• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


سواحل شگفت انگیز رنگارنگ در سراسر جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۲/۲۱   تعداد بازدید : 9569   گروه مطلب : دیدنی ها


سواحل شگفت انگیز رنگارنگ در سراسر جهان

سواحل معمولی با شن های ساده تقریباً در تمام نقاط جهان یافت می شوند اما پیدا کردن یک ساحل منحصر به فرد با چشم اندازی نفس گیر به اقیانوس کار راحتی نخواهد بود. در این مقاله تعدادی از سواحل خارق العاده و شگفت انگیز که در هر جایی نمی توانید آنها را ببینید معرفی خواهند شد.

ساحل رِین بو (Rainbow Beach)
در این ساحل شگفت انگیز شن ها مانند رنگین کمان و در رنگ های متعددی دیده می شوند. از عوامل اصلی تشکیل این پدیده می تواند به ایجاد فرآیند فرسایش و اکسید آهن در این مکان رویایی و شگفت انگیز نام برد.

ساحل رِین بو (Rainbow Beach)


ساحل شن های سیاه میوریوای (Muriwai Black Sand Beach)
این ساحل خیره کننده در نیوزلند دارای ماسه های سیاه درخشانی است که در طول 60 کیلومتری در امتداد دریا کشیده شده اند. شن های این ساحل به دلیل وجود آتشفشانی در نزدیکی آن به این رنگ درآمده اند.

ساحل شن های سیاه میوریوای (Muriwai Black Sand Beach)


ساحل بولینگ بال (Bowling Ball Beach)
ساحل بولینگ بال یا توپ های بولینگ در کالیفرنیا به خاطر داشتن سنگ هایی گرد که تمام سطح ساحل را پوشانده اند، به این نام معروف است.

ساحل بولینگ بال (Bowling Ball Beach)


گذرگاه ساحلی  جایِنت (Giant's Causeway)
ایجاد سطوح زبر در سطح این ساحل توسط گدازه های آتشفشانی آن را به یکی از منحصر به فرد ترین سواحل دنیا تبدیل کرده است.

گذرگاه ساحلی  جایِنت (Giant's Causeway)


ساحل هایمز (Hyams Beach)
این ساحل شگفت انگیز در استرالیا فرصت طلایی بازدید از ماسه های سفید در جهان را برایتان فراهم خواهد آورد.

ساحل هایمز (Hyams Beach)


ساحل شن های صورتی (Pink Sand Beach)
دلیل اینکه نام این ساحل در جزیره اِلیوتِرا (Eleuthera) در باهاماس (Bahamas) ساحل شن های صورتی است بسیار آشکار می باشد، وجود کلسیم کربنات، مرجان و صدف ها در این منطقه ساحلی باعث صورتی شدن شن های آن شده است.

ساحل شن های صورتی (Pink Sand Beach)


سواحل شگفت انگیز رنگارنگ در سراسر جهان



ساحل اِسکول هاوس (Schoolhouse Beach)
این منطقه ساحلی بی نظیر در کالیفرنیا به جای شن با سنگ آهک پوشانده شده است. 

ساحل اِسکول هاوس (Schoolhouse Beach)


ساحل پاپاکولیا (Papakolea Beach)
ساحل ماسه های سبز پاپاکولیا در انتهای جنوبی جزیره بزرگ هاوایی یافت می شود. کریستال های زیتونی رنگ موجود در این منطقه رنگ خاص و قابل توجهی را در آن به وجود آورده است. اگر می خواهید تعدادی از این کریستال ها را برای یادگاری با خود ببرید، پیشنهاد می شود از این کار غیر متمدنانه که باعث آسیب زدن به این پدیده طبیعی خارق العاده است، امتناع ورزید.

ساحل پاپاکولیا (Papakolea Beach)


ساحل قرمز (Red Beach)
این ساحل خارق العاده در سانتورینی (Santorini) یونان به دلیل داشتن سنگ های گدازه و گداخته های آتشفشانی با رنگ هایی غیر معمول به ساحل رِد یا قرمز مشهور می باشد. بهترین زمان برای بازدید از این مکان نفس گیر صبحگاه است زیرا در هنگام بعدازظهر شن های ساحل داغ می شوند.

ساحل قرمز (Red Beach)


ساحل فایفِر (Pfeiffer Beach)
ساحل فایفر در کالیفرنیا به ساحل ماسه های بنفش نیز مشهور است، جاییکه به دلیل وجود سنگ منگنز و کوآرتز شن های آن به رنگ بنفش دیده می شوند.

ساحل فایفِر (Pfeiffer Beach)


پورتو فِرو (Porto Ferro)
این ساحل زیبا در جزیره ساردینیا (Sardinia) ایتالیا قرار گرفته و به نام ساحل شن های نارنجی نیز مشهور می باشد. از دلایل اصلی رنگ ماسه ای این ساحل می توان به وجود سنگ آهک نارنجی، رسوبات آتشفشانی و پوسته آنها اشاره کرد.

پورتو فِرو (Porto Ferro)


ساحل هات واتِر (Hot Water Beach)
این ساحل در نیوزلند قرار گرفته و دلیل نامگذاری این ساحل آب های اقیانوس نمی باشد، بلکه وجود حفره های شن و ماسه ای که مانند جکوزی عمل می کنند و تا دمای 64 درجه سلسیوس گرم می شوند، از دلایل نامگذاری و جاذبه ای اصلی این ساحلند.

ساحل هات واتِر (Hot Water Beach)


ساحل هیدِن (Hidden Beach)
ساحل هیدن یا مخفی در مکزیک به دلیل فرم دهی یک صخره به وجود آمده است. عده ای دیگر دلیل به وجود آمدن این ساحل زیبا در جزایر ماریتا (Marieta) را انفجار عمدی بمب ها در این منطقه می دانند.

ساحل هیدِن (Hidden Beach)


ساحل کِتیدرال (Cathedral Beach)
صخره های عظیم موجود در این ساحل که در شمال غربی کشور اسپانیا قرار گرفته است منظره ای حیرت انگیز با هیبتی مسحور کننده و مشابه با کلیسای جامع که علت نامگذارش نیز می باشد را ایجاد کرده است.

ساحل کِتیدرال (Cathedral Beach)


منبع: allday.com





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید