• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای سیاوش کلا شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای سیاوش کلا شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای سیاوش کلا شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای سیاوش کلا شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای سیاوش کلا شهرستان مازندران استان ساری


روستای سیاوش کلا

نام مرکز دیدنی

Siavash Kola Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، 90 کیلومتری جنوب ساری

معرفی روستای سیاوش کلا
روستای سیاوش کلا یکی از روستاهای دیدنی استان مازندران در 90 کیلومتری جنوب ساری است که تا چند سال پس از انقلاب جزیی از دهستان نرم آب دو سر و در واقع بخشی از روستاهای دو دانگه بوده است. اما دو دهستان، یعنی دهستان های نرم آب دو سر و پشت کوه از این بخش جدا و به بخش چهار دانگه پیوسته اند. 
بر اساس سرشماری که در سال 1385 انجام شده است، تعداد 30 خانوار و 105 نفر در این روستا ساکن بوده اند. از این رو می توان گفت که این روستا مکانی فوق العاده ساکت و آرام می باشد که همین ویژگی باعث جذابیت آن شده است. سرسبزی چشمگیر سیاوش کلا به همراه آب و هوای معتدل آن از دیگر مشخصه های منحصر به فرد آن است که بازدید از آن را برای هر گردشگری جذاب می کند. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
روستاهای دیگری که در اطراف این روستا هستند هم در زیبایی چیزی از این روستا کم ندارند و هر یک از آنها جذابیت های خاص خود را دارد. روستاهای تیلک، اسکارد، آهودشت و کلکنار چند نمونه از این مکان ها هستند که بازدید از آنها هم برای فراهم ساختن اوقات خوش و خاطرات به یاد ماندنی گزینه های خوبی خواهد بود. 

بهترین زمان برای بازدید
استان مازندران در هر یک از فصل های سال زیبایی های خاص خود را دارد، با این حال سرسبزی مناظر روستا و دسترسی راحت تر به ان در بهار و تابستان، باعث می شود این فصول زمان مناسبی برای سفر به این منطقه باشند. 

مسیر دسترسی
از مازندران، جاده ساری به کیاسر و بعد از آن هم جاده فرعی منطقه نرم آب دو سر شما را به این روستا خواهد رساند. اگر بخواهید از سمت سمنان به سیاوش کلا بروید باید از طریق شهمیرزاد و فولادمحله و بعد از آنها هم از طریق جاده فرعی روستای بالاده خود را به روستای سیاوش کلا برسانید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای سیاوش کلا

تفریحات نزدیک به روستای سیاوش کلا

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید