• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 10 موزه جدید که در سال 2018 باید از آنها بازدید کرد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۰/۵   تعداد بازدید : 6962   گروه مطلب : دیدنی ها


موزه هایی که در سال 2018 باید از آنها بازدید کرد

موزه لوور ابوظبی در کشور امارات متحده عربی، موزه هنرهای معاصر زایتس در آفریقا و موزه یایویی کوساما در شهر توکیو در میان موزه هایی هستند که به تازگی بازگشایی شده و از دیدنی ترین موارد مطرح شده در فهرست زیر هستند.

1 – موزه لوور ابوظبی، امارات متحده عربی (The Louvre Abu Dhabi)
موزه لوور ابوظبی که با مشارکت موزه لوور پاریس برپا شده، یکی از موزه هاییست که خیلی ها از سال 2007 بی صبرانه منتظرش بودند. این موزه نهایتا در ماه نوامبر سال 2017 در جزیره السعديات (‎ (Saadiyat Islandبا حضور انبوهی از علاقمندان افتتاح شد تا 23 مورد از گالری هایش که حاوی بیش از 300 قطعه اثر قرض گرفته شده از موزه لوور و دیگر موزه های فرانسوی هستند را به معرض نمایش بگذارد. اما موزه لوومر ابوظبی با در اختیار داشتن بیش از 600 اثر گلچین شده در مجموعه ای که گردهم آوری کرده، جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است. در میان این گستردگی، آثار باستانی برجسته دیگری مثل یک تابوت مصری متعلق به قرن دهم تا آثار معاصری همچون سازه آبنمای نور (Fountain of Light) اثر آی وی ‌وی (Ai Weiwei) نیز در این موزه نگهداری می شوند. نمایش این موزه از تاریخ 21 دسامبر 2017 آغاز شده و قرار است در ادامه به بررسی آثار تاریخی پیشین موزه لوور که شامل کارهایی از مونه (Monet)، ماتیس (Matisse) و داوینچی می شود بپردازد. برای بازدید از موزه لوور در کشور امارات متحده عربی، می توانید تور دبی را با بهترین قیمت در سایت توریستگاه آنلاین رزرو نمایید.

1 – موزه لوور ابوظبی، امارات متحده عربی (The Louvre Abu Dhabi)


2 - موزه هنرهای معاصر زایتس (Zeitz Museum of Contemporary Art)، آفریقای جنوبی 
موزه هنرهای معاصر زایست واقع در شهر کیپ تاون (Cape Town)، یکی دیگر از پر سر و صداترین موزه ها در دنیای هنر و حتی فراتر از آن می باشد چرا که عنوان عظیم ترین موزه هنر گشایش یافته در طول 100 سال اخیر در قاره آفریقا را به خودش اختصاص داده است. به علاوه اینکه در هنگام افتتاح در ماه سپتامبر سال 2017 توانست لقب بزرگ ترین موزه هنرهای معاصر آفریقایی در جهان را نیز کسب کند. قرار داشتن در محلی که پیش تر یک سیلوی نگهداری از غلات بوده هم از دیگر نکات متمایز کننده این موزه می باشد که دلیلی شده تا عناصر طراحی و ظاهر دیدنی تری را به این موزه اهدا کند. (در تصویر حفره هایی که در داخل دهانه به آسمان رفته این موزه دیده می شوند، در اصل گندم های غول پیکر هستند). در این موزه حتما باید زمان کافی برای تماشای بیش از 100 گالری که در 9 طبقه وجود دارند را در نظر گرفت. اکثر این آثار برگرفته از کارهای قرن بیست و یکمی هستند که متعلق به موزه شخصی یک تاجر آلمانی به نام یوخِن زایتس (Jochen Zeitz) بوده و این نام هم به خاطر او بر روی این موزه گذاشته شده است.

2 - موزه هنرهای معاصر زایتس (Zeitz Museum of Contemporary Art)، آفریقای جنوبی


3 – موزه یایویی کوساما (Yayoi Kusama Museum)، ژاپن
یایوی کوساما هنرمند افسانه ای پیشرو است که بیشتر برای طرح های منحصر به فردش مثل دایره های لهستانی، مجسمه های کدویی و چیدمانی از آینه های گیج کننده شناخته می شود. در حقیقت بلیت تازه ترین تور نمایشی او به نام "آینه های بی انتها (Infinity Mirrors)" بدون شک یکی از پر تقاضاترین ها در نوع خودش بوده است. این نمایش در حال حاضر و تا ماه ژانویه سال 2018 در شهر لوس آنجلس برگزار می شود و سپس در ادامه همان سال به شهرهای تورنتو و کلیولند نقل مکان می کند. اما اوج توجه و علاقه طرفداران خانم کوساما به سمت موزه تازه گشایش یافته یایویی کوساما در شهر توکیو است. نکته جالب اینجاست که موجودیت این موزه تا همین ماه آوریل گذشته هم به صورت یک راز مخفی نگه داشته شده بود. به مانند نمایشگاه هایی که از او برگزار می شود، بدست آوردن بلیت های این موزه هم اصلا کار ساده ای نیست، اما پاداش کسی که بلیت را خریداری می کند این خواهد بود که با 5 طبقه پشت سر هم از آثار برجسته وی، غوطه ور شدن در عمق تجربه هایی که داشته، یک اتاق مطالعه و همینطور یک فروشگاه اجناس کادویی و سوغاتی رو به رو خواهند شد. تازه ترین اثر او یک کدو تنبل است که با طرح نقطه های لهستانی به رنگ های طلایی و صورتی حکاکی شده و بیشترین توجه را در طبقه بام این موزه به خودش اختصاص داده. درست حدس زدید یک اتاق بی انتها نیز در اینجا وجود دارد که آن هم با کلی کدو تنبل پر شده.

3 – موزه یایویی کوساما (Yayoi Kusama Museum)، ژاپن


4 – موزه ایو سنت لورانت پاریس (Musée Yves Saint Laurent Paris)، فرانسه
ساخته شده برای یادبود طراح مد کبیر فرانسوی یعنی ایو سنت لورانت ساخته شده، موزه ایو سنت لورانت پاریس در محل سابق فرماندهی همین برند یعنی ایو سنت لورانت (YSL) واقع شده و یکی از دو نمونه موزه متعلق به این برند است که تا ماه اکتبر همین سال افتتاح شده اند (موزه دوم در کشور مراکش قرار دارد). شعبه پاریس این موزه طیف گسترده ای از کلکسیون مد لباس (haute couture) و طرح های اولیه وی را به نمایش می گذارد و در عین حال به اشتراک گذاری شرح حالی از زندگی شخصی و همینطور زندگی حرفه ای او می پردازد. در کنار موارد بالا، بیش از 5 هزار تکه از لباس ها و 1500 لوازم تزیینی از وی در میان این دو موزه پخش شده است. آن دسته از مشتاقانی که می خواهند از آتلیه او بازدید کنند می بایست از پیش تر اقدام به رزرو نمایند. دلیل این رزرو کردن این است که این بازدید یک ساعته نیازمند به نمایش در آوردن تکه های خاصی از آثار وی است که به شکل ویژه نگهداری می شوند و فقط ماهی یک بار در معرض عموم قرار داده می شوند. البته این را هم باید گفت که این برنامه یک ساعته تماما به زبان فرانسوی اجرا می گردد.

4 – موزه ایو سنت لورانت مراکش (Musée Yves Saint Laurent Paris)، مغرب


5 – موزه ایو سنت لورانت مراکش (Musée Yves Saint Laurent Marrakech)، مغرب
آقای ایو سنت لورانت از گذشته های دور علاقه زیادی به شهر مراکش داشت و حتی برای سال های طولانی خانه ای را برای خودش در آنجا خریداری کرده بود. برای همین شایسته بود که موزه ایو سنت لورانت مراکش در حوالی خانه سابق وی و در مجاورت باغ جادویی ماژورل (Majorelle Garden) که توسط خود سنت لورانت در دهه هشتاد میلادی خریداری و مورد بازسازی قرار گرفت، افتتاح بشود. حضور در این باغ بازسازی شده مثل رفتن به یک دنیای آبی و سبز رنگ است که حس قرار گرفتن در نقاشی ها را به افراد می دهد و حتما باید برای دیدن آن زمان گذاشت. در مجموع این موزه میزبان قطعات بسیاری از کارهای اوست که با الهام از کشور مراکش طراحی شده و صدها مورد از نقاشی ها و تصاویرش نیز در کنار آنها قرار داده شده است. برخلاف همتای پاریسی این موزه، یک کتابخانه تحقیقاتی با بیش از 6 هزار کتاب، یک کافه و همینطور یک سالن اجلاس و یک فروشگاه اجناس کادویی نیز در چنین موزه مراکشی وجود دارد.

5 – موزه ایو سنت لورانت مراکش (Musée Yves Saint Laurent Marrakech)، مغرب


 رازهای جالب درباره موزه ها که حتما باید بدانید



6 – موزه طراحی وی اَند اِی (V&A Museum of Design) واقع در شهر داندی (Dundee)، اسکاتلند
موزه طراحی وی اَند اِی واقع در شهر داندی، اولین موزه طراحی در کشور اسکاتلند است که به زودی در سال 2018 افتتاح خواهد شد تا اولین مورد از سری موزه های ویکتوریا و آلبرت (Victoria and Albert) باشد که پا فراتر از شهر لندن می گذارد. کلکسیون این موزه از موزه وی اَند اِی شهر لندن و چندین موزه اسکاتلندی دیگر قرض گرفته شده تا 300 شی متعلق به قرن 15 میلادی الی موارد امروزی تر را به نمایش بگذارد. این مجموعه همچنین شامل طیف گسترده ای از انواع محصولات به نمایش درآمده در کت واک برند هَریس توئین (Harris Tweed) تا فلزکاری های کارون آیرِن (Carron Iron) که مربوط به قرن هجدهم هستند می شود. تمامی گالری های این موزه به هدف جلوگیری از گیج شدن مخاطبان، با تم های متفاوتی تزیین خواهند شد. اما یکی از جوانب حائز اهمیت در مورد طراحی چنین موزه ای این است که طراح داخلی مشهوری به نام کِنگو کوما (Kengo Kuma) در پشت صحنه آماده سازی آن حضور داشته است. وی همچنین وظیفه طراحی استادیوم المپیک سال 2020 توکیو را نیز بر عهده دارد.

6 – موزه طراحی وی اَند اِی واقع در شهر داندی (Dundee)، اسکاتلند


7 – موزه انقلاب آمریکایی (Museum of the American Revolution)، فیلادلفیا
گشایش موزه تازه تاسیس انقلاب آمریکایی در شهری که از بابت موزه ها و تاریخ غنی چیزی کم و کسر ندارد کمی دیر هنگام به نظر می رسد. ولی به هر حال این موزه در نقطه ای خوش دسترس واقع در بخش تاریخی شهر قرار گرفته و شامل صدها اقلام متعلق به دوره جنگ انقلابی نظیر آثار هنری و نسخه های خطی می شود. توپ جنگ انقلاب، اولین روزنامه حاوی اطلاعیه اعلام استقلال و ظرف غذای چوبی سربازان از جمله آثار برجسته چنین موزه ای هستند. موارد بالا به یک طرف، چادر مقر فرماندهی جرج واشنگتن که ساعت های بی شماری را در آن به کار و استراحت کردن گذراند در طرف دیگر، بدون شک بی رقیب ترین اثر برجسته در این موزه است. همچنین در این موزه نمایش های تعاملی و سه بعدی متخلفی نیز برگزار می شود که ثابت می کند تاریخ حتما نباید مقوله کسل کننده ای باشد.

7 – موزه انقلاب آمریکایی (Museum of the American Revolution)، فیلادلفیا


8 – موزه رِمای مدرن (Remai Modern)، کانادا
ساسکاتون (Saskatoon) شهر کوچکی در مرکز کشور کاناداست که غالبا از تیررس گردشگران دور می ماند، ولی اکنون این شهر یک دلیل تازه را برای بازدید شدن دارد و این دلیل، موزه ای جدید است که در سطح موزه های هنر مدرن و معاصر بسیار مطرح در جهان قرار دارد. موزه رِمای مدرن با فضایی که وسعت هر طبقه آن به 12 هزار و 77 متر مربع می برد، مجموعه ای شامل 8 هزار اثر و نام های بلند آوازه ای مثل رابرت راشنبرگ (Robert Rauschenberg) را در اختیار دارد. همچنین این موزه حاوی تعداد گسترده ای از آثار لینوکات (حکاکی های لینولیوم) پابلو پیکاسو (Pablo Picasso) که در حال حاضر بخشی از نمایش فعلی این موزه می باشد نیز هست. رِمای مدرن علاوه بر موارد بالا مکانی ایده آل به منظور تماشای آثار هنری برجسته مردمان ساسکاچوان (Saskatchewan) و هنرمندان بومی این منطقه است. یک رستوران تر و تمیز، یک سالن تئاتر 150 نفری و یک فروشگاه اجناس کادویی جزو سایر مواردی هستند که این موزه برای بازدیدگانش ارائه کرده است.

8 – موزه رِمای مدرن (Remai Modern)، کانادا


9 – موزه علوم فیلیپ و پاتریشیا فراست (hillip and Patricia Frost Museum of Science)، میامی
این ضمیمه جدید که به تازگی به صحنه بخش مرکزی شهر میامی افزوده شده، یکی از ملزوماتی است که خانواده ها می بایست بیشتر به آن توجه کنند. موزه علوم فیلیپ و پاتریشیا فراست با مساحتی بالغ بر 23 هزار و 225 متر مربع، به یک افلاک نمای فوق مدرن، یک آکواریوم سه طبقه به همراه یک گلف اسرتیم که با 500 هزار گالن آب پر شده و همینطور تعداد زیادی نمایش علمی تعاملی مجهز می باشد. برای مثال می بایست به دیگر جاذبه های این موزه مثل بخش اِستم (STEM) که به کودکان و حتی بزرگسال ها مطالب علمی، فناوری، مهندسی، ریاضیات را می آموزد و همچنین بخش فِدِرز تو دِ اسکای (Feathers to the Stars) که سیاحتی از پرواز کردن بوده و در آن دایناسور، جنگنده جنگی و موارد جالب دیگر حضور دارند اشاره کرد. همچنین نمایش های رقص لیزر نیز به صورت ماهانه در افلاک نمای این موزه اجرا می شوند.

9 – موزه علوم فیلیپ و پاتریشیا فراست، میامی


10 – موزه ماکان (Museum MACAN)، اندونزی
موزه هنرهای مدرن و معاصر در نوسَنترا (Nusantara) که با نام موزه ماکان شناخته می شود، به عنوان اولین موزه هنرهای مدرن و معاصر در کشور اندونزی توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است. این موزه که در شهر جاکارتا حضور دارد، شامل مجموعه ای خصوصی می باشد که به همت هاریانتو آدیکوئِسِمو (Haryanto Adikoesoemo)، بنیانگذار و توسعه دهنده بنای این موزه گردآوری شده است. در کنار به نمایش درآمدن آثار هنرمندان سنگین وزنی همچون اندی وارهول (Andy Warhol)، یایوی کوساما، آی وی وی، ژان میشل باسکیت (Jean-Michel Basquiat) و جف کونز (Jeff Koons)، بازدید کنندگان چنین موزه ای قادر خواهند بود تا آثار برجسته هنرمندان اندونزیایی مثل رادن صالح شریف باستامان (Raden Salèh Sarief Bustaman) که به پیشرو بودن در مقوله نوگرایی در این منطقه شناخته می شود ولی هر چند در خارج اندونزی ناشناخته می باشد را مورد بازدید قرار بدهند. مسئولیت افتتاح این موزه بر عهده یوکینوری یانانگی (Yukinori Yanagi)، هنرمند ژاپنی الاصل گذاشته شده است.

10 – موزه ماکان (Museum MACAN)، اندونزی


منبع: travelchannel





نظرها

  • 0 0

    بسيار عالي فوق العاده

    • 0 0

      سپاس

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید