• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین جاذبه های پایتخت کلمبیا که به هیچ وجه نباید آنها را از یاد ببرید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۹/۹   تعداد بازدید : 20600   گروه مطلب : ایده های سفر


بهترین جاذبه های پایتخت کلمبیا که به هیچ وجه نباید آنها را از یاد ببرید

پایتخت کلمبیا، شهر بوگوتا 2500 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. بوگوتا بسیار پهناورتر از آن چیزیست که اکثر مردم فکر می کنند و از نظر اندازه با بسیاری از کلانشهرهای بزرگ مانند نیویورک و مکزیکو سیتی قابل مقایسه است. در بوگوتا شما نماها و مناظر شگفت آور زیادی می بینید. در اینجا از محله تاریخی لا کاندلاریا (La Candelaria) گرفته تا چشم انداز وسیع کوه مونسراته (Cerro de Monserrate)، به بررسی 10 جاذبه برتر بوگوتا که به هیچ وجه نباید آنها را از یاد ببرید می پردازیم.


10. موزه سانتا کلارا (Museo Santa Clara)
سانتا کلارا یکی از قدیمی ترین کلیساها در تمام کلمبیا است و نمای داخلی ای فوق العاده دارد. این کلیسا که ساختش در قرن 17 آغاز شد و حدود پنجاه سال طول کشید، مزین به ویژگی هایی جذاب مانند سقفی با طاق گهواره ای که گل هایی طلایی بر روی آن نقش بسته اند و همچنین نزدیک به 150 مجسمه و نقاشی از قدیس های معروف که دیوارهای این کلیسا را زینت بخشیده اند، می باشد. این کلیسا هم اکنون متعلق به دولت است و دولت، آن را به یک موزه تبدیل کرده. با اینکه کلیساهای دیدنی و زیبای زیادی در اطراف بوگوتا وجود دارند، اما کلیسای سانتا کلارا دیدنی ترین آنهاست و در سفر به این شهر نباید از آن غافل شوید.

10. موزه سانتا کلارا (Museo Santa Clara)


9. پارک 93 (Parque 93)
در شمال بوگوتا و در منطقه چاپینرو (Chapinero)، شما با پارک 93 مواجه می شوید. این پارک زیبا یکی از بهترین مکان ها برای غذا خوردن و شب زنده دارای در بوگوتا محسوب می شود. در طول روز، این پارک مکانی عالی برای بازدید از مناظر و همچنین محیطی عالی برای قدم زدن است و اگر شما از دیدن مناظر و قدم زدن لذت نمی برید، می توانید در جایی بنشینید و از غروب آفتاب لذت ببرید. در این پارک فستیوال ها و جشنواره های هنر و موسیقی زیادی برگزار می شود و همچنین تعداد زیادی آثار هنری در گوشه و کنار این پارک برای بازدید عمومی وجود دارد. در بعد از ظهرها، علاوه بر مردم محلی، گردشگران خارجی نیز در پارک گشت می زنند و در کافه های محبوب موجود در اطراف اینجا می نشینند و به شب زنده داری می پردازند. این پارک مکانی عالی برای خوردن نوشیدنی و جشن گرفتن می باشد.

9. پارک 93 (Parque 93)


8. کلیسای سان فرانسیسکو (Iglesia de San Francisco)
یکی از مهم ترین مکان های مذهبی در بوگوتا کلیسای سان فرانسیسکو است که ساخت آن از سال 1557 تا 1621 طول کشید و هم اکنون قدیمی ترین کلیسای باقی مانده و سالم موجود در شهر است. از آنجاکه این کلیسا فقط چند قدم با موزه معروف طلا فاصله دارد، مکانی محبوب برای بازدید توسط گردشگران است. دیوارهای این کلیسا با  نقاشی ها و آثاری از هنرهای سبک مسیحی تزئین شده که باعث می شود این مکان بیشتر شبیه به یک گالری هنری مذهبی باشد تا یک کلیسا. اگر به کلیسای سان فرانسیسکو آمدید حتماً از محراب این کلیسا بازدید کنید چراکه این محراب دارای نماهایی خارق العاده و تحسین برانگیز متعلق به قرن 17 می باشد که همه شان طلاکاری شده اند و دارای جزئیاتی فراوان و زیبا می باشند.

8. کلیسای سان فرانسیسکو (Iglesia de San Francisco)


7. باغ های گیاه شناسی بوگوتا (Jardin Botanico de Bogota)
باغ های گیاه شناسی بوگوتا، بزرگترین باغ های گیاه شناسی در سراسر کلمبیا هستند. این باغ ها که در سال 1955 ساخته شده اند مکانی عالی برای دیدن و لذت بردن از زیبایی های گیاهان پر تعدادی هستند که به صورت طبیعی در جاهای مختلف کلمبیا رشد می کنند. کمی در باغ های گل رز و گیاهان دارویی قدم بزنید و پس از آن به منظره زیبای 5000 گل ارکیده که در کنار یکدیگر کاشته شده اند خیره شوید. یکی از جالب ترین و مهم ترین ساختمان هایی که در این باغ وجود دارد، ساختمان بزرگی است که دارای پنج اتاق می باشد و هر کدام از این اتاق ها یکی از شرایط آب و هوایی خاصی که در کلمبیا وجود دارد را شبیه سازی می کنند. شما می توانید آزادانه به هر یک از این پنج اتاق بروید و شرایط آب و هوایی موجود در کلمبیا را تجربه کنید.

7. باغ های گیاه شناسی بوگوتا (Jardin Botanico de Bogota)


6. میدان بولیوار (Plaza de Bolivar)
میدان پر تکاپوی بولیوار در قلب بوگوتا قرار گرفته است. از جمله بناهای تاریخی که در اطراف این میدان وجود دارند می توان به کاخ های نئوکلاسیک، ساختمان های دولتی و بزرگترین کلیسا در تمام کلمبیا اشاره کرد. این میدان در قدیم به عنوان میدان شهردار شناخته می شد اما در قرن نوزدهم برای احترام به فرمانده نظامی، سیمون بولیوار، تغییر نام پیدا کرد. میدان بولیوار در مرکز شهر قرار گرفته و می توان گفت که در اصل شهر بوگوتا در اطراف آن رشد کرده است. اگر در بوگوتا فقط فرصت بازدید از یک مکان را دارید، آن مکان باید میدان بولیوار باشد.

6. میدان بولیوار (Plaza de Bolivar)
5. مسیر دوچرخه سواری بوگوتا (Bogota Ciclovia)
شهر بوگوتا برای عابران پیاده ارزش بسیاری قائل است و همچنین دارای بزرگترین مسیر دوچرخه سواری در تمام آمریکای لاتین می باشد. هر یکشنبه و به لطف مسیر دوچرخه سواری، دوچرخه سواران تمام شهر را در دست می گیرند. از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر بسیاری از خیابان ها و جاده ها به روی ماشین ها بسته می شوند که باعث می شود دوچرخه سواران، دونده ها و اسکیت سواران بتوانند شهر را به شیوه ای جدید زیر و رو کنند. ایستگاه های رفع خستگی زیادی در کنار جاده ها ایجاد شده اند و فعالیت ها و برنامه های دیگری نیز در مسیر وجود دارند.

5. مسیر دوچرخه سواری بوگوتا (Bogota Ciclovia)


4. موزه طلا (Museo del Oro)
موزه های شگفت آور زیادی در بوگوتا وجود دارند، اما شگفت انگیزترین آنها موزه دل اورو یا موزه طلا است. قبل از اینکه کلمبوس و دیگر کاشفان اروپایی به کلمبیا بیایند، طلا قسمت بزرگی از میراث و فرهنگ محلی را تشکیل می داد. این موزه با کلکسیونی بزرگ از طلا که متعلق به قرن ها پیش می باشند، به بررسی این موضوع می پردازد. شما با قطعاتی باورنکردنی از طلا که توسط قبیله های بی شماری در آمریکای لاتین ساخته شده اند، از جمله قایق طلایی پاسکا (Pasca) که احتمالاً باعث به وجود آمدن افسانه های ال دورادو (El Dorado) شده است، مواجه می شوید. همچنین در این موزه یک رستوران، سوغاتی فروشی و کافه نیز وجود دارد.

4. موزه طلا (Museo del Oro)


3. موزه بوترو (Museo Botero)
موزه بوترو نامش را از فرناندو بوترو (Fernando Botero) گرفته که تاثیرگذارترین هنرمند کلمبیایی در تمام دوران است. این موزه که با نام کلکسیون هنری بانک جمهوری (Banco de la República) نیز شناخته می شود، کلکسیون هنری شخصی بوترو را در خود نگه می دارد. هنگامی که به این موزه وارد می شوید، می توانید بیش از 3000 اثر هنری که از قرن شانزدهم تا به امروز جمع آوری شده اند را مشاهده کنید. ورود به این مکان برای همه آزاد است و می توانید در آن آثار هنرمندانی از جمله آلخاندرو اوبرگن (Alejandro Obregón)، گرگوریو واسکوئز د آرسه یه سبالوس (Gregorio Vázquez de Arce y Ceballos) و بسیاری دیگر را مشاهده کنید.

3. موزه بوترو (Museo Botero)


2. مونسرات (Monserrate)
شهر بوگوتا در نزدیکی کوهی به نام مونسرات قرار گرفته. در نوک قله آن یک کلیسا و یک معبد برای بازدید وجود دارد و علاوه بر این ها، می توانید از مناظر حیرت آور شهر لذت ببرید. در نوک قله دو رستوران دوست داشتنی و غرفه های سوغاتی فروشی زیادی نیز وجود دارد. برای رسیدن به قله و همچنین برگشتن از آن چند راه دارید، مانند یک مسیر سنگی که عبور از آن با پای پیاده 90 دقیقه طول می کشد که البته برای گذشتن از آن می توانید از قطارهای ویژه کابلی نیز استفاده کنید. مونسرات را می توان به راحتی یکی از برترین جاذبه های بوگوتا دانست که همچنین می توان از روی قله آن، از بالا با ساختار بوگوتا آشنا شد.

2. مونسرات (Monserrate)


1. لاکاندلاریا (La Candelaria)
مسلماً یکی از مهم ترین مناطق بوگوتا، لاکندلاریا می باشد. این منطقه قلب بوگوتاست، اینجا جایی است که سیمون بولیوار از آن فرار کرد، قهرمان انقلابی، پولیکارپا سالاواریتا (Policarpa Salavarrieta) اعدام شد و با آزاد شدن گریتو دی (Grito de)، انقلاب آغاز گشت. علاوه بر وقایع تاریخی مهم، لاکاندلاریا دارای مکان های معروف زیادی نیز است. هنگام بازدید از لاکاندلاریا، حتماً به میدان بولیوار بروید و از کاخ نارینو (Palacio de Nariño) دیدن نمایید. با قدم زدن در خیابان های این منطقه می توانید از دیدن معماری دوره استعماری لذت ببرید و همچنین به بازار زمرد بروید که مکانی حیرت آور است و بسیاری از گردشگران عاشق آن هستند.

1. لاکاندلاریا (La Candelaria)


منبع: touropia





نظرها

  • 0 0

    that was too great and useful

    • 0 0

      Thanks, we are glad

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید