• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین کارهایی که می توان در شهر شگفت انگیز کوشیتسه اسلووکی انجام داد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۲/۱۹   تعداد بازدید : 7918   گروه مطلب : ایده های سفر


10 مورد از بهترین کارهایی که می توان در کوشیتسه اسلواکی انجام داد

کوشیتسه (Košice) در نگاه اول یک شهر بی ادعا و کوچک به نظر می رسد، اما در حقیقت اینگونه نیست. می توان از این شهر به عنوان یکی از سرمایه های فرهنگی اخیر اروپا نام برد، شهری کوچک با مغازه های محلی و تاریخ و فرهنگی بسیار غنی که ترکیبی از تمام علاقمندی های شرقی اروپا را ارائه می دهد. دومین شهر اسلواکی که تمام مردم آن یکیدیگر را می شناسند و تمام نیازمندی ها، در فاصله کمی با آنها قرار دارد. 
اگر باور نمی کنید، این مقاله را مطالعه نمایید تا با شگفتی های این شهر آشنا شوید و مکانی که باید سفرتان از آن آغاز کنید را پیدا کنید.


1- کلیسای جامع سِنت الیزابِت (Elisabeth’s Cathedral)
این کلیسای مربوط به قرن چهاردهم در قلب مرکز قرون وسطایی کوشیتسه قرار دارد، کلیسایی با شکوه با قدمت و ارزش فرهنگی بالا که می بایست برای یک بار هم که شده در طول عمرتان از آن بازدید کنید. می توان از این کلیسا با سبک معماری گوتیک (Gothic)، سبکی نادر در شرق اروپا به عنوان بزرگترین عبادتگاه در اسلواکی نام برد. حتی اگر فرد مذهبی نیستید یا اینکه به آثار معماری علاقه ای ندارید، چشم انداز جادویی آن از طریق قسمت بالایی برج شمالیش شما را مسحور خود می کند. پس در هر صورت این کلیسا ارزش دیدن را خواهد داشت. 

1- کلیسای جامع سِنت الیزابِت (Elisabeth’s Cathedral)

1- کلیسای جامع سِنت الیزابِت (Elisabeth’s Cathedral)

1- کلیسای جامع سِنت الیزابِت (Elisabeth’s Cathedral)

زمان بازدید از کلیسا:
کلیسای جامع معمولاً روزانه از ساعت 10 تا 17 باز است اما برای بازدید از برج شمالی پیشنهاد می شود قبل از غروب آفتاب از این مکان دیدن نمایید. 


2- خیابان اصلی (Main Street)
می توان از خیابان اصلی کوشیتسه به عنوان یکی از بهترین نمونه های اروپایی نام برد، خیابانی بسیار زیبا با مناظری شگفت انگیز در امتدادش. پیشنهاد می شود در این خیابان قدم زنید تا از تماشای مردم، کافه ها و زندگی اروپایی لذت ببرید.

2- خیابان اصلی (Main Street)

2- خیابان اصلی (Main Street)

زمان بازدید از خیابان اصلی:
این خیابان در تمام روز شلوغ و پرهیاهوست، در هنگام بعدازظهر معمولاً موج زیادی از موزیسین ها و نوازندگان خیابانی در این مکان به چشم می خورد، اما محبوب ترین زمان آن هنگام غروب است، غروبی دل انگیز که می توانید از نشستن در کافه ها و تماشای مردم مهربان لذت ببرید.


3- برج سِنت اُوربِنز (St. Urban’s Tower)
در بخش های قدیمی تر شهر کوشیتسه در نزدیکی کلیسای جامع سنت الیزابت شگفتی معماری دیگری به نام برج سِنت اُوربِنز یافت می شود. این ساختار قدمتی 14 ساله دارد و در درون آن موزه کوچکی مربوط به چهره های مومیایی یافت می شود که قدمت طولانی و تاریخ کهن این شهر را اثبات می کند. اگر اطلاعات کافی در مورد شهر کوشیتسه و مناطق افراد آن را ندارید پیشنهاد می شود که حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

3- برج سِنت اُوربِنز (St. Urban’s Tower)

زمان بازدید از برج سِنت اُوربِنز:
معمولاً این برج در روزهای یکشنبه، دوشنبه و پنجشنبه پذیرای بازدیدکنندگان می باشد.


4- قصرها 
بسیاری از ساختمان های تاریخی کوشیتسه از سالن قدیمی شهر (Old Town Hall) تا کاخ آندراشی (Andrassy Palace)، کاخ بیشوپ Bishop’s Palace و کاخ یاکابو (Jakabov Palace) در ابتدا یک قصر بوده اند. ساختمان هایی بی نظیر که نمایانگر هنر معماری باروک (Baroque)، مجارستانی و اسلواکی در این منطقه هستند. گرچه شما نمی توانید از داخل بسیاری از این ساختمان ها دیدن نمایید اما تماشای آنها از فضای بیرونی نیز برایتان بسیار جالب و شگفت انگیز خواهد بود.

4- قصرها

4- قصرها

زمان بازدید از قصرها:
با توجه به اینکه امکان بازدید از داخل این قصرها میسر نیست پس در هر ساعتی از شبانه روز می توانید از آنها بازدید کنید.


5- دِ اِستِیت تئاتر (The State Theatre)
این ساختمان تاریخی در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد و می توان از آن به عنوان یکی از شگفت انگیزترین نمونه های معماری باروک در شهر نام برد. یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های این ساختمان سقف آن می باشد، سقف هایی بی نظیر با آثار نقاشی های غنی که در میان آنها صحنه هایی از تراژدی های شکسپیر نیز به چشم می خورد. تماشای یک اجرای زنده باله در این ساختمان جذاب تجربه ای ناب را برایتان به ارمغان می آورد، تجربه ای شیرین از لذتی وافر که احساسات درونیتان را به وجد خواهد آورد.

5- دِ اِستِیت تئاتر (The State Theatre)

5- دِ اِستِیت تئاتر (The State Theatre)

چه زمانی می توان از دِ اِستیت تئاتر بازدید کرد:
برای اطلاع از زمان بازیدید از این مکان می توانید به لیست موجود در وِب سایت مراجعه نمایید.


10- برنامه ریزی برای سفر به شهر دیگری از اروپایی شرقی



6- انجام فعالیت های هیجان انگیز در مکان روباز
اگر از علاقمندان به انجام فعالیت های هیجان انگیز و سرگرم کننده در فضای روباز هستید، مقصدی برتر از اسلواکی را نخواهید یافت. پس پیش به سوی کوه های تاترا (Tatra mountains) برای انجام فعالیت هایی جذاب مانند اسکی، دوچرخه سواری و پیاده روی. این کوه ها در نزدیکی کوشیتسه قرار دارند و می توان از آنها به عنوان مقصدی مناسب برای انجام فعالیت پیاده روی نام برد. برای کسب آگاهی درباره وضعیت هوایی این منطقه اطلاعات لازم را از هتلتان دریافت کنید. قطعاً این رشته کوه ها از نظر ارتفاع به پای کوه های آلپ نمی رسند، اما چیزی از کوه های راکی در ایالت متحده آمریکا کم ندارند. 

6- انجام فعالیت های مهیج در مکان روباز

6- انجام فعالیت های مهیج در مکان روباز

6- انجام فعالیت های مهیج در مکان روباز

چه زمانی می توان از رشته کوه های تاترا بازدید نمایید؟
قبل از انجام سفر و بازدید از این رشته کوه ها اطلاعات لازم را درباره شرایط آب و هوایی این مکان کسب کنید. اما توجه داشته باشید که آب و هوای رشته کوه های تاترا با شهر کوشیتسه کمی متفاوت است و حتی اگر آب و هوا در کوشیتسه مناسب بود بازهم امکان برخورد با مشکل در کوه وجود دارد. 


7- لذت نوشیدنی
تنها میراث شرقی اروپایی دلیل جاودانگی کوشیتسه نیست، دلایل دیگری نیز در محبوبیت این شهر دخیل بوده اند. پیاده روی در خیابان اصلی آن فرصت طلایی بازدید از بسیاری جاذبه ها و مکان هایش را برایتان به ارمغان می آورد. اما یک قاعده سر انگشتی وجود دارد که در این شهر به احتمال زیاد یا خودتان را در میان جمعیت محلی اسلواکی پیدا کنید و به احتمال کم مشغول نوشیدن یک لیوان نوشیدنی باشید. گولِم پیوُوار (Golem Pivovar) یکی از انتخاب های محبوب نویسنده این مقاله است، جاییکه علاوه بر فضای روباز دنج و جذاب، در فصل تابستان ماءالشعیرهایی فوق العاده را ارائه می دهد. 

7- لذت نوشیدنی

7- لذت نوشیدنی

چه زمانی باید به آنجا رفت؟
هیچ زمان مشخصی برای لذت بردن از نوشیدن نوشدنی در اسلوواکی وجود ندارد، در هنگام ناهار بارهای اسلواکی مملو از افراد محلی می شوند. بعد از انجام کار و هنگام غروب آفتاب حتماً مکانی مناسب برای لذت بردن از صرف نوشیدنی و استراحت را خواهید یافت.


8- پیش به سوی لِوِچا
کوشیتسه چیزی از نظر زیبایی کم ندارد اما در برابر همسایه خود یعنی شهر لِوُچا (Levoča) هیچ است. این شهر قدیمی قرون وسطایی سالهاست که هیچ تغییری نکرده و امروزه جایگاه بزرگترین محراب چوبی دنیاست. محرابی پهناور که در قرن چهاردهم و همزمان با دوران ساخت برج رِنِیسانس (Renaissance tower) و دیگر جاذبه های تاریخی مهم بنا شد. بازدیدکنندگان به راحتی و فقط با سوار شدن به اتوبوس از کوشیتسه می توانند به لوچا برسند تا از این شهر جادویی دیدن نمایند.

8- پیش به سوی لِوِچا

8- پیش به سوی لِوِچا

چه زمانی باید به لِوُچا رفت؟
برای دیدن به لِوُچا باید مسیر یک تا دو ساعتی را با ماشین از طریق جاده ای زیبا در امتداد شهر طی کرد. اما اگر مایل به ایستادن در میان راه برای لذت بردن از طبیعت زیبایش و یا گرفتن عکس هستید، زمان کافی را برای انجام آنها در نظر بگیرد. 


9- بازدید از بازار کریسمس (Visit the Christmas Market)
برای بازدید از این بازار فصلی می بایست کمی خوش شانس بود و در نزدیکی جشن کریسمس به کوشیتسه سفر کرد. بازار کریسمس این شهر کمی کوچکتر از بازاهای دیگر اروپاست، اما با وجود کوچک بودن جاذبه های جالبی مانند دکه های چوبی کوچک با غذای گرم، ارائه نوعی نوشیدنی و صنایع دستی را ارائه می دهد. این بازار زیبا در کنار خیابان های جذاب و معماری های شگفت انگیز بسیار دوست داشتنی خواهد بود.

9- بازدید از بازار کریسمس (Visit the Christmas Market)

9- بازدید از بازار کریسمس (Visit the Christmas Market)

زمان بازدید از بازار کریسمس:
جشن کریمس کوشیتسه معمولاً از اولین هفته ماه دسامبر تا عید کریسمس برگزار می شود. 


10- برنامه ریزی برای سفر به شهر دیگری از اروپایی شرقی
از مهم ترین ویژگی های کوشیتسه می توان به قرار گرفتن آن در موقعیتی فوق العاده و شرق اروپا نام برد، مکانی فوق العاده با دسترسی بسیار آسان به سایر شهرها مانند براتیسلاوا (Bratislava)، بوداپِست (Budapest)، وین (Vienna) و کِراکُو (Krakow) از طریق ماشین، قطار و اتوبوس.

10- برنامه ریزی برای سفر به شهر دیگری از اروپایی شرقی

10- برنامه ریزی برای سفر به شهر دیگری از اروپایی شرقی


منبع: placestoseeinyourlifetime





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید