• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


نکات حیاتی برای داشتن سفری آرام و بی خطر

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۴/۲۲   تعداد بازدید : 4009   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


خطرناک ترین شرایط سفر در جهان و چگونگی جلوگیری از آنها

می توان از سفر کردن به عنوان یکی از محبوب ترین علایق مردم نام برد، اما در صورتی که جانب احتیاط و اقدامات لازم برای حفظ ایمنی مسافرین توسط خود آنها انجام نشود، کنترل امور از دستشان خارج خواهد شد و خطراتی را برایشان در پی خواهد داشت. کره زمین روز به روز به مکانی خطرناک تر تبدیل می شود. در واقع نظر سنجی های اخیر نشان می دهد که مردم در حال حاضر برای تنظیم برنامه های سفرشان به تمام امور از ویروس زیکا تا حملات تروریستی توجه می کنند، اما با تمام این تفاسیر حفظ امنیت شخصی مطمئناً باید در صدر اهداف آنها قرار گیرد. اما به طور کلی هیچ چیزی نمی تواند برنامه سفرتان را به طور کلی کنسل کند. مطالعه این مقاله تا حد زیادی به شما در چگونگی رفتن به سفری بی خطر و آرام کمک خواهد کرد.  

انتخاب مقصدی امن
شرکت بین المللی اِس اُو اِس (بزرگترین شرکت خدمات امنیتی سفر و پزشکی در جهان) و سازمان کنترل ریسک اخیراً یک نقشه جدید با قابلیت نمایش مکان های خطرناک بالقوه را برای مسافران منتشر کرده است. مطالعه این نقشه قبل از انتخاب مقصد تعطیلات برای اطمینان یافتن از سطح ایمنی و کم خطر بودن مکان مورد نظر به شدت توصیه می شود. می توان از وب سایت وزارت امور خارجه ایالت متحده آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین منابع برای چک کردن تهدیدات بالقوه در مکان های مختلف نام برد. وب سایتی جامع که با جست و جوی نام کشور مورد نظرتان اطلاعاتی کامل از آن کشور و تهدیدهای ناشی از سفر به آن را به دست می آورید. به علاوه با ثبت نام در این وب سایت، شما جزو اولین کسانی که ازوضعیت فعلی دیگر کشورها آگاه می شوند، خواهید بود. 

در مورد اموال خود باهوش باشید
نویسنده این مقاله چندین ماه است که در حال زندگی در برزیل و مکان های اطرافش می باشد. وی قبل از سفر تمام نکات ایمنی و خطراتی احتمالی مربوط به سفر به برزیل را مطالعه کرده و با اطلاعاتی کامل سفرش را آغاز نموده است. او در این مقاله اطلاعات مهم امنیتی در مورد این سفر را با شما در میان می گذارد. از مهم ترین نکات ایمنی در سفر به برزیل می توان به قرار دادن گذرنامه و کیف پول در مکانی امن و یا گاوصندوق هتل و به همراه داشتن تنها فتوکپی گذرنامه و مقدار کمی پول نقد اشاره کرد. لطفاً توجه داشته باشید چنانچه در برزیل برای رفتن به مکانی به گذرنامه تان احتیاج داشتید آن را در کیف کمری گذاشته و به خوبی از آن محافظت کنید. البته اقدامات احتیاطی بسته به مکانی که سفر می کنید و مقصد انتخابیتان متفاوت خواهد بود. پس بهتر است یک سری از راهنمایی های خاص را با نگاهی آنلاین به مراجع راهنما کسب کنید. به طور کلی عقل سلیم حکم می کند که در هر کشوری وسایل خود را مانند کوله پشتی، دوربین، تلفن و یا هر چیز دیگری را تنها و بدون مراقبت رها نکنید. 

در مورد اموال خود باهوش باشید


اطلاع از کلاهبرداری های محلی
متاسفانه اغلب مسافرین به دلیل عدم اطلاع کافی از شرایط مکانی خاص یا منحرف شدن و سرگرم شدن با محیط اطرافشان طعمه بسیاری از کلاهبردان می شوند. تنها چیزی که شما می خواهید پیدا کردن یک شخص انسان دوست در استانبول است که شما را در یافتن مسیر مورد نظرتان تنها با یک توقع آن هم گرفتن انعام راهنمایی کند! بازهم توصیه می شود حتماً به وب سایت امور خارجه ایالت متحده و صفحه خاص هر کشور مراجعه کنید تا از لیست کلاهبرداری های آنها با خبر شوید. همچنین با جست و جو در وب سایت گوگل با شایع ترین کلاهبرداری های مشترک سفرها آشنا خواهید شد.

اطلاع از کلاهبرداری های محلی


نکات حیاتی برای داشتن سفری آرام و بی خطر



مراقب جاده ها باشید
اگر تا به حال تنها در شمال آمریکا و یا اروپا رانندگی کرده اید، رانندگی در هندوستان می تواند برایتان یک شوک بزرگ باشد. در کشورهای دیگر هم قوانین راهنمایی رانندگی وجود ندارند یا نادیده گرفته می شوند و قوانینی مانند محدودیت سرعت و خط کشی بیشتر حکم پیشنهاد را دارد تا قوانینی با استلزام اجرا. جاده های مغولستان به جای آنکه آسفالت و هموار باشند بیشتر خاکی و کثیف اند تا حدی که رانندگی و کنترل ماشین در هنگام شب در آنها بسیار دشوار خواهد بود. حتماً قبل از سفر خود از احتیاجاتتان مطمئن شوید یا یک راهنمای مورد اطمینان را استخدام کنید.

مراقب جاده ها باشید


آشنایی با محیط اطراف
یکی از اولین و مهم ترین کارهایی که در هنگام ورود به مکانی باید انجام دهید، تهیه نقشه است. معمولاً نقشه را می توانید از اطلاعات فرودگاه ها یا دفتر اطلاعات مرکز شهر و میز پذیرش هتل محل اقامتتان تهیه نمایید. استفاده از نقشه کاغذی ترجیحاً بهتر از اپلیکشن نقشه بر روی گوشی موبایل است، زیرا دیگر نگران تمام شدن باتری موبایلتان نخواهید بود. آخرین چیزی که باید بدانید راه رفتن در مکان های نا امن در هنگام روشنایی است، با این کار از جاهایی که باید بروید و یا جاهایی که از رفتنش می بایست اجتناب کنید، مطمئن خواهید شد.

آشنایی با محیط اطراف


اجتناب از شرایط بد سلامتی
در سال 2016 بسیاری از افراد حتی شرکت کنندگان در مسابقات المپیک به خاطر ترس از ویروس زیکا از سفر اجتناب کردند. با توجه به مقصد انتخابیتان ممکن است خطراتی مانند پشه های مولد بیماری، مسمومیت های غذایی و دیگر بیماری ها سلامتیتان را تهدید کند. بروز چنین مشکلاتی ممکن است به طور کلی تعطیلاتتان را خراب کند و یا عواقبی بسیار سخت را برایتان به جا گذارد. پس بهتر است از عقل سلیم خود استفاده کنید و قدم هایی در راستای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بردارید. حتماً صفحه وب سایت مرکز کنترل بیماری ها را بررسی کنید تا از واکسن هایی توصیه شده برای هر کشور مطلع گردید، سپس با در میان گذاشتن با پزشکتان و اطلاع رسانی به وی در مورد تاریخ سفرتان از او راهنمایی بخواهید. یا اینکه بهتر است یک وقت ویزیت در کلینیک سفر بگیرید و با دکتر متخصص در نیازهای خاص پزشکی مربوط به مقصدتان ملاقات کنید. همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب و کرم های ضد پشه را به عنوان اولین خطوط دفاعی خود فراموش نکنید.

اجتناب از شرایط بد سلامتی

هیچ کس منکر خطرات ناشی از سفر به سراسر دنیا نمی شود، اما این خطرات نباید شما را از سفر کردن منصرف کند. در جهان مکان های خارق العاده و شگفت انگیز زیادی وجود دارد که نباید دیدن آنها را از دست داد. تنها کافی است کمی از عقل سلیم خود استفاده کنید و با تنظیم برنامه هایی برای کاهش این خطرات و تمرکز بر آنها از سفر خود لذت کامل را ببرید.


منبع: placestoseeinyourlifetime





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید