• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بلندترین پل معلق خاورمیانه در مشکین شهر

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۴/۷   تعداد بازدید : 14317   گروه مطلب : ترین ها


بلندترین پل معلق خاورمیانه در مشکین شهر

پل معلق مشکین شهر با عرض 2 متر و طول 325 متر در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاوچایی در استان اردبیل احداث شده. طراحی و ساخت این پل با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد تومان (12 میلیون دلار آمریکا) در زمینی به مساحت 1300 هکتار توسط مهندسان ایرانی انجام شده است. پلی شگفت انگیز با ارائه امکاناتی نظیر سالن سرگرم کننده، سوئیت های اقامتی، بالون، رستوران چرخان، بازار صنایع دستی و پارک تفریحی که به تنهایی نقش یک پروژه گردشگری وسیع را ایفا می کند. از پل معلق مشکین شهر به عنوان بلندترین پل خاورمیانه در جشنواره بهار و در تاریخ بیست و ششم اردیبهشت سال 1394 (شانزدهم ماه می 2015) با حضور آقای مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران رونمایی شد. 

بلندترین پل معلق خاورمیانه در مشکین شهر

بازدیدکنندگان می توانند مناظر زیبا و نفس گیر دامنه های رشته کوه سبلان را از طریق ارتفاع 80 متری نظاره گر باشند.

بلندترین پل معلق خاورمیانه در مشکین شهر


زیباترین مسجد جهان با جلوه ای از رنگ های جادویی در ایران



این پل با طول 325 متر و عرض دو متر در منطقه تفریحی مشکین شهر احداث شده است پلی شگفت انگیز که برای ساختنش هزینه ای بالغ بر 400 میلیارد ریال صرف گردید. 

بلندترین پل معلق خاورمیانه در مشکین شهر

این پل شگفت انگیز با ارائه امکاناتی نظیر سالن سرگرم کننده، سوئیت های اقامتی، بالون، رستوران چرخان، بازار صنایع دستی و پارک تفریحی سالانه پذیرای بازدیدکنندگان متعددی می باشد. پلی نفس گیر واقع در ارتفاعات 80 متری که می توان از آن به عنوان جاذبه ای استثنایی برای علاقمندان به کوهنوردی نام برد، جاییکه چشم انداز نفس گیر از آتشفشان خفته کوه های سبلان و دریاچه ای بسیار زیبا را به زیر پاهای بازدیدکنندگان می آورد.

بلندترین پل معلق خاورمیانه در مشکین شهر


منبع: kalouttour





نظرها

  • 3 0

    سلام و عرض ادب خیلی عالیه و واقعا به متخصصین سازنده پل معلق و کارشناسان محترم توریستگاه کشورمان افتخار می کنم آفرین ارادتمند شما روشن

    • 2 0

      سلام احمد جان لطف دارید. ما هم به هر پیشرفتی در زمینه گردشگری در کشورمان افتخار می کنیم

  • 2 0

    خیلی جالب بود . اما انگار متاسفانه گردشگر زیادی نداره. حالا اگه توی ترکیه بود. نصف ایران خبر داشتن

  • 2 0

    سلام جلب است من نمیدونستم حتما جزء برنامه میذارم که برم ببینم

  • 2 0

    خیلی زیباست

  • 2 0

    سلام مكان تفريحي بسيار خوبي بود به نظر بنده در اين مكان بساط قليان بايد كاملا ازبين برود. كارمندان كلاسيك تر عمل كنند . نظافت دره ي زير پل رعايت شود . افراد بومي و مسئولان دست در دست يكديگر باعث ورود توريست به اين منطقه شوند . داخل شهر رستورانهاي بسيار خوب با غذاي باكيفييت احداث شود. زمينه جذب توريشت بايد از داخل شهر ونوع رفتار شهروند بومي پايه گذاري گردد.

  • 1 2

    با سلام.. 1- چرا هزینه را به دلار نوشته اید. واحد پول ما ریال است.2- چرا تاریخ افتتاح را میلادی نوشته اید؟من به عنوان یک ایرانی خیلی بهم بَر خورد.

    • 0 0

      سلام پرویز جان، به دلیل آنکه اصل مقاله از منبع خارجی گرفته و ترجمه شده بود، از نرخ و تاریخ خارجی استفاده شده بود که پس از تذکر شما اصلاح گردید.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید