• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با رمانتیک ترین و عاشقانه ترین شهرهای جهان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۲/۱۷   تعداد بازدید : 10034   گروه مطلب : ترین ها


رمانتیک ترین شهرهای جهان

در ماه گذشته نامزد خانوم پاریس هیلتون در شهر کلرادو در حالی که آنها در آسپن (Aspen) به اسکی مشغول بودند از او خواستگاری کرد.
با اینکه اکثر مردم نمی ‌توانند یک حلقه ۲ میلیون دلاری بخرند اما شاید بتوانند در سفر بعدیشان به آسپن، یک تعطیلات رمانتیک را بگذرانند. طبق نظر خوانندگان تراول لژر شهر کوه‌ های راکی یکی از رویایی‌ترین شهرهای دنیا است. 
هر ساله در نظرسنجی این سایت از خوانندگان خواسته می شود که تجربه‌ های خود را با بقیه به اشتراک بگذارند و درباره بهترین شهر‌ها، جزایر، کشتی‌ ها، مراکز اسپا، خطوط هوایی و دیگر نکات سفر بگویند. خوانندگان به شهرهایی که سفر کرده اند امتیازاتی دادند. این امتیازات بر مبنای مناظر دیدنی، فرهنگ، غذاها، رفتار مردم، مراکز خرید و مهم ‌تر از همه اینکه آن شهرها چقدر برای سفرهای دو نفره مناسب و رمانتیک هستند می باشد.
کسانی که در نظرسنجی امسال شرکت کرده بودند و زبانشان انگلیسی بود نسبت به شهرهایی که زبان دیگری داشتند امتیازات بیشتری دادند. هفت شهر از بین ده شهر انتخاب شده در میان شهرهایی که زبانشان اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی بود انتخاب شد. دیگر عوامل موثر در انتخاب شهرهای رمانتیک شامل دیدنی ‌های تاریخی، مناظر زیبا و زندگی شبانه پر جنب و جوش در شهر بود. 
در این مقاله یک لیست از ده شهر رمانتیک دنیا را معرفی می‌ کنیم که در سفربعدیتان در روز ولنتاین باید آنها را به خاطر بسپارید.

10. آسپن در کلورادو
گردشگران از کوه ‌های مرتفع آسپن و اقامتگاه آن در یک گوشه از شهر کلرادو راکی (Colorado Rockies) لذت می‌ برند. بعد از گذراندن یک روز در دامنه کوه ‌ها که اسکی بازانی همچون کیت هادسون، اورلاندو بلوم و جسیکا آلبا هم در کوه‌ های 1.2  کیلومتری آنجا اسکی می ‌کنند، زوج ‌های جوان شاهد یکی از زیباترین صحنه ‌های اسکی در آمریکا خواهند بود. اتاقی در هتل تاریخی جرومی (Hotel Jerome) که متعلق به عهد ویکتوریا است رزرو کنید که مثل یک کلبه گرم و راحت در اقامتگاه آبرگ (Auberge Resorts) بازسازی شده است. همچنین شما می‌ توانید به لیتل نیل (Little Nell) بروید که در اتاق‌ هایش حمام ‌های مرمری و شومینه‌ ها زیبایی دارد.

10. آسپن در کلرادو


9. کبک (Quebec city) در کانادا
سفر به کبک مثل این می ‌ماند که به اروپا سفر کرده باشید. طبق نظرات گردشگران آنها برای یک تعطیلات رمانتیک و لذت بردن از خیابان‌ های سنگ ‌فرش، بناهای قدیمی متعلق به قرن 17 و 18 میلادی و یک برج و باروی سنگی به کانادا سفر می ‌کنند. سفر به کانادا برای زوج‌ های جوان علاوه بر موارد بالا، لذت بردن از طبیعت زیبا هم می ‌باشد و آنها می ‌توانند در کنار آبشار مونتمورنسی (Montmorency Falls) عکس بگیرند یا در امتداد رودخانه سنت لارنس (St. Lawrence) قدم بزنند. علاوه بر همه اینها محوطه دیدنی فیرمونت له چاتیو (Fairmont Le Chateau) که متعلق به سال 1920 می ‌باشد منظره ‌ای زیبا به آسمان خراش ‌های شهر دارد. 

9. کبک (Quebec city) در کانادا


8. رم در ایتالیا
رم، زادگاه باستانی واژه عاشقان لاتین، که به شهر ابدی معروف است مقصد مورد علاقه زوج ‌های جوان می باشد. بالا رفتن از تپه ‌های اسپانیایی، انداختن سکه به درون فواره تروی (Trevi) و خوردن بستنی ایتالیایی دلایل کافی برای این مورد است که زوج‌ های جوان به رم سفر کنند. اگر می ‌خواهید یک ماه‌ عسل رویایی مثل گریس کلی و پرینس رینیر داشته باشید اتاقی در هتل هاسلر روما (Hassler Roma) رزرو کنید.

8. رم در ایتالیا


7. چارلستون (Charleston) در کارولینای جنوبی
شهر چارلستون در نظرسنجی امسال رتبه نخست را بین شهرهای آمریکا کسب کرده و در بخش شهرهای رمانتیک هم رتبه بسیار بالایی کسب دارد. دلیل کسب این امتیاز به علت معماری آنتبلوم (Antebellum) است یا خانه‌ های رنگارنگ آن؟ شاید هم به علت عطر گل‌ های مگنولیا بوده است. همچنین می‌تواند به علت غذاهای خوشمزه آن و شب‌ های زیبای شهر و مکان‌ هایی همچون کافه فلیکس کاکتیل (Felix Cocktails et Cuisine) در خیابان کینگ باشد. 

7. چارلستون (Charleston) در کارولینای جنوبی


6. کارمل بای د سی (Carmel by the Sea) در کالیفرنیا
در سال 1916 میلادی ساکنان کارمل بای د سی تصمیم گرفتند که در جنگلی که در امتداد ساحل شنی قرار داشت یک روستا بسازند تا محل اجتماع هنرمندان شود. بیش از یک قرن پس از آن، این روستای هنری همچنان ریشه ‌های خود را حفظ کرده است و به عنوان رومانتیک‌ ترین شهر آمریکا شناخته می‌ شود. خانه‌ های رویایی، کلبه ‌های زیبا و صحنه‌ های هنری خلق شده در گوشه ‌های شهر این مکان را به یک مقصد محبوب برای زوج‌ های جوان تبدیل کرده است. 

6. کارمل بای د سی (Carmel by the Sea) در کالیفرنیا


 هفت شهر رمانتیک اروپا که کمتر به آن توجه شده است



5. سن سباستین (San Sebastian) در اسپانیا 
زمانی که ناپلئون بناپارت فرانسوی کاخ تابستانه خود را در شهر بیاریتز (Biaritz) بنا کرد، خاندان سلطنتی بوربن (Bourbon) هم به پیروی از او تصمیم گرفتند که شهر ساحلی و دنج سن سباستین را تبدیل به اقامتگاه سلطنتی خود کنند. آنها دیوارهای شهر را خراب کردند و ویلاها، هتل ‌ها و کاخ ‌های جدیدی ساختند که در کنار ساحل شنی بندر لا کونچا (La Concha Bay) قرار داشت. امروزه این شهر زیبا گردشگران زیادی را به سمت خود می ‌کشاند و به علت فرهنگ و جشنواره‌ های فیلمش و غذاهای محلی خوشمزه ‌اش معروف است. زوج‌های جوان در این شهر خسته نخواهند شد و باید بدانید که دیدنی ‌های آن نیز بسیار زیاد می ‌باشد. آرزاک (Arzak) یک رستوران سه ستاره است که در بالای تپه ‌ای در سن سباستین واقع شده و غذاهای محلی به سبک باسک (Basque) سرو می ‌کند.

5. سن سباستین (San Sebastian) در اسپانیا


4. سن میگل د آلنده (San Miguel de Allende) در مکزیک
نادیده گرفتن فضای عاشقانه سن میگل د آلنده غیر ممکن است. این شهر که مربوط به دوره مستعمرات می‌باشد بناهای تاریخی زیادی دارد و آن‌ها به خوبی محافظت شده است. این شهر توسط یونسکو محافظت می‌شود، گل‌های کاغذی از دیوارهای کلیساها و بناهای متعلق به قرن ۱۷ این شهر بالا رفته اند و در رنگ‌های زیبای صورتی و زرد در آمده اند. در سال ۱۹۵۰ هنرمندان آمریکای شمالی زیبایی‌های این شهر را کشف کردند و در طی این سال‌ها سن میگل د آلنده به یک مرکز هنری در مکزیک تبدیل شد. به دیدن برخی از گالری‌های هنری معروف این شهر بروید که در فابریکا لا آورورا (Fabrica La Aurora) قرار دارد که زمانی یک کارخانه پارچه‌سازی بود و اکنون تبدیل به مرکز فرهنگی هنری شده است. در آنجا تعدادی کافه هم وجود دارد که می‌توانید در آن تاکوی مکزیکی سفارش دهید. 

4. سن میگل د آلنده (San Miguel de Allende) در مکزیک


3. فلورانس در ایتالیا
در این لیست شهر فلورانس که زیباترین و هنری‌ ترین شهر ایتالیا می ‌باشد رتبه سوم شهرهای رمانتیک دنیا را از آن خود کرده است. در مناظر زیبای اطراف رود آرنو (Arno) گویی فلورانس اروپا را از قرون وسطی به دوران رنسانس کشانده است و در همه جای شهر آثار هنری و تاریخی منحصر به فردی به چشم می‌خورد. زوج‌ های جوان برای تماشای غروب آفتاب به پیاتزاله میکل‌آنجلو (Piazzale Michelangelo) یا همان میدان بزرگ میکل‌آنجلو می‌ روند که چشم اندازی رو به خانه ‌های زیبای شهر با سقف ‌های سفالی نارنجی رنگ و کلیسای دومو (Duomo) بر فراز رودخانه دارد.

3. فلورانس در ایتالیا


2. ونیز در ایتالیا
بافت متراکم این شهر با ساختمان ‌ها و کانال‌ های آبی که از بین این ساختمان‌ ها می‌ گذرد، این مکان را به یک مقصد منحصر به فرد و رمانتیک تبدیل کرده است. در طول روز شهر بسیار شلوغ خواهد شد خصوصا زمانی‌ که کشتی ‌های گردشگری پنج ساعت در روز را صرف گشت و گذار مسافران می ‌کنند. زوج ‌هایی که در جست و جوی تجربه متفاوتی هستند بهتر است در مسیرهای اصلی بین پل ریالتو (Rialto Bridge) و میدان سن مارکو (Piazza San Marco) در ساعات شلوغ تردد نکنند. اما پیشنهاد دیگر این است که به مسیرها و کوچه‌ های خلوت ‌تر بروید و وقتتان را با یکدیگر بگذرانید.

2. ونیز در ایتالیا


1. پاریس در فرانسه
شهر پاریس، ملقب به شهر نورها، امتیازات بالایی گرفته که این موضوع کاملا قابل درک می ‌باشد. در شهر مدرن پاریس تفریحات زیادی وجود دارد. روز خود را صرف بازدید از موزه لوور کنید، یا در پیاده رو های پیچ در پیچ و سنگ ‌فرش شده مون مارتر (Montmartre) قدم بزنید و از مناظر زیبای کلیسای سکره کور (Sacre Coeur) لذت ببرید. سپس شما می ‌توانید به نانوایی های پاریس بروید و نان‌ ها شیرینی‌ های محلی را امتحان کنید. همچنین شما می‌ توانید دست در دست عشقتان در باغ‌ های تویلری (Tuileries Gardens) قدم بزنید. همه این‌ ها بسیار رمانتیک هستند و فراموش نکنید که زمانی را به پیک نیک رفتن در امتداد رود سن (Seine) بگذارید و با خودتان نان‌ باگت فرانسوی و پنیر بری (Brie) فرانسوی هم ببرید.

1. پاریس در فرانسه


منبع: travelandleisure





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید