• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


تجربه ای شگفت انگیز از سفر به دنیای خارق العاده پروانه ها در قونیه

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۹/۲۲   تعداد بازدید : 7568   گروه مطلب : ایده های سفر


اولین باغ پروانه های گرمسیری ترکیه در قونیه

اگر می خواهید تجربه ای شگفت انگیز از سفر به دنیای خارق العاده پروانه ها را تجربه نمایید توقف در منطقه سلجوکلو یا سلجوق لو قونیه را به هیچ وجه فراموش نکنید. 
دره پروانه ها در منطقه فتحیه یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی این کشور محسوب می شد، اما ظاهرا پروانه ها از آن مکان خسته شدند. از این رو باغ پروانه های گرمسیری در قونیه افتتاح گردید، رویایی فوق العاده که حتی تصورش هم برای علاقمندان به این زمینه علی الخصوص نویسنده این مقاله سخت بود. 
بازدید از این باغ نه تنها خاطراتی نوستالژیکی را برایتان تداعی می کند، بلکه فرصت طلایی دیدن هزاران گونه از این موجود شگفت انگیز را برایتان فراهم می آورد. این باغ در منطقه سلجوق لو در ترکیه و شهر قونیه قرار گرفته، باغی شگفت انگیز که در لیست مطالعات بوم شناسی قرار گرفته و در بین باغ های جهان موفق به کسب عنوان و جایگاه شده است. برای سفر به قونیه و بازدید از این مکان شگفت انگیز می توانید ارزان ترین قیمت تور قونیه را در سایت توریستگاه مشاهده و آنلاین رزرو نمایید.

زیباترین پروانه های جهان
با قدم گذاشتن در این باغ خودتان را در دنیایی پرشده از ماجراجویی های واقعی بیابید، دنیایی خارق العاده که میزبان هزاران نوع پروانه های زیبا از سراسر جهان می باشد، گونه هایی متعدد که از سرزمین هایی نظیر مالزی، انگلستان، هلند، مکزیک و قطب شمال به این منطقه آورده شده اند. در باغ پروانه های گرمسیری زیبایی های مناظر شگفت انگیز را با عکسبرداری ثبت نمایید و مراحل زندگی این موجودات شگفت انگیز از داخل پیله تا تبدیل شدن به پروانه ها را کشف نمایید. 

زیباترین پروانه های جهان


بزرگترین میدان پرواز پروانه ها در اروپا
پارک دره پروانه ها با مساحت 385 هزار متر مربعی میزبان موزه پروانه های گرمسیری می باشد، موزه ای فوق العاده که سرشار از شگفتی های خارق العاده است. فضایی بسیار گسترده که مساحت 56 زمین فوتبال را پوشش می دهد. این باغ پروانه ها دارای پارکی با فضای روباز 4000 متر مربعی و فضای سرپوشیده 2000 متر مربعی برای پرواز پروانه ها می باشد. پارکی فوق العاده که یک فضای پیاده روی، محوطه پیک نیک، یک تپه مصنوعی، چندین آبشار، چندین دریاچه و یک موزه حشرات در مجاورت موزه پروانه ها و مزرعه پرورش پروانه ها را در دل خود جای داده است. 

بزرگترین میدان پرواز پروانه ها در اروپا


کاربرد موضوع پروانه ای
هنرستان هنرهای زیبا در باغ پروانه های گرمسیری قرار گرفته و دارای محوطه ای آزاد برای پرواز پروانه هاست. محوطه ای که مربوط به یک جنگل بارانی که برای اولین بار در ترکیه با محتوای پارک گیاه شناسی ساخته شد. باغ پروانه های گرمسیری به شکل دو بال یک پروانه طراحی شده که این بال ها در داخل یک بال قرار گرفته اند و موزه بال های عشق در دیگری یافت می شود. در این مکان فوق العاده فرصت استثنایی تماشای روند طبیعی پبدایش و رشد پروانه ها از مرحله پیلگی تا مرگ در محیطی طبیعی فراهم می شود. مکانی که میزبان 6000 پروانه از 15 گونه متفاوت می باشد، پروانه هایی که می توانند در فضایی به مساحت 1600 متر مربعی پرواز کنند. بسیاری از گونه های جهانی پروانه ها در موزه بال های عشق به نمایش گذاشته می شوند. 

کاربرد موضوع پروانه ای


با شهر باستانی و بسیار جذاب کلیستیرا در قونیه آشنا شوید



چرخه زندگی پروانه ها بر روی صفحه نمایش بزرگ
می توان از باغ پروانه های گرمسیری به عنوان دروازه ای برای ورود به یک بهشت خارق العاده گرمسیری نام برد، محلی که زیستگاه طبیعی 20000 گیاه و 98 گونه متعدد می باشد. گیاهانی که پروانه ها بر روی شهد آنها که برای هر پروانه ای متفاوت است پرواز و زندگی می کنند. در موزه حشره شناسی محوطه هایی متعدد به چشم می خورد که به شکل پیله طراحی شده اند که محل پرورش و تولید مثل گونه ها می باشد. چرخه زندگی و حیات این پروانه ها بر روی صفحه نمایش های موجود در تئاتر آن به نمایش گذاشته می شود. 

چرخه زندگی پروانه ها بر روی صفحه نمایش بزرگ


زندگی معجزه آسا حشرات
هنگام رفتن به این موزه بازدید از موزه حشرات را از دست ندهید، جاییکه فرصت طلایی تماشای داستان زندگی معجزه آسای حشرات برایتان فراهم می شود. از دیگر جاذبه های شگفت انگیز می توان به گونه های تونل زیرزمینی یا نمایشگاه خزندگان زیرزمینی اشاره کرد. همچنین یک تئاتر مینی در داخل موزه قرار گرفته که شامل مستندات و کارتون هایی است که زندگی گونه هایی متعددی از حشرات را به نمایش می گذارد.

زندگی معجزه آسا حشرات


یک محیط زندگی مناسب برای پروانه ها
می توان از مراحل ساخت، ساختمان این پارک به عنوان یک ماجراجویی واقعی نام برد، پروژه ای که در طی دو سال با هدف ایجاد یک محیط مناسب با درجه حرارت مطلوب گرمسیری برای زندگی این گونه ها و ایجاد یک محیط طبیعی پایدار برای آنها تکمیل گردید. هدفی که در تمام مراحل سرلوحه کار شهرداری سلجوق لو بوده. با توجه به اینکه پروانه ها هزاران کیلومتر از محیط زندگیشان دور می شوند و شرایط نگهداریشان حساس است تمام جزئیات با مشاوره مشاورین به نام و متخصص در زمینه علوم و ساخت و ساز تخصصی برنامه ریزی شده اند. سیستم های روشنایی به صورت بسیار ویژه و سیستم سرمایش و گرمایش آن بسیار کارآمد طراحی شده اند. از مواد ویژه ای به عنوان پی وی بی (PVB) در این تجهیزات استفاده شده، موادی که قدرت انتقال اشعه های یو وی را با هدف ایجاد محیطی مناسب برای کمک کردن به پروانه ها در زمینه پیدا کردن مسیرشان به حداکثر می رساند. دمای این موزه 26 (±1) درجه و میزان رطوبتش 80 (±1) درصد تنظیم شده، درجه حرارت و رطوبتی مطبوب که برای زندگی پروانه ها در قونیه مناسب خواهد بود. 

یک محیط زندگی مناسب برای پروانه ها


یک میلیون بازدیدکننده در سال
می توان از باغ گرمسیری پروانه ها و موزه حشرات قونیه به عنوان بی همتاترین مراکز ترکیه نام برد، باغ و موزه ای که برای اولین بار در ترکیه و در شهر قونیه تاسیس شدند و نمونه آنها در هیچ جای این کشور دیده نمی شود. مکانی مملو از داستان های شگفت انگیز با دنیایی جذاب و دوست داشتنی برای تمام افراد با هر سن و سلیقه ای. بر اساس پیش بینی ها آمار بازدیدکنندگان و علاقمندان به تماشای این دنیای دوست داشتنی به یک میلیون نفر در سال می رسد. هدف از طراحی این مرکز آوردن بیش از 10 هزار گونه متعدد از پروانه هایی می باشد که از بزرگترین بانک های پروانه جهان انتخاب شده اند. پروانه هایی که از اقصی نقاط جهان به اینجا آورده شده اند و پرورش می یابند.

یک میلیون بازدیدکننده در سال

برای کودکان
کودکان می توانند با شرکت در کلاس های مخصوص پرورش طبیعی پروانه ها را تعلیم یابند.

از دست ندهید
در باغ پروانه های گرمسیری طوطی ها و 15 گونه از پروانه های طبیعت گرمسیری و بازدید از بزرگترین سوسک گوزنی دنیا و گونه هایی خاص از پروانه ها که در پنهان شدن ماهر هستند را به هیچ وجه از دست ندهید. 


منبع: raillife





نظرها

  • 1 0

    به نظر بنده پارک موزه شهر قونیه یکی از پارک ملی کشور دوست ترکیه مسما شود!

  • 0 0

    Hello, I am from Iran. If I have time, I will travel to that country and I will visit the garden of your butterflies. Thanks

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید