• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


فریبنده ترین خانه های اسکاندیناوی با سقف های پوشیده از چمن

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۷/۲۶   تعداد بازدید : 11407   گروه مطلب : ترین ها


فریبنده ترین ترین خانه های منطقه اسکاندیناوی

یک خانه معمولی را در نظر بگیرید و تصور کنید که در بی سر و صدا ترین نقطه ممکن قرار دارد و سقفی سر سبز روی آن کشیده شده است، چنین چیزی به مانند تماشای خانه ای است که مستقیماً از داستان های تخیلی بیرون آمده. این خانه ها که در ادامه مطلب به آنها اشاره می شود و در منطقه اسکاندیناوی (Scandinavian) قرار گرفته اند نه فقط به علت داشتن سقفی چمن پوش و سازگار با محیط اطراف و طبیعت مورد توجه هستند، بلکه به کل باور نکردنی و چیزی ورای این دنیا می باشند.
سَکسِن ویلِج (Saksun Village)، استرِیمو (Streymoy)، جزایر فارو (Faroe Islands)
این خانه دلربا در جزایر فارو به شکل خاصی توسط طبیعت احاطه شده و به همین دلیل، کاملاً از دیدگان مخفی مانده است. بام سر سبز این خانه، نمای بیرونی خیره کننده ای را به وجود آورده است. همچنین اینجا پناهگاهی است که برای سال ها می تواند حتی با وجود تاثیرات محیطی، همچنان پا بر جا باقی بماند.
در حالی که متوسط عمر سقف های عادی در حدود 15 الی 20 سال است، یک سقف سرسبز به راحتی می تواند تا 50 سال و حتی بیشتر به مانند یک سقف جدید دوام داشته باشد. علت این موضوع هم این است که نورخورشید نمی تواند به غشای آن نفوذ کرده و در بدین ترتیب، این سقف ها از دماهای شدید آسیبی نخواهند دید.

سَکسِن ویلِج (Saksun Village)، استرِیمو (Streymoy)، جزایر فارو (Faroe Islands)


تورشاوِن (Torshavn)، جزایر فارو
یکی دیگر از زیبایی هایی که در جزایر فارو یافت می شود، این خانه می باشد که مزین به رنگ های سبز، قرمز و مشکی بسیار پر رنگی بوده و به صورت همزمان، چشم اندازی از اقیانوس دارد. این خانه از همان جایی آمده که رویاها تحقق می یابند و علت آن فقط زیبایی مطلقش نیست، بلکه این خانه قادر است تا با به دام انداختن آلاینده ها و زباله های ته نشین شده و معلق در جو، به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

تورشاوِن (Torshavn)، جزایر فارو


دهکده شولدِن، نروژ (Skjolden, Norway)
در کشور خیره کننده نروژ، خانه ای تماماً چوبی حضور دارد. بام سبز این خانه با حفظ کردن حرارت ورودی، به تنظیم دمای هوای داخل آن کمک بسیاری می کند. معمولاً سقف های معمولی نمی توانند این گرما را حفظ کنند.

دهکده شولدِن، نروژ (Skjolden, Norway)


کلیسای فونینگور (Church Of Funningur)، جزایر فارو
این خانه که همین حالا هم تک و تنها و در آرامش به سر می برد، مجهز به سقفی سر سبز است که باعث می شود تا از ورود صداهای مزاحم بیرونی به داخل خانه، تا حدود 40 دسیبل کاسته شود. اینجا بهترین نقطه برای اقامتی خالی از سر و صداهای مزاحم است.

کلیسای فونینگور (Church Of Funningur)، جزایر فارو


 فریبنده ترین خانه های اسکاندیناوی با سقف های پوشیده از چمن



پارک ملی واختنایوکوت (Vatnajökull Nationalpark)، ایسلند (Iceland)
این خانه که به شکل خلاقانه ای دارای سقفی شبیه به حرف لاتین  Aاست، در مجموع علاوه بر جذابیت ظاهری، دوست دار محیط زیست نیز می باشد. یک بام سرسبز می تواند نقش زیستگاهی را برای گونه های مختلفی از پرندگان ایفا کند و مانع از منقرض شدنشان بشود.

پارک ملی واختنایوکوت (Vatnajökull Nationalpark)، ایسلند (Iceland)


دهکده میگلِده لوا (Mikladalur)، جزایر فارو
خانه هایی که دارای سقف های چمنی هستند، این قابلیت را نیز دارند که به افرادی که از مشکلات روحی و فیزیکی رنج می برند، با کاهش استرس و فراهم کردن هوای پاک تری که کیفیت بالاتری نیز دارد کمک بسیاری کنند.

دهکده میگلِده لوا (Mikladalur)، جزایر فارو


منطقه اسکالی هولت (Skálholt)، ایسلند
در کشور ایسلند خانه ای وجود دارد که تمام قسمت های آن با چمن های سرسبزی پوشانده شده است. چنین چیزی یک ایده شگرف است و در فرآیند ساخت آن، کم ترین نیاز ممکن به استفاده از زباله بوده چرا که سقف آن به کل از مواد بازیافتنی تشکیل شده است.

منطقه اسکالی هولت (Skálholt)، ایسلند


کلیسای هافز کِرکا (Hofskirkja)، ایسلند
این خانه بسیار زیبا واقع در کشور ایسلند، به واسطه جاذب آب بودن چمن های بام آن که تا 70 الی 80 درصد قطرات باران را در خود ذخیره می کنند، قادر است تا خطر فوران سیل را به مقدار زیادی کاهش بدهد. همچنین این چمن ها موجب می شوند که زمان رسیدن قطرات باران به زمین نیز کاهش پیدا کند.

کلیسای هافز کِرکا (Hofskirkja)، ایسلند


آبشار کوِدنا فوسون (Kvednafossen)، نروژ
با چهره ای که به مرور زمان بر زیبایی آن افزوده شده است، این خانه نمای کاملاً محسور کننده ای دارد که بازدید کنندگان آن، روزهای پشت سر هم از دیدنش سیر نخواهند شد. صدای آبشار در پس زمینه چنین منظره ای به منزله پاداش دیگری است که به بازدید کنندگان این خانه داده می شود.

آبشار کوِدنا فوسون (Kvednafossen)، نروژ


دره تیور سار دالور (Thjorsardalur)، ایسلند
کاملاً واضح هست که با وجود آگاهی از تمامی برتری های داشتن سقف های چمنی که شامل مزایایی همچون بهبود شرایط محیطی، اقتصادی، روحی و روانی و همینطور فیزیکی بر روی افراد می شود، زمان آن رسیده تا با یک سرمایه گذاری درست، دست به ساخت خانه هایی به حد این آرام و مهیج زده شود که حتی می توانند ظاهری ساده داشته باشند. 

دره تیور سار دالور (Thjorsardalur)، ایسلند


منبع: allday.com




نظرها

  • 1 0

    خانه ها رویایی هستند، اما اکثرشون پنجره ندارند!

  • 1 0

    عالی وبی نظیر بود

    • 0 0

      سپاس

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید