• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


جذابیت شهر رویایی کن تنها به خاطر جشنواره فیلمش نیست

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۳/۱۶   تعداد بازدید : 6582   گروه مطلب : ایده های سفر


جذابیت کن تنها به خاطر جشنواره فیلمش نیست

جشنواره فیلم کن در نقطه ای خیره کننده از جهان در شهر ساحلی کن در جنوب فرانسه و منطقه کوت دازور (Côte d’Azur) برگزار می شود، شهری رویایی که به مدت دو هفته یعنی از تاریخ هفدهم تا بیست و هشتم ماه مه میزبان جمعیت گسترده ای از تهیه کنندگان، سازندگان فیلم و افراد مشهور می باشد. می توان از جشنواره فیلم کن به عنوان یکی از مهم ترین و جذاب ترین رویدادهای این منطقه نام برد، اتفاقی باشکوه که زرق و برق چهره های مشهور سینمایی را برای این سرزمین رویایی هدیه می آورد.
فستیوال فیلم کن چنان پرزرق و برق و منحصر به فرد می باشد که دسترسی افراد عادی به آن بسیار بعید خواهد بود، حتی اگر این افراد از انسان های شاخص و سرشناس باشند. تا جاییکه اقامت در اتاق های هتل شهر کن تقریباً ناممکن است. در این بازه زمانی افراد مشهور به راحتی بدون انجام هماهنگی های پیچیده می توانند از اتومبیل شخصیشان پیاده و در اجتماع ظاهر شوند. پس با این تفاسیر شانس ملاقات با هنرمندان و افراد مورد علاقه و محبوبه تان بسیار کم می شود.

تاریخچه کن و چکونگی محبوب شدن این دهکده

تاریخچه کن و چکونگی محبوب شدن این دهکده

در گذشته از کن به عنوان دهکده ماهیگیران و محل زندگی راهبان ثروتمند یاد می شد. دهکده ای که بارها مورد هجوم و غارت دزدان دریایی قرار گرفت. به دلیل دفاع از دهکده در برابر این حملات اهالی آن تصمیم به ساخت یک دِژ نظامی گرفتند، دژی استوار و متشکل از یک کلیسا و قلعه که امروزه جایگاه یک موزه هنری بدوی است. 
کن در طی تاریخ خود نظاره گر جنگ های متعددی بود اما از همه بدتر می توان به شیوع ویروس طاعون در آن نام برد، مشکلاتی که باعث نابودی جامعه آن در سال 1579 شدند. نهایتاً در قرن هیجدهم صلح و ثبات به این دهکده روی آورد و در قرن نوزدهم با تهاجمی صلح آمیز، انگلیسی ها که ارمغان آور ثروت و سبک اشرافی زندگی بودند بر این منطقه سلطه یافتند. صدراعظم سابق بریتانیا که در سال 1834 و در زمان بازدید از کن حقیقتاً عاشق این دهکده و مجذوب زیبایی های آن شد، در آنجا اقامت نمود و ویلایی برای خود در پارک کوآدیگِقدز (Croix des Gardes) بنا کرد. در واقع ورود وی به کن موجبات سفر افراد متمول اروپایی و استرالیایی برای گذراندن تعطیلات به این منطقه را فراهم ساخت. از آن تاریخ به بعد کن به یکی از مقاصد سفر محبوب و مورد علاقه افراد ثروتمند منطقه کوت دازور در جنوب فرانسه تبدیل شد. 
اگر از طریق بندر به کن نگاه کنید نظاره گر تصویری خیره کننده خواهید بود، تصویری از ترکیب خارق العاده سازه های شیک و سفید در مقابل کوهستان های سبز رنگ.

 لو سوکه (Le Suqet) تاریخی ترین و قدیمی ترین منطقه کن

می توان از لو سوکه (Le Suqet) به عنوان تاریخی ترین و قدیمی ترین منطقه کن نام برد، قدیمی ترین خیابان شهر که در شیب رشته کوه های شوالیه نشسته و مناظری نفس گیر و تصاویر جذاب از دنیای قدیم را ارائه می دهد. از مهم ترین مشخصه های لو سوکه می توان به فضای فوق العاده و تداعی گر جو قرون گذشته، کوچه های پرپیچ و خم سنگ فرش شده و محله های خلوت با پله های باریک آن اشاره کرد. قلب لو سوکه میزبان کلیسای کاتولیکی قدیمی نِتردام اِسپِرانس (Notre-Dame d’Espérance church) و برج دیدبانی رشته کوه های شوالیه است، جاییکه ارمغان آور چشم اندازی شاعرانه و رویایی از ساحل، خلیج و شهر برایتان خواهد بود. 

بلوار لو کروآزت (La Croisette)

اگر می خواهید تجربه ای به یاماندنی از قدم زدن در محیطی رمانتیک و سرشار از انرژی های مثبت را برای خود رقم زنید، بلوار لو کروآزت (La Croisette) قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برایتان خواهد بود. بلواری شگفت انگیز و آرمیده در زیر نورخورشید و کنار سواحل شنی دوست داشتنی با ارائه چشم اندازی فریبنده به هتل های مجلل شهر که با پیاده روی در امتداد آن می توانید سازنده یکی از زیباترین لحظات زندگیتان باشید. 


خرید در کن

خیابان آنتیب (Rue d’Antibes)

کن در ارائه گزینه های خرید لوکس بسیار تواناست، شاید این موضوع غیرقابل پیش بینی باشد اما این سرزمین شیک میزبان باشکوه ترین برندها مانند شَنِل، ایوسن لوران و دیور در بلوار لو کروآزت، یکی از به روزترین خیابان های سواحل شرقی جنوب فرانسه می باشد. برای تجربه خریدی ارزان تر می توانید خیابان آنتیب (Rue d’Antibes) را انتخاب کنید، جاییکه برندهایی مقرون به صرف تر مانند زارا یافت می شود.

منطقه دوست داشتنی و شیک میانادیر (Rue Meynadier)

منطقه دوست داشتنی و شیک میانادیر (Rue Meynadier) جایگاه تعداد متعددی از بوتیک هایی است که در نگاه اول توریستی به نظر می رسند اما در واقع قدمت برخی از آنها به نیم قرن پیش بازمی گردد. در این مکان فریبنده کافی است بوی دل انگیزی پنیری که در فضا پخش شده را دنبال کنید تا به فوماژیق سِنِقی (Fromagerie Ceneri) برسید، یکی از دوست داشتنی ترین و وسیع ترین فروشگاه پنیر که از سال 1986 میهمان این منطقه بوده است. 

بازار فوق ویل (Forville market)

پیش به سوی بازار فوق ویل (Forville market) برای تهیه تازه ترین مواد غذایی از طبیعت روستایی. این بازار در پِلِس دو ماقشی (Place du Marché) قرار گرفته و مکانی عالی برای تهیه ملزومات غذایی لازم برای سپری کردن پیک نیکی روزانه در کنار ساحل می باشد.

پیسالادییِق (Pissaladière) نوعی پیتزا

درطی سفرتان به کن حتما غذاهای محلی وسوسه انگیز این سرزمین رویایی مانند نان فاریتانا نوعی نان محلی ترد و نازک شبیه پیتزا، پان بِنات (Pain Bagnat) رول ماهی و یا پیسالادییِق (Pissaladière) نوعی پیتزا با پیاز سرخ کرده و ماهی کولی را به هیچ وجه از دست ندهید. 


آشنایی با هتل شناور جدید در پاریس، متفاوت با هر آنچه که تا به حال دیده ایم



تاریخچه جشنواره فیلم کن

تاریخچه جشنواره فیلم کن

جشنواره فیلم کن برای اولین بار در سال 1939 با پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ملی فرانسه ژون زِ (Jean Zay) راه اندازی شد. همه چیز آماده بود اما با وقوع جنگ جهانی دوم و اشغال شهر به دست آلمان ها برگزاری این رویداد مهم شش سال به تعویق افتاد. بعد از اتمام جنگ در سال 1944 و آزادی کن توسط آمریکایی ها برنامه برگزاری جشنواره با پشتیبانی بازیگر آمریکایی معروف دوگلاس فِربَنک جونیور (Douglas Fairbanks Jr) از سر گرفته شد.
در سال 1952 مرکز گردهمایی (Palais des Festivals et des Congrès) واقع در بالای بلوار کروآزت به عنوان میزبان دائمی برگزاری این رویداد باشکوه انتخاب شد. در سال 1955 معرفی بهترین فیلم جشنواره با اعطای جایزه نخل طلایی صورت گرفت، بدین معنا که تندیس نخل طلایی به عنوان سمبلی برای تقدیر از برنده این رقابت مهم طراحی گردید. این ساختمان شش طبقه با فرش قرمز معروفش جایگاه ستارگان پرزرق و برق دنیای سینماست.
فلسفه طراحی نخل طلایی به زمان زندگی راهبان در کن بازمی گردد، زمانیکه سینت هونُرات (Saint Honorat) به دلیل ترس از مارها در زمان هجومشان به جزایر لِرنز (Lerins Islands) از درخت نخلی بالا رفت، با انجام این کار دریا سطح جزیره را کاملاً پوشاند و تمام مارها در آب غرق شدند.


نقاشی های دیواری معروف مربوط به فیلم های جشنواره کن

نقاشی های دیواری معروف مربوط به فیلم های جشنواره کن

می توان از کن به عنوان یک بارگاه افسانه ای روباز برای برگزاری جشنواره فیلم کن نام برد، سرزمینی جادویی که در هر زمان از سال  شور و حال زیبای جشنواره در آن احساس می شود. از مهم ترین عوامل القای این حس می توان به نقاشی های دیواری شگفت انگیز آن با موضوع فیلم های معروف جشنواره اشاره کرد. این نقاشی ها بر روی ساختمان های بزرگ شخصیت هایی مانند میکی موس و بت من را به تصویر می کشند. شگفت انگیزترین این اثرها در خیابان دوکه سم پییِر (2 quai Saint-Pierre) قابل مشاهده است، جاییکه میزبان یک کولاژ (هنر اختلاط رنگ ها) از تاریخ 100 ساله سینماست.


گردشگری

جزیره سِینت مارگریت (Sainte Marguerite Island)

بر کشتی سوار شوید و به مقصد قلعه ای در جزیره سِینت مارگریت (Sainte Marguerite Island) به حرکت درآیید. جاییکه میزبان زندان های سلطنتی است. زندان هایی که محل حبس مردی با ماسک آهنی  برای مدت 11 سال به جرم جرایم مذهبی در اواخر قرن هفدهم و دوران فرقه مسیحی پروتستان بوده است. فرقه ای بسیار افراطی گر و پیشرو در دین و مذهب تا نقطه جنون و حتی مرگ. شاه لویی چهارم با اعتقاد بر موثر بودن شیوه این فرقه در تشویق افراد مرتد به توبه پیرو آنها بود. 


مکان اقامت

هتل اینتِرکُنتینِنتال کارلتون (The Intercontinental Carlton)

دو هتل بسیار دوست داشتنی در طول بولوار کروآزت با ردیفی از نخل های زیبا یافت می شود، هتل اینتِرکُنتینِنتال کارلتون (The Intercontinental Carlton) با نمایی خیره کننده و یکی از مثال های برجسته طراحی معماری به سبک آرنوو فرانسه و هتل مارتینِز (Martinez) با رستوران و ساحل اختصاصی. اقامت در هر دوی این هتل ها چشم اندازی جذاب و شگفت انگیزی را برایتان به ارمغان می آورد. هتل هایی زیبا واقع در نزدیکی مراکز خرید و رستوران های این بلوار شیک و مدرن.

هتل اوکو کن (hotel Okko Cannes)

شاید پیدا کردن هتل های بزرگی که علاوه بر تمیز بودن خدمات میهان نوازی و امکانات رفاهی بی عیب و نقصی را ارائه دهند کمی مشکل باشد. اما در شهر کن دو هتل تازه وارد وجود دارد که در بردارنده تمام این ویژگی ها هستند. هتل اوکو کن (hotel Okko Cannes) با طراحی منحصربه فرد و پکیجی کامل از تمام امکانات و خدمات میهمان نوازی که طراحی لابی آن تداعی گر سالن انتظار فرودگاه است. هتل آیبییِس اِستایل (Ibis Styles) که در آن دکوراسیونی با الهام از زندگی یا تصاویر بازیگران مشهور صورت گرفته، طراحی بسیار خاص و خلاقانه که احساس شیرین دیده شدن از نگاه مرلین مونرو در هنگام خواب را برایتان به ارمغان می آورد. 
البته توجه داشته باشید در فصل شلوغ کن و در زمان برگزاری جشنواره پیدا کردن اتاق در هر یک از این هتل ها تقریباً ناممکن خواهد بود. پس توصیه می شود از قبل رزرو صورت گیرد.


منبع: thetravelmagazine





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید