• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی قدرتمندترین و معتبر ترین پاسپورت های جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۵/۱۶   تعداد بازدید : 13013   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


قدرتمندترین پاسپورت های جهان

تفاوت بین پاسپورت کشورهای مختلف جهان تنها در رنگ جلد و تعداد صفحات آنها نیست، بلکه باید بدانید قدرت پاسپورت هاست که تفاوت اصلی آنها را نمایان می کند. قدرت پاسپورت ها در حقیقت میزان راحتی شهروندان در سفر به کشورهای مختلف یا گرفتن آسان ویزا برای سفر به دیگر کشورهای جهان می باشد. پاسپورت هر کشور مجموعه ای از قوانین منحصر به فرد خودش را دارد. 
موسسه بین ‌المللی پاسپورت ایندکس که هر ساله برای معرفی قدرتمندترین پاسپورت ها به رده بندی آنها می پردازد، رتبه بندی جدید خود را در ماه ژانویه امسال منتشر کرد. چندین کشور جهان دارای قدرتمندترین پاسپورت ها هستند و امکان سفری بدون ویزا را برای گردشگران فراهم می کنند. بنابراین برای اینکه پاسپورت کشوری قدرتمند محسوب شود و در لیست 25 کشور دارای پاسپورت معتبر قرار گیرد، باید امتیاز آن حداقل در 6 ردیف اول رتبه بندی قرار گیرد. 
این مقاله 25 مورد از قدرتمندترین و معتبرترین پاسپورت های جهان را به شما معرفی می کند.

6. استرالیا 
شهروندان استرالیایی می توانند بدون ویزا به 160 کشور دنیا سفر کنند. به این ترتیب، استرالیا یکی از 3 کشوری می باشد که در ردیف ششم قدرتمندترین پاسپورت ها قرار دارد.

استرالیا یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

6. کره جنوبی 

کره جنوبی  یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان


یونان یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان


نیوزلندیکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

5. کانادا

کانادا یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

5. ایرلند

 ایرلند یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان


مالزی یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

شهروندان ژاپنی مجاز به سفر به 173 کشور جهان بدون ویزا هستند.

 ژاپن یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان
 
4. پرتغال
شهروندان پرتغالی می توانند بدون داشتن ویزا به 172 کشور جهان سفر کنند. به این ترتیب، پرتغال عنوان چهارمین کشور پاسپورت قدرتمند را به خود اختصاص داده است. 

 پرتقال یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

4. لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

پاسپورت اتریشی در رده چهارم قدرتمندترین پاسپورت ها قرار دارد. 

اتریش یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان


کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز داشته باشند



4. بلژیک
شهروندان بلژیکی می توانند به راحتی با داشتن پاسپورت این کشور و بدون ویزا به 174 کشور دنیا سفر کنند. 

بلژیک یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

4. هلند
مردم هلند می توانند بدون داشتن ویزا به 174 کشور سفر کنند. 

هلند یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

پاسپورت های ایتالیایی در جایگاه چهارم قدرتمندترین پاسپورت ها قرار دارد. 

ایتالیا یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

3. ایالات متحده آمریکا
پاسپورت آمریکایی سومین پاسپورت قدرتمند جهان به شمار می آید، اما باید بدانید که هفت کشور دیگر نیز این جایگاه را اشغال کرده اند. ممکن است این موضوع برای بسیاری از شهروندان آمریکایی شگفت آور به نظر برسد.

ایالات متحده آمریکا یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

3. بریتانیا
پاسپورت بریتانیا در سال 2015 یکی از قدرتمندترین پاسپورت های دنیا به حساب می آمد. اما از زمانی که کشورهای دیگر شروع به آسان کردن قوانین خود کردند، پاسپورت این کشور نیز به جایگاه سوم تنزل پیدا کردند. 

بریتانیا یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

3. نروژ
پاسپورت نروژ نیز در ردیف سوم قدرتمندترین پاسپورت های جهان قرار دارد. 

نروژ یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

3. سوئیس
 پاسپورت شهروندان سوئیس نیز سومین پاسپورت قدرتمند جهان به شمار می آید. 

سوئیس یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان


اسپانیا یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

3. فرانسه
شهروندان فرانسوی می توانند بدون ویزا به 175 کشور دنیا سفر کنند. پاسپورت این کشور هم در جایگاه سوم از قدرتمندترین پاسپورت های جهان قرار دارد. 

فرانسه یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

3. فنلاند
پاسپورت کشور فنلاند نیز مانند 7 کشور یاد شده در ردیف سومین پاسپورت قدرتمند جهان است. 

فنلاند یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

3. دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

2. سوئد
پاسپورت کشور سوئد در جایگاه دوم قدرتمندترین پاسپورت ها قرار دارند. شهروندان این کشور با داشتن این پاسپورت می توانند به 176 کشور دنیا سفر کنند. 

سوئد یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

2. سنگاپور
شهروندان سنگاپور می توانند این ادعا را داشته باشند که پاسپورت های آنها دومین پاسپورت قدرتمند جهان می باشد. 

سنگاپور یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان

1. آلمان 
مردم آلمان صاحب قدرتمندترین پاسپورت در جهان هستند. آنها می توانند بدون نیاز به ویزا به 177 کشور دنیا سفر کنند. کشور آلمان از سال 2014 در صدر لیست قدرتمندترین پاسپورت های جهان ایستاده است.

 آلمان یکی از کشورهای دارای قدرتمندترین پاسپورت های جهان


منبع: travelandleisure




نظرها

  • 2 9

    چيزه ديگه اى براى نوشتن نداريد! چند بار مى خواهيد اين مقاله را بنويسد! منظور تا ن از نوشتن اين مقاله چيه؟ چقدر مى خواهين ايرانى ها أر تحقير كنيد! من پاسبورت المانى دارم، ايا با اين پاسبورت بقول شما قوى مى توانم يك نآن خالى بخرم؟ ايا شما حاضر هستين براى اين پاسبورت بقول شما قوى بمن يك وعده غذا بدهيد! واقعا خجالت داره، واقعا شرم داره. شخصيت و توان ملتها به پاسبورت نيست بلكه در داشتن فرهنگ است، چيزى كه من در المان در اين چهل سال زندگى در المان بندرت ديدم. من يك بيسواد و يا يك پناهنده در المان نيستم

    • 5 1

      واقعا نمک نشناسی . افرادی مثل تو اقامت گرفتن و واسه بقیه سخت کردن. بیا تو مملکت خودت زندگی کن نون اونجا رو هم نخور بعد نظر بده .من جای دولت آلمان بودم تو رو به عنوان یه خائن وسط میدون شهر آتیش میزدم تا درس عبرت دیگران بشی

  • 2 7

    بلكه جزء اولين ن١٩ نفرى هستم كه در رشته روانشناسى اقتصادى بيست و پنج سال پيش از دانشگاه المان فارغ التحصيل شدم و به ايران. بودنم افتخار مى كنم و حاضر نيستم كه حتى كارت ملى إيرانيم را با ده پاسبورت ديگه المانى عِوَض كنم. اين پاسبورت المانى كه دولت المان بمن بيش از بيست سال داده ، هيج ارزشى براى من ندارد چون من در قلبم و تمام وجودم اعشق ايران و ايران هستم. پاسبورت ايرانى با ارزشترين پاسبورت دنياست جون پشت ان ٥٠٠٠ تاريخ و ١٣٧٣ شاعر و دانشمند ثبت شده جهانى دارد. دست از تحقر كردن ايرانيها و بزرگ كرد

  • 1 7

    عدهاى وحشى كه در دو جنگ جهانى بيش از هفتاد ميليون انسان را قتل و عام كردن . در تاريخ إيرا ن ايرانيها نه برده بودند و نه كسى را برده كردند و نه نسل كشى كردن بر خلاف اين پاسبورتهايى كه شما اينجا نشان مى دهيد، مثل امريكا و استراليا . من اگر بخاطر سالها زحمتى كه در المان كشيدم و حالا مى خواهم ثمره اش را استفاده كنم نبود، اين پاسبورت المانى را پاره پاره مى كردم و جلو سفارت المان مى انداختى، و قول مى دهم كه اين كار را هم بزودى خواهم كرد. من بشما هموطنانم افتخار مى كنم . اميد كه شهامت درج نظرمرا دارى

    • 2 0

      سلام بر شما دوست عزیز. لطفا از دیدن چنین مطالبی آشفته نشوید. اول به مدت چند ماه مثل بفیه شهروندان عادی و با درآمد یک کارمند معمولی در ایران زندگی کنید و بعد نطر خود را اعلام نمایید. قطعا حساسیت شما نسبت به این مطالب کم خواهد شد. امیدوارم هر گجا هستید شاد و سلامت باشید.

  • 4 2

    پس تو آلمان چکار میکنی برگرد بیا ایران دیگه آقای عشق وطن! آدم چقدر نمک نشناس باید باشه که نون و آبش رو آلمان بده بعد بهشون لگد هم بندازه شما نه لیاقت آلمان رو دارید نه لیاقت ایران رو ...

  • 2 0

    آقايون محترم چرا اين فرهنگ احترام ب سليقه هركس رو زير پا مي اندازيد . شما تحمل نظر وتحمل مخالف نظر كس ديگر رو نداريد و اين جوري حكم صادر مي كنيد. واقعاً جاي تأسفه

  • 0 1

    بسیارعالی ومورد پسند است .

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید