همانطور که از اسمش پیدا است، اشکالی از سنگ و شن هستند که در نور خورشید همانند شعله‌ های آتش دیده می ‌شوند. خرگوش صحرایی، رودرانر، کایوت و لاک پشت صحرایی در این منطقه به چشم می‌ خورد. همچنین حکاکی ‌های روی برخی از سنگ‌ های دره آتش وجود دارد که قدمت آنها به سال ۳۰۰ میلادی باز می‌ گردد. این دره همیشه یک منطقه محبوب گردشگری بوده است.


دره آتش، نوادا (Nevada)



29.کوه‌ های سفید، نیو همپشایر (New Hempshire)

در کوه ‌های سفید، آبشارهای زیبا، برکه‌ های کوچک آب تنی و تنوع زیستی زیادی وجود دارد که شامل گوزن، خرس سیاه، بوقلمون و روباه می ‌باشد. همچنین مرتفع ‌ترین کوه‌ های شمال غربی آمریکای شمالی در این منطقه قرار گرفته است که در حقیقت همان کوه واشنگتن با ارتفاع ۱۹۰۰ می‌ باشد. بومیان آمریکا از بالا رفتن از آن کوه خودداری می ‌کردند و معتقد بودند که بالای این کوه محل زندگی روح ‌های بزرگ است.


کوه‌ های سفید، نیو همپشایر (New Hempshire)



30.پاین بارنز (Pine Barrens)، نیوجرسی

پاین بارن بخشی از ۴۴۵ هزار کیلومتر منطقه محافظت شده پاینلند (Pineland National Reserve) می ‌باشد که باید بدانید این منطقه به تامین ۱۷ تریلیون گالن آب کرکوود کوهانسی (Kirkwood-Cohansey) کمک می‌ کند. آب‌ های این منطقه یکی از تمیزترین آب های کشور می‌ باشد. سی سال پیش سازمان ملل این منطقه را به عنوان یکی از مناطق مهم بین المللی تامین بیوسفر تعیین کرد.


پاین بارنز (Pine Barrens)، نیوجرسی



31.حفره‌ های کارلزبد (Carlsbad Caverns)، نیومکزیکو

این حفره‌ های زیرزمینی و پنهان که از سنگ آهک در دریاهای باستانی درست شده اند در پارک ملی حفره‌ های کارلزبد قرار دارند. بیش از ۱۲۰ غار در این پارک واقع شده است. شما می ‌توانید با یک  راهنما یا به تنهایی و با یک نگهبان پارک به این مکان سفر کنید. همچنین شما می ‌توانید علاوه بر تماشای غارها فرم‌ های زمین ‌شناسی و خفاش ‌ها را هم تماشا کنید.


حفره‌ های کارلزبد (Carlsbad Caverns)، نیومکزیکو



32.آبشار نیاگارا، نیویورک

در مرز نیویورک و انتاریو (Ontario) آبشار نیاگارا در حقیقت سه آبشار را به هم وصل کرده است که شامل آبشار نعل اسب (Horsehoe Falls)، آبشار آمریکایی ‌ها (American Falls) و آبشار نقاب عروس (Bridal Veil Falls) است. اگرچه این آبشارها بلندترین آبشار دنیا نیستند اما بیشترین پمپاژ آب در دنیا را دارند. بهترین راه برای تماشای این‌ آبشارها این است که از زیر به آنها نگاه کنید. 


آبشار نیاگارا، نیویورک



33.چیمنی راک (Chimney Rock)، کارولینای شمالی

چیمنی راک یک مونولیت (Monolith) به قدمت ۵۳۵ میلیون سال است که یکی از شناخته‌ شده ‌ترین مناطق آمریکا محسوب می ‌شود. از بالای سنگ‌ های گرانیت ۹۵متری شما در بالای کوه بلو ریج (Blue Ridge) هستید و۷۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارید. از بالای آن کوه چشم اندازی به وسعت ۱۲۰ کیلومتر به برکه لور (Lake Lure) و گلوگاه هیکوری نات (hickory Nut Gorge) خواهید داشت.


چیمنی راک (Chimney Rock)، کارولینای شمالی



34.پارک ملی تئودور روزولت (Theodore Roosevelt National Park)، داکوتای شمالی

به عنوان محبوب ‌ترین مقصد گردشگری کشور، این پارک ملی شامل تعدادی از عجایب طبیعی بدبوم‌ ها می ‌باشد. در این پارک اشکال عجیب سنگ ‌ها که توسط طوفان شن و گل به وجود آمده وجود دارد. همچنین آثار یخچال ‌هایی که زمانی در این منطقه بوده دیده می ‌شود. چمن ‌زارها، جنگل ‌ها و چشمه‌ های طبیعی از دیدنی‌ های این پارک است.


پارک ملی تئودور روزولت (Theodore Roosevelt National Park)، داکوتای شمالی



35.آبشارهای برندیواین (Brandywine)، اوهایو

آبشارهای ۲۰ متری برندیواین از ماسه سنگ ‌های بریا (Berea Sandstone) در ۳۵۰ الی ۴۰۰ میلیون سال پیش ساخته شده است. آبشارهای برندیواین همچون تور عروس می‌ مانند که از دره کویاهوگا (Cuyahoga) به پایین می ‌ریزند. در قرن نوزدهم یک کارگاه الوار برای در بالای این آبشار وجود داشت که امروز تبدیل به یک خانه با جای خواب و صبحانه برای گردشگران شده و توسط نوادگان صاحب کارگاه الواربری ساخته شده است.


آبشارهای برندیواین (Brandywine)، اوهایو



36.پناهگاه حیوانات کوهستان ویچیتا (Wichita Mountains Wildlife Refuge)، اوکلاهما

بیش از ۲۴۰ کیلومتر مربع کوهستان در این منطقه وجود دارد که محل زندگی گونه‌ های جانورانی همچون گاومیش، سگ دشتی، کایوت، گربه دم کوتاه و دراز شاخ تگزاس است. از بالای کوه اسکات (Mount Scott) شما می ‌توانید به برکه ‌ها و اشکال سنگ‌ ها چشم انداز زیبایی داشته باشید.


پناهگاه حیوانات کوهستان ویچیتا (Wichita Mountains Wildlife Refuge)، اوکلاهما



 پنجاه مورد از زیباترین عجایب آمریکا - قسمت اول


 پنجاه مورد از زیباترین عجایب آمریکا - قسمت اول 



37.دریاچه کراتر (Crater Lake)، اورگن (Oregon)

این دریاچه با آب ‌های آبی و عمیق، یکی از هفت عجایب اورگن است که توسط یک آتشفشان باستانی کوه مازاما (Mazama) به وجود آمده است. راه‌ های زیادی برای دیدن این دریاچه وجود دارد که شامل دوچرخه سواری یا غواصی می ‌باشد. همچنین شما می ‌توانید به بالای یکی از کوه‌ های آتشفشانی بروید یا در فصل تابستان با یک قایق دریاچه را بگردید و در زمستان در اطراف دریاچه اسکی کنید. 


دریاچه کراتر (Crater Lake)، اورگن (Oregon)



38.گلوگاه پاین کریک (Pine Creek Gorge)، پنسیلوانیا

این دره ۷۵ کیلومتر امتداد دارد و عمقش به ۴۵۰ متر می ‌رسد. این دره به گرند کنیون پنسیلوانیا معروف است. دو پارک ملی به نام های پارک ملی لئونارد هریسون (Leonard Harison) و کولتون پوینت (Colton point) چشم اندازهایی به این مناظر دارند. قایق سواری، ماهیگیری و کمپ زدن از فعالیت‌ هایی است که در این مکان می ‌توان انجام داد.


گلوگاه پاین کریک (Pine Creek Gorge)، پنسیلوانیا



39.نیوپورت کلیف واک (Newport Cliff Walk)، رود آیلند (Rhode Island)

این منطقه ۵.۵ کیلومتری مناظری به سواحل رود آیلند و تعدادی از عمارت‌ های قدیمی نیوپورت دارد. این منطقه در سال ۱۹۷۵ به عنوان یک مسیر تفریحی ساخته شد و از ساحل بیلی (Bailey) به ساحل فرست (First) می ‌رسد. در طی مسیر گردشگران مناظر زیبا، تونل ‌های حیرت انگیز و مسیرهای بادی زیادی می ‌بینند.


نیوپورت کلیف واک (Newport Cliff Walk)، رود آیلند (Rhode Island)



40.بلوط انجل (Angel Oak)، کارولینای جنوبی

بلوط انجل در یک منطقه دور افتاده در جزیره سنت جان (St. Johns) قرار دارد و طبق گفته ‌ها قدیمی ‌ترین موجود در شرق کوه‌ های راکی می ‌باشد. برخی معتقدند قدمت این درخت بلوط به ۱۵۰۰ سال قبل بر می‌ گردد اما بیشتر به نظر می ‌رسد که قدمت آن ۴۰۰ یا ۵۰۰ سال باشد. ارتفاع این درخت ۱۹ متر است و شاخ و برگ آن سایه ‌ای به وسعت ۱۵۰۰ متر مربع ایجاد می ‌کند.


بلوط انجل (Angel Oak)، کارولینای جنوبی



41.جنگل‌ های ملی بلک هیل (Black Hills Nationa Forest)، داکوتای جنوبی

کوه‌ های پارک ملی بلک هیل ۲۰۰ کیلومتر امتداد دارند و به وایومینگ (Wyoming) می‌ رسند. صخره‌ های تنومند، چمنزارها، رودخانه ‌ها، دریاچه‌ ها و غارهای منحصر به فرد و ۷۲۰ کیلومتر مسیر پیاده روی بخشی از این منطقه می‌ باشد. از مراتع مجاور تا جنگل ‌های کاج زرد (Ponderosa Pinus)، بلک هیل برای کمپ زدن عالی است. کوهنوردی، اسب سواری و صخره نوردی در کنار تماشای حیات وحش این پارک ملی از کارهایی است که شما می ‌توانید در این مکان انجام دهید.


جنگل‌ های ملی بلک هیل (Black Hills Nationa Forest)



42.رودخانه تنسی (Tennessee river)، تنسی

رودخانه تنسی یکی از دیدنی ‌های منحصر به فرد جنوب شرقی می باشد. گلوگاه رودخانه تنسی ۱۱۰ کیلومتر مربع بوده که توسط کوه‌ های کامبرلند (Cumberland) پوشیده شده است. فرقی نمی ‌کند که دوچرخه سواری، پیاده روی، قایق سواری یا کوهنوردی کنید در هر حال شما می ‌توانید از زیبایی‌های منحصر به فرد این مکان و حیات وحش متنوعش لذت ببرید.


رودخانه تنسی (Tennessee river)، تنسی



43.اقامتگاه همیلتون پول (Hamilton Pool Reserve)، تگزاس

این حوضچه طبیعی در ایالت تگزاس قرار گرفته که هزاران سال قبل به خاطر حرکت پوسته زمین روی یک رودخانه زیرزمینی به وجود آمده است. گردشگران و عکاسان زیادی به این منطقه می ‌آیند. با وجود گرمای تابستانی تگزاس، غارهای خنک و بوته‌ های درخت سرو یک منطقه مناسب برای آب تنی فراهم کرده است. 


اقامتگاه همیلتون پول (Hamilton Pool Reserve)، تگزاس



44.پارک ملی آرچز (Arches National Park)، یوتا (Utah)

پارک ملی آرچز با تنوع گسترده در دیدنی‌ های طبیعی، یک مجموعه زیبا با بیش از ۲ هزار سنگ قوسی شکل فراهم کرده است. اشکال عجیب و غریب و قله‌ های نوک تیز این سنگ‌ ها گردشگران زیادی از بین دوچرخه ‌سوارها، طبیعت‌ گردها را به این مکان می‌ کشاند و آنها با دیدن مناظر اطراف شگفت زده می‌ شوند.


پارک ملی آرچز (Arches National Park)، یوتا (Utah)



45.گلوگاه کویچی (Quechee Gorge)، ورمانت (Vermont)

این منطقه که به گرند کنیون کوچک ورمانت مشهور است توسط یخچال‌ های طبیعی و در دوران عصر یخبندان به وجود آمده است. از مناظری که ۵۰ متر بالاتر از رودخانه اوتا کویچی (Ottaquechee) مشاهده می‌ کنید لذت ببرید و گشت و گذار در مسیرهای پیاده روی و آبشارهای این منطقه را فراموش نکنید. 


گلوگاه کویچی (Quechee Gorge)، ورمانت (Vermont)



46.پل طبیعی (Natural Bridge)، ویرجینیا

این منطقه یکی از هفت عجایب طبیعی دنیا می باشد. پل طبیعی با سقوط یک حفره زیر زمینی به وجود آمده است. افراد بومی منطقه معتقدند که در زمان جنگ این پل به عنوان راهی برای فرار در مقابلشان ظاهر شد. برخی افسانه‌ های محلی هم معتقدند که جورج واشنگتن در جوانی از این پل برای دیدار با لرد فرفکس (Fairfax) در سال ۱۷۵۰ عبور کرده است. 


پل طبیعی (Natural Bridge)، ویرجینیا



47.کوه رینیر (Mount Rainier)، واشنگتن

کوه رینیر کماکان به نام باستانی و بومی‌ اش گره خورده که تاهوما (Tahoma) نام داشت و به معنی خانه خدا بوده است. رینیر با ۲۶ رود یخچالی و با ارتفاع ۴۴۰۰ متر یکی از بلندترین کوه ‌های دنیا محسوب می ‌شود. پارک ملی کوه رینیر جنگل ‌های بارانی، مراتع سرسبز آلپی، یخچال ‌ها، چشمه‌ های آب گرم، رودخانه ‌ها و گل‌ های وحشی زیادی دارد. 


کوه رینیر (Mount Rainier)، واشنگتن



48.جنگل کرنبری (Cranberry Glades)، ویرجینیای غربی

در جنوب کوه‌ های آلگنی (Allegheny Mountains) در نزدیکی هیلزبورو (Hillsboro)، جنگل کرنبری شامل ۳ کیلومتر مراتع و باتلاق ‌ها است که در آن از گیاهان منطقه همچون کرنبری، خزه پوده زار، چراغ مرداب غربی و دو گونه گیاه گوشت خوار به نام دروزا و گیاه کوزه ‌ای محافظ می‌ کنند. این مراتع و جنگل ‌ها بخشی از سرچشمه رودخانه کرنبری می ‌باشند.


جنگل کرنبری (Cranberry Glades)، ویرجینیای غربی



49.برکه‌ های جزایر اپوستل (Apostle Islands National Lakeshore)، ویسکانسین (Wisconsin)

این منطقه توسط مجله نشنال جئوگرافیک به عنوان یکی از دیدنی ‌هایی دنیا معرفی شده است. این پارک ملی شامل ۲۱ جزیره است که در آب‌ های دریاچه سوپریور (Lake Superior) قرار داشته و کیلومترها ساحل و شن‌ های زیبا دارد. از جنگل‌های قدیمی این مکان دیدن کنید و گشت و گذار در سواحل زیبا، صخره ‌ها و غارهای آبی اطراف برکه‌ ها را فراموش نکنید. 


برکه‌ های جزایر اپوستل، ویسکانسین (Wisconsin)



50.آب فشان الد فیتفول (Old Faithful Geyser)، وایومینگ

این منطقه بین وایومینگ و مونتانا واقع شده است. یلو استون قدیمی ‌ترین پارک ملی این کشور می ‌باشد و همچنین توسط یونسکو به عنوان یکی از منابع تامین بیوسفر ثبت جهانی شده است. بزرگ‌ ترین آب فشان‌ های دنیا در این پارک واقع شده اند. بیشتر محبوبیت این پارک به خاطر اولد فیتفول است. فوران ‌های این آب ‌فشان ‌ها ۱.۵ الی ۵ دقیقه طول می ‌کشد و هربار تا ارتفاع ۵۵ متری پرتاب می ‌شود.


آب فشان الد فیتفول (Old Faithful Geyser)، وایومینگ


منبع: msn






نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید