• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 10 مورد از برترین جزایر کشور مالزی

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۷/۷   تعداد بازدید : 12515   گروه مطلب : ترین ها


آشنایی با 10 مورد از برترین جزایر کشور مالزی

به عنوان منطقه ای واقع در بخش جنوب شرقی آسیا، کشور مالزی به داشتن جزایر عجیب و غریب که همگی دارای سواحل خیره کننده، جنگل های انبوه گرمسیری و مردمانی که دارای فرهنگ های گوناگون هستند، شهرت بسیاری دارد. تعداد زیادی از این جزایر به دلیل داشتن آب های فوق العاده شفاف و صخره های مرجانی رنگارنگ، در حال حاضر مقاصد اصلی و بسیار مناسبی برای انجام فعالیت هایی همچون غواصی و گشت و گذارهای زیر آبی می باشند. ولی با این حال سواحلی که در جزایر مالزی وجود دارد، فقط برای انجام غواصی مورد استفاده قرار نمی گیرند. تماشای روستاهای مستعمره، معابد زیبا، اقامت در استراحتگاه های پر طراوت و شرکت در فعالیت های ماجراجویانه مختلف از دیگر لذت هایی هستند که می توان در اینجا به آنها پرداخت. در ادامه اطلاعات بیشتری را در مورد برترین جزایر مالزی کسب خواهید کرد. 
برای سفر به کشور مالزی و بازدید از این جزایر زیبا، می توانید در توریستگاه بهترین نرخ تور کوالالامپور را پیدا نموده و آنلاین خرید نمایید.

 10 جزیره پولائو پانگ کور (Pulau Pangkor)
پولائو پانگ کور که در زبان مالزیایی به معنای جزیره زیباست، یکی از دیدنی ترین نقاط برای فرار از شلوغی های دنیای امروزی می باشد. بسیاری از گردشگران به این علت به تماشای جزیره پانگ کور می روند که از فضای آرام و سواحل زیبای آن که شامل ساحل خلیج نیپا (Niphah Bay)، تِلوک بِلِنگا (Teluk Belanda)، پِاسیر بوگاک (Pasir Bogak) و کورال بِی (Coral Bay) یا خلیج مرجانی می شود نهایت استفاده را ببرند. همچنین بازدید کنندگان می توانند از جاذبه های دیدنی این محل از جمله معبد چینی فو لین کونگ (Chinese Fu Lin Kong)، معبد کَلی اَمان (Kali Amman) و بقایای یک قلعه هلندی که پناهگاه تخته سنگ بزرگی به نام تایگر راک (Tiger Rock) است دیدن کنند. همینطور کلی فعالیت تفریحی قابل انجام دیگر نیز در این جزیره وجود دارد که برخی از آنها شامل سوار شدن به قایق موزی شکل، جت اسکی سواری، پیمودن جنگل و نیز شنا کردن در شب هنگام و در میان پلانکتون هایی که با نوری آبی رنگ می درخشند می باشد. درست در کنار جزیره پانگ کور، جزیره کوچکتری به نام پانگ کور لائوت (Pangkor Laut) قرار گرفته که خانه ای برای لوکس ترین اقامتگاه های موجود در کشوری مالزی است.

جزیره پولائو پانگ کور (Pulau Pangkor)


9 جزیره پولائو کاپاس (Pulau Kapas)
جزیره کاپاس درست در کنار ساحلی که متعلق به زمین های منطقه مِرِنگ (Marang) می باشد قرار گرفته است. پولائو کاپاس در زبان مالزیایی به معنای جزیره پنبه می باشد که مردم محلی این نام را بر روی آن قرار داده اند. علت این موضوع هم وجود سواحل شنی نرمی است که این جزیره در اختیار دارد. غواصان و ماجراجویان علاقمند به دنیای زیر آب، این محل را به دلیل داشتن آب های زیبا و آرامی که پر است از گونه های مختلف از جانوران دریایی، به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند.

جزیره پولائو کاپاس (Pulau Kapas)


8 ایالت پِنانگ (Penang)
جزیره پِنانگ از لحاظ تاریخی، نام مروارید شرق را به عنوان یک مسیر بسیار مهم در میان سایر مسیر های تجارت دریایی به خود اختصاص داده است. پِنانگ یک جزیره بزرگ و وسیع بوده و دارای چهره رنگارنگی می باشد که آن را به واسطه در اختیار داشتن فرهنگ های متفاوت، میراث کهن و غذاهایی که شهرت جهانی دارند کسب کرده است. از جمله کارهایی که حتماً باید در این جزیره انجام داد می توان به قدم زدن و یا سوار شدن به کالسکه هایی که افراد آنها را می کشند اشاره کرد. از این طریق می توان به یک سواری به دور مناطق تاریخی شهر جورج تان (Georgetown) رفت و سری به دیدنی هایی همچون ساختمان های مستعمراتی، قصرهای باشکوه، معابد دوست داشتنی و هتل های چشم نواز زد. گردشگران در این منطقه می توانند فعالیت های متفاوتی را انجام دهند که از خریدهای بسیار عالی گرفته تا تجربه غذاهای خوشمزه، اسب سواری در کنار ساحل، عکس برداری از مارهای موجود در معبد اسنِیک تِمپِل (Snake Temple) و سوار شدن به تله کابین هایی که به سمت منطقه پِنانگ هیل (Penang Hill) می روند را شامل می شود.

ایالت پِنانگ (Penang)


7 جزیره پولائو تِنگول (Pulau Tenggol)
جزیره تِنگول این حس را در بازدید کنندگان خود ایجاد می کند که گویی در یک جزیره گرمسیری خصوصی حضور پیدا کرده اند. البته این جزیره سابق بر این و به طور سنتی خالی از سکنه بوده است، اما امروزه حتی تعدادی هتل هم در آن ساخته شده است. جزایر تِنگول دارای سواحل سفید رنگ درخشانی هستند که همگی توسط قابی از جنگل های گرمسیری زمرد مانندی احاطه شده اند. این جزیره کوچک یک مکان بسیار ارزشمند برای مسافرانی است که علاقه زیادی به ماهیگیری و یا غواصی دارند.

 جزیره پولائو تِنگول (Pulau Tenggol)


6 سیپادَن (Sipadan)
جزیره سیپادَن در نزدیکی ساحل شرقی یکی دیگر از جزایر بزرگ کشور مالزی به نام بومِئو (Borneo) قرار گرفته که در میان غواصان به مانند مکانی افسانه ای شناخته شده است. این منطقه پر است از گونه های عجیب و غریب جانوران از جمله ماهی رنگین کمان که در میان مرجان ها زندگی می کند، لاک پشت های دریایی و کوسه های کله چکشی. سیپادَن به تازگی به یک منطقه حفاظت شده تبدیل گشته است و تمامی استراحتگاه های این جزیره تعطیل شده اند. اما همچنان امکان غواصی در اینجا وجود داشته و در صورتی انجام می پذیرد که غواصان با کشتی به سمت خشکی و یا جزایر دیگر فرستاده شوند. یکی از بهترین پایگاه ها برای کاوش در جزیره سیپادَن، جزیره مابول (Mabul Island) است که محل حضور تعدادی از هتل های لوکس و رده بالا و نیز تعدادی هتل معمولی دیگر می باشد. 

سیپادَن (Sipadan)


آشنایی با 10 مورد از برترین جزایر کشور مالزی



5 پولائو مابول
پولائو مابول جزیره ای کوچک در نزدیکی بخش جنوب غربی ساحل ایالت ساباست که با در اختیار داشتن سواحلی پر شده از بهترین درختان نارگیل، شن های نرم و سفید و همینطور آب های فیروزه ای رنگ، یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای عاشقان غواصی می باشد. اما این همه ماجرا نیست چرا که جزیره مابول یکی از متمرکز ترین ذخایر از زندگی جانوران آبی کوچک نظیر ماهی قورباغه، ماهی عقرب، هشت پا، ماهی های مرکب، گوپی ها و بسیاری از صدف ها می باشد. آن دسته از افرادی که برای گردش به این جزیره می روند می توانند به راحتی در اطراف آن به قدم زدن بپردازند، زیرا بازدید از جاذبه های متفاوت این جزیره مانند روستاهای معمولی با کلبه های کاهگلی آن نهایتاً یک ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

پولائو مابول


4 جزیره رِدانگ (Redang)
یکی از بزرگترین جزایری که در فاصله کوتاهی از ساحل شرقی کشور مالزی قرار گرفته، جزیره رِدانگ است که به دلیل داشتن سواحلی از شن های کاملاً یک دست پودری و سفید رنگ و همینطور آب های شفاف و آبی رنگش، توسط بسیاری از گردشگران مورد توجه قرار گرفته است. اطراف این جزیره تعدادی صخره های مرجانی وجود دارد که محل زندگی گونه های مختلفی از انواع جانورانی همچون دلقک ماهی، بچه کوسه ها و نیز عروس های دریایی می باشد تا جزیره رِدانگ، مقصد اصلی بسیاری از طرفداران غواصی و گشت و گذار در اعماق آب های زیبا باشد. بازدید کنندگانی که ترجیح می دهند به داخل آب های اینجا شیرجه زده و در آنها غواصی کنند، هیچ محدودیت زمان و یا محدودیت امکاناتی برای انجام این کار نخواهند داشت. با وجود اینکه بسیاری از بخش های جزیره متراکم و پر از درخت این جزیره صعب العبور می باشد، اما باز هم چندین مسیر برای کوه پیمایی در جنگل های این منطقه وجود دارد.

 جزیره رِدانگ (Redang)


3 پولائو تی اومَن (Pulau Tioman)
این جزیره توسط بسیاری لقب زیباترین جزیره را دریافت کرده است، تا جایی که در سال 1958 به عنوان یک پس زمینه دیدنی در فیلم اقیانوس آرام جنوبی حضور پیدا کرد. هر چند که تی اومَن یکی از توسعه یافته ترین جزایر کشور مالزی از لحاظ تجارت است، اما این جزیره بسیاری از زیبایی های طبیعی و تنوع شگرف حیات وحش خود که مشمول بزمجه ها می شود را همچنان حفظ کرده است. از آنجایی که جزیره تی اومَن توسط صخره های مرجانی احاطه شده، این جزیره به عنوان نقطه ای استثنایی برای غواصی و شنا در زیر آب مورد توجه قرار می گیرد. گردشگران در این محل می توانند از گشت و گذار در جنگل، شنا در زیر آبشارها، بازدید از مزرعه های پرورش لاک پشت و تجربه و آشنایی با زندگی و فرهنگ مردم محلی ساکن در روستاهای سنتی ساحل جورا (Juara Beach) لذت بسیاری ببرند. 

 پولائو تی اومَن (Pulau Tioman)


2 جزایر پِرهِن تی آن (Perhentian)
به عنوان یکی از جزایر واقع در شمال شرقی ترین بخش از سواحل کشور مالزی که فاصله بسیار کوتاهی تا مرز آن با کشور تایلند دارد، جزایر پِرهِن تی آن یکی از دیدنی ترین و مقرون به صرفه ترین مقاصد برای سفر به کشور مالزی می باشد. دو جزیره اصلی واقع شده در این منطقه یکی پِرهِن تی آن بِسار (Perhentian Besar) (به معنای پِرهِن تی آن بزرگ) و دیگری پِرهِن تی آن کِسیل (Perhentian Kecil) (به معنای پِرهِن تی آهن کوچک) نام دارند. این دو دارای زیباترین سواحل موجود در تمام کشور مالزی هستند که مجهز به اقامتگاه های مختلف و بسیار ارزانی می باشند. گردشگران و بازدید کنندگان می توانند به گردش در جنگل های گرمسیری این منطقه که بخش اعظمی از مسیرهای آنها را تشکیل می دهند بروند.

جزایر پِرهِن تی آن (Perhentian)


1 لنگکاوی (Langkawi)
جزیره لنگکاوی شناخته شده ترین مقصد در کشور مالزی برای سپری کردن تعطیلات گردشگران می باشد. لنگکاوی در حقیقت یک مجمع الجزایر متشکل از تعداد 99 جزیره مالزیایی است که همگی در دریای آندامان قرار گرفته اند و تمامی این جزایر فاصله کوتاهی تا مرز این کشور با کشور تایلند دارند. بزرگترین جزیره در میان تمامی این جزایر که ابعاد بسیار بزرگتری را نسبت به بقیه به خود اختصاص داده، جزیره ملقب به پولائو لنگکاوی است که دارای جمعیتی در حدود 65 هزار نفر می باشد. این جزیره تنها جزیره دارای سکنه نزدیک به جزیره توبا (Pulau Tuba) می باشد. با داشته های بسیاری همچون مناظر متنوعی از سواحل بسیار دیدنی، کوهستان ها، جنگل های بارانی و جنگل های باتلاقی، جزیره لنگکاوی کلی دیدنی های متفاوت را برای بازدید کنندگانش تدارک دیده است. یکی از پر طرفدارترین فعالیت های تفریحی در این محل، سوار شدن به تله کابین و رفتن به ارتفاع کوه گانِنگ مَت چین چِنگ (Gunung Mat Chinchang) و راه رفتن و طی کردن عرض پل هوایی برای رسیدن به مناظر دیدنی کشور تایلند می باشد. در همین نزدیکی هم بلند ترین قله کوه جزیره لنگکاوی به نام گانینگ رایا (Gunung Raya) قرار دارد که مجهز به یک هتل، رستوران و چشم اندازی با شکوهی بر فراز نوک این قله می باشد. جاذبه های فراوان دیگری هم در اینجا مانند باغ لیمین پادی رایس گاردِن (Padi Rice Garden)، آکواریوم سر پوشیده واقع در آندِر وُرلد و مرکز خرید اورینتال ویلِج (Oriental Village) وجود دارند که بازدید کنندگان آن می توانند از اجرای برنامه های فرهنگی، تماشای افسونگران مارها و فیل سواری های آن کلی لذت ببرند.

 لنگکاوی (Langkawi)


منبع: touropia




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید