• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


شفاف ترین و زلال ترین آب های جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۵/۱۶   تعداد بازدید : 13077   گروه مطلب : ترین ها

1. دریاچه پی تو (Peyto) در کشور کانادا
احتمالاً اولین جایی که در زمان تصور آبی ترین و شفاف ترین آب ها در جهان به ذهنتان می رسد یک ساحل استوایی در نقطه ای از دنیا است. اما با دقت بیشتر متوجه خواهید شد که، دریاچه پی تو جزو آبی ترین و شفاف ترین دریاچه های دنیا می باشد. این دریاچه در کوه‌های راکی کانادا (Rocki) واقع در پارک ملی بنف (Banff national park)، ایالت آلبرتا (Alberta) کانادا قرار دارد. آب این دریاچه برای شنا کردن واقعا بسیار سرد است. دریاچه پی تو یکی از جاذبه های گردشگری برتر کانادا می باشد. رنگ فیروزه ای این دریاچه به علت پودر سنگی است که در فصل تابستان به درون آن سرازیر می شود. اگر در زمستان بسیار سرد ایالت آلبرتا از این دریاچه بازدید کنید، بیشتر به زیبایی خیره کننده آن پی خواهید برد. زیرا با وجود برف های سفید و روشن، رنگ آبی دریاچه بیشتر جلوه می کند.

1. دریاچه پی تو (Peyto) در کشور کانادا


2.  جزیره بوهی دولانگ (Bohey Dulang) در کشور مالزی
به غیر از مالزی کشورهای دیگری نیز در جنوب شرقی آسیا دارای سواحلی شگفت انگیزی می باشند. اگر شرایط رفتن به سفری طولانی را دارید، می توانید تعدادی از آبی ترین و شفاف ترین دریاچه های جهان را درست در ساحل برنئوی (Borneo) مالزی تماشا کنید. این جزیره در نزدیکی بندر کوچک تاواو (Tawau) قرار دارد. شما می توانید به وسیله هواپیما از بوهی دولانگ به این بندر سفر کنید. همچنین می توانید با استفاده از تاکسی و یا قایق نیز فاصله کوتاه بین این جزیره تا بندر سمپورنا (Semporna port) را طی کنید. آب های این جزیره از دهانه کوچک یک آتشفشان قدیمی خارج می شوند. اگر قصد دارید نهایت لذت را از تماشای این جزیره ببرید، باید بعد از یک ساعت قایق سواری به سمت کوه آتشفشانی پیاده روی داشته باشید. اما توجه کنید که اگر اخیراً بارندگی شده باشد، نمی توانید در گل و لای پیاده روی کنید و باید به شدت مراقب باشید. برای سفر به کشور مالزی و بازدید از این جزیره می توانید بهترین نرخ قیمت تور کوالالامپور را در سایت توریستگاه مشاهده و آنلاین رزرو نمایید.

2.  جزیره بوهی دولانگ (Bohey Dulang) در کشور مالزی

 
3. تالاب آبی (Blue Lagoon) در کشور ایسلند
تالاب آبی ایسلند همانند دریاچه پی تو در فاصله زیادی از مناطق گرمسیری واقع شده است. اما خوشبختانه، این تالاب فوق العاده آبی و شفاف برای شنا کردن بسیار مناسب می باشد. می توان دلایلی مانند آب داغ ناشی از آب شدن برف های زمستانی در فصل بهار و درجه حرارت سالیانه بالای 38 درجه سانتی گراد را برای این امر ذکر کرد. فرودگاه بین المللی کیفلاویک (Keflavik) تنها به اندازه رانندگی کوتاهی تا تالاب آبی ایسلند فاصله دارد. این فرودگاه مهم ترین و اصلی ترین راه برای دیدن این تالاب است و این بدان معانست که شما می توانید در حین سفر خود به کشور ایسلند، سری هم به تعدادی از شفاف ترین و آبی ترین دریاچه های دنیا بزنید. حتی می توانید در آنها شنا و آبتنی را تجربه کنید. از سوی دیگر، افراد زیادی ممکن است به این تالاب سفر کنند. بنابراین اگر قصد گشت و گذار با ماشین در ایسلند را دارید، این می تواند فرصت خوبی برای بازدید از دیگر دریاچه ها یا تالاب های خروشان این منطقه باشد. بطور مثال شما می توانید بازدیدی از حمام های طبیعی مایواتن (Mayvatn) داشته باشید. این حمام در شمال کشور ایسلند و در نزدیکی شهر آکوریری (Akureyi) واقع شده است. 

3. تالاب آبی (Blue Lagoon) در کشور ایسلند


4. گودال بزرگ آبی (Great Blue Hole) در کشور بلیز
مراحل شکل گیری این گودال بزرگ آبی بسیار پیچیده است و نیاز به بررسی بیشتری در تاریخچه آن دارد. این پدیده شگفت انگیز، دقیقا به اندازه 150 هزار سال قدمت دارد. در حقیقت، این گودال در طول زمان و به تدریج شکل گرفته و برآمدگی های هم مرکز روی سطح آن و در جایی حدود 121 متر زیر سطح آن قرار دارند. شگفتی های گودال بزرگ آبی بیشتر از هر چیز دیگری توجه شما را به خود جلب می کند. باید گفت که این حفره در حدود 72 کیلومتری سواحل بلیز قرار دارد. صخره های فانوس دریایی نیز در نزدیکی این گودال واقع شده اند. تیره تر بودن رنگ آب این گودال نسبت به آب دریا، شما را بیشتر شگفت زده می کند.

4. گودال بزرگ آبی (Great Blue Hole) در کشور بلیز


آشنایی با دریاچه صورتی شگفت انگیز در استرالیا


 
5. دریاچه بلد (Bled) در کشور اسلوونی
بیشتر مردم به دو دلیل از دریاچه بلد بازدید می کنند. اول این که با قایق به کلیسای واقع در جزیره ای در وسط دریاچه بروند. دلیل دوم نیز به علت وجود قلعه بلد در این منطقه می باشد. این قلعه، نمایی به سمت دریاچه و کلیسا دارد. همچنین، رشته کوه های جولین (Julian) در پشت آن واقع شده است. دریاچه بلد در زمره زلال ترین و شفاف ترین آب های جهان قرار دارد. هنگام بازدید از این نوع دریاچه ها و یا شنا کردن در آنها، متوجه این حقیقت می شوید. همانند دریاچه پی کو، آب دریاچه بلد نیز از آب شدن یخچال های طبیعی تأمین شده است. این موضوع می تواند یکی از علل شفاف بودن آب این دریاچه باشد. شما می توانید فاصله شهر لیوبلیانا (Liabljana) پایتخت اسلوونی تا دریاچه بلد را در چند ساعت با اتوبوس طی کنید. بنابراین مسلماً بازدید از این دریاچه در برنامه سفر شما وجود دارد.

5. دریاچه بلد (Bled) در کشور اسلوونی

 
6. پارک بین المللی جیوژایگو (Jiazhaigou national park) در کشور چین
از آن جایی که مطبوعات جلوه هایی منفی از چین را ارائه داده اند، گردشگران توجه چندانی به آب های آبی و شفاف آن نکرده اند. پارک بین المللی جیوژایگو در استان سیچوان (Sichuan) در غرب چین و در نزدیکی شهر چینگدو (Chengdu) واقع شده است. آب دریاچه ها و آبشارهای این پارک، جزو آبی ترین و شفاف ترین آب های دنیا هستند. اگر می خواهید شکوه و زیبایی بیشتر آنها را نظاره گر باشید، فصل پاییز بهترین زمان برای بازدید از این پارک است. زیرا در این فصل، جنگل واقع در این پارک رنگ و بوی پاییزی به خود می گیرد. آب این دریاچه ها و آبشارها برای شنا کردن و حتی گذاشتن پا در آنها بسیار سرد است. اما انعکاس مناظر زیبا و شگفت انگیز طبیعت اطراف در این آب ها، طیف وسیعی از رنگ های طبیعت را در مقابل چشمانتان به نمایش می گذارد. این ترکیب رنگ های طبیعی و زیبا را تا با چشمان خود نبینید باور نمی کنید.

6. پارک بین المللی جیوژایگو (Jiazhaigou national park) در کشور چین


7. جزیره زانزیبار (Zanzibar) در کشور تانزانیا
آفریقا را می توان از کشورهایی دانست که به علت شناخته نشدن، جاذبه ها و حقایق شگفت انگیز آن از دید مردم پنهان مانده است. یکی از این مناطق جذاب و دیدنی جزیره زانزیبار در تانزانیا می باشد. آیا می توانید تصور کنید که جمعیت زیادی از گردشگران به دیدن آب های زلال و شفاف این جزیره بیایند؟ علاوه بر سواحل زیبا، فرهنگ پرشور و حرارت محلی و تاریخ پر پیچ و خم این جزیره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. از سوی دیگر، اگر شنا کردن جزو اولویت های شما در سفر به جزایر است، این جزیره از بهترین مکان ها برای شنا می باشد. 

7. جزیره زانزیبار (Zanzibar) در کشور تانزانیا


8. رودخانه ریو سلست (Rio celeste) در کشور کاستاریکا
مردم جهان کاستاریکا را تنها به علت وجود انواع مختلفی از حیوانات و گیاهان، زیباترین کشور دنیا می دانند. مردم کشور کاستاریکا با ذهنیت کمتر شناخته شده پورا ویدا زندگی می کنند. پورا ویدا یعنی مردم این کشور به زندگی خالص و غنی اعتقاد دارند. تعدادی از زلال ترین و شفاف ترین رودها و دریاچه های جهان در این کشور واقع شده اند. مشهورترین آنها رودخانه ریو سلست است. این رود در کوه هایی واقع شده که تنها چند ساعت با ماشین تا مرکز گردشگری لیبریا فاصله دارد. آب های رودخانه ریو سلست آبشار زیبایی را تشکیل می دهند. بعد از پارک ماشین خود در پارکینگ اختصاصی این منطقه، باید حدود یک ساعت تا رسیدن به این رود پیاده بروید. رنگ آبی فیروزه ای این رود به علت ورود گدازه های حاوی مواد معدنی از آتشفشانی در نزدیکی آن می باشد. همچنین باید بدانید که آب این رود به علت ورود گدازه های آتشفشانی بسیار داغ است. بنابراین قطعاً نمی توان در آن شنا کرد و فقط می توانید آن را تماشا کنید. درخشندگی غیر عادی رنگ آبی این رود، حتی از جنگل های سبز اطراف آن نیز بیشتر است.  

8. رودخانه ریو سلست (Rio celeste) در کشور کاستاریکا


منبع: tripsavvy




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید