• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای حمید آباد شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای حمید آباد شهرستان مازندران استان ساری


روستای حمید آباد

نام مرکز دیدنی

Hamidabad

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، سوادکوه، ولوپی

معرفی روستای حمید آباد
استان مازندران مملو از شهرهای سرسبزی است که می ‌توانند قابی زیبا برای خاطراتتان باشند. شهر ساری که از چندین روستا تشکیل شده است در میان آنها بسیار چشم گیر و تسخیر کننده است؛ هریک از روستاهای این شهر مکان های دیدنی بسیاری را در خود جای داده و جاذبه های گردشگری اش را گسترش داده اند. روستای حمیدآباد در دهستان فرح آباد شمالی از جمله این روستاهای خیال ‌انگیز می باشد که در واقع از متعلقات بخش رودپی شمالی شهرستان ساری است. بر حسب آخرین سرشماری ای که در سال 1385 صورت گرفته بود، جمعیت روستا به 1504 نفر می رسد.

بهترین زمان سفر 
روستای حمیدآباد در تمامی فصول سال زیبایی خاص خود را حفظ می ‌کند بنابراین هر زمان که مایل هستید برای بازدید از آن اقدام کنید. 
شایان ذکر است، با فرا رسیدن بهار تا اواخر تابستان این منطقه در اوج شکوفایی خود قرار می گیرد و تالاب حمیدآباد با نیلوفرهای آبی مزین خواهد شد. 

مسیر دسترسی
برای دست یابی به این روستای زیبا پس از آنکه به استان مازندران رسیدید، از جاده دریای شهر ساری به سمت فرح آباد حرکت کنید تا به تابلوی روستای دارمیزکنده برسید، سپس از دوربرگردان دور زده و با عبور از کارخانه چسب رازی به روستای حمیدآباد خواهید رسید. 

مکان های دیدنی روستا
هنگامی که از این روستای سحرآمیز دیدن می کنید درکنار انبوهی از زیبایی های طبیعی، ساحل خزر و مهم ترین جاذبه‌ گردشگری آن تالاب حمیدآباد، می توانید به مجموعه تاریخی فرح آباد نیز سر بزنید.

درباره تالاب حمیدآباد ساری
تالاب حمیدآباد با مساحت حدود 1.5 کیلومتر مربع مهم ترین جاذبه گردشگری روستای حمیدآباد می باشد و سیمای آن را چندین برابر می‌ کند. 
این منطقه در طی ماه‌ها با رنگ های بسیار، پوشش گیاهی باورناپذیر، دوزیستان و همچنین پرندگان مهاجر همواره منظره ای بی تکرار برای عکاسی و نقاشی باقی می ماند.

پوشش گیاهی و جانوری تالاب
سطح تالاب حمید آباد با نیلوفرهای آبی پوشیده شده است و بستری برای گیاهان مشابهی چون پایا با برگ های ساده و علف های آبزی می باشد. همچنین گیاه نی در حاشیه این تالاب به صورت فراوان یافت می شود. به طور تقریبی تمام گیاهانی که در تالاب مشاهده شده اند آبزی بوده و دارای حدود 100 گونه و 7 جنس در تمام جهان هستند. به طور طبیعی 3 جنس و 4 گونه از تیره نیلوفر آبی در آب های راکد و شیرین بخش شمال و غرب ایران می رویند. 
گل هایی که در این نزدیکی می رویند معمولا مارپیچی، حلقوی و یا سه پر هستند.دبه طور کلی در روستای حمیدآباد با پوشش جانوری حیرت‌ انگیزی رو به رو هستیم. برای مثال در نزدیکی تالاب انواع گوناگونی از دوزیستان اعم از مارمولک‌ها، وزغ، قورباغه مردابی و لاک پشت افغانی مشغول به زیست هستند. این ناحیه در فصل زمستان به پناه پرندگان مهاجری نظیر کاشیم ها، اردک ها، حواصیل ها، اگرت ها و دیگر پرندگان مبدل می شود. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای حمید آباد

تفریحات نزدیک به روستای حمید آباد

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید