• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


پنج اشتباه در ورزش غواصی که باید از آن ها دوری کنید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۳/۲۶   تعداد بازدید : 24041   گروه مطلب : دانستنیهای سفر

امروزه برنامه ریزی برای یک سفر ارزان، دیگر به دشواری گذشته نبوده و با وجود کلی مکان دیدنی و تفریحی متنوع در تمام نقاط جهان، به راحتی می توانیم به هر کجا که قصد اقامت داشته باشیم سفر کنیم. شیرجه زدن به درون دریا و گشت و گذار در میان عجایب آن از جمله تجربه های دوست داشتنی ای است که خاطرات مثبتی را برای شما به جا خواهد گذاشت. 
با وجود اینکه غواصان ماهر، نکات لازم برای یک غواصی صحیح را به طور خلاصه برای شما بیان می کنند، اما تعدادی اشتباه رایج در مورد انجام صحیح ورزش غواصی وجود دارد که بهتر است از آنها دوری کنید تا بتوانید نهایت لذت را از غواصی و در نتیجه سفر خاطره انگیز خود ببرید.
رژیم غذایی نادرست
قوانین عمومی برای یک رژیم غذایی سالم و متناسب حتی در زمان هایی که قصد انجام ورزش غواصی را دارید هم می بایست رعایت شوند. غذاهای فرآوری شده یا پر انرژی مانند گوشت، شکلات و یا کافئین، موجب بالا رفتن فشار خون افراد شده و نهایتاً در کنار فشار و سنگینی ناشی از زیر آب بودن، باعث سردرد و ایجاد مشکل در غواصی شما می شوند و یا باعث می شوند خیلی زود خسته شوید. غذاهایی که انرژی خود را در بدن شما، به آهستگی آزاد کرده و بیشتر از سایر غذاها دارای آب هستند، انتخاب بهتری برای رژیم غذایی یک غواص ماهر خواهند بود. میوه ها و سبزی ها از جمله غذاهایی هستند که بهتر است پیش از انجام غواصی میل شوند.

پنج اشتباه در ورزش غواصی، رژیم غذایی نادرست

دمای نادرست بدن
یک خواب کافی و راحت در شب قبل از ورزش غواصی، به بدن شما کمک خواهد کرد تا به مقابله با عوارض ناشی از آب سرد بپردازد. پوشیدن لباس های گرم و چند لایه، چه در مسیر رفتن به غواصی و چه بعد از انجام این ورزش، بسیار مهم است. به همراه داشتن و لباس مناسب غواصی نیز مهم می باشد.
نوشیدن آب میوه های گرم برای قبل از انجام این ورزش توصیه شده اما از نوشیدنی های کافئین دار می بایست دوری کنید چرا که موجب کاهش یافتن شدت جریان خون و رسیدن آن به اعضای مختلف بدن می شوند. با وجود اینکه دور بودن از سرما بسیار مهم است، گرم کردن بیش از حد بدن هم کار درستی نیست چرا که موجب تعریق شما شده و عملاً بدن شما را سردتر کرده و تلاشتان را برای گرم نگهداشتن بدن خود بی اثر خواهد کرد.

پنج اشتباه در ورزش غواصی،دمای نادرست بدن

نوشیدنی های شب قبل از ورزش غواصی 
استفاده از نوشیدنی های الکل دار در شب قبل از ورزش غواصی موجب سرگیجه، سردرد و حالت تهوع شما می شود. این موضوع به دلایل بسیاری برای سلامتی شما مضر بوده و همچنین موجب می شود که نتوانید نهایت استفاده و لذت را از غواصی کردن ببرید. در این حالت، فرد دچار تاری دید و کاهش تمرکز شده که ممکن است خطر مرگ را در هنگام ورود به آب های خطرناک داشته باشد. علاوه بر این، اصلی ترین عامل سردردهای شدید بعد از مصرف نوشیدنی های الکل دار، کم شدن آب بدن است، به این معنی که شما نیاز پیدا می کنید تا مقدار زیادی آب تازه بنوشید. از آنجایی که در زیر آب و در هنگام غواصی، چنین امکانی وجود ندارد، در نتیجه بعد از غواصی دچار سردرد شدیدی خواهید شد.

پنج اشتباه در ورزش غواصی، نوشیدنی های شب قبل از ورزش غواصی




به کارگیری نادرست تجهیزات و لوازم
برای انجام یک غواصی طولانی مدت، نیاز دارید تا مخزن اکسیژن مناسبی را به همراه خود به اعماق آب ببرید. استفاده بیش از اندازه از مخزن اکسیژن باعث می شود که خیلی زودتر از موعد به روی آب یا ساحل بازگردید. آرام نگه داشتن بدن و ذهن، بهترین راه برای کنترل تنفس عمیق و زیاد از حد است و با این کار ذخیره اکسیژن بیشتری را در اختیار خواهید داشت. تحرک و انجام حرکات اضافه هم منجر به استفاده بیش از حد از اکسیژن می شود. گاهی انجام حرکات آهسته و یا حتی سپردن خود به جریان آب، نه تنها باعث می شود که ذخیره اکسیژن بیشتری داشته باشید، بلکه با این کار، کمتر موجودات اعماق آب را ترسانده و بیشتر از تماشای آنها لذت خواهید برد.

پنج اشتباه در ورزش غواصی، به کارگیری نادرست تجهیزات و لوازم

غواصی به صورت تنها
قانون اول این ورزش، غواصی نکردن به صورت تنها است. در طول غواصی خود ممکن است با مشکلات بی شماری برخورد داشته باشید که منجر به رخ دادن اتفاقات ناگواری خواهد شد و کسی از نتواند در موقع نیاز به کمکتان کند. به ویژه در زمان هایی که شدت دید برای غواصی بسیار کم است، بهتر است که خود را به کمک یک طناب به قایق و یا شخصی که با شما در این ورزش همراهی می کند وصل نمایید تا از شدت خطر گم شدن و یا خفه شدن در اثر غواصی کاسته شود.





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید