• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بررسی 13 مورد از ثروتمندترین کشورهای جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۸/۱۴   تعداد بازدید : 8312   گروه مطلب : ترین ها


ثروتمندترین کشورهای دنیا را بشناسید

در این مقاله قصد داریم تا به  بررسی 13 کشور ثروتمند از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی در برابری قدرت خرید بپردازیم. توجه داشته باشید که ما از شاخص برابری قدرت خرید برای مشخص کردن قیمت واقعی دلار در هر کشور و در هر سال استفاده می کنیم. همانند سال 2016، کشورهای نفتی امسال هم در صدر جدول ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارند.

13. اتریش با سرانه تولید ناخالص داخلی 50,07 دلار
این کشور که در نزدیکی کوه های آلپ واقع شده، جمعیتی در حدود 8.7 میلیون نفر دارد و درآمد سرانه اش 50,07 دلار است که حدوداً چهار برابر متوسط درآمد سرانه جهانی می باشد. البته باید گفت که بخش خدماتی قدرتمند و نزدیکی این کشور به آلمان، بازاری آماده برای فولاد، آهن و محصولات کشاورزی این کشور به وجود آورده است. پایتخت اتریش، وین، بعد از هامبورگ، لندن، لوکزامبورگ و بروکسل، پنجمین پایتخت ثروتمند در اروپا به شمار می آید.

13. اتریش با سرانه تولید ناخالص داخلی 50,07 دلار


12. هلند با سرانه تولید ناخالص داخلی 50,898 دلار
با جمعیتی 16.8 میلیون نفری و سرانه تولید ناخالص داخلی 50,898 دلار، هلند چیزی بیشتر از کشور گل های لاله است. موفقیت این کشور به علت سه بخش کلیدی به وجود آمده: معدن، کشاورزی و تولید. بسیاری از مردم نمی دانند که هلند در واقع از چهار کشور تشکیل شده و آنها آروبا (Aruba)، کوراسائو (Curaçao)، هلند و سینت مارتن (Sint Maarten) هستند که در میان آنها هلند به تنهایی 98 درصد این کشور را تشکیل می دهد.

12. هلند با سرانه تولید ناخالص داخلی 50,898 دلار


11. عربستان سعودی با سرانه تولید ناخالص داخلی 54,431 دلار
عربستان یکی از کشورهای نفت خیز است که در آن دولت، فعالیت های اصلی اقتصادی را کنترل می کند و سرانه تولید ناخالص داخلی بالایی نیز دارد. سرانه تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی 54,431 دلار است. این کشور 18 درصد از منابع نفت خام جهان را در دست دارد و بزرگترین صادر کننده نفت خام می باشد. این کشور برای سال های زیادی است که نقشی اساسی در اوپک بازی می کند. بخش نفتی این کشور تقریباً تمام درآمد و سود صادراتش را تشکیل می دهد. با وجود اینکه کشور عربستان سعودی بزرگترین ذخیره نفت خام در جهان را در دست دارد، درآمد سرانه اش از کشورهای کوچک همسایه اش در خلیج فارس بسیار کمتر است.

11. عربستان سعودی با سرانه تولید ناخالص داخلی 54,431 دلار


10. ایالات متحده آمریکا با سرانه تولید ناخالص داخلی 57,467 دلار
درحالیکه اکثر کشورهای موجود در این لیست جمعیت کمی دارند، وجود بزرگترین اقتصاد دنیا، ایالات متحده آمریکا، با جمعیت 310 میلیون نفری اش که توانسته سرانه تولید ناخالص داخلی 57,467 دلار را حفظ کند، واقعاً تاثیر گذار است. دلایل موجود پشت این موفقیت زیادند و از جمله آنها می توان به صنعت خودروسازی داخلی بزرگ، بخش تکنولوژی که به نوآوری اهمیت می دهد و سیستم دموکراسی ای که به کارآفرینی و حقوق مالکیت فکری احترام می گذارد اشاره کرد.

10. ایالات متحده آمریکا با سرانه تولید ناخالص داخلی 57,467 دلار


9. سوئیس با سرانه تولید ناخالص داخلی 62,882 دلار
سرانه تولید ناخالص داخلی برای هر شهروند سوییسی 62,882 دلار است. سیستم بانکداری و موسسات اقتصادی، کشور سوئیس و اقتصادش را در حرکت نگه می دارند. نکته مهم این است که برخی از ثروتمندترین افراد و شرکت های دنیا در بانک سوئیس حساب دارند و به همین دلیل این کشور سرمایه زیادی برای سرمایه گذاری دارد. زوریخ و ژنو که معروف ترین شهرهای سوئیس هستند، دفعات زیادی بین ده شهر برتر جهان از نظر استانداردهای زندگی قرار گرفته اند.

9. سوئیس با سرانه تولید ناخالص داخلی 62,882 دلار


8. نروژ با سرانه تولید ناخالص داخلی 59,32 دلار
این کشور که در شمال اروپا قرار دارد، با سرانه تولید ناخالص داخلی 59,302 دلاری، به جمعیت 4.97 میلیونی نفری اش اجازه استفاده از مزایای اقتصاد کوچک اما قدرتمندش را می دهد. اقتصاد این کشور بر پایه ماهیگیری، منابع طبیعی و اکتشافات نفتی استوار است. نروژ هشتمین صادرکننده نفت خام، نهمین صادرکننده نفت تصفیه شده و سومین صادر کننده گاز طبیعی می باشد.

8. نروژ با سرانه تولید ناخالص داخلی 59,32 دلار


7. ایرلند با سرانه تولید ناخالص داخلی 63,883 دلار
جزیره زمرد با جمعیت سرانه 4.8 میلیونی نفری درآمد سرانه ای معادل 68,883 دلاری دارد. صنایع اصلی این کشور که به اقتصاد آن کمک می کنند شامل نساجی، استخراج معدن و صنایع غذایی می باشند که باید بدانید این موارد گفته شده تقریباً در تمام اقتصادها نقش مهمی دارند. در رتبه بندی های او ای سی دی (OECD)، ایرلند در رده چهارم قرار گرفته است.

7. ایرلند با سرانه تولید ناخالص داخلی 63,883 دلار
6. امارات متحده عربی با سرانه تولید ناخالص داخلی 72,419 دلار
امارات متحده عربی سرزمینی با مساحتی در حدود 83 هزار و 599 کیلومتر مربع را در اختیار دارد که یعنی این کشور به راحتی در نیویورک جا می شود چراکه مساحت نیویورک بیش از 141 هزار 299  کیلومتر مربع است. جمعیت 9.2 میلیون نفری این کشور تنها کمی از جمعیت ایالت نیوجرسی بیشتر بوده و یک سوم از سرانه 72,419 دلاری، از درآمدهای نفتی حاصل می شود و همچنین بخش خدمات و مخابرات نیز سهم زیادی از این عدد دارند. امارات دومین اقتصاد بزرگ در دنیای عرب پس از عربستان به شمار می آید.

6. امارات متحده عربی با سرانه تولید ناخالص داخلی 72,419 دلار


5. کویت با سرانه تولید ناخالص داخلی 73,817
کویت اقتصادی کوچک و نسبتاً باز است که شهروندانش از سرانه تولید ناخالص داخلی 73,817 لذت می برند. هم اکنون با ارزش ترین پول در جهان دینار کویت است. این کشور که حدود ده درصد از ذخایر نفتی جهان را در دست دارد و نفت خام تقریباً نیمی از تولید ناخالص داخلی و 95 درصد از درآمدهای دولت و صادرات را تشکیل می دهد. شاید جالب باشد که بدانید در سال های اخیر، کویت به خاطر وضعیت مالی مثبتش کار بسیار کمی برای متحول کردن اقتصادش انجام داده است.

5. کویت با سرانه تولید ناخالص داخلی 73,817


4. برونئی (Brunei) با سرانه تولید ناخالص داخلی 77,441 دلار
برونئی کشوری کوچک با اقتصادی قوی است که ترکیبی از تاسیس شرکت های داخلی و خارجی، مقررات دولتی، معیار های رفاهی و سنت های روستایی است که باعث شده به سرانه تولید ناخالص داخلی 77,441 دلاری برسد. می توان گفت که اقتصاد این کشور کاملاً با صادرات نفت تصفیه شده و گاز طبیعی پشتیبانی می شود. مانند دیگر کشورهای نفتی موجود در این لیست، دولت در حال تلاش برای کم کردن وابستگی اقتصادی به نفت و گاز است.

4. برونئی (Brunei) با سرانه تولید ناخالص داخلی 77,441 دلار


3. سنگاپور با سرانه تولید ناخالص داخلی 87,856 دلار
این کشور کوچک با درآمد سرانه 87,856 دلاری، از رتبه پنجم به رتبه سوم رسیده است که پنج برابر از درآمد سرانه عادی مردم در جهان بیشتر بوده و باید بدانید که پایه اقتصاد سنگاپور، بخش خدمات اقتصادی، صادرات صنایع شیمیایی و سیاست های لیبراری اقتصادی اش است که رشد و نوآوری را ترویج می دهد. سنگاپور دومین بندر شلوغ دنیا را دارد که به تنهایی در سال 2011 توانسته 414 میلیارد دلار کالا صادر کند.

3. سنگاپور با سرانه تولید ناخالص داخلی 87,856 دلار


2. لوکزامبورگ با سرانه تولید ناخالص داخلی 105,882 دلار
کشور لوکزامبورگ با سرانه تولید ناخالص داخلی 105,882 دلاری، که 9 برابر متوسط جهانی است، به عنوان نماد ثروت شناخته می شود. ستون استقامت این اقتصاد قوی، بخش مالی تپنده، سیاست های پولی محتاطانه، و بخش های اقتصادی و فولادی پویایش است. بانکداری در لوکزامبورگ بزرگترین بخش اقتصادی بوده که به تنهایی 1,24 تریلیون دلار دارایی دارد.

2. لوکزامبورگ با سرانه تولید ناخالص داخلی 105,882 دلار


1. قطر با سرانه تولید ناخالص داخلی 127,523 دلار
قطر به علت سرانه تولید ناخالص داخلی 127,523 دلاری اش در صدر لیست 10 کشور ثروتمند جهان قرار می گیرد. قطر صنعت اکتشاف نفت توسعه یافته ای دارد که باعث شده صنعت نفت خام 70 درصد درآمد دولت، 60 درصد تولید ناخالص داخلی و 85 درصد از درآمد صادرات را تشکیل دهد. این کشور به علت ثروت و موفقیت اقتصادی اش، به عنوان میزبان جام جهانی سال 2022 انتخاب شده و اولین کشور عربی است که برای برگزاری چنین رویداد مهمی برگزیده شده. با این وجود، قطر در این لیست به علت استفاده اش از مردم آسیا و آفریقا برای کار اجباری، پر بحث ترین کشور به شمار می آید.

1. قطر با سرانه تولید ناخالص داخلی 127,523 دلار


منبع: worldatlas





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید