• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز داشته باشند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۴/۲۶   تعداد بازدید : 4029   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


آشنایی با لیست کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز کنند

لیست زیر شامل کشورهایی است که حمل و نقل هوایی آنها به طور کامل از فعالیت در اتحادیه اروپا ممنوع شده است.
اتحادیه اروپا به دستورالعمل های دقیقی پایبند است که مربوط به عملیات در فضای هوایی خود می باشد. این اتحادیه به این قوانین توجه ویژه ای دارد. کشورهایی که این دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند، به طور کامل از فعالیت در اتحادیه اروپا منع خواهند شد. در لیست زیر به معرفی برخی از این کشورها خواهیم پرداخت.
کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز داشته باشند:

جمهوری دموکراتیک کنگو
تمامی هواپیماهای جمهوری دموکراتیک کنگو از فعالیت در اتحادیه اروپا منع شده اند. این ممنوعیت، به این دلیل است که  اکثر هواپیماهای مورد استفاده در جنگ داخلی، اکنون به هواپیماهای مسافربری تبدیل شده اند و بیشتر آنها استانداردهای ایمنی هواپیماهای اتحادیه اروپا را ندارند.

جمهوری دموکراتیک کنگو

سودان
تمام شرکت های هواپیمایی مستقر در سودان، به علت ارتباط با گروه های تروریستی و افراط گرایان، از فعالیت در اتحادیه اروپا منع شده اند. همچنین به همین دلیل از ورود شهروندان کشور سودان نیز به آمریکا جلوگیری می شود.

سودان یکی از کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز کنند

لیبی
درست همانند سودان به دلایل امنیتی مرتبط با افراط گرایان و گروه های تروریستی همچون داعش (ISIS)، پرواز از خطوط هوایی لیبی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع شده است. اتحادیه اروپا معتقد است که خطوط هوایی لیبی برای فعالیت در فضای هوایی، به اندازه کافی امن نیست.

لیبی یکی از کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز کنند

نپال
در پی آنکه سازمان بین المللی هواپیماهای کشوری (ICAO) مقررات مربوط به عملیات پرواز و تحقیق در مورد حوادث هوایی را اعلام نمود، اتحادیه اروپا نیز خطوط هوایی کشور نپال را با استفاده از همین قوانین مسدود کرد. البته پیش از ممنوعیت این خطوط هوایی نیز آژانس هواپیمایی اروپا، خطوط هوایی نپال را در لیست سیاه خود قرار داده بود.

نپال یکی از کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز کنند

قرقیزستان 
خطوط هوایی کشور قرقیزستان به دلیل وضعیت نامناسب هواپیماهای خود، از فعالیت در فضای هوایی اتحادیه اروپا منع شده است. تعدادی از ناظران مدعی شده اند که وضعیت نامناسب صنعت هواپیمایی در این کشور، باعث از دست دادن بسیاری از شغل های تخصصی و درآمدزا در کشورهای دیگر می باشد. 

قرقیزستان  یکی از کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز کنند


 ایمن ترین هواپیماهای جهان



جمهوری گینه استوایی 
هواپیماهایی که در محدوده هوایی گینه استوایی هستند نیز از فعالیت در اتحادیه اروپا منع شده اند. درست مانند شرکت های هواپیمایی دیگر کشورها، آنها نیز نتوانسته اند استانداردهای ایمنی لازم را کسب کنند. این استانداردها توسط آژانس هواپیمایی اروپا اعلام می شوند. هفت خط هوایی در این کشور وجود دارد که پرواز از آنها به سمت کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع شده است.

جمهوری گینه استوایی   یکی از کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز کنند

سائوتومه و پرنسیپ (Sao Tome and Principe)
هفت مورد از خطوط هوایی این کشور به علت استاندارد های ضعیف ایمنی، از فعالیت در اتحادیه اروپا منع شده اند. با توجه به این ممنوعیت، تنها شرکت هواپیمایی یورو آتلانتیک (Euro Atlantic) می تواند از سمت این کشور به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرواز داشته باشد.

سائوتومه و پرنسیپ یکی از کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز کنند

افغانستان
خطوط هوایی کشور افغانستان به علت نداشتن استاندارد های ایمنی لازم و همچنین فعالیت های مرتبط با تروریسم که در این کشور انجام می شود، از پرواز به کشورهای اتحادیه اروپا منع شده اند. البته جالب است بدانید تا قبل از سال 2012 هواپیماهای شرکت آریانا (Ariana) که تعدادی هواپیمای ایرباس ای 310 (Airbus A310) فرانسه را در اختیار داشت، می توانست به سمت کشورهای اروپایی پرواز کند. اما پس از آن سال این شرکت نیز به لیست سیاه اتحادیه اروپا وارد شد.

افغانستان یکی از کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز کنند

جیبوتی
جیبوتی نیز به علت نداشتن استاندارد های ایمنی اتحادیه اروپا در فهرست سیاه این اتحادیه قرار گرفته است. از گذشته های دور شرکت های هواپیمایی این کشور با آژانس های بین المللی رابطه خوبی نداشتند، بطوریکه در سال 2002 تمام فعالیت های خطوط هوایی این کشور به حالت تعلیق در آمد. اما در سال 2016 مجدداً راه اندازی شد. مجموعا چهار خط هوایی در کشور جیبوتی وجود دارد که تمامی آنها از این ممنوعیت رنج می برند.

جیبوتی یکی از کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز کنند

موزامبیک
تمام شرکت های هواپیمایی که توسط کشور موزابیک گواهینامه انجام عملیات پرواز را دریافت کرده بودند در سال 2011 با دستور اتحادیه اروپا از پرواز به کشورهای عضو این اتحادیه منع شدند. اکثر پروازهای به لیسبون (Lisbon) و خطوط هوایی آتلانتیک پرتغال (Portugal's Euro Atlantic Airways) پروازهای اتحادیه اروپا، به موزامبیک را انجام می دهند.

موزامبیک یکی از کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز کنند

سوریه
جنگ داخلی سوریه، علاوه بر مرگ تعداد زیادی از مردم و تخریب اماکن بسیار، منجر به ممنوعیت پرواز سه شرکت هواپیمایی این کشور نیز شده است. اما این ممنوعیت تنها به عدم اجازه پرواز در اتحادیه اروپا محدود نمی شود و باید بدانید که هواپیماهای کشور سوریه نمی توانند از قطعات یدکی ساخته شده توسط کشور های عضو اتحادیه اروپا نیز بهره ببرند.

سوریه یکی از کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز کنند

کشورهای دیگری نیز شامل این ممنوعیت ها هستند که برای مثال در میان آنها می توان به دو خط هوایی کشور اریتره (Eritrea) و کره شمالی اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید در ماه مه سال 2016، خطوط هوایی کشور بنین (Benin) و موزامبیک پس از پیروی از مقررات تعیین شده توسط کمسیون بین المللی، مجاز به فعالیت در فضای هوایی اتحادیه اروپا شدند. با این حال، خطوط هواپیمایی دیگری نیز از جمله مد وییو (Med-View) متعلق به نیجریه، تمامی خطوط هوایی زیمباوه و شرکت هواپیمایی اوکراین نیز به این لیست پرواز ممنوع، افزوده شده اند.


منبع: worldatlas




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید