• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


شگفت انگیزترین سرگرمی هایی که در قزاقستان می توانید انجام دهید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۶/۲۸   تعداد بازدید : 11134   گروه مطلب : ایده های سفر


قزاقستان  یکی از بهترین کشورهای آسیای میانه

قزاقستان کشوری در آسیای مرکزی است و زمانی که ساشا بارون کوهن در فیلم بورات، قزاقستان را در سینما به تصویر کشید، این کشور با ویژگی های منفی اشاره شده در فیلم به شهرت رسید. اما اگر در مورد این موضوع با کسی که به قزاقستان سفر کرده است هم صحبت شوید، متوجه خواهید شد که شخصیت آن فیلم به جهت سرگرمی، چنین ویژگی های منفی را در فیلم مطرح کرده است و عدالت در رابطه با این کشور رعایت نشده و در حقیقت باید گفت که بسیاری از نکات مثبت قزاقستان کتمان شده است.
در این مقاله قصد داریم تا در 10 بخش به معرفی جاذبه های قزاقستان بپردازیم، از اسکیت سواری روی یخ های کوهستان تا خوراکی های لذیذ و معماری جالب این کشور!

1. اسکیت سواری در ارتفاعات کوهستانی مدیو (Medeo)
اسکیت سواری همیشه روی یخ جذابیت های خاص خودش را دارد اما تجربه انجام این ورزش مهیج روی یخ های کوهستانی می تواند یک تجربه کاملا جدید باشد! این پیست مرتفع ترین پیست اسکیت روی یخ جهان محسوب می شود که در 1700 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. پیست اسکیت روی یخ مدیو در نزدیکی پایتخت سابق قزاقستان یعنی آلماتی و در داخل یک سالن هاکی روی یخ واقع شده که پیش تر به عنوان مرکز آموزشی برای اسکیت بازان المپیکی اتحاد جماهیر شوروی مورد استفاده بود. اما امروزه نیز گاهی در این سالن رقابت های ورزشی هیجان انگیزی برگزار می شود.

1. اسکیت سواری در ارتفاعات کوهستانی مدیو (Medeo)


2. دریاچه کولسای (Kolsai Lake)
اگر شانس حضور در آلماتی قزاقستان را به دست آورده اید حتما به تماشای دریاچه کولسای بروید. کوه های پوشیده شده از برف و انعکاس آنها در آبی شفاف که گویی تضاد جالبی با پوشش سرسبز این منطقه دارد، بی شک این طبیعت خارق العاده تفاوت چندانی با مناظر دریاچه های آلاسکا ندارد. در این منطقه مسیرهای مخصوصی برای پیاده روی تدارک دیده شده است و شما می توانید ماجراجویی تازه ‌ای داشته باشید البته اگر شرایط بدنی شما اجازه اکتشاف با پای پیاده را نمی دهد، سوار بر اسب این مسیر را طی کنید و از آن لذت ببرید. همچنین شما می توانید در کلبه های اجاره ای و مهمان خانه هایی که در این منطقه احداث شده اند ساکن شوید و علاوه بر لذت بردن از مناظر، طعم غذاهای محلی را نیز بچشید.

2. دریاچه کولسای (Kolsai Lake)


3. کلیسای جامع زنکوف (Zenkov)
کلیسای جامع زنکوف یکی از شاهکارهای معماری قرون گذشته در قزاقستان می باشد. جالب است بدانید که حتی یک میخ  نیز در ساخت این کلیسا به کار نرفته و همچنین رنگ روشن بکار رفته در نمای چوبی این ساختمان، آن را از فاصله دور متمایز کرده است. شما به سادگی می توانید مکان دقیق این کلیسا را در پارک پانفیلوو (Panfilov) واقع در آلماتی پیدا کنید. اگر از علاقمندان به تاریخ و فرهنگ هستید حتما سری به کلیسای جامع زنکوف بزنید البته این نکته را به یاد داشته باشید که درب کلیسای جامع ارتدوکس روسیه به روی عموم مردم باز است اما مانند هر مکان مذهبی دیگری، پیش از ورود از مناسب بودن لباس هایتان اطمینان حاصل کنید.

3. کلیسای جامع زنکوف (Zenkov)


4. بازار سبز (The Green Bazaar)
صبحانه هتل را رها کنید و سری به بازار سبز قزاقستان بزنید، مواد غذایی تازه و فرهنگ جالب مردم این کشور شما را شگفت زده خواهد کرد. در بازار سبز این کشور محصولات غذایی تازه ای به چشم می خورد و شما می توانید علاوه بر لذت بردن از فضای بازار از معاشرت با مردم قزاقستان نیز بهره مند شوید.

4. بازار سبز (The Green Bazaar)


5. موزه دولتی مرکزی
موزه دولتی مرکزی بزرگترین موزه احداث شده در آسیای میانه است، این موزه در سال 1985 میلادی بنا شده و علاوه بر این ها موزه دولتی مرکزی تنها موزه ای در آسیانه میانه به حساب می آید که نمایشگاهی از انسان شناسی در کنار مردم نگاری و تاریخ ارائه می دهد. بدون اغراق شما برای بازدید از تمامی بخش های هیجان انگیز این موزه شاید مجبور باشید یک روز کامل از سفر خود را به این مکان اختصاص دهید، به خصوص اگر از آن دسته از علاقمندان به تاریخ باشید که تمامی پلاکاردهای راهنمای اشیا قدیمی موزه را با دقت و لذت تماشا می کنند! ساختمان موزه دولتی مرکزی نیز معماری جالبی دارد، گنبد بزرگ آبی رنگ با کفپوش های تماماً پارکت شده.

5. موزه دولتی مرکزی


رشته کوه هیمالیا از چه کشورهایی در آسیا می گذرد؟



6. مرکز تفریحی خان چادُر (Khan Shatyr)
خیمه ای 500 فوتی که در پایتخت قزاقستان، آستانه (Astana) واقع شده است. این مرکز تفریحی مجهز به یک پارک داخلی، رودخانه قایقرانی، مراکز خرید و سرگرمی، مینی گلف، و یک استخر سرپوشیده همراه با ساحلی مجهز به شن و ماسه می باشد. همچنین علاوه بر موارد گفته شده در این مکان بسیاری از رویدادهای فرهنگی و ورزشی نیز برگزار می گردد.

6. مرکز تفریحی خان چادُر (Khan Shatyr)


7. برج بِی ترک (Bayterek Tower)
یکی دیگر از بناهایی که در شهر آستانه نباید از دست دهید برج بِی ترک است. این بنای حیرت انگیز متعلق به سال 1977 می باشد و مانند درختی است که تخم مرغی را نگه می دارد. این برج زیبا 97 متر ارتفاع دارد که به نوعی به نمادی برای تغییر پایتخت قزاقستان از آلماتی به آستانه تبدیل شد. گردشگران می توانند از این برج دیدن کرده و از چشم اندازهای بی نظیری که از کل شهر در اختیارشان قرار می دهد لذت ببرند. 

7. برج بِی ترک (Bayterek Tower)


8. پیست اسکی شیمبولاک (Shymbulak)
حال به مناظر روستایی و دوست داشتنی آلماتی بازمی گردیم! گردشگران ماجراجو می توانند از امکانات تعبیه شده در کوه های زالیاسکی آلتائو (Zailiyskiy Alatau) بهره مند گردند. شما می توانید برای آغاز ماجراجویی های خود در کوهستان تز از تله کابین گوندولا (gondola) استفاده کنید و ارتفاعات این کوه را درنوردید. با توجه به فصلی که به این مناطق سفر می کنید، می توانید به انجام ورزش اسکی در پیست اسکی شیمبولاک مشغول شوید و یا پیاده روی در این مناطق زیبا تجربه کنید. فصل اسکی معمولاً از بازه زمانی ماه های دسامبر تا آوریل شروع می شود. اما اگر مشتاق کوهنوردی و صخره نوردی هستید بهتر است در تابستان از این مناطق بازدید کنید.

8. پیست اسکی شیمبولاک (Shymbulak)


9. تنگه های صخره ای شارین (Sharyn Canyon) 
تنگه های صخره ای شارین به عنوان برادر کوچکتر، بزرگترین دره عمیق جهان شناخته می شود و از این حیث در رتبه دوم قرار دارد. صخره نوردی و کشف صخره های نارنجی عظیم علاقمندان بسیاری دارد اما امنیت این ماجراجویی نیز بسیار مهم است. در این مناطق برای داشتن یک پیاده روی و اکتشافی امن می توانید به تورهای طبیعت گردی بپیوندید. همچنین مینی بوس هایی نیز برای این کار وجود دارند. البته استفاده از یک راهنما و یا راننده شخصی برای بازدید از این مناطق نیز یک روش مناسب دیگر است.

9. تنگه های صخره ای شارین (Sharyn Canyon)


10. پارک ملی  بایانول (Bayanaul National Park)
با چنین چشم اندازه های وسیعی که قزاقستان دارد، مناظر پارک ملی آن می تواند شما را بیش از تصاویری که با یک دوربین حرفه ای ثبت کردید، شوک زده کند! پارک های طبیعی در اطراف کوه ها و دریاچه ها قرار دارند اما محبوب ترین این پارک ها در میان مردم قزاقستان پارک ملی بایانول می باشد. این پارک شامل 4 دریاچه آب شیرین بوده و جالب است بدانید که در سال 1985 میلادی به عنوان اولین پارک ملی قزاقستان نامگذاری شد. از تفریحات محبوب این پارک می توان به شنا کردن در دریاچه جیسبی (Jaysby Lake) اشاره کرد. آب تمیز، شفاف و ساحل شنی از دیگر ویژگی های برجسته این منطقه است اما شما برای امنیت بیشتر باید در همان فضای مشخص شده ساحل بمانید و فراتر نروید. اگر این منطقه در نظرتان بسیار شلوغ می آید و یا شما علاقه ای به شناکردن ندارید، پیشنهاد دیگر ما ماهیگیری در دریاچه یوریگا (Toraygir Lake) است. همچنین دوچرخه سواری، صخره نوردی و کوه پیمایی در تپه های اطراف را نیز از دست ندهید. البته هم صحبت شدن با مردم محلی و روستایی لذت خاص خودش را دارد.

10. پارک ملی  بایانول (Bayanaul National Park)


منبع: gapyear





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید