• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با یکی از مکان های بکر و افسانه ای جهان در ایرلند شمالی آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۹/۱۹   تعداد بازدید : 10565   گروه مطلب : دیدنی ها


حصار سیاه (Dark Hedges) در ایرلند شمالی

جای تعجب نیست که چرا دارک هدج (حصار سیاه) یکی از زیباترین و خاص ترین مکان ها برای عکاسی در ایرلند است. سالانه توریست ها، هنرمندان، نقاشان و عکاسان بیشتری برای دیدن این منطقه بکر به این مکان می آیند تا پیش از نابود شدن آن بتوانند از زیبایی های دارک هدج لذت ببرند. جالب است بدانید این منطقه زیبای در سریال بازی تاج و تخت شبکه اچ بی او (HBO) هم به نمایش درآمده است.

تعریف کلی دارک هدج
دارک هدج مسیری از درختان راش می باشد که در منطقه آنتریم (Antrim) در شمال ایرلند قرار گرفته است. این منطقه در امتداد جاده بریگا (Bregagh) واقع شده و بین استرانوکام (Stranocum) و آرموی (Armoy) قرار دارد. اکنون سایبانی که این درختان به صورت طبیعی به وجود آورده اند فضایی خاص ایجاد کرده است که توسط شبکه اچ بی او در سریال محبوب بازی تاج و تخت به عنوان جاده پادشاه (King’s Road) به نمایش در آمد. 

تعریف کلی حصار سیاه (Dark Hedges) در ایرلند شمالی


تاریخ
حوالی سال  1775 میلادی، جیمز استوارت خانه جدیدی ساخت و آن را گریس هیل (Gracehill) نامید که نام آن را از همسرش، گریس لیند گرفته بود. پس از آنکه این خانه ساخته شد بیش از 150 درخت راش در دو طرف جاده ورودی این عمارت کاشته شد و منظره ای زیبا و سحر آمیز به وجود آورد. 

تاریخچه حصار سیاه (Dark Hedges) در ایرلند شمالی


پنج خیابان مشهور و خیره کننده که باید از آنها دیدن کنید



صنعت توریسم در دارک هدج
قرن ها پس از آنکه این درختان کاشته شدند، این منطقه تبدیل به یکی از پر بازدیدترین مناطق شمال ایرلند شد. پس از نمایش دارک هدج در سریال بازی تاج و تخت، توریست های زیادی برای دیدن این مکان می آیند. صحنه هایی از فیلم های دیگر همچون تبدیل شوندگان و آخرین شوالیه (Transformers: The Last Knight) هم در سال 2017 در این منطقه فیلمبرداری شد.

صنعت توریسم در حصار سیاه (Dark Hedges) در ایرلند شمالی


مکانی منحصربفرد
برخی می گویند که روحی به نام گری لیدی از دارک هدج دیدن کرده است. بنابر افسانه ها گری لیدی در این جاده از درختی به درختی دیگر می رود. افسانه های محلی در مورد این روح می گویند که ممکن است او متعلق به دختر جیمز استوارت یعنی کراس پگی باشد و یا اینکه این روح متعلق به یکی از خدمتکارانی است که در این عمارت کار می کرده و به طرز مشکوکی مرده است. گفته می شود قبر این روح در گورستان پایین این عمارت قرار دارد که به حال خود رها شده است و هر سال هالوین، گری لیدی به روح های دیگر این گورستان می پیوندد.

حصار سیاه (Dark Hedges) در ایرلند شمالی مکانی منحصربفرد


خطرات و تهدیدها
در سال 2004 مسئولین دستور حفاظت از درخت ها را دادند و بنابر این دستور در سال 2009 به درختان دارک هدج رسیدگی شد. البته باید گفت که طبق آمار در سال 2016 تنها 90 اصله درخت از 150 درخت اصلی که توسط خانواده استوارت کاشته شده بود باقی مانده اند. طبق یک نظر سنجی در سال 2014 مشخص شد که درختان همگی در مراحل مختلفی از سلامت هستند و بیش از این توان مقاومت در برابر خطرات طبیعی را ندارند. در طوفان گرترود (Gertrude) در ژانویه 2016 دو درخت دیگر نابود و یک درخت آسیب دید. همچنین در فوریه 2017 نیز درخت دیگری در طوفان دوریس (Doris) از بین رفت.

خطرات و تهدیدهای حصار سیاه (Dark Hedges) در ایرلند شمالی

با گسترش صنعت توریسم در دارک هدج، قدم گذاشتن پی درپی در این مسیر باعث آسیب رسیدن به ریشه درختان شده است. مرکز وودلند تراست (Woodland Trust) می گوید که این گسترش توریسم و از بین رفتن سطح ریشه درختان باعث شده که درختان نهایتا تا 20 سال آینده دوام بیاورند. بنابراین اکنون دستور بستن این جاده صادر شده است تا از آسیب های بیشتر توسط توریست ها جلوگیری شود. دیگر تهدیدهای ممکن شامل یادگاری نوشتن روی تنه درختان باشد. در هتل محلی امکان پارک رایگان وجود دارد. دارک هدج در لیست 12 مورد از بهترین سفرهای جاده ای در بریتانیا و ایرلند قرار دارد.


منبع: worldatlas





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید