• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


نکاتی که فقط طرفداران پر و پا قرص دیزنی لند می دانند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۷/۲۷   تعداد بازدید : 23352   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


نکاتی که فقط طرفداران پر و پا قرص دیزنی از آنها مطلع هستند

این مطلب یک امتحان واقعی برای محک زدن طرفداران حرفه ای دیزنی است. چه خوانندگان این مطلب در این لحظه شاهد بارش برف در ایالت فلوریدا (Florida) بوده و یا در حال انجام یک سفر فضایی بر فراز آسمان ایالت کالیفرنیا (California) باشند، واقعیت این است که همین الان کلی اتفاق جادویی در حال رخ دادن در دیزنی لَند (Disneyland) و پارک تفریحی والت دیزنی وُرلد (Walt Disney World) است.
برای به حقیقت تبدیل شدن این جادو و جمبل ها، مهندسان و طراحان این پارک دست به ساخت جیب های مخفی، گذرگاه های مرموز و دیگر فرآیندها و محصولات هوشمندانه ای زده اند. جالب اینجاست که یک آرایشگاه به صورت اختصاصی برای کارمندان این محل، به شکل پنهان در یکی از تونل های زیرزمینی در این پارک در نظر گرفته شده است. آرایشگاه به کنار، یک سوئیت فوق العاده لوکس هم در داخل قلعه سیندرلا مخفی شده است.
با خواندن نوشته های جالب این مطلب، افراد می توانند دفعه بعد که به همراه دوستان و همراهان خود به این پارک سفر کردند، دوستان خود را از حقایق جالبی که در پشت صحنه این محل وجود دارد شگفت زده کنند.
ابعاد کلی
پارک دیزنی وُرلد دارای مساحتی در حد و اندازه های شهر سانفرانسیسکو (San Francisco) است که 111 کیلومتر مربع وسعت دارد. چنین فضایی در حدود دو برابر منطقه منهتن (Manhattan) می باشد.

نمایی از شهر سانفرانسیسکو (San Francisco)


یک زمین بسکتبال مخفی
کارکنان دیزنی لَند می توانند پرتاب های سه امتیازی بسکتبال خود را در داخل یکی از وسیله های سرگرمی این محل به نام مَتِهورن (Matterhorn) بیندازند. بر اساس یکی از نوشته های بلاگ اینویزیبِل تیم پارک، بر روی برآمدگی های یک سوم بالایی کوهی که ترن هوایی مَتِهورن دیزنی لَند از آن عبور می کند، یک زمین بسکتبال به شکلی پنهان قرار دارد.

یک زمین بسکتبال مخفی


قلعه هایی در آسمان
یک سوئیت در داخل قصر سیندرلا وجود دارد که میهمانان می توانند یک شب را در این محل به شکلی رویایی سپری کنند. البته امکان رزرو کردن این سوئیت حتی برای افراد فوق العاده ثروتمند هم وجود ندارد. در عوض این اتاق در درجه اول برای مقاصد تشویقی و تبلیغاتی کنار گذاشته شده و تحت آن شرایط به میهمانان عرضه خواهد شد.

قلعه هایی در آسمان


یوتیلیدورز (Utilidors)
چیزی در حدود 36 هزار متر مربع تونل زیر زمینی در اعماق پادشاهی جادویی اورلاندو (Orlando) وجود دارد. این راه روهای کاربردی که یوتیلیدور نامیده می شوند، این امکان را در اختیار کارکنان پارک قرار می دهند که به راحتی از یک سمت به سمت دیگر آن بروند. به عنوان مثال کارکنان می توانند از قسمت فرانتیِر لَند (Frontierland) به قسمت تومارو لَند (Tomorrowland) بدون اینکه باعث سردرگمی میهمانان بشوند بروند. دسترسی به این تونل ها از طریق راه پله هایی پنهان، برای کارکنانی که لباس های خاص نمایش های خود را به تن دارند فراهم خواهد بود تا نه تنها بتوانند به بخش های مختلف برسند، بلکه به قسمت هایی بروند که تنها کارمندان پارک اجازه ورود به آنها را خواهند داشت. یکی از این قسمت ها، کافه تریایی به نام مَوس کِتِریا (Mouseketeria) است که اختصاصاً ویژه کارکنان بوده و مجهز به مجموعه گسترده ای از انواع لباس، آرایشگاه و گریمور است تا اعضا بتوانند چهره دیزنی مانند خود را در آن بدست آورند. برخی از تورهای تفریحی، ترتیب بازدید از یوتیلیدورز را برای میهمانان خود فراهم می کنند.

کافه تریایی به نام مَوس کِتِریا (Mouseketeria)


مهر رسمی ریاست جمهوری
در حقیقت برای نصب مهر ریاست جمهوری در میان کف تمام موکت ساختمان گنبدی شکل دیزنی که هال آو پرزیدنتس (Hall of Presidents) در آن قرار دارد، نیاز بود تا مصوبه آن در کنگره امریکا تصویب شده و در نتیجه این محل به یک جاذبه تفریحی تبدیل گردد. تنها سه نوع مهر ریاست جمهوری کشور امریکا به این شکل در جهان وجود دارد: یکی از آنها در دفتر خود رئیس جمهور، یک مورد دیگر در فیلادلفیا (Philadelphia) و رو به روی لیبِرتی بِل (Liberty Bell) و دیگری در همین هال آف پرزیدنتس پارک دیزنی قرار گرفته است. 

مهر رسمی ریاست جمهوری


اقیانوس های کوچک
بر اساس وب سایت تیم پارک توریست، اِپکات (Epcot) محل قرار گیری یکی بزرگترین مخزن های آب شور جهان است که چیزی در حدود 5 الی 7 میلیون گالن آب و بیش از 4 هزار حیوان و 60 گونه جانوری مختلف را درون خود جای داده است. آکواریوم این محل دارای یک صخره مرجانی کارائیبی است که تا پیش از شکست شدن رکوردش توسط آکواریوم جورجیا (Georgia Aquarium) در سال 2005، عنوان مجهز بودن به بزرگ ترین نوع از این صخره را در اختیار داشت.

اقیانوس های کوچک


درب های قفل شونده – برای روز مبادا
بر اساس وب سایت ای آنلاین (E! Online)، تمامی سرویس های بهداشتی قرار گرفته در قسمت اَنیمال کینگ دام (Animal Kingdom) مجهز به درب های قفل شوند هستند. این کار برای کسب اطمینان و در اختیار داشتن محلی امن برای پنهان شدن میهمانان است تا در صورت فرار کردن حیوانی از قفسش، در آن پناه بگیرند.

درب های قفل شونده – برای روز مبادا


داگ هتل (Dog Hotel)
پارک دیزنی دارای یک هتل برای حیوانات خانگی است. از آنجایی که به جز سگ های کمک کننده به انسان های ناتوان و سگ پلوتو (Pluto) که همان شخصیت کارتونی دیزنی است، سگ های دیگر اجازه ورود به پارک را ندارند، برای همین دیزنی لَند در سال 1958 کِن اِل لَند پِت موتل (Ken-L Land Pet Motel) را افتتاح کرد. نام این هتل حالا به دیزنی لَند کِنِل کلاب تغییر کرده، اما همان خدمات رسانی قبلی را انجام می دهد. اینجا به حیوانات خانگی یک جای خنک برای تفریح کردن داده می شود تا در همین حال، خانواده هایشان بتوانند به گردش در پارک بپردازند.

داگ هتل (Dog Hotel)


کهنه کار ترین ها
قدیمی ترین سواری در پارک دیزنی وُرلد، یک لوکوموتیو به نام لیلی بِل (Lilly Belle) است که در سال 1915 ساخته شده است و روی خط ریلی والت دیزنی وُرلد ریل رود (Walt Disney World Railroad) قرار دارد. پیش از اینکه این قطار تبدیل به یک سواری دوست داشتنی بشود، از واگن های آن برای حمل شکر از میان شبه جزیره یوکاتان (Yucatan Peninsula) و به عنوان بخشی از خط ریلی کشور امریکا استفاده می شده است. دومین جاذبه پرسابقه این پارک، چرخ و فلک طلایی رنگ سیندرلا است که دارای تعدادی اسب بوده و در سال 1917 ساخته شده است.

کهنه کار ترین ها


نکاتی که فقط طرفداران پر و پا قرص دیزنی می دانند



آخرین سواری 
آخرین جاذبه تفریحی این پارک که آقای والت دیزنی به شخصه بر روی آن کار می کرد، سواری دزدان دریایی کارائیب در پارک والت دیزنی وُرلد است. این سواری در تاریخ 18 مارس سال 1967 یعنی سه ماه پس از مرگ وی شروع به کار کرد.

آخرین سواری


کالاهای خوف انگیز
کامیون های پارک دیزنی، مواد چرک مانندی را وارد این پارک می کنند که از آنها برای پوشاندن عمارت وحشت استفاده می شود. این مواد شامل لایه ایی عجیب از خاک و تار عنکبوت هستند که پوششی مناسب برای حال هوای داخل این عمارت می باشند.

کالاهای خوف انگیز


خیابانی عاری از آدامس
در هیچکدام از فروشگاه های پارک دیزنی آدامس فروخته نمی شود. این موضوع برای این است که هیچ یک از  میهمانان، آدامس خود را در خیابان ها نیندازند و حتی در پشت نیمکت ها نچسبانند. البته ممکن است افراد توده هایی آدامس مانند را بر روی مسیر مِین استریت (Main Street) این پارک ببینند، اما در حقیقت این توده حسگرهایی تعبیه شده در جاده هستند تا به بررسی روند حرکت میهمانی هایی که به صورت خیابانی در حال حرکت هستند کمک کنند.

خیابانی عاری از آدامس


سیکرِت کلاب (Secret Club)
پارک دیزنی دارای یک کلاب مخفی برای میهمانان وی آی پی است. خود والت دیزنی، کلاب 33 را برای میهمانان ویژه بازدید کننده از این محل ساخت تا بتوانند در رستورانی رده بالا و فضایی بار مانند پذیرایی بشوند. این کلاب گنجایش 500 میهمان را داشته و سالیانه برای هر نفر در حدود 25 هزار دلار هزینه عضویت در پی دارد که این مبلغ، به همراه 12 هزار دلار هزینه غذا خوردن و نوشیدنی انواع نوشیدنی به دور از شلوغی های مین استریت (Main Street USA) از افراد اخذ می شود.

سیکرِت کلاب (Secret Club)


تعطیلی های نادر
پارک دیزنی وُرلد از زمان افتتاح خود در سال 1971 تا به امروز فقط سه دفعه تعطیل شده است. اولین تعطیلی در سال 1999 و در حین طوفان فلوید (Hurricane Floyd) صورت گرفت، دومین بار در یازدهم سپتامبر سال 2001 و بر اثر حملات تروریستی و سومین بار نیز بر اثر قطعی برق، آن هم در سال 2002 رخ داد.

تعطیلی های نادر


یک مراکش کوچک
پادشاه کشور مراکش برای اینکه عمارت بازسازی شده موراکو پاویلیون (Morocco Pavilion) در قسمت اِپکات این پارک، حس واقعی حضور در این عمارت را داشته باشد، تعدادی از مهندسان خود را به آن ور آب ها فرستاد تا ساخت و ساز کنند. همچنین او تعداد 19 هنرمند را به فلوریدا فرستاد تا در کار ساخت موزاییک هایی که قرار بود در ساخت این عمارت استفاده بشوند کمک کنند.

یک مراکش کوچک


مغازه تنباکو فروشی دیزنی
به گفته یِستیر لَند (Yesterland)، در گذشته مغازه ای در مین استریت پارک دیزنی لَند وجود داشته که کار آن فروش سیگار، تنباکو و انواع متعلقات لازم از سرتاسر جهان بوده است. این فروشگاه در سال 1991 بسته شد.

مغازه تنباکو فروشی دیزنی


سرویس بهداشتی در دور دست
در قسمت مَجیک کینگ دام و در بخشی که میدان لیبرتی حضور داشته و فضایی بازسازی شده از دوران استعمال است، هیچگونه سرویس بهداشتی مدرنی وجود ندارد. در عوض میهمانان مجبور هستند تا مسیر خیابان اصلی را تا قسمت پشتی تری تَوِرن (Tree Tavern) و یا کلمبیا هاربِر هاوس (Columbia Harbor House) طی کنند تا به چنین امکاناتی برسند. البته هدف از انجام این کار، ایجاد تصور برگشتن به زمان های گذشته در میهمانان است.

سرویس بهداشتی در دور دست


آتش بازی
شرکت والت دیزنی یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان محصولات مورد نیاز برای آتش بازی در دنیا بوده و همچنین دومین خریدار بزرگ لوازم انفجاری است. وزارت دفاع کشور امریکا عنوان اولین خریدار چنین لوازمی را در اختیار دارد.

آتش بازی


منبع: travelandleisure




نظرها

  • 0 2

    It's was fun

  • 0 0

    بإسلام: خيلي عالي وجالِب وتقاضاي ادامه إرسال بيشترى ازاين أين قبيل تصاوير رادارم ، باتشكر ازتهرن

    • 0 0

      سلام ایرج جان، تشکر. حتما

  • 0 0

    سلام - واقعا جالب بود تشکر خسته نباشید.

    • 0 0

      ممنون، لطف دارید

  • 0 0

    این روش تبلیغ دیگه آخر چرته! وسط خوندن یه نوار بزرگ تبلیغ میاد وسط صفحه که ازبین هم نمیره ! خیلی داغونید ! من که دیگه حتی یه بار هم به سایتتون سر نمیزنم !!

    • 0 0

      سلام احسان جان، خیلی متاسفیم که تجربه خوبی از سایت نداشتید. هیچ گونه تبلیغی در وسط محتواها در سایت انجام نمی شود و احتمالا این مشگل از رسپانسیو سایت بوده که در اسرع وقت برطرف خواهد شد

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید