• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


ترسناک ترین و مخوف ترین مکان های جهان که در تسخیر ارواح هستند (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۲۷   تعداد بازدید : 18977   گروه مطلب : ترین ها

14 – موزه نسل کشی تیول اسلنگ (Tuol Sleng)، کامبوج (Cambodia)
موزه نسل کشی تیول اسلنگ واقع در شهر پن پنوم (Phnom Penh) مکانی را در اختیار دارد که سابقاً متعلق به یک مدرسه بوده و در دوران رژیم خِمِرهای سُرخ (Khmer Rouge) به زندان مخوفی به نام 21 تبدیل شده است. در میان سال های 1975 الی 1979 بالغ بر 20 هزار نفر در اینجا زندانی بودند، شکنجه شدند و به قتل رسیدند. این موزه وهم انگیز هر روز پذیرای تعداد صدها گردشگر است و در آن تصاویری از زندانی ها، جمجمه ها و ابزاری که برای شکنجه آنها استفاده می شده را به نمایش می گذارد.

14 – موزه نسل کشی تیول اسلنگ (Tuol Sleng)، کامبوج (Cambodia)

15 – کالودِن مور (Culloden Moor)، اسکاتلند
صحنه آخرین جنگی که در خاک بریتانیا رخ داد، کشمکشی میان نیروهای دولتی و یعقوب گرایانی بود که به چارلز ادوارد استوارت (Bonnie Prince Charlie) وفادار بودند. اکنون دشت کالودِن مور به این شهرت پیدا کرده که توسط ارواح افرادی که در این کشتار خونین حضور داشتند به تسخیر در آمده است. گفته می شود در تاریخ شانزدهم آوریل یعنی سالگرد این نبرد، سربازان روح مانندی در آن نمایان می شوند و شیون غم و اندوه و صدای برخورد شمشیرها هم همگی در این مکان گزارش شده است.

15 – کالودِن مور (Culloden Moor)، اسکاتلند


16 – جزیره پو وِیلیا (Poveglia)، ایتالیا
این جزیره کوچک واقع در نزدیکی شهر ونیز، در اوج دوران مرگ سیاه (Black Death)، به عنوان مکانی برای قرنطینه و یا گودالی برای نگهداری بیماران طاعونی استفاده می شده است. این گمان وجود دارد که ده ها هزار نفر در این جزیره جان خود را از دست داده اند. در سال 1922 یکی از ساختمان های این جزیره مورد بازسازی قرار گرفت و بر طبق یک افسانه محلی، از آن به عنوان یک بیمارستان روانی استفاده می شد. گفته می شود دکتری که این مرکز را اداره می کرده به این مشهور بوده که تعداد زیادی از بیماران خود را سلاخی و یا شکنجه کرده است. سپس خود او هم دیوانه شد و دست به خودکشی زد. خرابه های این ساختمان همچنان وجود دارد، اما کل جزیره به روی بازدید کنندگان بسته است.

16 – جزیره پو وِیلیا (Poveglia)، ایتالیا


17 – ایستگاه متروی بثنال گرین (Bethnal Green Station)، لندن
در مدت درگیری های جنگ جهانی دوم، تعداد 173 نفر که تلاش می کردند پناهگاهی را در ایستگاه متروی بثنال گرین در حین یک حمله هوایی مشکوک پیدا کنند، در این مکان له شدند. گزارش شده که کارکنان متروی شهر لندن هنوز صدای جیغ زنان و کودکانی را در این ایستگاه می شنوند. ایستگاه های وحشت انگیز دیگری هم مثل اینجا وجود دارد که به عنوان مثال می توان به ایستگاه فارینگدون (Farringdon) که ظاهراً توسط آن نایلِر (Anne Naylor)، دختری که در سال 1758 در این محل به قتل رسید تسخیر شده است، اشاره کرد. علاوه بر آن یک بانک که توسط روحی به نام راهبه سیاه پوش (the Black Nun) جن زده شده و همینطور خیابان لیورپول (Liverpool Street)، خانه ای برای روح رِبِکا گریفیث (Rebecca Griffiths) است. او یکی از ساکنین قبلی تیمارستان بیت لحم (Bethlehem) بوده و در گذشته این تیمارستان در این خیابان قرار داشته است.

17 – ایستگاه متروی بثنال گرین (Bethnal Green Station)، لندن


18 – راه آهن مرگ (The Death Railway)، تایلند
بیش از 90 هزار برده و 16 هزار نفر از زندانیان متفقین که در جنگ حضور داشتند، در طول مدت ساخت و ساز راه آهن 415 کیلومتری میان بانکوک و میانمار در گذشته اند. قسمت مخوف این مسیر در پس زمینه فیلم "پلی بر روی رودخانه کوای" (The Bridge on the River Kwai) ساخته دیوید لین (David Lean) به نمایش کشیده شده است. امروزه یک سواری گردشگری را در بخشی به جا مانده از این مسیر به راه انداخته اند که از جمله فعالیت های تفریحی بازدید کنندگان است و به سمت کانتچانابوری (Kanchanaburi) و شمال غرب پایتخت کشور تایلند حرکت می کند. این قطار در طول حرکت کناره صخره های خالص و دیدنی مسیر را در بر می گیرد و از روی تعدادی از پل های چوبی و زوار در رفته آن عبور می کند.

18 – راه آهن مرگ (The Death Railway)، تایلند


19 – هتل استنلی (Stanley Hotel)، کلورادو، ایالات متحده آمریکا
این هتل که در ارتفاعات رشته کوه های راکی کلرادو (Colorado Rockies) واقع شده، به تسخیر شدگی اش شهرت دارد و رمان خوفناک استفان کینگ (Stephen King) به نام درخشش (The Shining) نیز با الهام از همین هتل نوشته شده است. هنگامی که آقای کینگ در اتاق شماره 217 این هتل اقامت داشت، ایده این رمان به ذهنش رسید. اما در حقیقت این اتاق شمار 418 هتل است که به عنوان تسخیر شده ترین واحد در نظر گرفته شده است و این باور وجود دارد که روح لورد دانرِیوِن (Lord Dunraven) به آن سر می زند. میهمانان و کارکنان این هتل نیز گزارش داده اند که شب هنگام صدای بازی کودکان در سالن ها و نواخته شدن پیانو از سالن رقص را این هتل می شنوند.

19 – هتل استنلی (Stanley Hotel)، کلرادو، ایالات متحده آمریکا


ترسناک ترین و مخوف ترین مکان های جهان که در تسخیر ارواح هستند (قسمت دوم)



20 – تپه‌ پِندِل (Pendle Hill)، لانکاشر (Lancashire)
در سال 1612 تعداد 12 نفر از ساکنان منطقه ای در اطراف تپه پِندِل، پس از رخ دادن چندین مورد مرگ مشکوک به انجام جادو و جنبل محکوم شدند. به جز یک نفر از آنها بقیه به دار آویخته شدند. امروزه نوک تپه پِندِل هیل واقع در منطقه لانکاشر به زیارتگاهی محبوب برای شکارچیان ارواح تبدیل شده و در شب هالووین نیز کلی بازدید کننده دارد.

20 – تپه‌ پِندِل (Pendle Hill)، لانکاشر (Lancashire)


21 – قلعه بران (Bran Castle)، کشور رومانی
قلعه بران به ارتباطش با شخصی به نام "ولاد به سیخ کشنده" (Vlad the Impaler) یا همان کنت دراکولا (Count Dracula) شناخته می شود. حتی بر اساس معیارهای مردمانی که در قرن پانزدهم میلادی می زیستند، یک حاکم که دشمنانش را به جای سر زدن به سیخ می کشید و سپس خونشان را می آشامید، فوق العاده بی رحم و ظالم به نظر می رسید. امروزه ماسک های خون آشام، آب انگورهایی به قرمزی رنگ خون و تکه چوب های تیز به نشانه یادبود این محل در فروشگاهی پایین این قلعه به فروش می رسند. در داخل آن نیز راه پل های مارپیچ و راه روهای زیرین و غار مانندی وجود دارد که حس وحشت را در بازدیدکنندگان ایجاد می کند. وب سایت ایر بی اَند بی (Airbnb) پیشنهادی را با قیمت بسیار ارزان برای یک شب اقامت در این محل برای مراسم هالووین ارائه کرده است.

21 – قلعه بران (Bran Castle)، کشور رومانی


22 – قبرستان استال (Stull Cemetery)، ایالت کانزاس (Kansas)
افسانه های محلی مختلفی به قبرستان استال واقع در شهرستان داگلاس (Douglas County) از ایالت کانزاس اشاره داشته اند و آن را محلی برای برگزاری نشست گروه های مرموز می دانند. هر ساله در شب هالووین، جستوجوگران کنجکاوی به سمت این قبرستان هجوم می آورند و اینکارشان باعث برانگیخته شدن خشم مردم محلی این منطقه می شود.

22 – قبرستان استال (Stull Cemetery)، ایالت کانزاس (Kansas)


23 – شهر جهنمی (Helltown)، ایالت اوهایو (Ohio)
این دهکده که سابق بر این به نام بوستون (Boston) شناخته می شد، پس از اینکه تعدادی از خانه های موجود در آن به شکلی اجباری توسط سازمان پارک های ملی ایالات متحده (US National Parks Service) خریداری شد، تقریباً به یک محل متروکه تبدیل گشت. محلی ها این تئوری را مطرح کرده اند که مسئولان امر تلاش کردند تا موضوع نشت مواد شیمیایی را در اینجا پنهان کنند، حتی برخی معتقدند که جانوران جهش یافته ای در این شهر ساخته شده اند. افسانه های دیگری به انجام دادن مراسم هایی توسط شیطان پرستان در این دهکده اشاره می کنند و حتی اینکه یک بیمار روانی فرار کرده، شب ها در جنگل پرسه می زند. ظاهراً قبرستان این دهکده نیز به تسخیر ارواح در آمده است.

23 – شهر جهنمی (Helltown)، ایالت اوهایو (Ohio)


24 – دهکده ایم (Eyam)، شهرستان داربیشر (Derbyshire)
ایم در هنگام شیوع بیماری طاعون در سال 1665 شهرت پیدا کرد. هنگامی که این بیماری همه گیر به این دهکده رسید، ساکنان آن به جای اینکه اجازه دهند این مرض به جوامع همسایه آنها سرایت کند، تصمیم گرفتند خود را قرنطینه کنند. نقاط مشهور این دهکده که به جن زدگی شهرت دارند شامل بار ماینِرز آرمز (Miner's Arms) که گاهی در آن به شکل غیر قابل توضیح صدای پای شنیده می شود، و همینطور تالار ایم جایی است که دختر خدمتکاری به نام سارا میلز (Sarah Mills) که در همین دهکده غرق شده در آن رویت شده است.

24 – دهکده ایم (Eyam)، شهرستان داربیشر (Derbyshire)


25 – پل اوِرتون (The Overtoun Bridge)، اسکاتلند
عمارت اوِرتون (Overtoun House)، یک ملک قرن نوزدهمی در دونبارتونشر غربی (West Dunbartonshire) می باشد که احتمالاً بیشترین شهرتش را به دلیل رخ دادن پدیده های عجیب و غریبی که پل طاقی شکل محافظت کننده ای  آن را تحت تاثیر قرار می دهد بدست آورده است. از دهه 1950 میلادی تا به امروز، تعداد زیادی سگ از روی ارتفاع 50 پایی این پل به پایین افتاده اند. تقریباً هر ماه یک سگ به سمت پایین سقوط می کند. محتمل ترین توضیحی که در مورد این واقعه مطرح می شود این است که بوی قوی ادرار سمور که از قسمت زیرین این پل استشمام می شود، سگ ها را برای رفتن به سمت مرگشان فریب می دهد.

25 – پل اوِرتون (The Overtoun Bridge)، اسکاتلند


منبع: telegraph.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید