• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


دیوانه کننده ترین مقاصد برای انجام پرش های هیجانی

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۷/۶   تعداد بازدید : 14455   گروه مطلب : ترین ها


دیوانه کننده ترین مقاصد برای انجام پرش های هیجانی

افراد جویای هیجان همیشه تشنه القای آدرنالین و انجام فرآیندهای ماجراجویی مانند غواصی، کاوش غارها و فعالیت هایی نظیر آن می باشند. تجربه سقوط از ارتفاعات بسیار بلند دیگر تعجب آور و غیر ممکن نیست، کوه های بلند و ارتفاعات ساخته دست بشر مکانی بسیار مناسب برای تجربه این هیجان وافر خواهند بود. فرآیند چتر بازی به دلیل آنکه فرد در آن از ارتفاع بالاتری می پرد، کم خطرتر می باشد. در این فعالیت مهیج دقیقاً 15 ثانیه بعد از پریدن فرد اقدام به باز کردن چتر نجات می کند و بر اساس آمار غیر رسمی از سال 1981 تا به حال حدود 250 مورد مرگ و میر بر اثر انجام این فعالیت گزارش شده و هنوز هیچ دلیل رسمی برای این اتفاقات پیدا نشده است. بر اساس برآوردی دیگر از هر 60 شرکت کننده در این فعالیت مهیج حدود یک نفر کشته خواهد شد.

قله مِرو در رشته کوه های هیمالیا (Meru Peak in the Himalayan Mountains)
یکی از بلندترین مقاصد برای انجام فعالیت پرش در ارتفاع در سال 2006، زمانیکه گِلن سینگل من و هِدر سوآن از ارتفاع 6604 متری قله مِرو در رشته کوه هیمالیا هند پریدند، تکمیل شد. این افراد برای رسیدن به این قله دوداً 20 روز کوهنوردی کردند و فقط دو دقیقه طول کشید که با سرعت 201 کیلومتر بر ساعت از آن بپرند. 

قله مِرو در رشته کوه های هیمالیا


پل پِرین در آیداهو (Perrine Bridge in Idaho)
اگر علاقمند به انجام فعالیت مهیج پرش از ارتفاع هستید و برای انجام این کار محدودیتی ندارید، تنها مکان مناسب برای انجام این کار در ایالت متحده آمریکا پل پِرین می باشد. یک ساختار با ارتفاع 457 متر که باز کردن چتر در این ارتفاعات یکی از مهیج ترین فعالیت ها در آیداهو خواهد بود. با انتخاب این برنامه تجربه ای هیجان انگیز از پرواز کردن به کف یک دره عمیق در زیر پل را برای خود رقم زنید و نهایت احساس هیجان را درک نمایید. 

پل پِرین در آیداهو


برج خلیفه دبی (Burj Khalifa in Dubai)
برج خلیفه در شهر دبی به عنوان بلندترین ساختار دست بشر در جهان در ارتفاع 828 متری یعنی تقریباً دو برابر ارتفاع ساختمان اِمپایر استیت (Empire State Building) حتماً باید در لیست انتخابی علاقمندان به پرش از ارتفاعات قرار گیرد. پرش از این ارتفاعات حدود 30 ثانیه و با سرعت 209 کیلومتر در ساعت اتفاق خواهد افتاد. پرواز کردن در این ارتفاعات حسی مانند فیلم های سوپرمن و اِسپایدر من (مرد عنکبوتی) را به شما القا خواهد کرد، اما این کار غیر قانونی است. برای سفر به شهر دبی و بازدید از برج خلیفه می توانید بهترین قیمت تور دبی را در اینجا مشاهده و آنلاین خرید نمایید.

برج خلیفه دبی


دره لَوتِربِرانِن در سوئیس (Lauterbrunnen Valley in Switzerland)
دهکده سوئیس مانند یک آهنربا در جذب افراد بی پروا که عاشق پریدن از ارتفاعات 792.5 متری هستند، عمل می کند. در طول فصل اوج این منطقه شما نظاره گر پرش های بسیاری در هر چند دقیقه و از طریق نقاط پرش متعدد این منطقه خواهید بود. با این حال تعداد زیادی از افرادی که به این منطقه می روند دچار آسیب، جراحت و حتی مرگ می شوند. چندین پایگاه پرش برای آموزش پریدن به افراد مبتدی و غیر حرفه ای نیز در این مکان وجود دارد. 

دره لَوتِربِرانِن در سوئیس


آبشار اَنجِل در ونزوئِلا (Angel Falls in Venezuela)
اگر نمی خواهید از بلندترین ساختمان در دنیا پرش کنید، این آبشار یعنی بلندترین آبشار دنیا را انتخاب نمایید. این آبشار با ارتفاع 984.5 متری و جهش عمودی قطره 807 متری انتخاب بسیار مناسبی برای انجام فعالیت پرش از ارتفاع می باشد. دسترسی به این آبشار چندان هم راحت نیست و با پیاده روی در یک مسیر جنگلی به مدت پنج ساعت به آنجا خواهید رسید. بادهای بسیار قوی و ذرات معلق آب در هوا این کار را از لحاط فنی بسیار دشوار کرده است.

آبشار اَنجِل در ونزوئِلا


دیوار تِرول در نروژ (Troll Wall in Norway)
دیوار ترول به عنوان یکی از بلندترین ارتفاعات در اروپا همراه با جهش عمودی قطره تا 1097 متری مقصد بسیار مناسبی برای علاقمندان به انجام پرش های هیجانی خواهد بود. به دلیل اینکه تیم های نجات در هنگام بروز حادثه نمی توانند به راحتی به این مکان دسترسی پیدا کنند، از این رو پرش در ارتفاعات دیوار ترول غیر قانونی است. در سال 1984 کارل بونِش (Carl Boenish) پدر پرش در ارتفاعات و کسی که موفق به ثبت رکورد جهانی پرش در ارتفاعات در تاریخ شد، در این مکان از دنیا رفت. 

دیوار تِرول در نروژ


آبشارهای گوکتا در پِرو (Gocta Waterfalls in Peru)
پریدن از آبشار گوتا (Gocta Waterfalls) با ارتفاع 762 متر و به عنوان پنجمین آبشار مرتفع دنیا بسیار هیجان انگیر خواهد بود. چشم انداز کوه ها، صخره ها، تپه ها و زمین های سرسبز در این مکان، نفس گیر می باشد. پرش در این آبشار مرتفع در کمتر از 10 ثانیه و با سرعت 201 کیلومتر در ساعت انجام می شود.

آبشارهای گوکتا در پِرو


پل نیو ریوِر گورج در غرب وِرجیِنا (New River Gorge Bridge In West Virginia)
از سال 1981 هر ساله در ماه اکتبر پل نیو ریوِر گورج با ارتفاع 267 متری یکی از محبوب ترین مقاصد برای انجام فعالیت های پرش در ارتفاع می باشد. پانزدهم این ماه روز دِریج خواهد بود، تنها روزی که شما در آن مجاز به انجام پرش از روی پل هستید. برای تماشای پرش افراد از ارتفاع بیش از 244 متری به داخل رودخانه نیو ریور گورج به این مکان بروید. همچنین فعالیت های ماجراجویی بیشتری مانند رَپِلینگ (rappelling) و چتر بازی در این مکان وجود دارد. 

پل نیو ریوِر گورج در غرب وِرجیِنا


دیوانه کننده ترین مقاصد برای انجام پرش های هیجانی



تنگه وِردون در فرانسه (Verdon Gorge in France)
یکی از پر زرق و برق ترین دره های رودخانه، تنگه دو وِردون (Gorges Du Verdon) می باشد که در قسمت جنوب شرقی فرانسه و در قسمت میانی منطقه پِرووِنس (region of Provence)، رشته کوه های آلپ (Alp) و فرِنچ ریوییِرا (French Riviera) قرار دارد. این تنگه دارای دره، صخره های غوطه وری و ارتفاع 701 متری یعنی دو برابر ارتفاع برج ایفل است. پرش در این مکان بسیار وحشتناک به نظر می رسد.

تنگه وِردون در فرانسه Verdon Gorge in France))


کوه تور در جزیر بَفین کانادا (Mount Thor in Baffin Island in Canada)
کوه تور کانادا در پارک ملی آیوتاک (Auyuittuq National Park) با ارتفاع عمودی قطره 1222.5 متری یکی از بلندترین صخره های جهان می باشد. انجام فعالیت مهیج پرش از ارتفاع در این مکان به دلیل عدم دسترسی به موقع تیم های نجات به افراد در هنگام بروز حادثه غیرقانونی اعلام شده اما ماجراجویان برای افزایش میزان آدرنالین خون خود دست از تلاش بر نداشته اند و تسخیر قله را امتحان خواهند کرد. 

کوه تور در جزیر بَفین کانادا (Mount Thor in Baffin Island in Canada)


مجسمه نجات بخش مسیح در برزیل (Christ the Redeemer Statue in Brazil)
این مجسمه با ارتفاع 29.8 متری یکی از کم ارتفاع ترین مقاصد برای انجام پرش های هیجانی است، اما این بدان معنا نیست که خطر آن کمتر است. در این پرش افراد تنها یک ثانیه برای باز کردن چتر نجات خود فرصت دارند و به همین دلیل پرش از این مکان غیر قانونی اعلام شده است. 

مجسمه نجات بخش مسیح در برزیل (Christ the Redeemer Statue in Brazil)


برج کِی اِل در کوآلالامپور، مالزی (KL Tower in Kuala Lumpur, Malaysia)
کشور مالزی میزبان چندین فعالیت پرش از ارتفاع در سال می باشد و برج منارا کِی اِل در کوالالامپور به عنوان محبوب ترین مرکز پرش در جهان شناخته شده است. اولین پرش ارتفاع در سال 1999 از این مکان انجام شد و در طی 4 روز و 3 شب بیش از صدها نفر از این مکان پریدند. پرش در اتفاع 300 متری در این مکان انجام می شود. برای سفر به مالزی و بازدید از برج کی ال می توانید ارزان ترین نرخ تور کوالالامپور را در سایت توریستگاه پیدا کرده و آنلاین خرید نمایید.

برج کِی اِل در کوآلالامپور، مالزی (KL Tower in Kuala Lumpur, Malaysia)


اِل کَپیتان در پارک ملی یوسِمِتی (El Capitan at Yosemite National Park)
قرار گرفتن ال کَپیتان در پارک ملی یوسِمِتی و در ارتفاع 1097 متر بالاتر از سطح دره (2286 متر بالاتر از سطح دریا) آن را به یک مشخصه برجسته و متمایز در پارک تبدیل کرده است. انجام پرش از ارتفاع در این مکان مجاز نیست اما تعدادی از افراد شناخته شده از قانون چشم پوشی می کنند. تماس ها و درخواست های بسیار متعددی برای حذف ممنوعیت پرش در این پارک انجام شده است.

اِل کَپیتان در پارک ملی یوسِمِتی (El Capitan at Yosemite National Park)


کوه تیانمِن در چین (Tianmen Mountain in China)
کوه تیامن در چین یکی از محبوب ترین مکان ها برای تله کابین سواری می باشد. این کوه با ارتفاع 1524 متر به عنوان یکی از محبوب ترین مکان ها برای انجام فعالیت پرش در ارتفاع نیز مشهور است. یکی از کله شق ترین ماجراجویان یعنی جِب کورلیس (Jeb Corliss) از طریق یک شکاف کوچک در کوه تیانمِن پریده است. وی از طریق یک هلیکوپتر شروع به پریدن کرد، موضوعی که بسیاری از ماجراجوهای پرش از ارتفاع قبل از انجام به صورت ریزبینانه آن را بررسی می کنند. شما می توانید فعالیت شجاعانه پرش از ارتفاع را در این مکان مشاهده نمایید.

کوه تیانمِن در چین (Tianmen Mountain in China)


برج جین مائو در شانگهای (Jin Mao Tower in Shanghai)
این آسمان خراش 88 طبقه مقصدی بسیار محبوب و  نقطه عطفی برای انجام فعالیت بسیار مهیج پرش از ارتفاع می باشد. این مکان همچنین در دهه پیش افتخار میزبانی پرش از ارتفاعات بین المللی را در روز ملی چینی داشته است. بسیاری از هیجان جویان می توانند از ارتفاعات 358 متری این مکان در هوا غوطه ور شوند. بادهای قوی پرش ها را از لحاظ فنی دشوار خواهند کرد.

برج جین مائو در شانگهای (Jin Mao Tower in Shanghai)

منبع: theactivetimes




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید