• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


رستوران معلق در شهر دبی، تجربه ای تکرار نشدنی و هیجان انگیز

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۲/۲۴   تعداد بازدید : 20260   گروه مطلب : غذاهای ملل


رستوران دینِر اِین دِ اسکای در شهر دبی

رستوران دینِر این دِ اسکای (Dinner in the Sky) یک بار دیگر به صحنه غذاخوری های کشور امارات متحده عربی بازگشته است.
این میز غذاخوری بزرگ در میان ابرها، یک ماه پیش در منطقه دبی مارینا رونمایی شد و قادر است مشتریان خود را تا ارتفاع 50 متر از سطح زمین به هوا ببرد و از آنها پذیرایی کند. قرار است این میز غذاخوری تا یک ماه آینده یکی دیگر از جاذبه های معلق در کشور امارات باشد.
رستوران دینِر این دِ اسکای یکی از منحصر به فرد ترین مجریان پذیرایی از میهمانان است که استفاده از آن به هیچ عنوان به افرادی که اعصاب ضعیفی دارند توصیه نمی شود. نویسنده این مطلب یکی از اولین افرادی بود که کمربند های این میز غذاخوری را بست و به سمت آسمان برده شد. او بر این باور است که اگرچه این رستوران یکی از پایه های ثابت لیست آرزوهایش بوده، اما نباید فاکتور وحشت در هنگام غذا خوردن در آسمان را دست کم گرفت.
در ابتدا به افرادی که قصد نشستن پشت این میز غذاخوری را دارند، یک برگه سلب مسئولیت و اطلاع از خطرات و نحوه حمل و نقل به محل قرار گیری آنها داده می شود تا امضا کنند. این میز غذاخوری درست مقابل سکوی پرتاب اِسکای دایو دبی (Skydive Dubai) واقع در باشگاه دریایی بین المللی (Dubai International Marine Club) قرار دارد. نویسنده این مطلب در حالی که ضربان قلبش بالا رفته بود و کف دستانش عرق کرده بودند، روی یکی از 22 صندلی این میز نشست تا تجربه یک غذاخوری با الهام از پروازهای فانتزی را از نزدیک لمس کند.
وی می گوید با اینکه پیش از رفتن خود را آماده مواجه با هیجان کرده بوده، اما زمانی که فهمیدم هیچ محفظه شیشه ای پایین پای افراد وجود ندارد، به سختی می توانستم آرامشش را حفظ کنم. تنها چیزی که زیر پای میهمانان قرار دارد فقط یک جای پا و البته هوای کویر است که از کنار پایشان عبور می کند.
"مادامی که یکی از اعضای امنیتی این میز غذاخوری مشغول بستن کمربندهایی بر روی هر یک از شانه ها و به دور شکم من بود، به خودم می گفتم که اتفاقی برایم نمی افتد، 50 متر ارتفاع که چیزی نیست، هست؟ وای خدای من، من دارم چه کار می کنم؟"
وقتی که امنیت تمامی میهمانان برقرار شد، جرثقیل به آرامی همه را به آسمان می برد و این فرآیند چیزی کم تر از 10 دقیقه زمان می برد. جای عجیب قضیه این است که در هنگام بالا رفتن، تکان خاصی به افراد وارد نمی شود. "اگر تکان می خورد باعث می شد خیلی بیشتر بترسم، حتی یک تکان ملایم هم کار من را تمام می کرد."
او پاسخ سوالی که اول پرسیده بود را در نیمه های راه رسیدن به بالا پیدا کرد. بله 50 متر ارتفاع بسیار زیادی است، در آن ارتفاع این 55 دقیقه به اندازه یک عمر طولانی می شود.
"به نظرم اگر نصف این زمان را هم در آن بالا باشم کافی است. این جمله وبلاگ نویسی بود که کنار نویسنده مطلب نشسته بود و حسابی لقوه گرفته بود."

رستوران دینِر اِین دِ اسکای در شهر دبی


رستوران معلق در شهر دبی



نویسنده مطلب تا زمانی که به افق نگاه می کرده همه چیز رو به راه بوده. اما داستان زمانی شروع می شود که به پایین نگاه کنیم، کاری که لااقل در 35 دقیقه اول نمی توان انجام داد. او به قدری وحشت کرده بود که سرجایش نتوانست به تمامی 360 درجه بچرخد و مناظر اطراف را تماشا کند.
با این حال از این ارتفاع می توان منظره ای خارق العاده را تماشا کرد. فرقی نمی کند که میهمانان روی کدامیک از صندلی های این میز بنشینند چرا که از هر طرف، یک چشم انداز اینستاگرامی و مناسب برای عکاسی خواهند داشت. تنها تفاوت این است که منظره پشت میهمانان منطقه مارینا، ساحل جمیرا بیچ، آتلانتیس پالم، برج العرب و یا برج خلیفه خواهد بود. تازه لازم نیست میهمانان نگران مطلوب نبودن منظره جلوی چشمشان باشند چرا که در نیمه های کار، این میز به اندازه 180 درجه می چرخد.
اما همه چیز گفته شد به جز غذای این رستوران. نویسنده این مطلب ترجیح داد تا وعده غذایی برانچ (وعده ای به جای صبحانه و ناهار) را در این میز میل کند. در ابتدای این وعده از میهمانان با بشقابی از میوه، کیک مافین و نان کروسانت پذیرایی می شود و در ادامه نیز تخم مرغ های نیمرو با نان تست و هَش براون، سیب زمینی به همراه سوسیس، چای و قهوه سرو می شود.
وظیفه آماده و سرو کردن غذاها بر عهده مجموعه ریتز کارلتون جِی بی آر (Ritz- Carlton JBR) است. البته به میهمانان توصیه می شود که در صورت داشتن رژیم غذایی مخصوص، موضوع را در هنگام رزرو کردن زمان دقیق استفاده از این میز غذاخوری اطلاع بدهند.
نویسنده مطلب کیفیت غذا را قابل قبول عنوان کرده اما کیفیت آن را در حد غذاخوری های درجه یک نمی داند. البته هر چه باشد این غذا باید پخت آسان و حمل راحتی داشته باشد و نمی توان انتظار کیفیت رستوران های چند ستاره را داشت، در غیر اینصورت میهمانان از کیفیت کمی ناامید خواهند شد. برای بسیاری از افراد قسمت مهم این تجربه، بیشتر خود چشم انداز است تا کیفیت غذا.
در طول پذیرایی تعداد 4 نفر از اعضای تیم کترینگ همراه میهمانان هستند علاوه بر خوش اخلاق بودن در تمامی مدت، درخواست گرفتن عکس از میهمانان را هم اصلاً رد نمی کنند. علاوه بر پذیرایی، پخش موسیقی که بیشتر با مضمون آسمان است هم یکی دیگر از خدمات رسانی ها به حساب می آید، به خصوص موزیک گروه کُلد پلِی به نام آسمان پر از ستاره.

رستوران دینِر اِین دِ اسکای در شهر دبی

کمی بعد از اینکه وعده غذایی اصلی سرو می شود، زمان آن می رسد که میهمانان به آرامی به پایین آورده شوند. نویسنده این مطلب تازه این زمان بود که جرات نگاه کردن به پایین را پیدا کرد و به نظر او انگار حرکت به سمت پایین دلیل راحت شدن نگاه کردن به پایین بوده است.
ایده رستوران دینِر این دِ اسکای کار خود را از کشور بلژیک آغاز کرد و از سال 2006 تا به امروز، بیش از 5 هزار رویداد را در 40 شهر مختلف از جمله شهر های ابوظبی در سال 2013 و این اواخر نیز در شهر دبی برگزار کرده است.
اگرچه این ایده موضوع تازه ای در شهر دبی نیست، ولی برای اولین بار است که به صورت عمومی از میهمانان پذیرایی می کند.
"دبی یکی از بهترین شهرهای جهان است". این جمله احمد البشیر، مدیر عامل شرکتِ های اِسکای اِیوِنتس (High Sky Events) که یکی از شرکت های مرتبط با توسعه کشور امارات متحده عربی است می باشد.
"این شهر چشم انداز زیبا، هوا و محیطی عالی دارد و ما از اینکه اینجا هستیم بسیار خرسندیم."

اگر مایل به تجربه این رستوران هیجان انگیز و سفر به شهر مدرن دبی هستید می توانید همین حالا ارزانترین قیمت تور دبی را در سایت توریستگاه مشاهده و آنلاین رزرو نمایید.
منبع: thenational




نظرها

  • 0 0

    . While it is a new idea but still can say it's awful and will not let one enjoy the taste of the delicious food

    • 0 0

      Dear Harry, I agree with you, but still is a different experience

  • 1 0

    تو مشهد هم 10 فروردین یک رستوران به همین سبک افتتاح شد.

    • 0 0

      بسیار عالی. ممنون از اطلاع رسانیتان

  • 0 1

    این رستوران اولین بار در یک پارک تفریح افتتاح شد که متاسفانه سیمهای نگه دارنده پاره شدن و کل میز با مشتریان سقوط کردن که باعث مرگ و مجروح شدن شد. لازم به یادآوری هستم که اگر میخواهید امتحان کنید اولین نباشید.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید