• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


هجده حقیقت جالب در مورد دهلی نو

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۴/۶   تعداد بازدید : 12746   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


عکسی زیبا از دهلی نو

در شهر دهلی که نمادی از گذشته با شکوه و رونق کنونی هند است، سنت و مدرنیته در هم آمیخته شده اند. این شهر که سرزمین آرزوهای میلیون ها نفر است، برقراری ارتباط میان افراد، الهام بخشیدن به افکار آنان و محقق کردن رویاهایشان را بر عهده دارد. دهلی نو تنها یک شهر نیست، بلکه یک جهان است. در ادامه به برخی از حقایق جالب در مورد این شهر منحصر به فرد اشاره شده است : 

1- دهلی در برابر دهلی نو
اگر فکر می کنید که دهلی نو و دهلی هر دو یک مکان هستند، در اشتباهید. در واقع این دو با هم متفاوتند. دهلی نو پایتخت هندوستان و مقر دولت هند است و یکی از نواحی دهلی به حساب می آید.

2- هفت دهلی پیش از دهلی نو
قبل از به وجود آمدن دهلی نو، این مکان از هفت منطقه اصلی تشکیل شده بود و تمام این مناطق ویژگی های دهلی را داشتند: 1- کیلا رای پیتورا 2- سیری 3- توگلاک آباد 4- جاهان پاناه 5- فیروز شاه کوتلا 6- دین پاناه یا شِرگَره یا پورانا کیلا و 7- شاه جاهان آباد.

3- دهلی لاتییِنز نام دیگر دهلی نو

اِدوین لاتییِنز ، معمار بریتانیایی

بخش های بزرگی از دهلی نو توسط معمار بریتانیایی، اِدوین لاتییِنز طراحی شده است و به پاس خدمات وی، این شهر دهلی لاتییِنز نیز نامیده می شود.


4- دهلی پایتخت هند

شاه جرج پنجم

در سال 1911 شاه جرج پنجم در سفر به هندوستان، طی یک مراسم باشکوه سلطنتی در دربار، دستور تغییر پایتخت به دهلی، بازسازی و ایجاد تغییراتی در شهر را صادر کرد و نهایتاً در سال 1931 دهلی پایتخت هندوستان شد.


5- بلندترین مناره آجری جهان

کوتوب مینار  بلندترین مناره آجری جهان

بلندترین مناره آجری جهان به نام کوتوب مینار به ارتفاع 73 متر در دهلی قرار دارد.


6- موزه بین المللی دستشویی

موزه بین المللی دستشویی در دهلی نو

به نظر عجیب می آید ولی واقعیت دارد. موزه بین المللی دستشویی در دهلی نو دارای مجموعه ای از کمیاب ترین تصاویر، اطلاعات و اشیاء مربوط به تاریخ تکامل سرویس های بهداشتی از 2500 سال پیش از میلاد مسیح تا امروز است. 


7- بزرگترین پروژه زیرساختی جهان

نقشه  دهلی نو

24 شهر هوشمند، 2 نیروگاه، 6 فرودگاه، 23 مرکز مهم صنعتی، 2 بندر و یک اتوبان شش بانده به طول 1500 کیلومتر که پس از کامل شدن، بزرگترین پروژه زیر ساختی جهان به شمار خواهد رفت. این طرح از دهلی نو آغاز و در ماهاراشترا پایان می یابد. کُریدور صنعتی دهلی بمبئی از کُریدور صنعتی توکیو اوزاکای ژاپن الهام گرفته شده است.


8- دومین پایتخت جهان از نظر تعداد گونه های پرندگان

دهلی نو دومین پایتخت جهان از نظر تعداد گونه های پرندگان

دهلی نو پس از نایروبی پایتخت کنیا، بیشترین تعداد گونه های پرنده جهان را در خود جای داده است.

9-بزرگترین بازار عمده فروشی آسیا

دهلی نو بزرگترین بازار عمده فروشی آسیا

آزاد پورمَندی به عنوان بزرگترین بازار عمده فروشی میوه و سبزیجات آسیا شناخته می شود.


11 فیلم الهام بخش 2015 برای سفر



10- "دیلی آبی دور هایی" (راه زیادی تا دهلی باقی مانده است)
این معروف ترین جمله ای است که هندی ها در مورد دهلی می گویند، اما داستان جالب این جمله از این قرار است که سلطان محمد بن توگلاک حاکم دهلی به صوفی بزرگ آن دوره، حضرت نظام الدین حسادت می کرد. روزی حاکم  در راه بازگشت از دِواگیری به دهلی پیغامی برای حضرت نظام الدین فرستاد و از او خواست تا قبل از رسیدن وی، دهلی را ترک کند. نظام الدین پس از دریافت پیغام، از یکی از شاگردانش درخواست کرد که در جواب این پیغام بنویسد: " هنوز راه زیادی به دهلی باقی مانده است." 

11-  بزرگترین بازار ادویه آسیا

دهلی نو بزرگترین بازار ادویه آسیا

یکی از خیابان های دهلی به نام خاری بائولی از قرن هفدهم تا کنون بزرگترین بازار ادویه آسیا بوده است.

12- پنجمین منطقه تجاری گران قیمت در جهان 

دهلی پنجمین منطقه تجاری گران قیمت در جهان

کانات پلِیس در دهلی نو پنجمین منطقه تجاری گران قیمت بعد از لندن، هونگ کونگ (مرکزی)، پکن (خیابان فاینَنس) و پکن (سی بی دی) است.

13- معبد نیلوفر آبی

معبد نیلوفر آبی

این معبد که در سال 1986 ساخته شده است و ورود به این معبد برای کلیه افراد فارغ از دین و سایر شرایط، آزاد است.

14- مقام دوم در میان بهترین متروهای جهان

دهلی نو مقام دوم در میان بهترین متروهای جهان

طبق نتایج یک نظر سنجی که توسط نووا و کومِت ، دو گروه بین المللی ارزیابی خدمات مترو انجام شده است، متروی دهلی دومین شبکه متروی پرطرفدار در جهان می باشد.

15- یکی از بهترین فرودگاه های جهان

فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی

در سال 2010 فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی (آی جی آی اِی)، از سوی اتحادیه بین المللی فرودگاه ها (اِی اِس کیو)، مقام چهارم را در میان بهترین فرودگاه های جهان با ظرفیت جابجایی 15 تا 25 میلیون مسافر بدست آورد و در رتبه بندی جدید، ایندیرا گاندی جایزه بهترین فرودگاه از نظر کیفیت خدمات فرودگاهی را نیز کسب کرد. 

16- ششمین کلان شهر پرجمعیت جهان 

دهلی نو ششمین کلان شهر پرجمعیت جهان

دهلی ششمین کلان شهر پرجمعیت جهان به شمار می رود.

17- آلوده ترین شهر جهان

دهلی نو آلوده ترین شهر جهان

دهلی در ماه می سال 2014 میلادی توسط سازمان بهداشت جهانی (دابِلیو اِچ او)، آلوده ترین شهر جهان اعلام شد.

18- دهلی نو، شهری نا امن برای زنان
طی یک نظرسنجی که توسط اداره توسعه امور زنان و کودکان دولت هند انجام گرفته است، 80 درصد زنان هندی به دلایلی همچون کمبود زیرساخت هایی متناسب با نیازهایشان مثل پیاده رو با نورپردازی مناسب و سرویس های بهداشتی عمومی امن و همچنین مشکلاتی اعم از مصرف علنی مواد مخدر و الکل توسط مردان، احساس نا امنی می کنند.





نظرها

  • 0 0

    سلام عالی وشگفت انگیز بود

    • 0 0

      ممنون حسین جان

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید