• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


ده مورد از برترین مقاصد آسیایی برای سفر با کوله پشتی

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۵/۳   تعداد بازدید : 6590   گروه مطلب : ایده های سفر


برترین مقاصد آسیایی برای سفر کردن با کوله پشتی

از زمانی که جنبش ضد فرهنگی دهه شصت میلادی به وقوع پیوسته است، تمدن های باستانی جنوب شرقی قاره آسیا به همراه چشم انداز های زیبای آن و همچنین با توجه به کم بودن هزینه مورد نیاز برای سفر به این مناطق، باعث شده است تا نه تنها کوهنوردان و ورزش دوستان غربی، بلکه بسیاری دیگر از مسافران با کوله پشتی از این ناحیه دیدن کنند. صخره نوردی، سواحل دل نشین، غواصی به اعماق آب های زمردی برای لذت بردن از زیبایی های زیر دریا و مرجان های رنگارنگ و هچنین صنایع دستی بافتنی همه و همه عواملی هستند که باعث می شوند تا جمعیت بسیاری از مسافران و گردشگران بین المللی به این ده مقصد واقع در قاره آسیا سفر کنند.

10- از صخره های کنار ساحل ریلی (Railay Beach) کشور تایلند صعود کنید و بالا بروید تا از مناظر لذت ببرید
این مجموعه مناظر زیبا در میان سواحل ماسه ای تایلند واقع شده است که در آن جزیره های متفاوت زمردی قرار دارند و با صخره های سنگ آهک محصور شده اند. این صخره ها باعث می شوند تا شبه جزیره ها و دیگر جزایر کوچک، از منطقه خشکی بزرگ درو شوند، بنابراین تنها توسط قایق ها و وسایل حمل و نقل آبی می توان بین این جزایر رفت و آمد کرد. صعود کردن و بالارفتن از صخره های بزرگ که در مناطق بالای سواحل نرم شنی قرار دارند، باعث می شود تا علاقمندان به صخره نوردی را از سراسر جهان به خود جذب کند. همچنین تعداد زیادی رستوران و کافی شاپ در این منطقه وجود دارد که قیمت های هرکدام از آنها ارزان تر از دیگری است که سبب می شود تا برندهای تجاری هر یک، بیشتر معروف شود. اماکن اقامتی بسیار ارزان قیمت که شامل خانه های سنتی و زیبای ییلاقی هستند و به تناسب قیمت آن مقرون به صرفه می باشند نیز در اطراف سواحل شرقی ریلی، برای گردشگران وجود دارد که در همسایگی ساحل تونسای (Tonsai) نیز واقع شده اند.

ساحل ریلی (Railay Beach) کشور تایلند


9. بازدید و تجربه کردن فرهنگ باستانی بودایی در کشور لائوس که به لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang) مشهور است
شهر کوچکی به نام لوآنگ پرابانگ در شمال کشور لائوس قرار دارد‌ که پر از زیبایی های طبیعی و مصنوعی است. این شهر در کنار دو رودخانه و در زیر جنگل هایی که در تپه های اطراف وجود دارد، واقع شده است. همچنین، این شهر دارای صنایع قدیمی زیبایی است که هر شب تا ساعت 10 به فروش گذاشته می شوند.

لوآنگ پرابانگ (Luang Prabang)  در کشور لائوس


8. در شهر بانکوک کشور تایلند از خود بی خود خواهید شد
تمامی مسافران که از سراسر جهان به بانکوک می آیند، حتما همگی سری به اطراف کوهپایه ها و حوض های جاده خائوسان (Khao San) میزنند که این منطقه توسط یکی از مورخان، به "مکانی برای ناپدید‌ شدن" معروف شده است. صنایع دستی، غذاها و میوه‌های لذیذ، سی دی ها و دی وی دی های گوناگون، کافه ها و باشگاه های تفریحی همه و همه دست به دست هم داده اند تا توریست ها و مسافران هر صبح و شب، اوقات خود را با خوش گذرانی سپری کنند. برخی از‌ مسافران نیز به مکان های مشهور و ممتاز دیگری از شهر بانکوک می روند و از معابد بودایی همچون وات فو(Wat Pho)، که مملو از مجسمه های طلایی بزرگ است و بازارهای محلی که آخر هفته ها بازهستند، دیدن می کنند.

در شهر بانکوک کشور تایلند از خود بی خود خواهید شد.


7. از سواحل زیبای سیهانوک ویل (Sihanoukville) در کشور کامبوج دیدن کنید
با وجود اینکه سیهانوک ویل تراژدی های غم انگیز بسیاری را در تاریخ خود جای داده است، ولی همچنان تازگی منحصر به فرد خود را دارد. این منطقه را پادشاه سابق کامبوج، نوردوم سیهانوک (Norodom Sihanouk)، سیهانوک ویل نامگذاری کرده است که در دهه 1950، به شهری بندری و پر رونق تبدیل شد. اما بعد از اینکه قدرت اصلی این کشور به دست خمرهای سرخ (Khmer Rouge) افتاد، شهر به صورت مکرر و نمادین مورد تجاوز دیگر قدرت ها قرار گرفت. دیوارهای هتل لوکس و زیبای استقلال، با گلوله های توپ تخریب شده اند. در طی چند دهه گذشته این شهر به آهستگی در حال تلاش برای احیای مجدد زیبایی های خود بوده است و مسافران خارجی که این شهر را نا امن و خطرناک می دانستند، اخیراً تعداد زیادی از آنها به کوه ها و سواحل شگفت انگیز این منطقه آمده اند و تا 4 کیلومتری ساحل اوترس (Otres Beach) دیدن کرده اند. در حال حاضر، این شهر به مرکز سرگرمی ها و تفریح های پر جنب و جوش کشور کامبوج تبدیل شده است و عوامل بسیاری همچون طیف وسیعی از کافه ها، رستوران ها، اقامت ارزان و سواحل گرمسیری دل انگیز باعث شده اند تا این شهر به مکانی فوق العاده برای گردشگران و مسافران خارجی بدل گردد.

 از سواحل زیبای سیهانوک ویل (Sihanoukville) در کشور کامبوج دیدن کنید.


6. در سفر به شهر گوا در کشور هند خودتان را به پاتوق های کلاسیک و سرگرم کننده برسانید
از زمانی که هیپی ها برای اولین بار و با خود آگاهی ناگهانی خود، مخالفت صریح خود را با استعمار تمدن و فرهنگ غرب اعلام کردند، تغییرات اساسی بسیاری در شهر گوا انجام شد و این شهر بار دیگر به فرهنگ قدیم و محیط های سنتی و سرسبز خود بازگشت. البته هنوز هم در این منطقه هیپی های بسیاری ساکن هستند ولی با این وجود، غربی‌ها بدون هیچ مشکلی برای ساخت و خرید و فروش صنایع دستی به این منطقه سفر می کنند. این روزها فضای توریستی این شهر بسیار پر رونق است و مکان های زیادی برای اقامت مسافران وجود دارد، که عبارتند از: سواحل زیبا و نمادین کالانگوت (Calangute) و باگا (Baga)، تعدادی استراحتگاه مجهز با امکانات زیاد که برای زائران کاتولیک و هندو آماده پذیرایی می باشد. اما یکی از چیزهایی که یک توریست در سفر به این شهر نمی تواند از آن بگذرد، خوردن غذاهای ارزان قیمت و فوق‌العاده است که در رستوران ها، سواحل و کافه ها پخته می شود. این منطقه به طرق مختلف و با تنوع روزافزون خود، سبب می شود تا جذابیت آن بیشتر شود. بسیاری از خطوط هوایی جهان، پروازی مستقیم به فرودگاه شهر گوا دارند.

شهر گوا در کشور هند


حقایق فوق العاده جالب در مورد قاره آسیا که نمی دانستید



5. از گیاهان و جانوران جالب جزیره کت با (Cát Bà Island) در کشور ویتنام دیدن کنید
مجمع الجزایر سنگ آهکی، که در سواحل شمالی خلیج هالونگ (Hạ Long Bay) قرار دارند، یکی از جاذبه های زیبای گردشگری در کشور ویتنام هستند. علاوه بر مناظر زیبای سواحل، جنگل ها کرنا یا مانگرو، صخره های جذاب و غارهای شگفت انگیزی همچون سانگ سوت (Song Sôt) را می توان جزو مناطق دیدنی این کشور برای گردشگران خارجی نام برد. محیط این منطقه به نوعی است که بسیاری از گیاهان و جانوران منحصر به فرد را در خود جای داده است که می توان به گربه طلایی بالانگور (Ba langur) و گل های نادر این ناحیه اشاره کرد. این موجودات در معرض خطر و انقراض نسل خود هستند و از آنها حفاظت خوبی در این ناحیه می شود و همچنین واقع شدن این مجمع الجزایر در خلیج زیبای هالونگ، سبب می شود تا علاوه بر مناظر زیبا و دل انگیز، فرصت خوبی هم برای قایقرانی، صخره نوردی، پیاده روی در کنار دریا و دیگر ورزش های آبی برای مسافران فراهم شود.

گیاهان و جانوران جالب جزیره کت


4. اوقات فراغت خود را به تفریح در جزیره بالی در کشور اندونزی اختصاص دهید
جزیره بالی در کشور اندونزی با مناظر کوه های آتشفشانی، سواحل معروف و دلنشین، جنگل های متنوع و تپه هایی زیبا، میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می کند. در این جزیره، مکان های بسیاری همچون استراحتگاه های مجهز و گران قیمت و رستوران های سرپوشیده برای اقامت و استراحت و تفریح مسافران مهیا شده است. درست است که تعداد اقامتگاه های گران قیمت در این منطقه فراوان است، ولی کافه ها، رستوران ها و املاک ارزان قیمتی نیز در این جزیره وجود دارند که نه فقط برای مردم محلی، بلکه برای مسافران نیز آماده پذیرایی هستند. معبد تاناه لوط (Tanah Lot)، یکی از اماکن مقدس جزیره بالی است که منظره ای چشمگیر به سوی اقیانوس دارد و با تماشای این منظره زیبا شما را غرق در تفکر و شگفتی می کند.

4.تفریح در جزیره بالی در کشور اندونزی


3. در جزایر زیبای جیلی (Gili Islands) در کشور اندونزی رانندگی دلپذیری را تجربه کنید
جزایر جیلی، مجمع الجزایر کوچکی هستند که در شمال منطقه لومبوک (Lombok) در کشور اندونزی واقع شده اند. این جزایر از دهه 80 میلادی توانستند با مسافرانی که به این ناحیه سفر می کردند محبوب شوند. هرچند که در گذشته این جزیره با کمبود امکانات مواجه بود. توریست های خارجی می بایست برای سفر به این منطقه، پول گزافی را برای سفر هوایی خود خرج می کردند. تا جایی که دو دهه پس از اینکه اولین موج گسترده مسافران وارد این جزیره شدند، مجبور بودند تا همانند مردم محلی با کالسکه و اسب از مکان های دیدنی بازدید کنند. برخلاف گذشته، اماکن بسیاری همچون رستوران های ژاپنی، مسافرخانه های مجهز و چندین کافه ایرلندی در جزایر جیلی قرار دارند که برای گردشگران خارجی آماده شده اند. همچنین، این منطقه به پناهگاهی برای لاک پشت های دریایی تبدیل شده است و مردم محلی از تخم مرغ های لذیذ سنتی خرید می کنند تا از فروش آنها در بازار های غیرقانونی جلوگیری کنند. مکان های بسیاری هم برای غواصی در اعماق آب های این منطقه وجود دارند که از جمله آنها می توان به شارک پوینت (Shark Point) اشاره کرد.

 جزایر زیبای جیلی (Gili Islands) در کشور اندونزی


2. از مکان های گوناگون و دیدنی یانگشاو (Yangshuo) در کشور چین دیدن کنید
گردشگرانی که برای اولین بار در دهه 80 به یانگشاو در کشور چین سفر کردند، آن را منحصر به فردترین نقطه روی کره زمین نامیدند و بسیار از این شهر خوششان آمده بود. این گردشگران، چین را از دیگر کشورها متفاوت میدانستند و در نتیجه صنعت گردشگری باعث شد تا به سرعت خبر دیدنی های این کشور در مطبوعات غربی و دیگر کشور ها پخش شود و خبر آن به همه جا برسد و با سواحل زیبای خود در کنار دو رودخانه لی (Li) و یولونگ (Yulong) مشهور شود. بین این دو رودخانه، چشم انداز های ناهموار، قله های زیبا، تپه های سرسبز و حاصل خیز، غارهای طولانی و منحصر به فردی همچون غار یانگشاو (Yangshuo) که پر از سنگ های آهکی زیبا بوده و دارای بیش از 800 پله از سنگ مرمر است موجود می باشد.

مکان های گوناگون و دیدنی یانگشاو (Yangshuo)


1. از میان جمعیت انبوه مسافران و مردم محلی چیانگ مای (Chiang Mai) در کشور تایلند عبور کنید
روستاهای شمال کشور تایلند که جمعیت انبوهی از گردشگران بین المللی به آنجا سفر می کنند، در فصل تابستان و در زمان اوج ایام تعطیل، پر از جمعیت فراوان و شلوغی اماکن عمومی است. چیانگ مای مرکز تفریحات محلی کشور تایلند است که در سال 1296 تاسیس شد و پایتخت پادشاهی لانا (Lan Na) بوده که به عنوان مرکز بودیسم (Buddhism) در شمال کشور تایلند پایه گذاری شده است. این منطقه پر از مکان های جذاب تاریخی می باشد که از جمله آنها می توان به معبد ویران شده در مرکز شهر، که وات چدی لوانگ (Wat Chedi Luang) نام دارد، و کاخ بوبینگ (Bhubing Palace) که در اطراف باغ های رنگارنگ و سرسبز در چند کیلومتری دورتر از شهر واقع شده است اشاره کرد. شهرت جهانی این ناحیه، سبب شده تا رستوران ها، هتل ها و کافه های بسیاری برای اقامت و تفریح و شب زنده داری مسافران ساخته شود.

چیانگ مای (Chiang Mai) در کشور تایلند


منبع: travelersdigest




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید