• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با هفت جزیره تاریخی و زیبای دریای اژه

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۳/۲۳   تعداد بازدید : 16919   گروه مطلب : ایده های سفر


آشنایی با هفت جزیره زیبای واقع در شمال شرق دریای اژه

مجموعه جزایری که در شمال شرق دریای اژه و آسیای صغیر پراکنده شده اند، بیشتر شبیه به یک مجمع الجزایر خودمختار هستند که حسابشان را از دیگر جاهای دنیا جدا کرده اند. این جزایر که دور افتاده ترین جزایر کشور یونان به حساب می آیند، فقط به وسیله سفر با کشتی و یا سفر با هواپیما در دسترس خواهند بود، اما سختی های این سفر کاملاً ارزش رسیدن به آنجا را خواهد داشت. جالب اینجاست که این جزیره ها نقش برجسته ای در بیان اساطیر و افسانه های یونان باستان دارند و خانه تعدادی از خدایان و الهه ها و همینطور تعدادی از شخصیت های برجسته یونانی از جمله شاعر و داستان نویس مشهور کلاسیک، هومر بوده اند. سرتاسر این جزایر پر از اشیای گرانبهایی است که از رومیان، یونانیان و فرمانروایان عثمانی به جا مانده است. ولی بحث های تاریخی به کنار، زیبایی که سواحل این جزایر دارند در نوع خودش به همان اندازه عظیم و زیباست.

7- ایکاریا (Ikaria)
ایکاریا جزیره ای در فاصله 10 کیلومتری از جنوب غربی جزیره ساموس (Samos) است که نامش را از ایکاروس (Icarus) و از زمان حضور اساطیر یونان تا به امروز به ارث برده است. ایکاروس پسر دایدالوس (Daedalus) بود که در دریای نزدیک به این شهر غرق شد. آرگوس کوریوکوس (Argus Kuryokos) نام عظیم ترین شهر این جزیره می باشد که امروزه نقش پایتخت اداری این جزیره را ایفا می کند. این در حالیست که دو شهر اوئِنان (Oenoe) و اِودیلیوس (Evdilos) در نقش پایتخت های تاریخی جزیره حاضر شده اند. ایکاریا از 7 هزار سال پیش از تولد مسیح دارای سکنه بوده و از قبال سواحل زیبا و دیدنی های باستان شناسی غنی و پر بار است. اما اصلی ترین نکته قابل توجهی که در مورد این جزیره می توان شاهد بود، حضور افرادی است که بیش از صد سال از عمرشان گذشته است و یک قرن است که در حال زندگی کردن هستند. دلیل اصلی این موضوع رواج داشتن سبک زندگی قدیمی و حفظ کردن یک رژیم غذایی ساده در میان ساکنین جزیره می باشد.

7- ایکاریا (Ikaria)


6- ساموتراس (Samothrace)
ساموتراس که به نام ساموتراکی (Samothraki) هم شناخته می شود، یکی دیگر از جزایر شمال شرقی دریای اژه است که جای پای بزرگی در افسانه های یونانی بر جای گذاشته است و در آن زمان به اسم آیولوس (Aeolus) از آن یاد می شده است. کوه فِنگاری (Fengari)، مرتفع ترین کوه در میان تمامی جزایر اژه در این جزیره قرار دارد و باعث شده که ساموتراس یکی از صعب العبورترین و خشن ترین جزایر این منطقه لقب داده شود. افسانه های محلی بر این باور هستند که پوسِیدون خدای دریا (Poseidon) نبرد تروا (Troy) را از همین مکان شاهد بوده است. اکثر بازدید کنندگان متفقاً بر این باورند که کلیسای هولی مَری کریمینیوتیسا (Holy Mary Krimniotissa) که روی لبه یک صخره بر فراز آب دریا واقع شده، برترین جاذبه گردشگری این جزیره است. از طرف دیگر ساحل کیپوس (Kipos) با شن ها و آب های شفاف نیلی رنگش هم برترین ساحل در میان دیگر موارد موجود در این جزیره می باشد.

6- ساموتراس (Samothrace)


5- لِمنوس (Lemnos)
توریست هایی که از حضور در مناظر خلوت تر لذت می برند جزیره لِمنوس را به عنوان گزینه بهتری می شناسند. علت این موضوع توسعه یافتن کم تر این جزیره نسبت به سایر رقبایش است و اینکه رسیدن از شهر آتن به اینجا کار دشوارتری خواهد بود. این جزیره مابین دو جزیره لِزبوس (Lesbos) و تاسوس (Thassos) قرار داشته و در سواحل شنی اش می توان حریم خصوصی زیادی پیدا کرد که موضوع بسیار قابل توجهی برای کشاندن گردشگران به این منطقه می باشد. بازدید کنندگان اهل مجارستان این جزیره را به خاطر غذا و آب انگورهای منحصر به فردی که دارد دوست دارند. این قشر بازدید کننده علاقه زیادی به خوردن غذای کالاتاکی لیمنو (Kalathaki Limnou) دارند. این غذا از پنیری آماده می شود که از شیر گوسفند و بز بدست آمده و درون آن آب انگورهایی از مسقط ریخته می شود و به همین دلیل، این جزیره مقصد اصلی عاشقان آب انگور قرمز در جهان است.

5- لِمنوس (Lemnos)


برترین جزایر کارائیبی که همه گردشگران آنها را دوست دارند



4- خیوس (Chios)
خیوس جزیره ای پر از کوه و با بدنه ای شبیه به کلیه است که در نزدیکی سواحل کشور ترکیه قرار دارد. این جزیره برای صادرات آدامس هایی که از کندر رومی تولید می شوند شهرت دارد، ولی بیشتر دلیل شهرتش این است که محل زندگی شاعر مشهوری به نام هومر بوده است. دهکده کنار ساحل رونتادوس (Viontados)، یکی از شهرهای کوچک و حاشیه ای جزیره خیوس می باشد که از جمله مناطق مورد علاقه معلم ها بوده و سندی است بر اینکه هومر در این شهر چشم به جهان گشوده است. در مورد دیگر نقاط برجسته و تماشایی که بر روی پنجمین جزیره بزرگ دریای اژه قرار دارند می توان به یک قلعه قرون وسطایی که در زمان حکمرانی وِنِتیان (Venetian) و عثمانی ساخته شده و همینطور نِئا مونی (Nea Moni) که یک صومعه قرن یازدهمی است اشاره نمود. بازدید کنندگان این جزیره همچنین از قدم زدن در میان روستاهای سنتی اش که از قرن چهاردهم میلادی تا به امروز وجود دارند هم لذت فراوانی خواهند برد.

4- خیوس (Chios)


3- تاسوس 
تاسوس به لطف در اختیار داشتن گونه های زیادی از درختان کاج سرسبز، به عنوان جزیره سبز یونان (Green Island of Greece) شناخته می شود. در زمان های باستان، این جزیره به دلیل طلا و سنگ های مرمر فراوانش مشهور بوده و همچنان هم به خاطر سنگ های مرمر سفید رنگش که به اقصی نقاط جهان صادر می شود اسمُ رسم دارد. اما تولید آب انگور قرمز رنگ و عسل در این جزیره یکی دیگر از نقاط قوت و شهرتش در زمان حال است. در کنار این دو مورد سواحل زیبا و تر و تمیز را هم اضافه باید کرد. تاسوس با کشتی سوار شدن در دسترس خواهد بود و ورزش دوچرخه سواری و پدال زدن در میان روستاهای عجیب و جالب آن یکی از تفریحات همه گیر است. البته استفاده از کلاه امینی برای دوچرخه سواری در این جزیره ضروری می باشد. همچنین تعدادی بنای باستان شناسی از جمله بقایای یک بازار قدیمی، سان تئاتر و یک دژ از جمله دیگر جاذبه های دیدنی تاسوس محسوب می شوند.

3- تاسوس


2- لِزبوس 
مسافران این سومین جزیره بزرگ شمال دریای اژه بهتر است اطلاعات خودشان را در مورد نام آن کمی بیشتر کنند چرا که این جزیره در زمان اساطیر یونان، از روی خدای پاترون (patron god) یعنی لِزبوس نام گذاری شده بود. نام بسیاری از شهرهای کوچک این جزیره هم از روی نام دختران ماکار (Macar)، اولین پادشاهی که بر این جزیره حکمرانی می کرد نام گذاری شده اند. در اینجا می شود کلیساهای قدیمی و تاریخی، قلعه و دیگر بقایای تاریخی را نیز پیدا و تماشا نمود. مولیووس (Molyvos) یکی از دهکده های سنتی واقع در دامنه تپه است که چشم اندازهای بی نظیری را برای تماشای دریای اژه و قلعه قرون وسطایی که در بالای آن قرار دارد فراهم می کند. همچنین این جزیره اصلی ترین سازنده نوشیدنی ای به نام اوزو (ouzo) است که یک نوشیدنی با طعمی شبیه به شیرین بیان می باشد.

2- لِزبوس


1 - ساموس 
سامسوس جزیره ای خوش منظره واقع در شمال جزیره خیوس می باشد و همان قدر که ساکنان گذشته اش مشهور هستند، همان قدر نیز خودش زیبا و دیدنی است. ساموس محل زندگی فیثاغورس پدر علم ریاضیات، اپیکور (Epicurus) یک فیلسوف شناخته شده و همینطور محل تولد اسطوره ای به نام هِرا (Hera) که خواهر و همسر زئوس (Zeus) و الهه زن و ازدواج می باشد بوده است. ساموس سواحل استثنایی زیادی دارد که یا توسعه یافته اند و یا به کلی منزوی و تنها مانده اند. کوهنوردی در میان کوه ها یکی از بهترین فعالیت ها برای کاوش در میان گونه های سرسبز و گوناگون گیاهی این جزیره می باشد.

1 - ساموس


منبع: touropia





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید