• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چه چیزهایی را در بزرگترین آکواریوم جهان خواهیم دید؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۲۰   تعداد بازدید : 11417   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


چه چیزهایی را در بزرگترین آکواریوم جهان خواهیم دید؟

آیا به دنبال برنامه ریزی یک سفر برای بازدید از بزرگترین آکواریوم جهانید؟ پس مجبورید چند روز به مدت زمان تعطیلاتتان بیفزایید، چون در حال حاضر چین دارنده رکورد فعلی است.
برای سال های طولانی آکواریوم جورجیای آتلانتا بزرگترین آکواریوم جهان بود که با افتتاحش در سال 2005 رکورد قبلی را شکست. این آکواریوم دارای بیش از 120 هزار گونه آبزی و 10 میلیون گالن آب می باشد ولی علارقم اندازه اش اخیراً از دیگر رقبای خود پیشی گرفته است. تقریباً پس از گذشت یک دهه از افتتاح آکواریوم جورجیای آتلانتا، در سال 2014 آکواریوم چایملانگ اوشِن کینگدِم (Chimelong Ocean Kingdom) به راحتی صاحب عنوان بزرگترین آکواریوم جهان شد. این آکواریوم شگفت انگیز در جزیره چینی هُونگ تی تی (Hengqin) واقع در فاصله 15 دقیقه ای تا مِکا (Macau) قرار گرفته و دارای 12.8 میلیون گالن آب تازه شیرین و شور می باشد. حجمی عظیم که حتی در یک روز کامل نیز نخواهید توانست از تمام قسمت هایش دیدن کنید. پارک دریایی بخشی دیگر از این مجتمع تفریحی شگفت انگیز با سه هتل، یک سیرک و ترن های هوایی (که یکی از آنها از بالای سر خرس های قطبی عبور می کند) و یک سالن سینما 5 بعدی است.

چه چیزهایی را در بزرگترین آکواریوم جهان خواهیم دید؟


چه چیزهایی را در بزرگترین آکواریوم جهان خواهیم دید؟



شاید جای تعجب نیست که که مالکان این مجتمع شگفت انگیز در حال کار بر روی یک پروژه دیگر در مقیاس بزرگ بوده اند و نهایتاً در سال 2006 همان کمپانی از بزرگترین پارک موضوعی چین به نام بهشت چایملانگ (Chimelong Paradise) پرده برداری کرد.
خواندن نقشه آکواریوم اوشِن کینگ دِم همانند تلاش برای شمردن پلیپ های موجود در صخره های مرجانی است. در این مکان طیف وسیعی از جاذبه های شگفت انگیز وجود دارد، شگفتی های خارق العاده ای که بازدیدگنندگان تنها با چرخاندن سرشان می توانند از آنها دیدن کنند. چیزی شبیه به دنیای آبی که در آن هر یک از گروه های اصلی حیوانات دریایی دارای استودیو منحصر به فرد خود هستند، مانند تئاتر فیل ماهی ها، کوه های گراز دریایی و بهشت پرندگان دریایی. این آکواریوم در مساحت 353 جریبی گسترش یافته و می توان آن را با سرزمین جادویی دیزنی (Disney’s Magic Kingdom) مقایسه کرد. 
حتی گونه دلفین های سفید چینی بومی نیز در مرکز حفاظت از دلفین ها که به تازگی بازسازی شده و دارای فضای منحصر به فرد خود می باشند، نگهداری می شوند.

چه چیزهایی را در بزرگترین آکواریوم جهان خواهیم دید؟

آکواریوم کوسه نهنگ ها به شکل هسته مرکزی تاکنون رکورد 1 میلیارد دلاری پارک را شکسته، بزرگترین مخزن آکواریوم جهان که جایگاه هزاران مهره دار شب تاب مانند سفره ماهی دیو و انواع لاک پشت های دریایی به علاوه پادشاه ماهی ها، کوسه نهنگ می باشد و میهمانان با دیدن آن از طریق یک پنجره آکریلیکی قطعاً شگفت زده خواهند شد.
بعد از اینکه در جلوی پنجره این آکواریوم خارق العاده بهت زده شده اید، نوبت به بازدید از تونل 12 متری عایق شده برای آشنایی بیشتر با زندگی زیر دریایی می رسد، تونلی که تصور می شود از زیر اقیانوس رد شده و شما بدون اینکه حتی ذره ای هم خیس شوید، از آن در کنار آبزیان عبور می کنید. بعد از آن به مجسمه نمادین پارک که یک مجسمه کوسه با ارتفاع 58 متری است و این سمبل را نشانه خوش یمنی و سعادت می دانند، خواهید رسید. در هنگام شب این مکان میزبان برگزاری اجراهای شگفت انگیز با لیزر، آتش بازی و هنرمندی رقصندگان معلق در آب می باشد. 

چه چیزهایی را در بزرگترین آکواریوم جهان خواهیم دید؟


منبع: www.travelandleisure.com





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید