• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  تالاب سراندون و بالندون شهرستان مازندران استان ساری
  •  تالاب سراندون و بالندون شهرستان مازندران استان ساری
  •  تالاب سراندون و بالندون شهرستان مازندران استان ساری
  •  تالاب سراندون و بالندون شهرستان مازندران استان ساری
  •  تالاب سراندون و بالندون شهرستان مازندران استان ساری
  •  تالاب سراندون و بالندون شهرستان مازندران استان ساری


تالاب سراندون و بالندون

نام مرکز دیدنی

Fishing pond

نوع مرکز دیدنی

طبیعت بکر و جنگل

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، ساری، نزدیک روستای سنگده

معرفی تالاب سراندون و بالندون
مجموعه تالاب سراندون و بالندون در نزدیکی روستای سید محله یا همان سنگده واقع شده است. این روستا در طول مسیر ساری به طرف بابلسر با ۲۵ کیلومتر فاصله از شهر قرار دارد. مجموعه تالاب سراندون و بالندون، همانطور که از نامش پیداست از دو بخش اصلی تشکیل شده است؛ در واقع سراندون بخش جنوبی آن و بالندون بخش شمالی تالاب می‌باشد. این مجموعه‌ی روح افزا با عمق متوسط یک متر و وسعت ۳۰ هکتار در تمامی فصول سال زیبایی منطقه را چندین برابر می کند. 
آب این تالاب ها شیرین می باشد؛ به طور کلی در فصل های پاییز و زمستان مجموعه مملو از آب است اما در فصل های تابستان و بهار که فصول مهمی برای کشاورزی هستند میزان آب مجموعه مصرف شده و کاهش می ‌یابد. اطراف این مکان توسط شالیزارها و مرغزارها احاطه شده و محیط دورش نیز با نیزار و گیاهان مردابی پوشیده شده است. با فرا رسیدن فصل های سرد این ناحیه به زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر مبدل می‌ شود. از میان این پرندگان می توانیم به مرغابی، قره غاز، پرلا و قو اشاره کنی. بنابراین به طور حتم می توان گفت تالاب سراندون و بالندون افزون بر موقعیت جغرافیایی مناسب،‌ دارای پوشش گیاهی، آب شیرین، مواد غذایی و زیستگاه پرندگان است.

بهترین زمان بازدید
گرچه هر یک از فصول سال جلوه ای متفاوت و زیبا از تالاب به نمایش می گذارند، بهتر است در فصل های سرد سال از این تالاب دیدن کنید چرا که پر آب تر بوده و می توانید پرندگان مهاجر را نیز تماشا کنید. 

امکان دیدنی مشابه و نزدیک
از آنجایی که تالاب سراندون و بالندون در نزدیکی روستای سید محله در قلب جنگل های هیرکانی واقع شده است می ‌توانید از طبیعت زیبای آن و جنگل راش و آبشار اوبن که در نزدیکی روستا هستند نیز دیدن کنید.
همچنین اگر به بازدید از تالاب ها علاقه دارید، شایسته است به بازدید دیگر تالاب های استان مازندران نظیر تالاب ارواح نوشهر و تالاب حمید آباد بپردازید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به تالاب سراندون و بالندون

تفریحات نزدیک به تالاب سراندون و بالندون

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید