• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


استعمال دخانیات در سواحل تایلند ممنوع شد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۲/۲   تعداد بازدید : 8373   گروه مطلب : اخبار


ممنوعیت استعمال دخانیات در سواحل تایلند

تایلند سیگار کشیدن، ریختن ته سیگار و پاکتهای سیگار را در 24 ساحل واقع در 15 منطقه، که شامل چندین منطقه اصلی توریستی مثل پوکت، کوی، سامویی و کرابی می باشد، در جهت حفاظت از محیط ساحلی خود، قدغن کرده است.
مدیر بخش منابع دریایی و ساحلی باناراک سِرماتونگ (Bannarak Sermathong) اظهار کرد از اول فوریه سال 2018، استعمال دخانیات و ریختن آن در محدوده ساحلی ممنوع شده است. وی اضافه کرد هر شخصی که بخواهد سیگار بکشد باید در منطقه تعبیه شده باشد و نه در ساحل. افرادی که نقض قانون کنند مجبور به پرداخت جریمه 100 هزار بات یا 2241 پوند و حداکثر محکومیت یکساله زندان یا هر دو خواهند شد. البته به گفته آقای باناراک، در مراحل اولیه اجرای این قانون، به قانون شکنان اخطار داده می شود. هنوز مدت زمانی که برای اجرای حکم جریمه یا زندان، به نقض کنندگان داده می شود تایید نشده است.

ممنوعیت استعمال دخانیات در سواحل تایلند

50 منطقه مخصوص برای سیگار کشیدن در 5.5 کیلومتر فضای ساحل محبوب چا آم (Cha-am) در استان پتچابوری (Phetchaburi) در بخش غربی تایلند، در نظر گرفته شده که مناطق بیشتری در آینده به آن اضافه خواهد شد. نایب شهردار شهرداری چا آم به روزنامه بانکوک پست گفت طرح اولیه این ممنوعیت ابتدا در نوامبر گذشته مطرح شد و انتظار می رود در سواحل بیشتری از جمله ساحل چائو سامران (Chao Samran beach) مطابق با پتچابوری و تحت نظارت معاون فرماندار اجرا شود.

اسامی سواحلی که در تایلند سیگار کشیدن در آنها ممنوع می باشد:
1- ساحل پاتونگ، پوکت
2- ساحل بو پوت (Bo Phut Beach)، کو سامویی
3- ساحل پرا اِ (Phra Ae Beach)، کرابی 
4- ساحل کلانگ دائو (Khlong Dao Beach)، کرابی
5- ساحل کوک وانگ (Khok Wang Beach)، کرابی
6- ساحل وِسوکری (Wasukree Beach)، پاتانی
7- ساحل هوآ هین (Hua Hin Beach)، پراچواپ خیری خان (Prachuap Khiri Khan)
8- ساحل کائو تاکیاب (Khao Takiab Beach)، پراچواپ خیری خان
9- ساحل بان چون (Ban Cheun Beach)، ترات (Trat)
10- ساحل لِم سِد (Laem Sade Beach)، چانتابوری (Chanthaburi)
11- ساحل سائینگ چان (Saeng Chan Beach)، رایونگ (Rayong)
12- ساحل بنگ کان (Bang Kaen Beach)، چونبوری (Chon Buri)
13- ساحل سام پانگ (Tham Pang Beach)، چونبوری
14- ساحل سای کایئو (Sai Kaeo Beach)، چونبوری
15- ساحل دونگ تان (Dong Tan Beach)، چونبوری
16- ساحل چا آم، پتچابوری
17- ساحل هت سِد رِس (Hat Said Res Beach)، چومپفون (Chumphon)
18- ساحل چالوک بن کائو (Chalok Ban Kao Beach)، کو فانگ نا (Ko Phangan)، سورات تانی (Surat Thani)
19- ساحل پلای سای (Plai Sai Beach)، ناخون سی تاممارات (Nakhon Si Thammarat)
20- ساحل چالاتِت (Chalatat Beach)، سونگکلا (Songkhla)
21- ساحل کو کای نوک (Ko Kai Nok Beach)، فانگ نا 
22- ساحل کو کای نای (Ko Kai Nai Beach)، فانگ نا
23- ساحل کائو لاک (Khao Lak Beach)، فانگ نا
24- ساحل هت سِمران (Hat Samran Beach)، ترانگ (Trang)

اعلام این ممنوعیت بدنبال بازرسی سواحل محلی توسط نیروی دریایی تایلند و مرکز توسعه و تحقیقات ساحلی بوده است که شامل مناطق پر رفت و آمد هوآ هین و کائو تاکیاب در بخش غربی پراچواپ خیری خان می باشد. طبق آمار گزارش شده تنها بیش از 100 هزار ته سیگار در ساحل چا آم پیدا شده درحالیکه طبق گزارشی از دی اِم آر سی (DMRC) و به گفته مدیر ارشد آن، درسال گذشته، 101058 فیلتر سیگار در محدوده 2.5 کیلومتری پاتونگ که در حدود 30 درصد از زباله های کل ساحل می باشد، جمع آوری شده است.

تایلند مکان استقرار 357 ساحل است و هر سال بیش از یک میلیون بازدید توسط ملیتهای بریتانیایی دارد. کشور برنامه ریزی کرده تا امسال به رکورد 37.55 میلیون توریست برسد. وزارت امور خارجه بریتانیا ضرورت سفر به بعضی بخشهای کشور از جمله استانهای پاتانی، یالا (Yala)، ناراتیوات (Narathiwat) و سونگکلا در مرز تایلند و مالزی را بطور مداوم توصیه می کند.

تایلند مکان استقرار 357 ساحل است


چگونگی تاثیر محیطی فیلتر سیگار در سواحل
منبع اصلی آلودگی چه در اقیانوس و چه در خشکی، فیلترهای سیگار هستند که هرساله بیش از 5 تریلیارد فیلتر سیگار تولید می شود، مدیر اجرایی انجمن خیریه بهداشت عمومی سیگار و سلامتی (ASH) به سایت تلگراف تراول (Telegraph Travel) در ماه اکتبر گفت: یک ته سیگار در یک لیتر آب، آنرا به اندازه ای سمی می کند که باعث مرگ ماهی ها می شود، به همین دلیل و دلایل دیگر، مسولین تایلندی تعیین کردند که این ممنوعیت کاملا ضروری می باشد. زئو آبوت (Zoe Abbott) هماهنگ کننده جایزه ساحل ولز (Wales Coast) از سازمان بریتانیا را تمیز نگاه دار (Keep Britain Tidy) زیر پرچم آبی، با طرح جوایز، مشخص می کند سواحلی که بیشترین استاندارد محیطی را دارند، اضافه کرد که ته سیگارهای کوچک زمان و هزینه بیشتری برای پاکسازی صرف می کنند بخصوص در سواحلی که مستلزم پاکسازی مکانیکی و عمیق ماسه ها می باشد. تجزیه یک فیلتر سیگار در حدود 15 سال زمان می برد و سموم اشباع شده در طبیعت را ایجاد می کند. ممنوعیت اختیاری سیگار در مناطق، در مبارزه با زباله دخانیات بسیار مناسب می باشد. پیش از این دو ساحل در بریتانیا ممنوعیت استعمال دخانیات را اعلام کردند، کازوِل بِی (Caswell Bay) در سوانزی (Swansea) و لیتل هِوِن (Little Haven) در پمبروک شایر (Pembrokeshire) که در سال 2016 اولین ساحل بدون سیگار انگلستان شد. درسال 2015 شورای شهر برایتون اعلام ممنوعیت سیگار کشیدن در سواحل و پارکهای خود را در نظر گرفت. البته همه افراد از این ایده حمایت نکردند، زمستان یا تابستان، ساحل از قلب و روح شهر جدا است. بنظر می رسد اعلام این ممنوعیت در ساحل برایتون بطور طبیعی انجام نمی شود و برای کمک به دستیابی این هدف آسیب جدی به ارزشهای آزادی خواهانه شهر وارد می شود. تِرِسا مَکان (Tresa Machan) یکی از ساکنین قدیمی برایتون، در زمان اعلام ممنوعیت به سایت تلگراف تراول گفت، با ورود افراد زیادی به فضایی مثل ساحل، تمایل به سیگار کشیدن در اطراف آن به نسبت یک خیابان خارج از شهر و یا در یک مهمانی پرزرق و برق بیشتر می شود، وی اضافه کرد این ممنوعیت درست مثل جلوگیری از ورود افراد به سواحل شلوغ خانوادگی قبل از ساعت 6 می باشد.

چگونگی تاثیر محیطی فیلتر سیگار در سواحل


منبع: telegraph.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید