• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


سفر فراموش نشدنی به شهر استانبول در 48 ساعت

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۹/۲۸   تعداد بازدید : 6717   گروه مطلب : سفرنامه ها


48 ساعت در استانبول با 24 عکس

استانبول در ترکیه با امکان رفت و آمد بر روی تنگه بسفروس بین اروپا و آسیا، تاریخی چند هزار ساله دارد. این شهر نشانه هایی تاریخی از زندگی یونانی های باستان، ایرانیان، رومی ها، بیزانس ها، ترک ها و بازرگانان جاده ابریشم را در خود جای داده است. 
قطعا 48 ساعت، زمانی کافی برای بازدید از یکی از غنی ترین شهرهای جهان از لحاظ میراث فرهنگی نیست. در این مدت زمان حتی نمی توان گوشه ای از زیبایی های این شهر را درک کرد اما می توان دیدی کلی به استانبول داشت. بناهایی با معماری خیره کننده، غذاهایی عالی، هنر مدرن و خرید از بازارهای منحصربفرد برخی از جاذبه های گردشگری در این شهر هستند که حتما از آنها لذت خواهید برد. من در این سفر 48 ساعته تنها آرزویم این بود که زمان بیشتری برای سفر داشتم.
برای سفر به شهر زیبای استانبول در ترکیه و بازدید از این مناطق تماشایی همین حالا بهترین قیمت تور استانبول را در سایت توریستگاه مشاهده و آنلاین خرید نمایید.

مسجد بلو (مسجد سلطان احمت)
صرفنظر از اینکه چقدر زمان برای سفر خود در نظر گرفته اید، مسجد بلو و یا همان مسجد سلطان احمت یکی از مکان هایی است که در این شهر حتما باید از آن بازدید کنید. این مسجد با شش مناره زیبا و بزرگ خود، نمایی شگفت انگیز برای استانبول ایجاد کرده که به نوعی نماد شهر محسوب می شود و نباید فرصت بازدید از آن را از دست داد. 

مسجد آبی در استانبول


نمای داخلی مسجد بلو
با ورود به داخل این مسجد متوجه خواهید شد که چرا نام آن را مسجد بلو گذاشته اند. پیشنهاد می کنم به اندازه کافی زمان برای کشف زیبایی های این مسجد بگذارید و نگاهی عمیق به کاشی های آبی رنگ مسجد که آن را به طرز حیرت آوری آراسته است بیاندازید.

نمای داخلی مسجد آبی


آب انبار باسیلکا سیترین (Basilica Cistern)
در انتهای خیابانی که مسجد بلو در آن واقع شده یک آب انبار عظیم به نام باسیلکا سیترین قرار دارد که یکی از جاذبه های گردشگری شهر استانبول محسوب می شود. این آب انبار بزرگ با نام "کاخ غرق شده" نیز شناخته شده است. در حقیقت آب انبار باسیلکا در زیر خیابان های شهر جای گرفته و جالب است بدانید که این آب انبار در قرن سوم و چهارم میلادی به عنوان یک مرکز تجاری استفاده می شد و بعدها به بخشی از سیستم تصفیه آب شهری تبدیل گردید.  

آب انبار باسیلکا (Basilica Cistern)


مجسمه سر مدوسا (Medusa) در آب انبار باسیلکا
شما می توانید در داخل آب انبار باسیلکا بازدیدی از مجسمه های سر مدوسا داشته باشید که از آنها به عنوان ستون استفاده می شود. گفته می شود در آن زمان مردم تصور می کردند که نگاه این مجسمه ها دارای قدرت عجیبی بوده و آنها برای خنثی کردن قدرت این نگاه، یک مجسمه را در حالت معمولی و مجسمه بعدی را در حالت وارونه قرار می دادند. من حدس می زنم شما فقط باید نگاهی عمیق به مجسمه داشته باشید و برای خود تصمیم بگیرید! 

مجسمه سر مدوسا (Medusa) در آب انبار باسیلکا


ایاصوفیه
یکی دیگر از بناهای مشهور و چشمگیر شهر استانبول مسجد ایاصوفیه است. این مکان در ابتدا یک کلیسای مسیحی بود اما در سال 1453 میلادی سلطان محمد دوم دستور داد تا ایاصوفیه تبدیل به یک مسجد شود. این مکان دیدنی فاصله چندانی با مسجد بلو ندارد و دورنمای زیبایی به بخش قدیم شهر بخشیده است.

ایاصوفیه در استانبول


فضای داخل مسجد ایاصوفیه 
راه رفتن در فضای داخلی مسجد ایاصوفیه شما را هیجان زده خواهد کرد. شکوه و عظمت این مسجد و جزئیات طراحی ها بر روی موزائیک ها در ایاصوفیه بسیار بی نظیر است. شاید بتوان گفت که این مسجد به نوعی ترکیبی از طراحی و معماری در شرق و غرب است.

فضای داخل مسجد ایاصوفیه


موزائیک دیزیز (Deësis mosaic) در ایاصوفیه
آیا اشاره کردم که موزائیک های مسجد ایاصوفیه تا چه اندازه ای زیبا هستند؟ دیزیز یکی از موزائیک های حیرت انگیز در این مسجد است که حتما باید بطور خاص از آن دیدن کرد. قدمت این موزائیک به سال 1261 میلادی باز می گردد و در حقیقت نشانه ای از ارتدکس در ایا صوفیه است.

موزائیک دیزیز (Deësis mosaic) در ایاصوفیه


تماشای مسجد بلو از ایا صوفیه 
منوپاد خود را فراموش نکنید. اما اگر این چنین شد نگران نباشید چراکه تقریبا در هر گوشه و کناری از شهر استانبول شخصی آماده است تا لوازم جانبی مورد نیازتان را به شما بفروشد و این موضوع بسیار مفید خواهد بود. در هر مکانی از این شهر زیبا مناظر خارق العاده ای وجود دارند که می توانید از آنها عکاسی کنید و من پیشنهاد می کنم که از مسجد ایا صوفیه تماشای مسجد بلو را از دست ندهید و در آن به عکاسی بپردازید.

تماشای مسجد آبی از ایا صوفیه


ایاصوفیه
موزائیک های رنگارنگ و سنگ های مرمر دیواره های ایاصوفیه تا گنبد اصلی مسجد کشیده شده اند. این گنبد در حقیقت بزرگترین، بلندترین و مهم ترین گنبد در امپراتوری بیزانس به شمار می آمد.

ایاصوفیه در استانبول


طراحی داخلی مسجد ایاصوفیه 
جذابیت های تمام نشدنی این مسجد می تواند کاری کند که شما به اندازه چندین روز به پیاده روی در داخل و اطراف ایاصوفیه مشغول شوید. حتی همانطورکه در تصویر بالایی می بینید درگاه های خروجی هم کاری می کنند که محو تماشای آنها شده و برایشان وقت بگذارید.

طراحی داخلی مسجد ایاصوفیه


خیابان های استانبول
اکثر خیابان های شهر استانبول ساختمان هایی مدرن و قدیمی را در خود جای داده اند. شما می توانید در هر کدام از این ساختمان ها فروشگاه هایی برای خرید محصولات محلی پیدا کنید. همچنین فرصت چشیدن انواع غذاهای خیابانی را نیز از دست ندهید.

خیابان های استانبول


خرید در استانبول
مراکز خرید بی شماری در این شهر وجود دارد. شما می توانید در هر گوشه و کنار فروشگاه های کوچک و بزرگی را مشاهده کنید که محصولاتی را ارائه می کنند. در این شهر همه نوع فروشگاهی از عتیقه فروشی عثمانی گرفته تا محصولات برند معروف نظیر ماوی (Mavi) به چشم می خورند.

خرید در استانبول


عبور از آب
پیشنهاد می کنم عبور از منطقه گلدن هورن (شاخ طلایی) و سفر به کاراکوی (karakoy) را در لیست کارهایی قرار دهید که باید در استانبول انجام دهید. این منطقه از شهر در حال تبدیل شدن به یکی از پر جنب و جوش ترین مناطق استانبول است و با کافه های روباز، فروشگاه های جدید و بوتیک های جذاب گردشگران را به سمت خود جذب می کند.

عبور از آب


برج گالاتا
یکی دیگر از نمادهای شهر استانبول برج گالاتا است که شما می توانید آن را در کاراکوی پیدا کنید. این برج قدیمی در سال 1348 میلادی ساخته شده است و برای سال ها عنوان بلندترین ساختمان شهر را به خود اختصاص داده بود. برای تماشای چشم اندازهایی بی نظیر از شهر باید به بالای برج گالاتا بروید.

برج گالاتا در استانبول


 مکان های تفریحی محله بی اوعلو، قلب گردشگری استانبول



تجربه نوشیدن چای ترکی
یک بعد از ظهر را برای نشستن در یک کافه سنتی و نوشیدن چای ترکی اختصاص دهید. در این شهر هرجایی که بروید عده ای را در حال نوشیدن چای مشاهده خواهید کرد. جالب است بدانید که کشور ترکیه بالاترین مصرف سالانه چای در جهان را دارد.

تجربه نوشیدن چای ترکی


یک گربه در شهر استانبول
استانبول به نوعی شهری رویایی برای علاقمندان به گربه ها به شمار می آید. در این شهر به هر سمت و سویی که سرتان را برگردانید یک گربه دوست داشتنی خواهید دید. 

یک گربه در شهر استانبول


گلدن هورن یا شاخ طلایی (The Golden Horn)
گلدن هورن در حقیقت یک آبدره است که با پنج پل، دو ساحل را به هم مرتبط می کند. این منطقه ورودی اصلی تنگه بسفروس در استانبول به حساب می آید. پیاده روی بر روی پل عابرپیاده این آبدره یکی از دوست داشتنی ترین بخش های سفر من به این شهر بود. همچنین لازم به ذکر است که منطقه گلدن هورن در ترکی مدرن به نام هالیچ شناخته می شود.

شاخ طلایی یا گُلدن هورن (The Golden Horn)


بلاط (Balat)
محله زیبا و رنگارنگ بلاط در حقیقت مکانی سنتی و یهودی نشین در شهر استانبول است. ساختمان های این محله شبیه به بستنی هایی در رنگ های مختلف ساخته شده اند و خیابان ها نیز دارای شیب نسبتا تندی هستند. در لحظه ورود به محله بلاط احتمالا احساس خواهید کرد که در سانفرانسیسکو قرار دارید. 

محله بلاط (Balat) در استانبول


بلاط رنگارنگ
برای پیاده روی و گشت زنی در خیابان های بلاط باید از نظر بدنی آماده باشید. طراحی این منطقه پر از فراز و نشیب است، در فصل پاییزی که گذشت، تورهای این منطقه میزبان یک رویداد خاص به نام "دوسالانه طراحی استانبول" (Istanbul Design Biennial) بودند.

بلاط رنگارنگ در استانبول


بازار ادویه
شهر استانبول یکی از قدیمی ترین و گسترده ترین بازارهای سر پوشیده جهان را در خود جای داده است. اما توجه داشته باشید که بازار بزرگ استانبول تنها بازار این شهر نیست. در سفر به استانبول سری به محله امینونو (Eminönü) بزنید و خرید ادویه و البته چیزهای دیگر را در بازار ادویه جات تجربه کنید.

بازار ادویه


محصولاتی که در بازار ادویه جات فروخته می شوند
تصویر زیر تنها یک دسته بندی کوچک از چیزهایی است که شما می توانید در داخل و اطراف بازار ادویه جات استانبول پیدا کنید. در این مکان چانه زنی یک هنر است که اگر آن را بلد باشید برایتان بسیار مفید خواهد بود. این هنر در هنگام خرید کمکتان خواهد کرد تا محصولاتی که قصد خرید آنها را دارید با قیمت بهتری بدست آورید. 

محصولاتی که در بازار ادویه جات فروخته می شوند


چگونه بازار ادویه جات این نام را به خود اختصاص داده است؟
انواع ادویه، شیرینی، آجیل و میوه های خشک شده در بازاری تحت عنوان بازار ادویه جات برای فروش در معرض دید قرار دارند.

چگونه بازار ادویه جات این نام را به خود اختصاص داده است؟


یک دستفروش در بازار ادویه جات
البته این دستفروش چیزهای بسیار بیشتری از ادویه دارد.

یک دستفروش در بازار ادویه جات


بازار کفش
شما می توانید در بازار کفش شهر استانبول از هر نوع جنس و رنگی کفش پیدا کنید. در این بازار هم به غیر از کفش اجناس دیگری دیگری نظیر فرش، قالیچه، کالاهای چرمی، عتیقه جات، جواهرات و منسوجات دیگر به فروش می رسد.

بازار کفش


منبع: hometurkey





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید