• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


گران ترین و ارزان ترین نرخ کرایه تاکسی در سراسر جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۹/۲۶   تعداد بازدید : 8769   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


گران ترین و ارزان ترین نرخ کرایه تاکسی در سراسر جهان

در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به نرخ کرایه تاکسی در شهرهای گوناگون جهان داشته باشیم، شهرهایی با بیشترین و کمترین نرخ کرایه تاکسی!
طبیعتا به دلیل تفاوت در قوانین و مقررات محلی در هر کشور، نرخ کرایه تاکسی برای مسافران متفاوت بوده و میزان یکسان و مشخصی ندارد. به منظور رفاه حال بیشتر مسافران و کمک به آنها در این زمینه، وب سایت کاراسپرینگ (Carspring) که در حقیقت یک نمایندگی بریتانیایی آنلاین خودرو می‌ باشد، توانسته یک شاخص و لیستی از نرخ جهانی کرایه های تاکسی در سال 2017 جمع آوری کند. در این شاخص ارائه شده، نرخ کرایه تاکسی در 80 شهر پربازدید جهان تهیه شده است، جالب است بدانید که این شاخص بر اساس فاکتورهایی مانند، هزینه درخواست اولیه تاکسی، هزینه به ازای طی کردن هر کیلومتر از مسیر، هزینه به ازای مدت زمان انتظار تاکسی برای مسافر و در انتها، نرخ کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر، جمع آوری شده است. البته باید بدانید در شاخص هزینه به ازای مدت زمان انتظار تاکسی برای مسافر بر اساس هر میزان زمانی که تاکسی در حال حرکت نیست اما شما آن را در اختیار خود قرار دارید محاسبه می شود.
وب سایت کاراسپرینگ همچنین با کمک گرفتن از داده های ارائه شده شرکت های خدمات حمل و نقل مسافر محلی و انجمن ها و تورهای گردشگری، توانسته است نرخ کرایه تاکسی برای یک سواری 3 کیلومتری در هر شهر را محاسبه نماید.

حال در ادامه قصد داریم تا نگاهی به 10 شهر با مقرون به صرفه ترین میزان کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر داشته باشیم:
1. قاهره در مصر با 0.10 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
2. بانکوک در تایلند با 0.18 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
3. مسکو در روسیه با 0.27 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
4. مکزیکوسیتی در مکزیک با 0.28 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
5. جاکارتا در اندونزی با 0.30 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
6. بنگلور در هند با 0.30 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
7. بمبئی در هند با 0.32 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
8. پکن در چین با 0.34 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
9. بخارست در رومانی با 0.35 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
10. کوالالامپور در مالزی با 0.36 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر

همانطور که در لیست بالا مشاهده کردید، شهر قاهره دارای ارزان ترین نرخ کرایه تاکسی در جهان است. شما می توانید به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر، تنها 10 سنت پرداخت نمایید. جالب است بدانید که اگر مسیر فرودگاه بین المللی قاهره تا مرکز شهر را با تاکسی طی کنید، تنها 4.20 دلار برای شما هزینه خواهد داشت!

مقرون به صرفه ترین میزان کرایه تاکسی

اما در آن روی سکه، چندین شهر اروپایی نیز وجود دارند که ثابت کردند همیشه هم نرخ کرایه تاکسی نباید ارزان باشد! کشور سوئیس با داشتن دو شهر، درابتدای لیست گران قیمت ترین نرخ کرایه تاکسی قرار گرفته است. 


 ارزان ترین و گران ترین نرخ پرواز مربوط به کدام کشورها می باشد؟



حال نگاهی به لیست 10 شهر با گران ترین میزان کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر داریم:
1. زوریخ در سوئیس با 5.19 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
2. ژنو در سوئیس با 3.32 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
3. توکیو در ژاپن با 2.92 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
4. لندن در انگلستان با 2.89 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
5. برلین در آلمان با 2.36 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
6. آمستردام در هلند با 2.36 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
7. کلن در آلمان با 2.34 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
8. کپنهاگ در دانمارک با 2.31 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
9. آنتورپ در بلژیک با 2.52 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
10. اشتوتگارت در آلمان با 2.52 دلار به ازای پیمایش هر کیلومتر از طول مسیر
زوریخ یکی از شهرهایی است که بالاترین میزان دستمزد و خدمات اولیه مورد نیاز شهری را دارد. جالب است بدانید که در شهر زوریخ برای رزرو تاکسی در همان ابتدا و بدون محاسبه مسیر مورد نظرتان، چیزی معادل 8.30 دلار هزینه خواهید کرد. 

گران ترین میزان کرایه تاکسی

نمایندگی کاراسپرینگ به این نتیجه رسیده است که مشتریانی که درخواست می کنند تا تاکسی یک ساعت منتظرشان باشد، با پرداخت 82.96 دلار، بیشترین مبلغ را در شهر زوریخ پرداخت می کنند.
شهر توکیو با نرخ کرایه 189.91 دلاری برای سفر از فرودگاه بین المللی توکیو- ناریتا (Tokyo-Narita) به مرکز شهر، تنها شهر غیر اروپایی ای است که در لیست گران ترین کرایه های تاکسی قرار می گیرد.

مکسیمیلیان وولنبرویچ (Maximilian Vollenbroich)

مکسیمیلیان وولنبرویچ (Maximilian Vollenbroich)، مدیر عامل کمپانی کاراسپرینگ در یک مطلب مطبوعاتی گفته است: هیچ چیز بهتر از حس آرامشی نیست که با نشستن در یک تاکسی راحت پس از یک روز طولانی گردش در شهری جدید در انسان ایجاد می شود، اما در بعضی شهرها این کار مقرون به صرفه نیست و یا در جاهای دیگر، گردشگران با خطر مواجه شدن با نرخ های غیرمنصفانه و گران قرار می گیرند. ما امیدواریم که پژوهش هایمان به مسافران کمک کند تا سفری امن، مطبوع و اقتصادی را در هر نوع خودرویی که مناسبشان است، تجربه کنند.

منبع: travelandleisure





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید